Happy Hannukah!

Nem érted a köszöntőt fogadom! Na akkor napjaink egyik, ha nem az egytelen legnagyobb giga-mega eseményéről maradsz le és egy nagy anti-multi vagy, vedd tudomásul. ... és hogy ismereteid eme hézagát bepótold, a Nyugati téren a helyed még egy hétig. "Mit mondott, mééé montta?"

Semleges gondolatok után, semleges lemezek. Mostanában volt időm egy kicsit kísérletezgetni és keresni az igazat a sok HHO hirdetést böngészve. Korábban már folyt róla diskurzus, miért kellenek a semleges lemezek. Nos, ismétlésként: leosztja a generátoron belül, két lemez közötti a feszejt 2-2.2 Volt környékére. Ha ez magasabb, elvesztegetjük a bevezetett enegiát és melegedni fog a cellánk. Többen kerestek 24 Volt-os rendszer miatt, így ebben az irányban kapirgáltam. Nem akartam vastag "szendvicset" összerakni, így pozitív-semleges-negatív összeállításokat teszteltem.Kezdtem a 8, majd 9-10-11-12-13 lemezesekkel, ahol a semlegesek száma 6-7-8-9-10-11 volt. Lassan eljutottam a 12 lemezesig ahol a semlegesek száma 10. 10 semleges lemez alatt elég meleg lett a cella és nem igazán hozta az elvárt eredményt, így ezekeről nem írnék hosszabban. A tápom stabil 24.6 Volt-ot ad, így ez mindvégig adott volt. Szóval a 10 semleges esetében minden bevitt Amperre, 0.1-0.15 liter gáz jutott. (gáztermelést változatlanul  digitális ketyerével mérem.) Ez az érték nagyjából 1- 30 Amperig lineáris volt. Hosszú tesztelés után sem melegedett 40 C fölé. Lemezek közti fesz esés 2.23 Volt. Még elméletben kiszámítva is ennyi! Ez más celláknál nem szokott ennyire egyértelmű lenni.

Nosza gondoltam emeljük a semleges számát 11-re, még jobban fog muzsikálni. Eredmény: pofáraesés. Először is feltűnően hamar meleg lett. Kb. ua. idő alatt az elektrolit 68 C, a lemezek 63 C-ra melegedtek. A gáztermelés kb. a fele. Meglepő és elgondolkodtató, mindenesetre tovább vizsgálódom majd ez ügyben, mert 1 kísérletből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni. Az azonban valószínüsíthető, a túl sok semleges lemez ugyanúgy nem jó mint a túl kevés.

..És hogyan is jönnek ide az egyre szaporodó HHO hirdetések? Arra már rájöttem, a hirdetett 12 Volt-os 19-24-36 stb. lemzes cellák kevesebb vagy ua. gázt termelnek mint egy 7. Akkor minek ez a lemez szám háború? Sok hirdetésben olvasom, több lemez kell a nagyobb motorokhoz, pl. 19 lemez 1000-2000cm3-ig, 21 lemez 2000-2500cm3-ig stb. T. hirdetők, biztosak vagytok ebben? Saját kísérleteimet alapul véve ezek a számok elég messze vannak az igazságtól! Ne legyen igazam, de csak remélni tudom, aki ezeket leírta, saját maga meg is győződött az adatok valódiságáról!

Szóval ismét eltelt egy év. Sokakat sokként ér az aktuális benzin árszint, sokan számítottak rá, másokat nem érdekel. Ez így van rendjén, nem vagyunk egyformák, de gondolom azok vannak döntő többségben, akiket felettébb idegesít. Ne csüggedj nincs még vége! Azt azonban módfelett viccesnek találom, hogy a bosszankodók szinte kivétel nélkül tudni vélik, ki vagy mi az okozója. Királyunk, az IMF, a vörösök, a lilák, a félszeműek, a balosok. A lista tetszés szerint bővíthető. Mikor jövünk már rá, a létünk, a jövönk nem ezektől a véglényektől függ, csak saját magunktól, amit közösen, magunknak kikaparunk?  Ha HHO témában visszanézek az eltelt időre és számba veszem az építő jellegű hozzászólásokat, összedolgozásra utaló jeleket, elszomorító a kép. Hallom, nincs "péz", van elég bajunk. Elárulom nem kell mindenhez "péz", akarattal sok minden pótolható! 

Beiglivel Teli Ünnepeket, Reménytelibb Jövőt!

HHO2

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr383480727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mekmekfalva 2011.12.22. 16:49:11

Üdv!

1,9D 1Y motorba most próbálunk egy 21 lemezes HHO generátort, a téli körülmények között ti mit használtok "fagyállóként", ill. a NaOH vagy a KOH a jobb?
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv Mek.

nyereg 2011.12.22. 20:34:42

@mekmekfalva: Szevasztok falusiak!Bontóban még nem próbáltam,párásítóban nagyon jól zenél fagyásgátlóként a denaturált szesz.50%-os hígításban(esővízzel)-14C fokon még teljesen folyékony.Tapasztalatom és méréseim szerint a KOH,vagy a nátriumkarbonát(szóda)jobb,mint a NaOH.1-2%ban javaslom,nálam ez vált be.Sok sikert!

-oooo+ 2011.12.23. 08:39:34

Sziasztok!
Tavaly kipróbáltam a denszeszt, KOH-hoz öntöttem 1 keveset. 1-2 napon belül teljesen lecsökkent az amperfelvétel, narancsos színű túrós lett az elektrolit.Semmit sem öntenék hozzá, kipróbálhatod a patkolttojás- féle elrendezést.www.youtube.com/watch?v=BRNZFalVGhs&feature=mfu_in_order&list=UL

lütyő 2011.12.23. 09:25:32

Kicsit vissza a régebbi problémákhoz. Többen annó aról panaszpotak vagy jelezték hogy erős a habkébződés de valamiért másoknál ez egyáltalán nem jelentkezett vagy ninimális elhanyagolható mértékben. Nekemis volt hasonló tapasztalazom a legelején mikor kísérleteztem de a végleges összeálításnál ez nem jelentkezet és ezért én nemis foglalkoztam ezzel mostanáig. Az hogy megint elővettem ezt a problémát az az oka hogy változtásokkat akartam végezni az összeállításon ezért más szilikoncsövet használtam mint amit edig. Első kísérletek nagyon biztatóak voltak, néhány nap mulva mikor megint volt időm ezzel foglalkozni valami megváltozot. Cella nemakarta felvenni a megfelelő amperszámot és erős habtermelésbe kezdet. Hát jó biztos valami belekerűlt első reakcóra és cseréltem az elektrolidot. Mindem szépen üzemelt és megint néhánynap szünet következet. Ismételt indításkor ismét jelentkezet a probléma mivel ez nemlehetett véletlen alapossabban átnéztem mindent. Elektrolid kiöntése tálba történt és kicsi kocsonyás jellegű darabokat találtam, cellátis szétszedtem és ittis találtam elakadva kicsi darabokat, tapintásra az olvadt szapanra tudnám hasonlítani. Mivel más változtatás nem történt anyagi viszonylatban szilikon csövet megvizsgálva ezenis mintha ez a valami lenne vékony filmszerű rétegben rátapadva. Régi csöveket szerencsére nemdobtamki és ezeketis megnéztem ezeken nem tapsztaltam hasonló problémát. Valami külömbség biztosan van a kető között anyagában ami képes kioldódni és ez okozhat habosodást. Most más tipusó szlikon csövet szereztem és tápról üzemeltetem mostmár lassan 18 órája ezidáig minden rendbenvan remélem nem jelentkezik megint a habosodás. Jelenleg tiszta habmentesen dolgozik szép kövér buborékok törnekfel.
Mindenkinek minden szépet és jót.

amper-vadasz 2011.12.24. 11:04:36

@nyereg: Szia Zoli!
Esővíz 50% - E85 50% fagyálló oldatot használok az aromás gőz* fejlesztőkhöz, ezzel a rásegítéssel fut az A6 2.5 TDI és a Swift 1.0 motorja is, olcsóbb, mint a denaturált szesz.

Kellemes ünnepeket kívánok!

roadless 2011.12.24. 19:06:41

@amper-vadasz:

Üdv Ampervadász!

Ha szabad kérdenem mennyit hozott a tdi-n az aromás gőz?

Főleg azért érdekel, mert egy havernak olyanja van, és elég sokat eszik a kicsike..

Előre is köszi!
Mindenkinek Kellemes Ünnepeket!

amper-vadasz 2011.12.25. 00:52:19

@roadless: Szia!

Az aromás gőz* hatása kétoldalú. A barátom inkább a jelentős motorteljesítmény és nyomaték növekedés hatását aknázza ki. Sajnos már begyűjtött pár nemkívánatos fotót.

Előtte egy szűz 100-as AUDI TDI-vel közlekedett, az amúgy is kevesebbet kért, mint az A6-os.

Az A6 2.5 TDI, 380000km feletti futású motor kipufogógáz visszavezetése már a gőz* előtt is le volt kötve, a kipufogó erősen kormolt, és a 2.5 TDI motorja rettentő gyenge volt!

Az aromás gőz* + majdnem 50cm hosszúra növelt, csak 0.5!mm falvastagságú, 7mm belső átmérőjű, rozsdamentes anyagú, soros kapcsolású külső hőcserélők hatására semmi korom + megy a 2T vas, mint a golyó. Mindez 1L esővíz:E85 - 50:50% fagyálló oldatból készült aromás gőz* égésjavító segítségével 2530km távra. Egy 3.2mm átmérőjű fix fúvóka korlátozza a buborékoltató - párásító és a hőcserélők között a vezérlő vákuumot.

A fogyasztás erősen jobb láb és így vezető függő. Magasabb sebességnél már a légellenállás is számottevő tényező, de van, aki szeret hajtani ennek ellenére is. Az a fránya idő.

patkolttojas 2011.12.25. 21:26:24

Szia amper-vadasz!

Mindenek előtt Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!

De térjünk vissza a gőz, a HHO és az egyéb eljárások használatánál az elért eredményekre. Te ezt írod:

"Az aromás gőz* hatása kétoldalú. A barátom inkább a jelentős motorteljesítmény és nyomaték növekedés hatását aknázza ki."

Én meg azt, hogy amennyiben az a bizonyos jelentős motorteljesítmény és nyomaték növekedés valóban előáll, akkor talán mérni kellene a hozzá tartozó fogyasztást is. Mindenki ezt hajtogatja, hogy növekedett, jobban megy, 5.-ben 30-al is megy, stb., de soha nem láttam leírva kézzel fogható eredményt az üzemanyag fogyasztás csökkenésére vonatkozóan. Lehet, hogy nincs is? Ha van, akkor az a bizonyos teljesítmény növekedés ugye a keréken jelentkezik! Ha igen, akkor miért tételezzük fel, hogy valakinek az autója 160 lóerő helyett 200 lóerős lett és innentől kezdve mint őrült, ki letépte láncát száguldozik padlógázzal mindenhol, hogy "kiélvezze" a megnövekedett nyomatékot! Szerintem egy 56 lóerős motorral épp úgy lehet "gyorshajtani", mint 160, vagy 200 lóerővel. Ez nem lóerő kérdése!
Tehát, van, vagy nincs fogyasztás csökkenés? Az, hogy környezetkímélő, az nem is vitás, nem is ezt firtatom. Jó, hogy van egy ilyen is, csak nehogy a számok helyett a megérzések, vélelmek és az "úgy érzem" megfogalmazások legyenek a mértékegységek.

További jó gőzölgést és buborékgyártást!

Üdvözlettel: patkolttojas

amper-vadasz 2011.12.25. 23:46:29

@patkolttojas: Kedves Szkeptikus Sándor!

Vegyél egy A6 2.5 TDI motoros 1.5T-s járgányt, lehetőleg kb. 400000km-est, építsd be a vákuumos továbbfejlesztett Hypnow aromás gőz* technikát, rakj bele legalább 0.5T motyót, s próbáld ki Te magad, én hiába írok bármi tapasztalatot is 15000+5000km problémamentes megtétele után.
Free vákuum alatt dolgozó külső hőcserélők csak 0.5mm vastag falú rozsdamentes hőcserélőcsövekből vannak nálam! pl. a 118-as kályhacső is csak 0.5mm vastag zománcozott vagy festett lemezből van a jobb hőátadás - hősugárzás érdekében.. Nem véletlenül van így.

www.autogaz-szerviz.hu/autogaz/portal/dieselgas

"Gyári mérési eredmények szerint a gázolaj megtakarítás 20-30%-os, 15-20% gáz alkalmazása esetén, amellyel további 10-20%-os teljesítménynövekedés érhető el. A koromkibocsátás jelentősen csökken."

Erre a vákuumos Hypnow aromás gőz* is képes, sőt jóval egyszerűbb, olcsóbb - Free energy, és hatékonyabb.

Ha Free nyomással próbálod ki ( esetleg még be is lobban a forró hőcserélőben az alkohol-benzin ) s a motoron pedig nem lesz a kellő hatása ne reklomálj.

patkolttojas 2011.12.26. 10:48:48

Kedves Amper Vadász!

Bocsi, hogy nem ismerem még az igazi keresztnevedet sem!

Lehet, hogy szkeptikus vagyok, viszont teljességgel igazoltad a feltevésemet!

"Gyári mérési eredmények szerint a gázolaj megtakarítás 20-30%-os, 15-20% gáz alkalmazása esetén, amellyel további 10-20%-os teljesítménynövekedés érhető el. A koromkibocsátás jelentősen csökken."

Ebből az idézetből a kedvencem az "érhető el" szókapcsolat. Hivatkozol gyári mérésekre, adatok nélkül, azt is mondod, hogy "Erre a vákuumos Hypnow aromás gőz* is képes....". Mire? Mennyire? Tudod, ez olyan, mintha azt mondanád, hogy nekem sikerült, nem mondom meg, hogy mennyi, de ha neked nem jön össze, akkor biztos te vagy az oka. Igaz nekem egy olyan autóm van ami ...... vegyél egy olyat, tegyél bele 400.000 kilométert és meglátod menni fog!
Most sem írtál egyetlen adatot sem!
Arra pillanatnyilag nem vagyok kíváncsi, hogy az LPG egy dízelbe beszerelhető e, vagy nem. Persze, be. A HHO esetén a Wolf úr is mond mindent, még adatokkal is szolgál, legfeljebb nem valósak, de ennél még ő is többet mond.
Egyébként nehogy azt hidd, hogy nem értékelem nagyra a dolgokat amit csinálsz, ha ez a látszat, akkor ismered a közmondást : A látszat csal! A legjobb "szótalálmányod" egyébként az "aromás gőz", ez tetszik a legjobban.
Ezek szerint vannak mérési eredményeid, vagy nincsenek? Sokkal jobban tetszik, amikor valaki egyenesen megmondja, hogy igen, ennyi és ennyi, vagy nem, nincs, avagy mint áthidaló válasz: van, de nem mondom meg! És ha ezek után valaki megkérdezné, hogy miért, akkor a legegyszerűbb egyszavassal kell válaszolni, ami biztos sikert arat: CSAK.

Más.

"Ha Free nyomással próbálod ki ( esetleg még be is lobban a forró hőcserélőben az alkohol-benzin ) s a motoron pedig nem lesz a kellő hatása ne reklomálj."

Egy pici kiegészítés ezekhez a szavaidhoz. Mit is nem értek benne? Csupán azt, hogy a Te "aromás gőzöd" vákuummal átszívva a hőcserélőbe ezek szerint nem éghető anyag, az én nyomással beküldött, mondjuk "aromás gőzöm" viszont azonnal azzá válik? Mi a kizáró ok? Az így előállított "aromás gőz" már másképpen viselkedik? Hirtelen elveszti az összes hatását? Akkor ez olyan lenne, mintha azt mondanád, hogy pl. a benzint egy motorba kizárólag direkt befecskendező rendszerrel lehet elégetni, másképp nem!

Tisztelettel várom a konkrét adatokat, avagy a CSAK - ot!

Üdvözlettel: patkolttojas

realbalu 2011.12.26. 21:57:16

Tisztelt fórumozók!
Először is Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!

Most volt 1 kis szabadidőm, így megalkottam az első "próbálkozásomat"...
szárazcella lett, ami az alábbiakból épült:
10x10-es 316-os lemezt használtam, 14db cellával, gumi közökkel.
a segítségetekre lenne szükségem:
mégpedig, hogy hol tudok venni ilyen kis szelepet, ami minden videón kijön a cellákból és csatlakozik a csőhöz...fémet tudtam csak venni :( ?
ill plexit?
valamit kis csőhöz kis méretű visszacsapó szelepet?
ezeket elmondom a helyi vas- és szerelvény boltban és furán néznek rám.
én vettem vékonyat (3mmm), amit összevágtam és 1másra helyeztem őket, ami azt jelenti, h 12mm vastag lett, de ez is kevés, mert eltörtem... 1 vastag kellene és megoldódna.
azonban szerintem a merülős cella jobban kihasználható, mert a lemezek teljesen elmerülnek, nem csak 1 részük érintkezik az oldattal.
bízom benne, h tudtok segíteni.
Előre is köszönöm!
üdv,
B.

amper-vadasz 2011.12.26. 22:35:41

@patkolttojas:

Kedves Sándor!

Már tegeződtünk párszor, vagy van egy ikernicktestvéred is..

A Diesel-LPG technikát csak egy példának tettem be, mint a 0.5mm-es falvastagságú 118-as kályhacsövet is, de látom nem vetted a lapot, biztos a +2 évtized lehet az oka.

A kipufogó leömlőre felszerelt vákuum alatt is álló hőcserélőben ( reaktor vagy vákuum kemence ) hatékonyabb a bontási folyamat, mint a nyomás alatt álló hőcserélőben.

Vékony csak 0.5mm-es falú, 7mm-es belső átmérőjű, majdnem 50cm hosszú rozsdamentes külső hőcserélőim mellett is elsiklottál. Van aki sajnos 1mm-es falvastagságú, nagyobb belső átmérőjű és jóval rövidebb hőcserélővel dolgozik vagy próbálkozik, ami teljesen más és gyengébb hatékonysággal működik, mint nálam! Olyan ez a szitu, mintha készítenél egy Bob Boyce 101 lemezes vízbontó replikát patkolttojás módra a saját otthon fellelhető anyagaidból a saját méretezéseiddel, s miután teljesen más lett a 101 lemezes bontód, mint Bobnak, nem hozza Bob által mért paramétereket, s kígyót, békát hordasz össze, hogy az nem is működhet Bobnak.

Kételkedsz a 15000km-es Diesel Hypnow aromás gőz* tapasztalatokban, miközben Te magad úgy félsz a vákuum energiától, mint ördög a szentelt víztől.

Üdvözlettel: ampervadász

patkolttojas 2011.12.27. 00:55:20

Szia amper-vadasz!

Nincs klónom! Elég vagyok én így egymagam is! Testvéreim ugyan vannak, de nem ikrek. Na mindegy.
Szóval. Te írod, kérdezed tőlem itt a végén, hogy:

"Kételkedsz a 15000km-es Diesel Hypnow aromás gőz* tapasztalatokban, miközben Te magad úgy félsz a vákuum energiától, mint ördög a szentelt víztől."

Fél a fene vákuum vezérléstől, de nem akarok visszatérni arra, hogy nekem egyszerűen nem megoldható akkora vákuum, hogy a bubin átszívja a levegőt! Elég érthetően leírtam már párszor, voltak olyanok is, akik egyéb buhera megoldásokat javasoltak a megfelelő szívóhatás elérésére, de bevallom a venturi csövön kívül semmit nem vagyok hajlandó már kipróbálni, mert csupán a légszűrőt a karbi fedéllel összekötő gumiharmonika ára is tízezres nagyságrendben van! Én meg nem csak hogy "öreg" vagyok , de még ennyi felesleges pénzem sincs! Biztos tudod milyen autóról van szó, ha nem, akkor nézd meg a videómat, azon rajta is van. Először is benzines, de ezt sokadszor ismétlem, másodszor is minden vákuumvezérelt, mint a Toyoták 80%-a esetében egy bevett dolog. Hidd el, hogy itt egyetlen vákuumcsövet sem lehet büntetlenül lehúzni, vagy a vákuum értékekkel játszani, mert egyszerűen leáll a motor! Ezért gondoltam a kipufogógáz nyomását felhasználni a nálam nem elérhető nagyságú vákuum helyett. Magára a karburátorra csupán kb. 8 darab vákuumcső megy, van rajta 3 mágnesszelep is, hogy csak a fő nyalánkságokat említsem.

A fene sem kételkedik a dízel gőzbefecskendező rendszerben, csak nem látok eredményeket, mármint számokat! Most sem írtál, ez már a harmadik alkalom, hogy kérem, hogy tedd meg, persze nem kötelező! Lásd az előző hozzászólásom ide vonatkozó részét. Nyilván nekem van igazam, vagyis nincsenek mérési adataid, azon kívül, hogy minden egyes alkalommal a gyengébbek kedvéért elmondod a felépítését, ami persze nagyon is becsülendő dolog, csak állandóan elsiklasz a kérdések felett. Íme egy példa a közelmúltból:

"roadless 2011.12.24. 19:06:41
@amper-vadasz:

Üdv Ampervadász!

Ha szabad kérdenem mennyit hozott a tdi-n az aromás gőz?"

Mit is válaszoltál? Nem írom le, mert semmi köze a kérdéshez! Nem hibáztatlak persze, de a Te memóriádnak jobbnak kellene lenni, mint az enyémnek, korodra való tekintettel.

De térjünk a lényegre. Nagyon sok hozzászólásban említik, hogy nem csak nekem, és nem csak benzines autókban, hanem komolyabb, nagyköbcentis dízelekben sem tudtak megfelelő vákuumot előállítani, pedig a nyomorultak már szétberhelték az egész autót. Ez főleg a turbófeltöltős változatokra érvényes. No, erre írtam más fórumon azt, hogy meg kellene próbálni a kipufogógáz nyomását felhasználni erre a célra. Az elképzelésemről rajzot is tettem fel. Mit gondolsz, ki volt, aki azonnal megvétózta az ötletemet, bár jobbat nem tudott mondani helyette?!
Te igazán tudod, hogy a benzines, karburátoros autókban mennyire fontos a keverési arány. Ezt egy szűkítővel felborítani, hogy nagyobb áramlási sebesség legyen nem igen szabad, mert megváltoztatja a kisebb keresztmetszet a keverési arányt. Arról nem is beszélve, ami Nálad is igaz, hogy nem feltétlen a magasabb fordulatszámon van mindig a legnagyobb vákuum, hanem esetleg amikor többnek kellene lenni, pont akkor csökken. Ez miért is fontos? Pont azért, mert a vákuum nagysága és a keresztmetszet összefüggés alapján pont akkor kerül kevesebb gőz a szívótorokba, amikor többet igényelne.
De ez csak egy dolog. Folytatva a szkeptikus magatartásom szeretnék egy szintén lényeges dologra fény deríteni. Mi is van a turbóval? Mi van a papírszűrőkkel és a gőzzel? Mi van azokkal, akik meggondolatlanul a fékrásegítő csövét bontották meg a megfelelő vákuum érdekében? Csak nem gondolod, hogy ezeken én soha nem törtem az agyikámat, bármennyire is begyöpösödöttnek látszik!

Lelki szemeimmel látom, hogy kihúztam a gyufát Nálad. Én vagyok az állandó kötözködő. Nem baj. Túlélem. Csak azok is éljék túl, akiket megpróbáltam figyelmeztetni egyes dolgokra, de nem gondolták végig a következményeket!

Ettől függetlenül imádok vitatkozni, mert legalább zajlik az élet és látják az emberek, hogy van is miről!

Üdvözöllek: patkolttojas

P.s.: Ha gondolod keress meg magánban egy email formájában és cserélhetünk ott is nézeteket a dolgokról, mert nem biztos, hogy mindenkit leköt az itteni diskurzusunk. Az én email címem publikus!!!

attikanagy 2011.12.27. 08:34:41

Üdv Urak!
Kellemes mindeneket!

Nekem (főleg a lustaságom miatt) csak az ún Joecella van beépítve.De gondolom ezt már a név alapján tudjátok hiszen nem olyan sokan foglalkoznak a témával(rá lehet keresni és nincs ikertesó)Ez a lehető legigénytelenebb variáció,de!
A vitatott vákumos melegítős elv alapján van bekötve.50%esővíz és 50% E85 keveréssel,nincs benne sem lúg sem sav.Nyáron tök szupi volt a fogyasztásom de most a hidegekre visszament az eredeti fogyasztásra!!Ugye az érzékelők azok dolgoznak.Annyi előnye azért van,hogy nem torpan meg és nem lusta így,mivel 85-90% E85 el megyek (bár januártól a jó édes...)

Tehát én azt mondom,hogy kell emellé még a hho is a kellő fogy csökkenéshez.Legalább is télen én nálam.

attikanagy 2011.12.27. 08:58:33

Ja és egyébként még valami az esővízről:www.youtube.com/watch?v=lHVW4eXBG4Q&list=UU5WSNExfZvQmh0YKDFl3lIA&index=1&feature=plcp

Tényleg ideje lenne már felébredni minden téren.

nyereg 2011.12.27. 11:09:10

Hölgyeim és Uraim!

Már-már késre menő viták,érvek és ellen érvek ütközését látom a gőz rásegítés témában.Persze,ez is kell ám úgylátom ezek csak meddő viták.Magam részéről hajlok afelé,hogy a tényeknek higyjek és ne fogadjam el az "ugrik","fürgébb","erősebb"minősítéseket,mert ugye ezek erősen egyén függő mértékegységek.Egyetlen hiteles mértékegységet fogadhatunk el mind a HHO,mind a gőz rásegítés terén,a FOGYASZTÁS CSÖKKENÉST!Végül is erre megy ki a játék.Ez csak kis kitérő volt.
A vákuumos gőz bevitelről:Többen említik a szisztéma bonyolultságát,a vákuum kinyerési helyének nehézségei(és veszélyei)tekintetében.Na mármost a Mozdonyban(bocs'hogy mindig ezt hozom fel,de nekem csak ez van)egyetlen helyen van vákuum;a szívó torokban.Mondjuk ez egyszerűvé teszi a gőz bejuttatást,de megjegyzem:ezen a helyen az ÖSSZES autóban van vákuum!(kivéve persze a turbó feltöltőket)Vezessétek a gőzt egyből a fojtó(pillangó)szelep elé,és nem kell semmilyen (esetleg veszélyes)vákuum csövet babrálni.Az általam használt "szifon"rendszerű gőzfejlesztő már-már nevetségesen egyszerű,a szívótorok vákuuma működteti-nemis rosszul!És nem csak a mozdonynál,ami "bika"lett tőle(most én is az érzékszervi megítélélsre hagyatkoztam,mérő eszköz hiányában),viszont a 3.8-as Krysler fedélzeti komputere már elfogadható hiteles bírónak.Betettem egy párásítót egy ilyen autóba,Eger-Tata viszonylatban közel 30-40% fogy.csökkenést mért!És mindezt az autó vákuum rendszerének megbontása,vagy igénybevétele nélkül.Ha jól emlékszem a közelmúltban már raktam fel fotót a szifon rendszerről.
Az esővizes videóhoz(attikanagy):Nem vonom kétségbe,hogy a manus vérében valóban vannak iszonytató dolgok,meg az általa fö gonoszként(már-már maga a sátánként)mutogatot esővízben is ot vannak ezek a mérgek.DE gondolkozzunk egy kicsit!Milyen töménységben vannak szennyező és halálosan mérgező anyagok az esővízben amit Ő mutogatott véres kardként?Egy közepes méretű zivatar felhőben 4-5 millió köbméter víz van-ez tény.Szorzással kiszámítható mennyi mérget kellene a NATO gépeinek a felhőbe juttatni ahhoz,hogy ez a töménység legyen az esőben.Elismerem,NAGY ipari létesítmények közelében némi szennyezés van az esővízben.De azok a "mérgező"kondenz csíkok amik a videón vannak tízezer méter körüli magasságban vannak!Az esőfelhök meg 2-5 ezer méteren.(A zivatarok "üllője"eléri a 10ezer métert,de azokból nem seik eső)Szóval sántít ez a dolog,nálam nem jött be a rémísztés.
Egyetértek azzal,hogy óvjuk a természetet,minél kisebb"lábnyomot"hagyjunk,de a puszta rémísztgetésnek,összeesküvés elméleteknek nem kell bedőlni.Mert,ha ezt tesszük,ha hiszünk a felbujtóknak(gondolkodás nélkül) ma-holnap elvágatják velünk a gyermekünk torkát is!

nyereg 2011.12.27. 13:13:41

@realbalu: Szevasz,és viszont kivánom!
A plexi helyett jó oda a teixtil bakelit is -gondolom a végzáró lapokra gondoltál.A többi tartozékra nem tudok tippet.Az elektrolit szintről:A csöves bontómat teszteltem ilyen téren is,apránként vettem el az elektrolitot,mindig mérve a gáz hozamot.Egészen az eredeti szinttől(ellepte a csöveket)1/3 szintig semmilyen változás nem volt a gázhozamban.A felvett áramban sem,ami azt bizonyítja,hogy az ármsűrűségnek meg kellett nőnie.
thát az elektrolit szint egy bizonyos(?)mértéken belül nem befojásolja a termelt gáz mennyiséget.Ezt tapasztaltam.

attikanagy 2011.12.27. 17:05:53

@nyereg: Tisztelettel.

Annak a videónak van ám előzménye is.Ha van valakinek ez irányban ingerenciája majd megkeresi,végignézi,tanulmányozza több helyről több időből.Ez csak egy kiragadott példa volt.Nem kell rá "felülni" ha nem akar valaki.

Tudjuk jól,hogy nincs két egyforma autó,következés kép még egyforma tipus sem tehát egyforma átalakítás sem.Jó lenne ha végre normális vitatható hangnemben beszélnénk egy mással ( egyébként tényleg,miért nem beszélünk személyesen úgymond találkozón????Ezt az oldal üzemeltetőjének mondom.) hiszen majd mindenki egy hajóban evez.Miért kell nekünk egymást rágni?Miért vagyunk mi egymás ellen mikor egymásért is lehetnénk?????

lütyő 2011.12.27. 19:46:10

Kicsit nagyobb összefügésekben hogy érthető legyen a berakott vidilink www.ustream.tv/recorded/19352770

cef 2011.12.27. 19:48:30

@attikanagy:

ez olyan magyaros sajátosság ... sajnos ..

tomabear 2011.12.27. 20:18:36

Sziasztok!

Nem tudom ki merre lakik, de meghirdetném az első szegedi találkozót. Úgy gondoltam szombati napon lenne a legjobb. Hogy legyen mindenkinek ideje felkészülni februárra gondoltam. Írjátok meg kinek mikor lenne jó és a legtöbb szavazatot kapott hétvégén találkozhatunk itt Szegeden.

lütyő 2011.12.28. 06:21:02

@tomabear: Nagyon távoli megmondani mostan milesz februárra. Elméletileg most minden szombat megfelelő. Nekem mindig azon a héten derülki hogy hétvégén kelle dolgozni vagy nem.

120kg 2011.12.28. 20:53:57

Üdv Szoktam olvasgatni az aukciós oldalakat ,hogy miket árulnak hho néven. Láttam réz tömlővéget . A termék hozzászólásban azt írják a réz tönkre teszi a koh-ot. Ez igaz? Valaki indokolná miért? Bocs a tudatlanságomért. A kémia sose volt az erősségem.

realbalu 2011.12.29. 09:39:06

@nyereg: hahhho! :)
kus segitseget szeretnek meg...
koszonom,de mi az a bakelit&hol lehet vennni vegzaro lapnak,v esetleg meg mi lenne a jo?draga a pkexi&nincs kis meret.+amire csatlakoztathatom a tömlöt,az miaz?
vettem visszacsapo szelepet(a multkor berobbant...)+buborekoltato tartalyt.masodszorra ha osszerakom ugy akarom,h ne kelljen szetszedni.
ebben kerem szepen segitsetek.
koszi,
B.

patkolttojas 2011.12.29. 10:16:28

@realbalu: Szia!

Nem tudom hol laksz,ha Magyarországon, akkor nem probléma. Mindent (!) megtalálsz a Vaterán, a keresőjébe beírod, hogy "HHO" és mindent látsz. Plexi lapot, bár lehet, hogy le kell vágnod belőle, mert neked kicsit nagy lesz, láttam polikarbonát lapot is, bár nagyon drága. Menetes csőcsonk is van, elég sokféle, lehet műanyag vagy réz, avagy felületvédett vas, mindegyik megfelel, nem fogja látványosan bántani az elektrolit és ő sem azt. Egyedül a fehér PVC csőcsonkot nem ajánlom, mert nagyon vékony a fala és pont ott tekered majd le a nyakát, ahol a menet és a hatszög találkozik egymással, vagyis alkalmatlan. A PVC-t ragasztani nem lehet, csak speciális ragasztóval, a szilikonok leválnak róla, csak tömíteni lehet teflon szalaggal, de nem bírja ki a betekerést. Ezeknél olcsóbban már csak kapni lehet, venni nem.

Üdv.: patkolttojas

patkolttojas 2011.12.29. 10:22:48

@realbalu: Szia!

A visszacsapó szelep, mint sokszor leírtuk itt és más fórumokban is,
NEM VISSZAÉGÉS GÁTLÓ!
Arra a célra megtalálod az ajánlott összeállítást pl. itt:
www.hobbielektronika.hu/forum/files/01/01fb367f2816bd93ea8cbbaa5f78c4e1.jpg
Szinte ez az egyetlen biztonságos megoldás, amit otthon is könnyen összerakhatsz.

realbalu 2011.12.29. 14:07:14

Köszönöm a választ, de az a baj, h igen, drága a plexi lap, és hol tudok venni szerinted kisebbet, mint 1 m2-es tábla? amiből, mondjuk a 1,5mm fölötti 25e Ftnál kezdődik...
ilyenre gondoltál? bár ezt is kicsit soknak találom, mivel, h nem tudni, h műxik e..:
www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1526645180&bk_medium=selfpromo&bk_source=gravity_vatera&bk_campaign=gravity&bk_term=hho_vissza_e9g_e9s_g_e1tl_f3&bk_content=listings_big3&bk_referral=http%3A%2F%2Fwww.vatera.hu%2Flistings%2Findex.php%3Fq%3Dhho%26pt%3D3
Mondjuk nem vagyok fent ilyen licit oldalakon, reméltem beszerzek mindent vmelyik boltból, még futok 1 kört, csak legalább a végzáró lenne meg.
most fém fitting vanm,de nem érintkezik az elektrolittel.
Köszönöm,
B.

cef 2011.12.29. 15:49:17

@realbalu:
szia

visszaégés ellen ezt is tudod alkalmazni:
t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTiqqsbqejTadgYPfIJ3t7rIt5buVOAdRL3Jxn2zkHSqdzjLeWo

lefúvatószelep, amit pl a pneumatikus munkahegerekben is megtalálsz.

patkolttojas 2011.12.29. 16:30:53

@realbalu: Szia!

Nem értelek! Ennél olcsóbban nem kapsz sehol, főleg darabolva! Nem hiszem, hogy egy VATERA regisztrálás olyan bonyolult dolog lenne, hogy ne oldanád meg!

www.vatera.hu/auto_motor_alkatresz/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/onindito_generator/hho_generatorhoz_20mm_vastag_plexi_1526652821.html

realbalu 2011.12.29. 18:44:49

@cef: Köszi, és az mi és hol tudok venni és mennyiért?
következőnek nem akarok robanni... :)

realbalu 2011.12.29. 18:47:16

@patkolttojas: Köszönöm a linket!
ezt pont nem láttam, de ez valóban olcsóbb!én a nagy táblára gondoltam, m felhívtam pár helyet és ott volt 25eFt :S
kis fittinget nem találtam kertészeti boltban sem :(
viszont ez jól néz ki:
www.vatera.hu/auto_motor_alkatresz/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/onindito_generator/hho_generator_16_17_21_26_31_lemezes_1528344551.html
köszi,
B.

realbalu 2011.12.29. 18:49:47

az enyém az húsvágódeszka véglappal volt+ 3mm-es plexik 1másra téve, nem volt szép látvány, de működött, csak melegedtek a cellák, valszeg az miatt is, m nem hagytam semleges lapokat, de a kábel is okozhatott ellenállást.
B.

lütyő 2011.12.30. 08:03:32

Természetesen mindenből összelehet rakni valamit és a végén valami majdcsak kialakul belőle.
Zéz alkatrészek erősen okxidálódnak gyorsan zöldesre változik az elektrolid.
Végzáró plexi nemjó döntés igaz olcsó de nagyon könyen elpattan, törik hő hatására könyen deformálódik. Polikarbonát igencsak drága játék. Először minden szépnek tűnik eltelik kb 1 év és az öregedés jeleit erőssen lehet látni mattulás, apró repedések az anyagban.
Szilikoncső mostmár néhány tipust kipróbáltam, amit nemszabad megvenni a matt nem átlácó! Ezek a csövekből valami kioldódik ami erős habzást képes okozni.
Nekem ami bevált könyökök rozsdamentes cső 12x2
végzáró danamid 15mm vastag
szilikoncső átlácó (itali) felíratú.
BUÉK mindenkinek.

cef 2011.12.30. 19:20:31

@realbalu:
internet!

ezt a robbanást amúgy nem értem.

amióta ezzel foglalkozok sose robbant fel semmi, kivéve amikor szándékosan okoztam.
az is akkor történt, amikor megpróbáltam begyújtani és megnézni hogyan ég.
gyanítom ezt mások is erőltették már, illetve az olvasmányokból kiderül h ez nem egy lecsengett folyamat.

ha meg kocsiban robban valakinek akkor nézesse meg a gyújtást, karbit meg mindent mert egyébként 2L/perc mennyiségű gáz sem ég vissza csak úgy!

legtutibb megoldás amúgy is a bubiztató

realbalu 2011.12.30. 20:15:04

@lütyő: jó estét!
de akkor mit tegyek véglapoknak? és hol tudom beszerezni, igazából szerelvényboltban nem találtam eddig semmi olyan alkatrészt, amit használhattam volna, de komolyan.
arra sem tudtak tanácsot adni, h h lehet feltenni 1 fittinget a plexire, v bármire.
BUÉK,
B.

realbalu 2011.12.30. 20:20:07

@cef:
Jó estét ismét!
Nem volt bubiztatóm, az átlátszó cső végére tettem 1 ilyen kis szűkítőt, h vmi nyomásszerűen jöjjön ki a gáz, de első begyújtásnál lerobbant onnan, másodiknál, pedig rábilincseltem és akkor visszaégett az egész...
most vettem 1db bubiztatót,golf III ki1enlítő tartályt, csak még kellene rá még 1 kivezetés, de míg nem tudok venni 1db fittinget, addig áll a projekt.
csak a vaterán kívül hol lehet beszerezni bármilyen alaktrészt?
vki írta a baumaxot, v obit, de ott sem találtam semmit.
Köszi!
BUÉK,
B.

patkolttojas 2011.12.30. 20:25:03

@cef:Szia!
Azért szeretném kicsit kiegészíteni a dolgot, nehogy valaki minden veszélyhelyzetet kihagyjon a számításból.
1. A buborékoltatóig is vissza tud égni és ha elég nagy a bubi térfogata, akkor az is szétmehet. Onnan ugyan nem megy tovább a tartályba, de a visszaégést nem gátolja meg, csak kimondottan a fentebb említett berendezések valamelyike (a visszacsapó szelep nem megoldás!).
2. Közel sem biztos, hogy nem következhet be visszaégés, mert pl. a dízeleknél egészen biztos, hogy valamelyik szívószelep nyitva van izzításkor, vagyis, ha akkor már termelődik a gáz a helytelen bekötés miatt, akkor bizony volt mondjuk egy légszűrő fedél legjobb esetben. Csak olvasgassatok a fórumokon és van rá számtalan példa, hogy megtörtént!
3. Az igaz, hogy a kis átmérőn nem ég vissza, de csak addig, míg megfelelő nyomás van a rendszerben. Ha pl. egy kis átmérőjű fúvókán meggyújtod a HHO-t, és utána kikapcsolod a bontót, akkor előtte menj távolabb és fogd be a füled!
További biztonságos bubigyártást kívánok, valamint

Boldog Újévet!

lütyő 2011.12.30. 20:35:17

@realbalu: Lemezt, danamid végzárót, rozsdamentes csövet. Inen tudól rendelni telcsi 06 30 370 0775 Hidroacél . Leghamarabb jövőhét csütörtökön lesz szálítás.
Kh vagy bármi vegyi anyag www.cemolker.t-online.hu/elerhetoseg.html
Amit még mindig nemtutál megvenni itten megvan Spektrum telcsi 06 20 311 9363
Lemez szabás és rendelés (csak egész táblából)telcsi 06 30 320 37097.
BUÉK

realbalu 2011.12.31. 10:28:57

@patkolttojas:
Jó reggelt! :)
de ha úgy lesz kikapcsolva a bontó, h az égőfejet beleteszed vmi vizbe, akkor kialszik a láng és csak bubik lesznek újra, így nem robbansz vissza.
nekem tuti kicsit szétnyomta a cellák közti hézagokat, m vizes lett után az asztal.
füles és szemüveg monnyuk mindig van rajtam :)
csak most néztem, h a bubiztató tartályon 2 külön átmérőjű cső jön ki, de az a még nagyobb baj, h ilyen fittingeket, ill kivezető csövet lelek sehol, csak vaterán.
BUÉK!!!!

realbalu 2011.12.31. 10:34:06

@lütyő:
Köszönöm a címeket!!!
BUÉK!

lacikax 2015.01.11. 20:59:39

@amper-vadasz: Helló!Valamelyik fórumban olvastam,hogy lambdajel módositót szereltél az autódba-2012-es év-.Amennyiben még aktiv tagja vagy a hho csapatnak akkor érdekelne a beszerzési forrásod.Köszönettel:Hadas László

amper-vadasz 2015.01.12. 13:16:36

@lacikax: Szia! Tudtommal az a kétszondás lambda jel módosító már nem beszerezhető

lacikax 2015.01.13. 17:45:30

@amper-vadasz: Ha csak egyszondás módositó érdekel?Egyébként mi a tapasztalatod a használatával?
süti beállítások módosítása