PWM "gúúd vájbrésön"

 2011.02.02. 19:53

Adjon az Isten szebb buborékot!

Arra a kérdésemre, miszerint mit kéne erőteljesebben boncolgatni, 0 javaslat érkezett.  Sebaj, amint  tapasztalom nem fogyunk ki a témából. Ezt bizonyítja a sok kérdés itt és kedvenc kótya-vetye oldalamon is. Egyikük  a PWM kérdése.

Az elektronika a gyengébb oldalaim közé tartozik, de legjobb tudásom szerint kutattam a fellelhető anyagok után. Egyet ne kérj! Kapcsolási rajzokat. Nincs, de nem is tudnám megmondani, használhatóak-e vagy sem.

Hogy kicsit messzebbről induljak, a szakirodalom 4 módját különbözteti meg a cella kontrollálhatóságának. Ennek egyik célja a bevitt áram korlátozása, a másik a hatásfok növelése.

Első és legegyszerűbb módja a PWM nélküli ún. "brute force electrolysis", ami nyelvünkön nyers erő elektrolízisként értelmezhető. Itt nincs semmi segédeszköz -rossz az, aki rosszra gondol- ami akár a legegyszerűbb módon is vezérelné HHO generátorunkat, kivéve az elektrolit, súlyarányon alapuló sűrűsége. Nyilván itt ahogy fogy vizünk, úgy koncentrálódik az elektrolit, vesz fel több áramot, melegszik és mint a farkába harapott kutya, kialakul egy saját magát gerjesztő folyamat. Ezért fontos, hogy kicsit sűrűbben ellenőrizzük a vízszintet.

Következő megoldás egy fix (általában 100 Hz) frekvencián működő PWM. Ez a frekvencia határozza meg milyen sűrűn szaggatja a PWM az áramot, tehát a ki és bekapcsolások időtartamát, ezzel korlátozva a felvett Amper számot, amit egy potméterrel előre beállíthatunk. Ennek az áram szaggatásnak van egy másik áldásos hatása, ahol is látványosan megnő a hatásfok. A nagy kérdés: melyik ez a frekvencia? Fogjuk rá, megtaláltuk. Ezzel csak az a baj, hogy a cella különböző paramétereinek változása miatt, ez a frekvencia is vándorútra kél. Na itt húzzunk egy kéziféket. Sokan kritizálják ezt a fajta megoldást, mondván semmit nem ér, van sokkal jobb bla bla... Mint mindenhol itt is kompromisszumokat kell kötni, mérlegelni, elfogadni. Mit szeretnék? Mindegy mit, csak olcsó legyen? Valamit ami hellyel-közzel használható, elfogadható áron? Mindent tudó dolgot egyszerű PWM árban? Mindegy mit választunk, mindig lesz valami, ami kimarad kívánságlistánkból. Jelenleg a 10-15.000 Ft. közötti árszinten, a sima mezítlábas PWM jobb mint a semmi, de nyilván van ennél jobb megoldás is! Occó-drága, jó-nem jó... Te döntesz!

Fent említett PWM-ünknek van egy high-tech-es változata, ahol is egy egész skálán tudunk a frekvenciával variálni. Ennek a konstans tekergetésnek akkor vennénk hasznát, ha egy HHO műszerfalon folyamatosan nyomon tudnánk követni a pillanatnyi gáztermelést, áram és feszültség adatokat, hőmérsékletet stb. Ehhez pedig egy villámkezű Buffalo Bill is kellene mitfahrer-nek, mert ezek a változások nagyon gyorsan zajlanak. A másik gyengéje állíthatósága ellenére még mindig az, hogy ez a szabályzás is, csak egy irányba működik. A PWM-el megmondjuk HHO generátorunknak mit akarunk és slussz. Nincs visszacsatolás és azon alapuló korrekció. Tehát kicsivel többet tud(na), mint egyszerűbb testvére, de a kettejük közti árkülönbözet, szerény véleményem szerint nem éri meg. Az más tészta, ha ingyen jutsz hozzá vagy még Neked fizetnek, hogy adhatnak egy ilyet, mint ahogy sok hozzám telefonáló, elmondása szerint beszerzi HHO alkatrészeit!

A PWM-ek új generációja, egy ún. szervo, duplex kontroller. Ezt már nem is PWM-ként emlegetik. Hogy is működik? A belső részeibe nem mennék bele, mert chip stb. a belsőségek. Indítjuk az autót, HHO generátort, kontollerünk villámgyorsan beállítja az optimális működést az adott cellához. A lehető legkevesebb árammal, a legtöbb gáz. HHO cellánk veszi az adást, de mint említém, semmi nem állandó, mondjuk leesik a feszej. Hoppá, a kontroller már érzi is a változást  és korrigál. A kommunikáció automatikusan oda-vissza zajlik, fentartva a majdnem ideális állapotot az adott cellára nézve. Az már csak hab a tortán, hogy ez a bűvös doboz a motor egynémely változó paraméterét is figyelembe veszi, általában a vákuum értékeket felhasználva. A dolog nem valami Star Trek-es ködös jövő, többféle formában már létezik. Jelenleg a HHO közösségek világszerte, lélegzet visszafolytva várják, mikor megy lejjeb az ára. Jelenleg a lavór túloldalán 400-900 USD, gyártótól függően. De ne csüggedjünk, ha ott összerakták, szerintem nálunk is van valaki, aki csípőből megoldja. Vagy már megoldotta...

Remélhetőleg ezzel kicsit fel lett homályosítva a PWM rejtély.

Uff, beszéltem. Rajtatok a sor!

folyt. köv.

HHO2

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr102634249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imiapo 2011.02.03. 05:00:29

köszönöm a bejegyzést! tanulságos volt!egyelőre nem próbálok a legjobbra törekedni. majd megoldja valaki.

lütyő 2011.02.03. 15:43:33

Köszi a bejegyzést. Megerősit abban hogy maradok az erő alkalmazásánál, mivel az elsődleges cél a fogyasztás csökentés. Nemmindegy menyi az annyi mármint mitis kóstál a komplet rencer. Mertugye megis kellene térülnie a dolognak. Hacsak sokévalat térülmeg az egyenlő a nulával! Néhánydecis plussz hho menyitér?

hho2 2011.02.03. 17:08:57

@lütyő:
Szia!

Ebben igazad van, de mennyi volt a benzin mondjuk 2 évvel ezelőtt? És mennyi lesz 2 év múlva? Ha most is csak a vaskályhát kalapáljuk, abból évek múlva is csak vaskályha lesz. Maximum kicsit még összehorpad. Közben a szomszéd "plazmával" fűt, mert MOST lépett. De azért ilyen nagy a világ, hogy mindenki megtalálja a helyét benne.
HHO2

lütyő 2011.02.03. 21:21:58

@hho2: Szevasz mamég énvagyok a király fütés, melegviz ingyenes nem náza tecnikával egyszerű balkáni megoldással kazánt kicsit átkalapáltam. Kiválóan üzemel kb 1-évtizede. Autóm igaz öreg de sok mostani csodát megszégyenit . Plazmafütés nemrosz gondolat amig van áram . Minden télen a szokásos szöveget lehet hallani a rádióban, leszakatak a vezetékek akár hetegis eltart mig helyre álicsák a rencert. Bocs a kis monológért de nemértem mért kölcsek x-ezret valamire amivel nemlesz nagyobb gáztermelésem mivel minden változik álandóan ahogy irtadis. Igaz nemvagyok elektronikai szakértő de nemis sikerült senkivel találkoznom aki bizonyithatóan elektronikával több hho-t termelt. Hihetetlenül kételkedő emberke vagyok remélem valaki megcáfol. Jó a blog. Üdv sok bubit. ( Vane infó esetleg a nano tecnológiás vizbontásról napokban olvasgatamróla érdekes dolog )

tomabear 2011.02.03. 21:51:48

Sziasztok!

Sajnos kevés időm van igy csak nyomon követem a blogot. Nem tudom gondolt-e valaki arra, hogy télen a legegyszerübben a motor vizével lehetne melegíteni a a HHO rendszert. A számitástechnikában (autóbontóból is beszerezhető)használnak kicsi hűtőket amiket lehetne fűtésre is használni, 2 db golyóscsappal bekötjük a motor vízrendszerébe kispalástot készitünk a HHO rendszer köré és 12v-os ventit teszünk az aljára, amit a műszerfalon kapcsolhatunk ki-be. A meleg beköszöntével mindkét csapot elzárjuk és máris hűtésként használhatjuk a ventit vagy ventiket.
Kérdés: Mennyire lug álló az ezüst? Lehetne elektrolizissel be vonni a lemezeket ezüsttel? Ha van valakinek profi fotós ismerőse aki a régi előhívós technikát használja, akkor nálla keletkező folyadékok ezüst tartalmuak és elektrolizissel kivonható az ezüst. Csak egy 5let a jobb áramvezetés céljából.

patkolttojas 2011.02.04. 15:08:40

Sziasztok!
Na akkor kezdjük az elején! A PWM. Hu! Na ja, lehet, hogy sokba kerül? Nem tudom. Attól függ. De mint Tamás is írta, minden változik egy cella körül. A hő, az áram, az elektrolit töménysége, a motor durranógáz igénye, az akku töltöttsége, a pillanatnyi áramfelesleg, mármint amit a generátor tud nekünk "nélkülözni", mondjuk egy pesti csúcsforgalomban! Annyira nem is egyszerű még számba venni sem azokat a dolgokat, amikre hirtelen figyelni kellene egy ilyen jellegű plusz "fogyasztó" beépítése esetén. Sajnálom, ha valakinek az a kényszerképzete támadt volna, hogy az "óccón" beszerzett, egyébként ki tudja milyen minőségű alkatrészekből megépített bontója jobban viselkedik, mit az igényesen elkészített és nyilván drágább berendezések. Nem rosszból mondom, de tényleg kíváncsi lennék arra, hogy ugyanilyen vélemény alakul e ki benne, ha a "puszta erőből" működő cellája megszalad majd a melegebb időben és orrán száján nyomja az elektrolit habot akár a buborékoltatón keresztül is (már ha van, mert az is pénzbe kerül) a motorba és mindez még a generátor kinyiffanásával is párosul! Vajon most mi lesz a drága? Tudom, ez csak fantázia kérdése, mert lehet, hogy hasonló beszerzési áron egy új motorhoz és generátorhoz is jut majd, akkor nincs is miről beszélni.
A magam részéről én azt az elvet vallom, hogy inkább később legyen meg valami, de akkor egyrészt úgy is nézzen ki, mint ahogy elképzelem, másrészt a lehető legbiztonságosabban üzemeljen! Nekem nincs felesleges pénzem, amit a spórolás miatt ki tudnék dobni majd az ablakon és sokkal nagyobb problémák elé állítson!
Az is igaz, hogy a "sült galamb" felénk nem igen repdes! Voltak tanítványaim, akiktől ha megkérdezte az ember, hogy mi akarsz lenni, akkor rém egyszerű válasz érkezett: azt nem tudom, de munka nélkül akarok nagyon sok pénzt keresni! Na ja. Más kérdésre is megjött a frappáns válasz. A kérdés az volt, ha mindenki így állna hozzá, akkor hova jutnánk? Jó a felelet is: mit tudom én, majd csak megcsinálja valaki helyettem, nekem nem kell a fejemet törni minden baromságon! Veszem a telefont és elintézem! - Mit is veszel? A telefont? Azt is kitalálta valaki? Nem csak arra várt, hogy "legyen"?
Hát ilyen ez a vízbontás is. Még az a szerencse, hogy mindenki mindent tud róla! Persze vannak szkeptikusok, akik azt gondolják, hogy elvétve vannak még tudatlan, átlag képességekkel nem megáldott emberek, akiknek mindez nem természetes a 21. században, de hát ezekkel nem kell foglalkozni! Aki hülye, az is marad!

Mélységes tisztelettel jelentem, hogy én valószínűleg az utóbbi társaságba tartozom, mert én nem tudok róla mindent, mindent? Szinte semmit! De próbálkozom!

Ezúton könyörgöm, hogy osszátok már meg velem tudatlan, egyszerű emberrel legalább az alapokat! Miért nem tudok én MMW=12-es cellát építeni, vagy a neten láttam MMW=24 - et is! Miért kínlódok még az MMW=6 körüli értékkel? Nekem miért kell majdnem 3W az 1 liter durranógáz előállításához, amikor más ennyivel akár 5 litert is termel? Szánjátok meg szegény tudatlan vidékit, miért hagyjátok elsüllyedni a tudatlanság mocsarában?

Üdvözlettel: patkolttojas

Utóirat:"Akinek nem inge, gatyája!" és ne vegye magára!

tinga9 2011.02.05. 11:33:44

Kivánok HHo Pajtik!Arra ki tudna nekem választ adni,hogy befolyásolja e a rendszert az audio,pláne 1 négy csatornás erősitő/még nem raktuk be/,és vagy a klima?Vagy ehhez is rakjak be 1 külön kapcsolót?üdv mindegykinek

patkolttojas 2011.02.05. 14:43:25

@tinga9: De jó is lenne! Ha a generátorod bírja majd a kis audió berendezésedet, akkor semmi probléma! Ha mondjuk felvesz majd a vízbontód 20A-t , akkor a kérdés az, hogy mennyi tartalék van még a generátorban? A vízbontó az nagyjából egyforma állandó terhelést jelent, ellentétben egy erősítővel, ami dinamikusan változik a hang függvényében.
Egy 500W-os kis végfok testvérek között is megzabál mondjuk 46A-t, persze csúcsban és 80%-os hatásfok körüli értékkel számoltam 13V mellett. Ha ilyen nagy teljesítményű végfokot teszel be, akkor javaslom a "booster" vagy eredeti nevén a "szuperkapac" magyarul több Farad nagyságrendű szuper-kondenzátor beépítését, ami a hatalmas áramcsúcsokat majd valahogy elviszi.
Ha mindezen terhelések mellett is meglenne az akkuban a 13 Volt, akkor az autó egyéb fogyasztóin kívül ez mintegy plusz 858W-ot jelent!!! Ha nem tudnád mekkora az autód generátorának a maximális terhelhetősége, akkor sürgősen járjál utána, különben csupán a hangtechnika beépítése is problémás lehet. A dögös autóhifik beépítésének nagyon sok esetben egy plusz generátor és akku beépítése szinte elengedhetetlen alapfeltétele! Egy átlagos generátor nem több, mint 5-600W- os, vagyis 35-45A leadására képesek károsodás nélkül.
Gondolom a klíma "csak" a motort terheli be, + 1 liter fogyasztással járhat, az is veszteség valahol, de kevésbé elektromos.

Üdvözöllek: patkolttojas

vízagy 2011.02.06. 09:01:33

Hölgyeim és Uraim!Most figyeljen indenki,vallomást teszek.Közel két év "kutatás"után eljutottam arra a pontra,hogy kijelenthetem;konyítok valamit a csöves vízbontóhoz.Számos vak vágány után elkészült egy (jó akarattal)elfogadhatónak mondható bontó(szigorúan a kivitelre,megjelenésre értve)persze ezen is ban bőven finomítani való.Végeztem is vele ezeregy tesztet,mérést-gázhozam-és MMW TEKINTETÉBEN-mert meglátásom és megrendíthetetlen HITEM,hogy ez az alfája és omegája mindennek ebben a témában(is).Próbáltam négy féle (nevezzük őket egyszerűen vezérlő elektronikának)meghajtót.Volt amit magam gyártottam le(a NET-RŐL szerzett)kapcsolási rajz alapján.Akadt olyan,ami elsőre működött,azt csinálta,amit neki kellett.Más kérdés,hogy az én céljaimnak nem felelt meg-de erről nem tehet a szerencsétlen.Volt olyan,amiben tucatnyi újra ellenőrzés után sem találtam semmi gyártási hibát(a rajz alapján)még sem működött.Elektromos szakemberrel vizsgáltattam meg.Én -sajna-nem vagyok az,rajzról megépítem,de hogy mi miért van és mi mit csinál nekem olyan,mint bivalynak az éjjeli zene.A szakember elemi hibákat talált,a rajz alapján megépítve nem is működhetett.Ennyit a NET-en keringő infók NÉMELYIKÉNEK értékéről.Közlési pontatlanság,tévedés,kellő jártasság hiánya,szándékos félrevezetés-döntse el mindenki maga-nem az én tisztem.A sok -sok próbából sok-sok erdmény született.Nem állítom,hogy mérési módszereim 100% pontosságot adnak(sőt biztos,hogy nem adnak)ezért is végeztem egy-egy beállításnál többször megismételt mérést.Az átlagok megközelítően pontos értéket adnak-vagy legalábbis közelebb járnak a valósághoz.Ami számomra elkeserítő.A HHO előállításához befektetett energia és a fejlesztett gáz motorba való bevezetésével elérhető fogyasztás csökkenés tekintetében elkeserítő.Egy-két erdmény a teljesség igénye nélkül.Hegesztő inverterről hajtva 19.7V és 22A mellett 3.42L gáz egy pec alatt-ez 7.91 MMW.Az összességében legjobbnak mondható erdmény ez.A termelt gáz mennyiséghez nem túl rossz MMW társul.És itt egy kis kitérő;Úgy tűnik számomra sokakban él az a téves elv,hogy a mennyiség mindenek fölött.KÖNYÖRGÖM vessék el ezt a tévhitet!Hiába termelek akár 20L gázt is percenként,ha az MMW nem éri el a 9.28-at(100% hatásfok)nem vagyok képes autót hajtani vele!Csökkenhet a fogyasztás-ilyen-olyan mértékben,ezt nem vonom kétségbe.A másik végletet nézve;hiába van kimagasló MMW értékem-nekem a legjobb 15.1 volt-ha Fingnyi gázhozam van mellette.Mert el lehet érni jóval 9.28 fölötti MMW-t is.A MAGNUM Autótuning Kft által forgalmazott(EZ NEM A CÉG REKLÁMJA!!!)PWM-el értem el jó eredményeket.Állítólag fix 100Hz-en működik(nem tudtam megmérni műszer hiányában)A fő probléma az vele,hogy az áram növelésével a fesz.is emelkedik.A legfőbb meg az,hogy 7A-nál megdöglött 60A-t tudna tartósan(papíron).És itt látszik egy igen érdekes dolog:2.9V 7.2A nál az MMW 9.21, de 2.8V 7.3A-nél már 11.12!!!Mindössze egy tized érték változásnál ekkora eltérés van az MMW terén!Persze csak a Mindenható tudja mi változott még az egy tizednyi V és A mellett.Viszont ezekhez a csodás MMW értékekhez kiábrándító gáz hozamok társulnak;9.21 MMW-nél 0.19L/prec a 11.12MMW-nél 0.22L/perc.Ezekkel bizony nem hajtunk autót!A probléma adott;megtartani a (legalább )9 fölötti MMW-t és 3liter fölé srófolni a gázt /perc.Én csak mezítlábas megszállottja vagyok a témának -nem szakértője-tőlem nagyobb tudással rendelkező egyén biztos rájön a dolog nyitjára.Vagy méginkább a sokaság erejében látom a kiutat.Többször elhangzott már,hogy a tapasztalatok,ismeretek megosztása a tényleges siker elérésének a kulcsa.A csöves bontót beraktam a kispolszkiba.Alapjáraton 8A-t vesz fel,az MMW-je 3.8 max fordulaton 13A-t az MMW 3.48.Ilyen értékek mellett nem csoda,hogy nem veszek észre fogyasztés csökkenést.Itt is van valami gazság;üres takba öntöttem 5 Liter benzint.Addig mentem vele,míg leállt a motor.Első tesztnél a fogyasztás 10 liter/100Km!!!!!!A másodiknál 3.5L/100 a harmadiknál 6.1 negyediknél 4.7Soha nincs két egyforma még megközelítőleg sem.Viszont az világosan kitűnik,hogy mi a külömbség a teljesítmény viszonyokban elektronikával hajtva és autó generátorról.Hát "röviden"ezek a tapasztalataim.Okulásul tettem közzé-hátha éredekel valakit.Fojt.köv.(mármint a munkáé)

attikanagy 2011.02.06. 10:25:44

Béláim az Úrban!
Akkor kicsit bele vaúvaú én is,én meg ezt tapasztaltam:
Az MMW terén bár hatásos mérést nem csináltam /mert azért pontatlan a műanyag flakonos mérés valljuk be/ de nekem a magasabb feszültségen és több lemezzel elrendezés jön be. Pl:19 lemezre 40V,vagy 20volton 19 lemezre a két széle fölül pozitív a középső tizedik meg alul negatív.Ez azért mert egy kicsit visszahúzok a Jcellhez,elrendezésben pedig ez így hasonlít hozzá.És miért ? Mert ha a gáz "energiáját" nézem akkor ez úgymond nagyobbat "csattan".Üvegcsőbe helyezett dugattyúval meg lehet nézni.Patkoltojás feltett sok videót /amiért külön köszönet NEKI /ebben van egy olyan amin azt mutatja,hogy ha nem 316l-es az anyag akkor a pozitív fele befeketedik és csökken a gázhozam.Ez így igaz,magam is tapasztaltam.Azt is tudjuk /hála Bob Boycénak/ hogy közbenső "katalizátort" kell a lemezre felvinni,avagy kondícionálni.Azt is tudjuk,hogy a Jcellre vagy Meyert reprodukáló indiai ravi a celláit kálciummal ill erős vízköves vízzel kezelte előbb.Akkor ez is katalizátor? Szerintem igen.Anton celláinak szintén van egy feltett videója amin kisüti a celát,erős kondenzátor hatású.De ez nem következik be két üzemóra alatt.Próbálta már valaki kisütni a cellát egy darab dróttal? És?És ez miért is jó? Olvassuk el Bob Boycét.
/Evvel biztos nem értetek egyet sokan velem ezért ne hurrogjatok le nagyon./

PWM-ről.Megcsináltam a ravi féle kettős 555-ös verziót is és pöccre indult,és amit patkoltojás vagy superpotyi tett fel /már nem emlékszem pontosan/ áramkorlátos rajzot azt használom,ez is pöccre indult bár a korlátozó R12-t be kellett állítani.Nekem az alacsonyabb fekin jobban termel.Alacsony induktivitású trafót is lehet beletenni sorba és akkor jókora feszültségek jelennek meg a szekunderen,az meg tölthet akár mit is.Overunity.com

Gyújtás.Ugyan az új még nincs kész de a kondenzátoros rásegítés tényleg jobb,bár néha vannak gondok. Erről kevés az infó mert vagy nem akarnak féltékenységből hozzászólni vagy nem foglalkozik vele senki.
Előgyújtás,szintén nem mindegy.
A beszívott levegő,szintén nem mindegy.
Szóval lenne itt mit beszélni az MMW-n kívül.

hho2 2011.02.06. 16:09:24

Sziasztok!

Akkor még is van téma, amiről hosszabban kellene értekezni? Csak azért kérdezem, mert elég nagy volt a csend... idáig.
HHO2

hho2 2011.02.08. 09:08:24

@spori03:
Szia!

Áráról közelebbi info?
Annak örülök, hogy vannak ilyen tapasztalt, határozott emberek akik kategorikusan kijelentik: 15-40%-ig terjedő megtakarítás! Egyben irigylem is őket az elért eredményekért. A való világban, az elért eredmények azért ennél vegyesebbek. A HHO technika valós, de ahhoz, hogy ilyen határozottan ki lehessen jelenteni minden esetben ilyen mértékű fogyasztáscsökkenést, a hatásfokon kell nagyban javítani. Erre utaló elktronikát vagy egyéb szerkezetet abban a szettben sem látok.
Extra 50 Amper esetleg a tűzoltó kocsi generátorában lehet, de sehol máshol, ha csak nem veszel egy nagyobbat.
Mindezt csak azért írom le, mert úgy gondolom, a jelenlegi hiányosságokról is beszélni kell, nem csak a "Bölcsek kövéről" feltétel nélkül.
HHO2

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2011.02.08. 09:46:11

@hho2: Bocsánat de spori03 linkjét muszály volt törölnöm több okból is. Akit érdekel írjon privit és megírom a miérteket. (Néhányat írt HHO2 is.)

spori03 2011.02.08. 15:35:06

Azok az adatok a gyártó cég által megadottak, és független laborvizsgálatok eredményei. Ez a termék rendelkezik egyedül CE minősítéssel (tudomásom szerint)ami azon a honlapon van. Csak a gyártó, és a napi 80-100db eladása utáni tapasztalat, és a megelégedett vevők tapasztalatai
Spori03

imiapo 2011.02.08. 15:52:06

na de szerencsés aki 80-100 darabot ad el naponta!nekem nincs ekkora gondom.Inkább csak bajom. a véleményetekre vagyok kíváncsi.problémám.: ha nyomatom a fejlesztőm kb 14 volttal a lemetek közti feszültség kb. 2.4volt az amper miért kevés?ha sorba kötöm a kis áram mérő mőszert kb 5-4 amper folyik. ugyan akkor a fejlesztő gáz kimenetén folyamatosan nyomja a gázt de vastagon nyomja a vizet is vele együtt. először úgy habzott mint a mosóporos víz aztán ez szép lassan / mármint a habzás/ elmúlt a zelektroli fél óra nyúzás után sem forró kellemes meleg,

hho2 2011.02.08. 18:20:56

@spori03:
Szia!

Nem valami képviselője vagy véletlenül ennek a cégnek? Nagyon "hazabeszélsz". A CE minősítésről és hogy mennyit ér, itt egy kis olvasni való: www.ce-jeloles.hu/almenuk/gykerd.html
Már létezik, természetesen Magyarországon, CE ügyeskedés is. www.delvidek-kft.hu/ugyeskedes-a-ce-minositessel.html
De ha már a független laborvizsgálatnál tartunk, márciustól nálam is megejthetjük. Lehet, hogy én nem vagyok függtelen, de a felszerelés, a szoftver és a nyomtató az az.
HHO2

Opel111 2011.02.09. 15:14:39

Helló!
melyik a jobb konstrukció: ?

1: a lapon csak a 2 db furat van (semleges) vagy pedig körbe fogják a csavarok a lemezek közti szigetelőn és a lemez szélén is keresztül mennek a csavarok.
felül a lemezen 1 vagy 3 furat legyen amin a gáz távozik ?
A haverom olyan üzemben dolgozik a hol lézerrel vágnak.
Szerintem én megvennék egy táblát, de abból ha 16X16cm-es a lemez 72 darab jönne ki.
A feleslegre keresnék majd embert akit ez érdekelhet.
Az árat még nem tudom, de a lemez az KO35TI lenne.
üdv.

imiapo 2011.02.09. 16:03:51

@Opel111: SZIA! mi az elérhetőséged? mail?
Lehet hogy madár lennék a többire!

lütyő 2011.02.09. 19:52:44

@spori03: Agyonminősített termékről csak kis vélemény attól aki beszerelő volt. Elmondása alapján irom amit irok. "F" terméknél megadot adatok nem feleltekmeg a valóságnak és a sorozatos reklomációk miatt szakmai hirnevemet féltve felmontam a szerződést. (Néhány hete véletlen találkoztam az illetővel pláza parkolóban, kis eszmecsrénknek kb ennyi volt az idevonatkozó része.) Üdv

imiapo 2011.02.10. 07:43:38

attikanagy
értesz a villanyhoz? azt kérdezném tőled hogy milyen átmérőjű , vagy keresztmetszetű kábellel kötnéd be a cellád az autóba, hogy az 30A -nél se melegedjen?

patkolttojas 2011.02.10. 18:56:39

Szeretném megosztani mindenkivel a következő kérdés-felet váltást, melyet én teljes terjedelmében közre adok. Hozzá kell tennem, hogy a T. Szolgáltató az utolsó kérdéseket és az arra adott válaszokat nem tette közzé, törölte a termék oldaláról, de nekem a személyes oldalamon még megjelent.
Mivel nem tartalmaz semmiféle titkos adatot nem értem, hogy miért támogatja az eladót ily módon egy szolgáltató? Lehet, hogy van benne neki is valami személyes érdekeltsége? A firtatott értékeket az előző valaki már megkérdezte, azt meg lehet nézni ott is, ha még esetleg megtalálható? Íme a teljes levélváltás, vágatlanul:

Terméknév Gépjármű fogyasztás csökkentő HHO készülék -10~40%
Termékkód 1441801617
Tárgy [RE] Általános kérdés a termékkel kapcsolatban
Üzenetek Összes kinyitása/becsukása
címzett patkolttojas(14) Általános kérdés a termékkel kapcsol... 2011/02/10 12:16:58
Tisztelt GreenFuture! Csak egy pár lényeges kérdésre szeretném ha válaszolna.
1. Hogyan vállalhat garanciát, ha nem ad számlát?
2. Meg lehet e mérni a valós gáztermelést vásárlás előtt, vagy el kell hinni, hogy ennyi és kész!?
3. Az MMW=8,3 érték szerintem enyhén szólva túlzás, ilyen kis fizikai méretű cellánál pláne, ez legfeljebb 4,5 körülre tehető, de akkor is csak az Önök által írt gázhozam fele esetén! Jó lenne, ha tájékozódna a vízbontó cellák fizikai méretei, gázhozama és a hozzá tartozó áramfelvétel (esetleg a teljesítmény jobban hangzik ebben az esetben) összefüggéséről.
4. Mi a teendője a vevőnek, ha nem teljesíti az Ön által feltüntetett paramétereket a megvásárolt berendezés?

Tisztelettel várom válaszát.

- patkolttojas
feladó GreenFuture(49) [RE] Általános kérdés a termékkel ka... 2011/02/10 12:28:28
A készülékre számlát és 2 év garanciát adunk. A gyártó (ismerősünk) 5éve foglalkozik ilyen cellák gyártásával. Valós, mért eredmények.

- GreenFuture
címzett patkolttojas(14) [RE] Általános kérdés a termékkel ka... 2011/02/10 13:37:37
Tisztelt GreenFuture! Csupán az első kérdésemre kaptam választ, de az is ellentétes az ajánlattal. A termék mellett az van kitöltve, hogy számlaadás : nincs. A további kérdések változatlanul teljesen nyitottak!!!

Tehát ezeket megismételném:

1. Meg lehet e mérni a valós gáztermelést vásárlás előtt, vagy el kell hinni, hogy ennyi és kész!?

2. Az MMW=8,3 érték szerintem enyhén szólva túlzás, ilyen kis fizikai méretű cellánál pláne, ez legfeljebb 4,5 körülre tehető, de akkor is csak az Önök által írt gázhozam fele esetén! Jó lenne, ha tájékozódna a vízbontó cellák fizikai méretei, gázhozama és a hozzá tartozó áramfelvétel (esetleg a teljesítmény jobban hangzik ebben az esetben) összefüggéséről.

3. Mi a teendője a vevőnek, ha nem teljesíti az Ön által feltüntetett paramétereket a megvásárolt berendezés?

A kérdésben nem volt benne, hogy a gyártója mennyi ideje készíti a hasonló cellákat, nem is érdekes.

Tisztelettel várom válaszát. - patkolttojas

- patkolttojas
feladó GreenFuture(49) [RE] Általános kérdés a termékkel ka... 2011/02/10 13:50:39
Számlát adunk a készülékhez! Sajnáljuk ha ön nem hiszi el amit amit a gyártó garantál! Ha csak kötekedni jött, keressen mást. Megveheti a konkurenciánál is drágábban...

- GreenFuture
címzett patkolttojas(14) [RE] Általános kérdés a termékkel ka... 2011/02/10 14:36:59
Tisztelt GreenFuture! Azt hiszem félreért! Ha nem válaszol a kényes kérdésekre és a "konkurrenciát" javasolja, akkor bizony baj van! Gondolja, hogy mások becsukott szemmel megvesznek mindent, amit csak kínál? Gondolja, hogy itt Magyarországon csak balekok laknak? Ha valamit el szeretne adni és nem ismeri a feltett kérdésekre a választ, akkor bizony Ön teljesen tájékozatlan! Miért nem kérdezi meg a gyártótól? Ez a fórum a "VATERA" és nem a "belógatóspiac"! Kötözködésnek venni a műszaki paraméterekre és a vásárlásra irányuló kérdéseket nem szép dolog! Utoljára még azt szeretném kérni, hogy változtassa meg az esetleges, leendő vevőivel szembeni arrogáns hozzáállását, mert itt senki nem érdemli meg! Remélem mindenki tanul belőle! Üdvözlettel: patkolttojas

- patkolttojas

imiapo 2011.02.11. 12:23:34

@patkolttojas:eu igen ezt meg mondtad neki ! nagyon helyeseza grren future nem teljesen korrekt eladó. engem is megkeresett a hülyeségével.

tomabear 2011.02.12. 08:31:47

Sziasztok!

Valaki okosabb reagálna az én bejegyzésemre. Főleg az ezüstözés érdekelne!! Előre is kösz.

hho2 2011.02.12. 09:27:37

@tomabear:
Szia!
Azt nem tudom a szín ezüst, hogy reagál a lúgra, de az ezüst-oxid és a KOH jól "megfér" egymás mellett. Ezért használják elemekben, akkukban is. Esetünkben nem gondolom, hogy megoldás lehet, az anyag ára és a porszórás költségei miatt. De nem vitás, vezetőképessége miatt az egyik legjobb választás lenne...
HHO2

attikanagy 2011.02.12. 12:12:37

tomabear

Én nem tartozom az okosak közé,sőt.De,ha abból indulunk ki,hogy a még "elektrolitot nem látott" lemezen úgymond megül a buborék és csak akkor szakad le intenzíven ha "be van járatva" akkor nem biztos,hogy vezetőképesség javítás kell neki.

Imiapó,a 6-os vezeték talán kell oda.

lütyő 2011.02.12. 12:50:13

@tomabear: Szevasz nentudom biztosan de elméletileg a régi fényképelőhívó lötyiben oldot ezüstvan ezt valahogy biztos rálehet birni hogy rátapagyon a lemezre . Valahogy úgy ahogy a hornyzásnál . Üdv

gordini 2011.02.12. 13:59:50

Gratulálok a bloghoz, szuper. A beszerzési forrás érdekel a szervo, duplex konrollerre.
Továbbá a komplett szetthez beszerzési forrásnak mit-kit ajánlasz?

hho2 2011.02.12. 17:31:06

@gordini:
Szia!
Ez a kontroller még annyira új, hogy tudtommal 1 cég foglalkozik vele világszerete. Biztos mások más néven forgalmaznak hasonlót, de "tudásban" kissé hátrébb vannak. Sem árat, sem közelebbit per pillanat nem tudok. Tárgyalások folyamatban az itthoni gyártásról vagy egyéb értékesítési formákról.
Mielőtt bármit veszel, beszereltetsz, végezd el a "házi feladatot"! Egyre nagyobb a kínálat, de egyre több a kókler, a szerencselovag.
HHO2

lütyő 2011.02.12. 21:04:09

Ismét leírom eredményeimet. Télvíz alatt sokat teszeltem . Minden mérés kifogyot tankig tartott igencsak azonos távok és egyebek. Ford escort 1,3 gázos km 200,000 fölött kicsivel. Gáztermelés 1L így 9,5L kikapcsólva a rencer kb 100km-ig semi váltzás utána drámai fogyasztásnövekedés 13L . Rencer visszakapcsólva kb 200km után visszaált 9,5L-re . Elkészült az első karterszűrő szinte azonnal 9L a fogyasztás . Mivel voltak hibái igy mindig tökéletesítem valamenyit . Talán mostmár tökéletes és igy 7,9L most ezt az értéket már háromszor produkálta. Remélem másokis közéteszik eredményeiket. Üdv mindenkinek .

vízagy 2011.02.13. 07:55:37

Adj'Isten jó napot!Már megint egy érthetetlen jelenség.Úgy látszik engem ver a Buborék Teremtő,vagy az őrületbe akar kergetni.Helyzet a következő;Megépítettem a 2sz. kisérleti bontót.Ugyan az mint az első-azzal a változtatással,hogy a "hangoló rés" a nagyobb átmérőjű csövön 1mm és 200mm hosszú.A kondícionálás ugyanaz,csak hosszabb ideig(NaOH 50 óra körül)Megküldtem PWM ről,heg.inverterről.Az MMW siralmas.KOH elektrolittal épp hogy eléri a 2-t!Lecseréltem az elektrolitot esővízre(a tartály alapos kimosása után)Ekkor ért a sokk;az áram felvétele akksiról 26A!!!!Esővízzel,12.86 V.nál.Az elsőnél esővízzel 5A körül volt.Most fel van adva a lecke.Miért ugrott meg az áram felvétel,és miért esett le az MMW?Majd kiderül.Csak mint furcsaságot írtam le,-hátha valaki unatkozik.

Tuning 2011.02.13. 15:31:10

@vízagy: Lehet, hogy azért maradt nagy az áramfelvétel esővíznél, mert csak a tartály lett kimosva?
"hangoló rés" Ezzel mit hangolsz?

Tuning 2011.02.13. 15:35:22

@lütyő: "Elkészült az első karterszűrő"
Megosztanád velünk, hogy ezt miből és hogy készítetted!
Én is szeretnék egy ilyet beépíteni, de a boltban aranyként árulják!

lütyő 2011.02.13. 16:04:51

@Tuning: www.youtube.com/watch?v=5qbzmzNZHLk Azóta annyi változot hogy leszigeteltem a szűrőből kivezető csövet ez sokat segítet .

Tuning 2011.02.13. 16:24:03

@lütyő: Köszi!
Megfagyott benne a lecsapódó pára?

lütyő 2011.02.13. 16:36:14

@Tuning: Pici fagyálórt őntötembel és okés.

Tuning 2011.02.13. 16:53:53

@lütyő: Bocs, hogy nem voltam egyértelmű!
A kérdésem a csőszigetelésre értettem!

lütyő 2011.02.13. 20:26:34

@Tuning: Nem a csőbefagy a viz hanem a gyüjtő edénybe . A csőbe csak lecspódik ezt a lecsapódástkell megakadájozni amenyire lehet mert a vízgőz sokat segít a motórnak .

Tuning 2011.02.13. 21:30:56

@lütyő: Értem. Az olajos flakon bírja nyáron is a hőterhelést? Nem lágyul nagyon meg?

lütyő 2011.02.13. 21:39:19

@Tuning: Elégé szelőshejenvan akoz hogy meglágyulyon anyira hogy gondot okozon brutálisnagy hő kellene erre semi eséje. Nemtom pontosan de kb 200C ahól megolvadna a kipufogótó messzevan a váltó felfogatásán támaszkodik.

Tuning 2011.02.13. 21:47:30

@lütyő: Meg vagyok győzve!:-)

lütyő 2011.02.13. 21:48:12

@vízagy: Csak tipp az esővíz savas kémhatású lehethogy ez okozta a változást . 2 értk hicsit karcsú. hány semlegesedvan mikor inverteről adagold az érzést ?

amper-vadasz 2011.02.14. 09:00:28

@lütyő: Nincs semleges elektróda, csak katód és anód van.

lütyő 2011.02.14. 12:29:07

@amper-vadasz: Ha nincs semleges akkór masz 2,5v betáplehet.

amper-vadasz 2011.02.14. 12:49:22

@lütyő: Fix. egyenáramnál az állítás megállja a helyét. Javasoltam a 8 pár cső elektróda külön - külön elektrolitba helyezését, majd cellánkénti elektromos sorba kötését, de kiderült Zoli - vízagy a "Meyer" típust vallatja.

lütyő 2011.02.14. 12:56:07

@amper-vadasz: Értemén mivel kísérletezik. Sok siker hozzá.

imiapo 2011.02.14. 16:12:32

@attikanagy:köszi a segitsége én is olyan 5-ös re gondoltam

vespapierre 2011.02.15. 14:10:10

Sziasztok,

valaki kérdezte tőlem, hogy a habosodás ellen mit is használok pontosan, mert nem írtam ide anno...Nem tudom ki volt, elnézést ha későn válaszolok, de nagyon nem voltam itt mostanában.
Szóval nálam a legjobb megoldás: Karcher takarítógépekhez kapható habzásgátló! Kis flakonban kapható, 1-1 csepp kell csak belőle és a habnak kampec!! (poliszilokszán van benne)

roadless 2011.02.15. 19:25:06

Sziasztok, pár hónapja találtam rátok, és most jött el az ideje hogy kicsit felpörgessem a fejlesztést.
Pár éve kínlódok már a témában, de sajnos végig kell járni az iskolát.Valami furcsa oknál fogva nekem szükségem van "minden" lépcsőfokra, mert igazán csak a saját kárán tanul az ember!
Pár "fürdős", és spirálos cella után rá kellett jönnöm, hogy nem az a megoldás.Most kezdem a száraz cellás témát, és már úton van az első elektronika.Ha szabad egy kérdéssel kezdenem, valaki megmondaná, hogy KOH-t hol lehet venni, és mi a köznapi(bolti) neve?
Ma voltam a gazdaboltban, de ott csak kálium oxid volt, és nem is tudták hogy mit akarok.
(mondjuk kémiából én is kettő alá voltam)Ahol meg tudták, ott meg nem adtak, mert méreg engedély kellett volna.(Altox kft Pest.)A segítséget megköszönném.

Üdv.

roadless

lütyő 2011.02.15. 22:30:29

@roadless: Cemolker Kft. Vegyiáruk
Cím: 2750 Nagykőrös, Baracsi utca 3

Telefonszám: (53) 552 306 www.pmkik.hu/world/tagok.nsf/all/Cemolker_Kft_#kezdet

mpg99 2011.02.16. 21:15:12

Sziasztok!

az elektrolizáló készülékbe ioncserélt víz is jó, vagy mindenképp desztilált víz ajánlott bele?

Kösz,

mpg99

roadless 2011.02.16. 23:09:10

Lütyő!
Köszönöm, megpróbálom.

hho2 2011.02.17. 16:22:30

@mpg99:
Szia!

A desztillált és az ioncserélt víz nem ugyanaz, de a mi célunkra mindkettő használható.
A desztillált víz, a felmelegített víz gőzeinek lecsapatása, miközben visszamaradnak az ásványi anyagok.
Az ioncserélt víz, (fordított ozmózis) egy gyantát alkalmazó eljárással cseréli le az ásványokat sókra. Mindkét eljárás a vízben lévő ásványi anyagoktól szabadítja meg a vízet, ami a vízkövet és egyéb lerakódásokat eredményezi.
HHO2

vízagy 2011.02.17. 17:37:13

@mpg99: A leg szuperebb az esővíz-és nem utolsó sorban a legolcsóbb.Nagyobb eső alkalmával(mikor már le mossa a tetőről a koszt)tegyél a csatorna alá tiszta edényt és gyűjts össze néhány tíz litert.Én ezt használom(igaz megtehetem kertes házban lakom)és a tiszta esővíz hozta a legjobb eredményeket.

mpg99 2011.02.18. 07:01:59

hho2, vízagy!

Köszönöm a válaszokat:)
Tegnap vettem KOH-t, hát fényévekkel jobb hatású, mint a szódabikarbóna. Nekem még az ósdi spirálos elektrolizálóm van (dupla spirállal). kb. 3-4 evőkanállal tettem KOH-t a 2,5 literes edénybe, de így is csak 1,2 dl gázt termel percenként... Amúgy egy 1982-es szívódízelhez használom majd (2400ccm).

roadless 2011.02.18. 11:54:03

@vízagy: Üdv.
Gondolom azért tettél hozzá (esővízhez) KOH-t?
Vagy csak natúr?

vízagy 2011.02.18. 12:57:28

Az a szitu,hogy én csöves bontót vallatok.Ez Makó-Jeruzsálem viszonylatban van a dray cellával.Natúr esővízzel az áramfelvétele 5A körül van(akksiról direkt.)Kb 5%os KOH-val 10A körül.Az értékek függnek az elektródák kötésétől(hány csőpár sorba,ill.párhuzamosan)a csövek hosszától,csövek közötti távolságtól stb.Ezer tényező befolyásolja.A lényeg;tiszta esővíz is alkalmas-a csöves bontóhoz.Tény ,hogy KOH(kálium hidroxid)vagy nátrium karbonát hozzáadással (2-15%)javul a teljesítmény és a hatásfok.E fölötti töménység tapasztalatom szerint már inkább ront a helyzeten.

roadless 2011.02.19. 11:16:33

Vízagy.
Értem, köszönöm.
Azért érdekes lehet hogy melyik jobb a desztvíz, vagy az esővíz?
Érdekelne hho2 véleménye is!

Kiky007 2011.02.19. 19:19:27

@roadless: Hali!

Szerintem a desztvíz jobb, az garantáltan tiszta.
Az eső is lényegében desztvíz, de szed össze a légkörből és a tetőről koszt, ami nem feltétlen egészséges a cellának...

Tuning 2011.02.20. 12:45:43

@vízagy: Mennyi gázt termel 5A ill. 10A áramfelvétel esetén?

KO38-as csöveket, hol tudtál venni?

Joe cellával próbálkozott már valaki?

vízagy 2011.02.20. 16:28:21

@Tuning: Egész pontosan 5A ill 10A mérésem nincs.Néhány mérés(elektróda bekötés,elektrolit töménység más-más)16A- 1 L/p,4.8A- 2dl/p,6A- 3dl/p,11A- 5.5dl/p.Ezek aksiról direktben.Csövet 316TI INOX center 1222 Bp. Gyár u.17 Tel:1 424 0444.Aranyban mérik igaz,de legalább van.Sajna 6m a legkisebb vehető mennyiség.

Tuning 2011.02.23. 13:10:13

@vízagy: Nézegettem és is sok helyen, de sehol sem adnak darabokat nem vágják el csak szálba adják sajnos.
Minden csőből vettél egy 6 m-es szálat?
Hány csöves a cellád?

hho2 2011.02.23. 13:28:06

@roadless:
Szia!

Turelem, jelenleg az USA-ban vagyok HHO ugyben. Jovo heten valaszolok mindenre, egy uj bejegyzessel a latottakkal kapcsolatban, ami sok mostani kerdesre is valaszt ad.
HHO2

vízagy 2011.02.25. 17:59:08

@Tuning: 28-as és 22-es méretből 1-1 szálat.A cella 8 csőpár.Salnos már nem tudok adni mert feldaraboltam a következő bontókhoz.

vízagy 2011.03.14. 15:44:59

Üdv' Mindenkinek.Az új bontómról szeretnék szét kürtölni egy-két dolgot.Négy csöves cella sorbakötve,két négyes csoport párhuzamosan.Elektrolit kb 10%-os nátrium karbonát.Betáp negatív alul,pozitív felül.Meghajtás oszcillátorról,10.2V 3.64A 400ml gázt 61mp alatt termel.MMW10.6-ha jól számoltam.Ez óránként 23.61 liter -belátom nem túl sok-Viszont mindössze 1.57W/liter ami szerintem nagyon jó eredmény.Képeket is tennék fel,de nem tudom hogyan kell.

amper-vadasz 2011.03.14. 21:58:22

@vízagy: Szia Zoli!

Gratulálok a MMW 10.6 értékhez! Motorra kötötted már a gázt? Én ma rendesen meglepődtem, nagyon gáz volt..

amper-vadasz 2011.03.15. 01:30:01

@patkolttojas: A hideg vízbontóból termelt heves gáz közömbös volt a motor működésére, míg az erősen melegedős vízbontóban termelt gáz határozottan előnyös.

Zárt kémcsöves dugattyús gáztesztet csak hideg vízbontóval végeztem, a dugattyú ott minden esetben tágult, a kémcső fala a gyújtószerkezet felől erősen lehűlt. Ez vákuumozott kémcsőbe eresztett gáz, és levegő mellé töltött gáz is tudja. A brown gáz begyújtása kémcsöves gázteszt esetén kitolja a mutató dugattyút, majd a gázok elégve apró finom vízcseppeket képeznek a kémcső gyújtóhoz közeli belső falán, a kémcső ezen része erősen lehűl.

vízagy 2011.03.15. 06:58:02

@amper-vadasz: Szia és köszi'a gratulációt.Mit mondjak-azért birizgálja a hiúságomat a 100% fölötti hatásfok.Másrészt elkeserít,hogy csak-cirka -4dl gázt hoz percenként,de talán fel tudom srófolni 1-2 literre.Persze sziszifuszi munkával,ez világos.Az viszont nem,hogy ha én,a pór nép egy tagja a magam igencsak szerény anyagi-és egyéb-körülményei közepette eljutottam idáig,a TUDÓS URAK és a magas POLITIKUS URAK miért nem tesznek semmit a környezet megóvás és nem utolsó sorban a foszilis energia hordozó súlyos rabláncának lerázása érdekében???????De hagyjuk a politikát másokra ,MI termtsünk.Még nem tettem be az "autómba"a kevés gáz miatt,meg aztán helyet is kell keresni neki_a későbbiekben más geomatriát fogok alkalmazni-de azthiszem most a hátsó ülés bal oldalára fog kerülni.Van agyalgás ezen is,de meg lesz.Ehez mondok egy imát (mindannyiunk nevében)tisztelt volt kollégám után;"Uram!Adj erőt,hogy megváltoztassam a megváltoztathatót,türelmet hogy elviseljem a megváltoztathatatlant és szerencsét hogy ne basszak el annyi mindent.Amen"

amper-vadasz 2011.03.15. 11:45:57

@vízagy: Szia Zoli! Természetesen örülök a hatásfokjavulásnak, de nem csak a gáz mennyiség számít.

A hideg vízbontó cellák felé vettem az irányt, mondván a betáplált villamos energia a bontásra kell, nem az elektrolit melegítésre.

Érdekes a motor jobban szereti a melegedős vízbontóban termelt gázt.

A 4dl/perc gáz szerinted kevés egy pici autó, pici motorjára, de pl. egy fűnyíró 150cm3 4T motorjára is ráeresztheted a gázt, hogy kipróbáld mennyire hatásos.

Én is növeltem a hideg vízbontókban termelt gáz mennyiségét, de a minősége csapnivaló a belsőégésű motorhoz. Meglepő, de így van.
A gázt begyújtva pl. dobhártyát kiválóan képes rongálni, nagyon agresszív a durranógáz.

Nem érted, hogy a "TUDÓS URAK és a magas POLITIKUS URAK miért nem tesznek semmit a környezet megóvás és nem utolsó sorban a foszilis energia hordozó súlyos rabláncának lerázása érdekében???????"
Gróf Spanyol Zoltán már 10 éve vívja a maga szélmalom harcát, és egyedül van, vállalkozókkal próbál társulni, hogy a gyakorlatban is működő készüléket állítson elő, a kormány erre nem áldoz semmit!
Daniel Dingel a Fülöp szigeteken ugyan ebben a cipőben jár 30 éve, a kormánya nem olyan gazdag, hogy az üzemanyagok adóbevételeit csak úgy elengedje.
Jelenleg az esőt nem tudják még megállítani, 1L víz energiája elég lenne 100km útra.
Mi lenne az olajtársaságokkal, mi lenne a foszilis fűtőanyagokkal működő erőművekkel, mi lenne az energia ágazatokban lévő extra profittal, ha mindez a soha el nem fogyó olcsó tiszta bárki számára elérhető víz energiával működne.. Hogy működnének a jelentős bevételi hiánnyal küszködő állami költségvetések.. Érdekes dolgok ám ezek, lenne olcsó energia, de pl. minden másért nagyon keményen kéne fizetni, mert semmiből nem lesz pl. egészségügy, oktatás stb. stb. pedig elvárnánk, hogy az alanyi jogon jár mindenkinek. Nem is olyan egyszerű dolgok ezek, mint gondolnánk.

Nem véletlenül likvidálták Meyer-t is és még sok okos találmány és feltalálója került a süllyesztőbe. Kinek lenne jó, ha olcsó gázzal fűthetnél és lenne anyagi megtakarítás a családoknál? Bizonyos köröknek nem áll érdekében a mindenki számára elérhető jobb lét. Nézd meg a Magyar családokat, nagy részük el van adósodva, nincs elég munkahely, kevés a jövedelmük. Autó, ha van, pár L üzemanyaggal, száradó tankkal fut, a drága benzin és gázolaj árak miatt, amiben az adó a legmagasabb, nem az előállítási költség.

amper-vadasz 2011.03.15. 12:37:42

@vízagy: Szia Zoli! Még valami.. Anno írtad, hogy nem volt két azonos fogyasztásod. Volt, hogy alacsony lett, de volt 10L-es fogyasztásod is, ami irreálisan magas ahhoz a pici motorhoz.
Amikor a buborékoltatóból 60km út alatt megitta az 1.5dl vizet, alig értél a gázhoz és mégis ment 75km/h sebességgel.. Ez is elgondolkoztató tény, igaz nem ment végsebességre többet az autó ilyen esetben, de vajon mennyi benzinnel ment szinte semmi gázpedálálláson 75km/h sebességgel.. ? Mert nem mindegy és érdemes lenne kivesézni.. // Nálam anno beépítésre került egy elektromos hő érzékelő gomba a hengerfejbe a hozzá tartozó hőfokmérő órával léghűtéses motoron, mert érdekelt a motor üzemi hőfoka. Lazán 130'C ! volt, nagyon más motor üzem, mint egy alacsonyabb üzemi hőmérsékletű vízhűtéses motor, ami csak 85 - 95'C ! //
Volt-e rajta mini plazmagyújtás? Mert a normál szikra szereti a vízpárát, a mini plazma a benzin levegő keverékre jobb..

Nem csak a termelt gáz mennyisége a lényeg, a gáz minősége is fontos, a motor üzemi hőfok működése is számít, a gyújtás fajtája is érdekes a motor működésben..

skoda120 2011.03.20. 14:49:33

Szeretnék én is megosztani egy kis eszmecserét a Vaterán.Akit érdekelwww.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1445606710 ksyy120 vagyok én.Lehet olvasni amig nem törli mint Patkolttojás kolegánál tette.

skoda120 2011.03.20. 15:15:41

Ami kiderül az egészből az,hogy max 15A esetén egy 21 lemezes 110×110-es lemezméretű cella "termel" 2.8Litert percenként. Levagyunk maradva a csodacelláktól....
süti beállítások módosítása