A történet igaz. 2011 szeptember 16.-án, pénteken történt meg, de nem valakivel, hanem velem. Úgy kezdődött, hogy elmentem levizsgáztatni az autót a szomszéd faluba, ahova eddig is tettem kétévente. Azt tudtam, hogy a benzin fogyóban volt, de bőségesen elég volt a megtenni kívánt úthoz. Teljesen nyugodt voltam, mert az autót előtte felkészítettem a vizsgára, amit lehetett megtettem, az állomáson egyedüli kuncsaftként bejelentkeztem, szerencsém volt, mert úgy látszik pangó időszak volt. Nem is volt baj, mert legalább el tudtam beszélgetni vizsga közbe és után az ottani kollégákkal. Hogy miről? Persze, hogy a HHO volt a téma. Nem is csodálkoztak, hogy be van szerelve az autóba, mert ismerem is őket, bár nem napi kapcsolatban vagyunk egymással.

   Amikor először beszereltem, akkor is bekéredzkedtem egy diagnosztikára, jelzem ez már vagy másfél évvel ezelőtt történt, akkor is soron kívül és ingyen (!) megmértek mindent. Szóval most is teljesen problémamentes volt a dolog, rögtön meg is kérdezték, hogy benn van e most is. Persze, feleltem, miért is ne. És hogy szuperál? Jöttek a kérdések, és kimondottan örültek, hogy vannak olyanok még a Földgolyón, akik megpróbálják ezt a mocskot, amit okozunk legalább csökkenteni. Az autó csont nélkül ment át a vizsgán, az alapjárati CO érték ugyan nagyon kicsit növekedett a HHO nélküli értékhez képest, de a magasfordulati terheletlen viszont jócskán csökkent. Ez annyit jelent, hogy ők 2500-as fordulatszám mellett mérték, de a csökkenés már nemsokkal az 1000-es érték felett látványosan csökkent. Egyszóval eddig minden rendben is volt. Ennyit a vizsgáról. Fizettem, elköszöntem és mentem tankolni. Még egy faluval arrébb. És most jön a lényeg, amiért tollat ragadtam.

    Tankoltam kerek 8000 Ft értékben a jó 95-ös benzinből, mert ezzel megy. Elindultam haza. Eleinte semmi problémát nem vettem észre. Talán volt egy furcsa érzésem, hogy nem egészen úgy megy a manó, ahogy szokott. Volt már ilyen, rég nem mentem vele, gondoltam, másnap reggel amúgy is kell menni vele vagy hatvan - hetven kilométert, ha akar majd belejön, mint kiskutya az ugatásba! Eltettem csicsikálni, mert amúgy is korán kell kelnie reggel, friss vizsgával, hadd pihenje ki a fáradalmakat!

   És eljött a másnap reggel. Megyek a garázsba, hogy kiállok, bepakolunk és uzsgyi! Indítok, motor azonnal elindul, de gondol egyet és le is áll. Gondoltam fázik, ismétlés, különben is az a tudás anyja, tehát nosza, gyerünk, mert menni kell. Közölte, hogy ő nem megy sehova, neki ebből elege van! Én hiába mondtam, hogy ne csinálja már, mert időre kell menni! Na jó, gondoltam, lesz egy kis dolgom, ülés felnyit, villáskulcs, csavarhúzó, csipesz, meg minden ami kell elő, majd karburátor fedél leszerelés. Elővettem egy jókora fecskendőt és kiszívtam a zsákokból a benzint, amihez hirtelen hozzáfértem kifújkáltam, gyorsan visszaszereltem és próba. Viszonylag (?) rendesen, de nehézkesen felvette a fordulatot, bár míg a kapuig az a mintegy 5 métert megtette csak háromszor kellett indítóznom. Olyan volt, mint egy bakkecske. Alapjáraton ugyan ment, de gázadásra azonnal lefulladt. A jelenség ismerős - víz!. De gondoltam, hogy volt már ilyen sokszor, előbb - utóbb kidolgozza magából és minden rendben lesz. Egész jól belejött az ugatásba, mert valahogy célba értünk. De azért rettenetesen idegesített a dolog, úgyhogy azt tettem, hogy lejtőre álltam, orral elfelé, mert a tankban akkor pont úgy lesz a benzinszint, hogy először az aljára összegyűlt vizet nyomja ki. Óvatos duhaj voltam, mert mielőtt hazaindultunk volna levettem a benzincsövet a karbiról, kerítettem egy üres kis PET palackot és belenyomtam egy keveset az önindítóval, majd visszatettem a csövet. A kinyomott kevéske anyagot elemezgettem egy darabig és megállapítottam, hogy tényleg szétválik, van benne valami az alján. Elindultunk haza, de jó nehezen ment és sokszor kellett üresben padlót nyomni, hogy ne álljon le a motor. De ezt leszámítva azért hazahozott.

   De nehogy az higgye valaki, hogy ezzel befejeződött a dolog, megsúgom, hogy még csak most kezdődött. Hazaérve elkövettem lámpafénynél a reggeli műveletet, karburátor szétszedés, de most persze sokkal apróbb darabokra. Találtam is benne holmi kocsonyás üledéket, annak ellenére, hogy reggel pucoltam ki, és van benne két benzinszűrő is. Pár órai munkám eredményesnek bizonyult, persze csak látszólag. Szinte boldog voltam, hogy ennyivel megúsztam a dolgot.

   Egy hét múlva, következő szombaton ismételten elszólított minket a kötelesség, vagyis reggel indulás. Kicsit rángatva és a múltheti jelenséggel sikerült is elindulni. Kisebb akadozásokkal ugyan de valahogy még csak-csak mentünk vele kb. 10-15 kilométert, mikor is jött egy emelkedő. Tudni kell, hogy errefelé a kis emelkedő minimum 6-8%, a nagyobb meg 12%-os. Köhögés prüszkölés és kijelentette, hogy sehova! Az idegbaj kerülgetett, de majdnem félúton voltunk. Ott helyben karburátor szétszedés, pucolás, benzin kienged először, stb. szóval mehetünk.Folytattuk az utat, de a biztonság kedvéért töltöttem most bele egy pár liter bioetanolt, mert ha tényleg sok víz van benne, akkor az alkoholban oldódik, majd ki fog jönni valahogy. Ez már komolyabb figyelmeztetés volt, de ugye azonnal senki nem szedi az autót miszlikre! A hazaút is hasonlóan zajlott, bár inkább kevesebb problémával, gondolom a bioetanol miatt. Igen ám, de vasárnap is van nap, a program folytatódott, vagyis vissza kellett mennünk másnap is. Este ugye a biztonság kedvéért ismételt karbantartás, már egész jól ment a karburátor szétszedése, nem hiába, az utóbb egy hétben annyiszor szedtem szét, mint előtte tíz év alatt.

Másnap reggel indulás, már-már örültem, mert ki tudtam állni az udvarból anélkül, hogy kiröhögjenek, a tegnapi napot már majdnem el is felejtettem volna, de a sors az ennyire nem kegyes! Odafelé félúton megálljt parancsolt a járgány. Tulajdon képen vissza kellett volna fordulni, de nem tehettük meg, mert egy csomó olyan dolog volt nálunk előző napról, amit vissza kellett vinni a gazdijának. Szóval előre, mint annak idején az úttörők! Aztán még egyszer megismétlődött a dolog, de már lassan csukott szemmel is el tudtam követni tisztogatást, nehezen odaértünk. Felkészülve lejtőre állva, ahogy kell ugye, akku kiszerelve, mert megkínoztam útközben, töltő kunyera a villanyért, töltés egész nap, közben ugye dolgozni is kellett, vagyis jól eltelt a nap. 

   Korán akartunk indulni haza, sikerült is délután négy körül elindulni. Tudtuk, hogy a baj nem jár egyedül, vagyis legalább világosban kelljen szerelni, ha már így adódott. Persze, hogy adódott, mindjárt az első kis emelkedő besegített  dologba. A második is, sőt a harmadikat már csak padlógázzal (!) és 1-es fokozatban 10-el, hörögve. De csak a feléig. Muszáj volt valamennyire felmenni, mert ott kizárólag záróvonal és kanyar van mindenhol! De innen végképp nem akart mozdulni. A megszokott műveleteknek kezdtem neki, de most egy kicsit más módszerrel. Aprólékosan, közben figyelve, hogy ne vigyenek el, mert időnként ugye a bal oldali ajtót is ki kell nyitni, mert onnan lehet részben hozzáférni a motorhoz, mert az ülés alatt lakik.. Háromszög szépen kirak, vészvillogóval egyetemben, kezd sötétedni, vagyis minden klappolt. De hiába a tisztogatás, az autó nem indult. Gondoltam egy merészet és nagyot, előkapartam egy ládaszerűséget, egy műanyagot, amiben az apróbb vackok foglalnak helyet, hogy ne gurigázzanak a csomagtartóban. Aláfeküdtem, megkerestem a tank leeresztő csavarját és elkezdtem leengedni a tartalmát. Nem mondom a látvány meglepett. A tartalmat jól összekevertem (volt mit) és mintát vettem belőle vagy két üveggel. 

Megint Olyat Láttam, amit nem kellett volna!

A minták.jpg

A folytatást gondolom mindenki el tudja képzelni. Akku kimerült. Telefon, Autóklub, Sárga angyal.

ITT MONDOK KÖSZÖNETET A MAGYAR AUTÓKLUBNAK,

VALAMINT ANNAK A NAGYON KEDVES ÚRIEMBERNEK, AKI VÉGÜL IS HAZAVONTATOTT! 

A tanmese, ami nem is mese, hanem a való igazság egy kicsit ugyan hosszóra sikerült, de azt hiszem többféle tanulságot is le lehet belőle vonni.

1. Most mondd, hogy nem drága a benzin, vagy a moslék, amit kaptál helyette!

2. Okosabb legyél nálam és kerüld el a kétes cégek kútjait!!

3. Láss és ne csak nézz!

Ha véletlen találkozol hasonló esettel, akkor teljes lelki nyugalommal nyugodtan írd meg, bármely blogban nagyon kelendők az ilyen információk! Ne hidd, hogy Veled nem eshet meg hasonló dolog! Végül azt kívánom, hogy Te is legalább olyan becsületes és segítőkész emberekkel találkozzál a csalók helyett, mint mi, amikor bajban voltunk!

Utóirat.: Már több hónap telt el azóta, a minták köszönik jól vannak! Érdekesség, hogy az alsó tejszerű valami is teljesen kitisztult, vagyis szétvált a "benzinnek nevezett" valamitől, ami sárga és nem halványzöld ezek után is. Csak érdekesség, hogy az alján az a valami nem is fagy meg, még a mélyhűtőben sem volt hajlandó. Megpróbáltam az ominózus gyártóval felvenni a hivatalos kapcsolatot ez ügyben, de már a telefonnál elakadtam, mert jóindulatúan megsúgták, hogy több, hasonló per van folyamatban velük szemben, nagy cégek perlik őket, de nem jutnak azok sem dűlőre. Nehéz bebizonyítani, nehéz, egyszerűen LEHETETLEN, hogy ezt a moslékot már akkor is literenként közel négyszáz forintért saját magamnak kellett beletankolnom az autóba! Remélem a "becsületes kútkezelők" saját járgányukba is ezt tették! Csak jelzem, hogy nem biztos, hogy a gyártó hibája, sőt valószínű, hogy nem. De, az ő helyükben jobban odafigyelnék az alkalmazottakra, legyenek azok sógorok, vagy komák, mert ugye nem mindenkinek adatik meg, hogy hosszú éveken keresztül egy kútnál dolgozzon, hacsak.... 

Jó buborékgyártást és gőzölgést kívánok!

Címkék: autó fogyasztás benzin hho víz az üzemanyaghoz

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr693520505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lütyő 2012.01.05. 18:57:03

Ezasztán érdekes mégcsak hasonló valamitsem láttam soha. Köszi hogy megosztotad velünk. Meglehet gyújtani a fehér valamit?

attikanagy 2012.01.05. 20:04:34

Üdv.
Ha az etanolt esővízzel keverem 50-50% ban akkor pont ilyen fehér a színe.De ez még annyira vizes,hogy csak úgy begyújtani nem lehet,viszont jó a "gőzölöbe".

patkolttojas 2012.01.05. 20:11:10

@lütyő: Szia! Amikor össze van rázva meggyullad, mert van benzin szerű tartalma is, mondjuk a fele, kétharmada, de amikor szétválik ez viszonylag hamar megtörténik, mondjuk egy fél nap alatt, de mire teljesen megszűnik a fehér állaga és kitisztul az alján lévő valami, az már nem ég, olyan, mintha valami fagyállószerűség lenne, de nem az, mert a tapintása nem olyan. az a fekete szálassá növő akármi olyan benne, mint egy gyökér, valami pakura származékhoz hasonlít, de a benzinnél nehezebb és a két folyadék határán lebeg. Amikor a "mintán" kívüli löttyöt kiöntöttem az árokba, még benzin szag sem volt! Az csak hab a tortán, hogy utána kimondottan közvélemény kutatást tartottam a szűk környezetemben és meglepő eredményre jutottam. Először is nem voltam egyedül, ha nem is pont akkor történt, de az is a közelmúltban. Egy barátunk meg mesélte, hogy a falujukban is van egy ugyan ilyen tulajdonú kút, bár ő soha nem tankol ott, de amit mondott igen csak elgondolkodtató volt. Összefutott ugyanis az egyik kutassal, aki földije, vagyis ugyan abban a faluban is lakik, ahol a munkahelye van, vagyis a kút. Ámde a találkozó egy osztrák kútnál történt tankolás közben. Viccesen megkérdezte, hogy miért nem a sajátjánál tankol, közel is van, "kedvezményt is kap", vagyis miért nem? Meg is kapta a rövid választ: Nem őrültem meg! Lehet, hogy tudnak valamit a fiúk? Csak nem?

patkolttojas 2012.01.05. 20:15:04

@attikanagy: Ha nagyon jóindulatú lennék, mint amilyen ebben az esetben persze nem vagyok, akkor azt mondanám, hogy sajnos kilyukadt a tartály és belefolyt a talajvíz! Ó szegények, mily csapás! De én menni akartam vele!

lütyő 2012.01.06. 20:13:18

Vizet az üzemanyaghoz, de mennyit? Másik fóromban agyalgatonk azom hogyanis lehetne tisztán vizzel üzemeltetni a vasat ehhez adnék egy elméletet.
Egy dologban egyetérthetünk hogy tiszán hho-val nemfog működni a dolog.
Azis szinte biztos hogy a gyujtástis átkel alakítani plazma gyujtásra.
Harmadik ami biztos hogy vizpárát kel bejutatni a hengerekbe és ezt hho és vizpárát kell meggyujtani. Eddig kb egyezik az elkébzelés mindenkinél.
Aki próbáltamár a rotát vagy bármimást beindítani hho-val annak elsődlegessen a legnagyobb probléma a levegő és hho arányának beállitása.
És most elérkezett az elméletem vázolása.
Viz H2O egyben nem éghető de szétbonva igen. Mért kell nekünk ehez a plusz levegő amit mindenáron beakarunk juttatni a hengebe csakhogy felhigícsuk a tökéletes hho elegyet amiben megvan minden a tökéletes égéshez. Minél több levegőt keverünk a hho-hoz az anál gyengéblesz és egyszercsak leáll a vasunk.
Igen a mostani vasakon a levegő létkérdés de ezek nem vizzel üzemelnek. Elméletem alapján levegőt nemszabad bejutatni a hengerekbe csak hho + vizpára + plazma gujtás.
Számolgattam mostanában mennyi az az üzemanyag aminek bekell jutnia a hengerekbe átlagos motoroknál 1 mukaütem alatt 0,04 köbcenti ez hihetetlenül kevés. Ha enyi vizet + hho bejutatunk a hengerbe egyetlen ciklusban ez valószínű hogy képes begyuladni és elvégezni a munkát.
Akinek megvanmár a plazma gyujtás és van hho, vizet majdcsak talál valahol a többi részletkérdés azok próbát tehetnének.
Természetessen ez csak elmélet ha nekedisvan építő jellegű ötleted irdle ide mert a magányos ötletek elvesznek!

Tuning 2012.01.07. 23:32:22

@lütyő:
Sziasztok!
Én már egy éve mondtam ezt.
Egy GEET-et már elkezdtem készíteni a fűnyírómra, de elakadtam a mágneses rúdnál. Nem találtam még olyan 12 mm átmérőjű anyagot ami erősen mágnes is lenne. Sajnos a szabadidőm sem találom.
a hideg indítás okozza a legnagyobb kihívást, mikor még nem forró a GEET.
HHO-t legalább annyit kellene termelni, hogy azzal hidegen is indítható legyen a motor és stabilan járjon alapjáraton.
Szerintem növelt feszültségű plazmagyújtás kell hozzá. A keverék képzése sem egyszerű feladat.

cef 2012.01.09. 10:09:12

@lütyő:

www.free-energy-info.co.uk/Chapt10.html

itt van némi leírás az elképzelésről. az iromány második felében találod persze addig is vannak érdekességek

szépséghiba: kűfődiül van (fakk)

hho2 2012.01.09. 19:47:40

@cef:
Szia!

Átolvastam a csatolt fájlt és állíthatom, minden ami ott le van írva, valamelyik bejegyzésben itt a blogon olvasható.
HHO2

mekmekfalva 2012.01.12. 20:18:19

Hali!

A segítségeteket szeretném kérni. HHO beszerelése óta ingadozik a feszültség 12,8V és 14,1V között.
A generátorom 70A-os és a cella max. 15A bont.
Ha a cella kikapcsolt állapotba van akkor is ingadozik.
Mi lehet a baja?
Fesz.szabályzó vagy a generátor lesz kuka?
előre is köszi a válaszokat

realbalu 2012.01.14. 09:27:09

Sziasztok Tisztelt Fórumozók!

Olyan kérdésem lenne, h ha be szeretnék tenni 1 bubiztatót, hogy tudom kivitelezni?
nézegettem ezeket az előszűrőket, de azokkal az a bajom, h 6-8 ezer forint alatt nem nagyon találtam, ill hatalmas a cső átmérője.
vki tud segíteni?
ill pwm-et hol találok szintén ami olcsóbb és megbízható minőség?
írtátok még anno, h vmelyik elég hamar feladja a harcot.
Köszönöm előre is.
Üdv,
B.

patkolttojas 2012.01.14. 10:39:27

Kedves realbau!

Légy szíves tedd fel mégegyszer kérdésedet!

Köszönöm.

realbalu 2012.01.14. 10:40:43

Sziasztok Tisztelt Fórumozók!

Én is segítséget szeretnék kérni, mégpedig, olyanban, h h tudok bubiztatót csinálni, m a vízszűrők előszűrők, azok 6-8e Ft körül mozognak és nagy a cső átmérűjük.
köszönöm,
B.

realbalu 2012.01.14. 10:44:27

@patkolttojas:
Azt hittem eltűnt a kérdésem, de most pedig mégis látom.
(sztem még 1 0,5 literes kólás pet palack is jó lenne, de ahhoz meg miféle ragasztót használjak, ha megfúrom a kupakot?
(ami kijön lúgos pára, azt szeretném ha nem jutna bele a szívótorokba)
B.

patkolttojas 2012.01.14. 10:56:17

@realbalu: Szia!

Keress egy mondjuk 1 literes jól záródó alkalmatosságot, lehet az mondjuk műanyag cső is amibe pl. alul-felül záródugó van, de lehet olyan műanyag flakon is aminek elég nagy a kupakja ahhoz, hogy bele lehessen tenni 2 db. csőcsatlakozót. az egyiket, amelyiken majd a gáz megy be belül hosszabbítsad meg egy csővel, ez lesz a búvárcső, ami a tartályba töltött folyadék (víz mondjuk) szintje alá vezeti a HHO-t. A másik csatlakozóról viszed tovább a csövet a motor felé. Néha ellenőrizni kell benne a szintet, tehát nem árt, ha könnyen nyitható a teteje, vagy legalább áttetsző anyagból van.

A másik kérdésedre a válasz csak annyi, hogy általában nem a PWM az oka, hanem ha túl kevés semleges lemezzel csinálják a bontókat, akkor bizony elég sok tennivalója van egy PWM áramkörnek. Ha nem megfelelő a kialakítása és a hűtése, akkor bizony előfordul, hogy hamarabb elszáll. Azt ajánlom, hogy kerüld a ventilátor nélküli egységeket, mert azok általában nyáron nem képesek leadni azt a hőmennyiséget, ami a félvezetőn keletkezik.
Ezek közül is olyat kell szerezni, ami nem csak az áram szabályzására, hanem a beállított áram tartására is képes, ugyanis ha hidegen beállítod a bontó áramát, az a használat közben akkor is felszalad, ha PWM van a rendszerben, ugyanis a bontó belső ellenállása csökken le üzem közben, vagyis csak annyit tettél akkor, hogy az induló áramot limitáltad a kellő értékre, de utána szabad a gazda módjára bármekkorára is meg tudott nőni. Ezt lehet elkerülni az áramtartós berendezésekkel.

Üdv.: patkolttojas

patkolttojas 2012.01.14. 11:01:11

@realbalu: A PET palack nem a legjobb megoldás, mert egyrészt nem nagyon ragasztható, másrészt eltörik idővel, kikezdi a sok hőhatás. A legjobb megoldás szerintem a sárga lefolyócső darab, 60 mm (lehet, hogy nem ennyi) átmérővel és ahhoz lehet kapni záródugót is, lapos a dugó teteje, PVC ragasztóval kiválóan ragasztható adott esetben.

realbalu 2012.01.14. 19:01:55

@patkolttojas: Köszönöm szépenmindkét választ!
vettem is gyorsan barkácsboltban!
a pwm-et, pedig még megálmodom, de elég sokat levesz a generátorból...tettem be 1db 30A -s biztosítékot. a pvwm, az ugye nem segítene a generátornak, ill nem transzformálna fel áramot?
B.

patkolttojas 2012.01.14. 19:38:07

@realbalu: Szia! A PWM nem tud több áramot teremteni, mint ami rendelkezésre áll a generátorból. A funkciója pont az, hogy még véletlen se tudjad túlterhelni a rendszeredet az autóban, vagyis korlátozza azt. Ha pl. van benne egy 70A-es generátor és az egyéb rendszerek, fogyasztók felveszek ebből mondjuk cca. 20 ampert, és a HIFI lezabál még ugyan annyit, akkor a maradék 30A már a generátor csúcsteljesítményre való terhelését eredményezné. A HHO generátoroknak elméletileg 15-20 A áram elég szokott lenni a megfelelő működéshez. A PWM, ha olyan, mint amit mondtam, akkor ezt az értéket fogja tartani.
A biztosíték természetesen nagyobb, mondjuk a 30A, de a késes biztiknek ez az áram nem az üzemi értéke, erre azért gondoljál! Ha ennyivel terhelnéd folyamatosan, akkor biztos elolvadna a háza! A HHO cellákhoz általában vagy automatát használnak, vagy autóhifihez valót, ami persze jó drága. Lehet kapni autóba való egyenáramú automata biztit is, 30A-est, az megfelel, mert annak a tartós árama is jó 25 amper körül mozog, vagyis gond nélkül alkalmazható és nem is drága.

realbalu 2012.01.15. 11:08:40

@patkolttojas: Szép jó napot mindenkinek!
Értem az első felét, de nem tudom mi az a késes biztosíték, vettem 1 lengő biztit, gondoltam, ha 30A-nál többet akar majd felvenni, akkor azt nem engedi és elolvad.
Akkor nem jól csináltam?
ÉS mondjuk, mik vannak kondenzátorok kocsikhoz, ill a mmélyládához, az nem használható ilyen célokra?
És olvadó helyett vegyek 30A egyenáramú biztit, amit mondtál?
Most megyek ki, bekötöm a bubiztatót, de sztem abba már teszek 1 csepp fagyállót, mert azt csak úgy tudom bekötni, h éri majd a menetszél a motor előtt.
A kijövő csövet leszűkítem és beleteszem a szívótorokba.
Köszi,
B.

realbalu 2012.01.15. 15:44:23

@patkolttojas: áááá....hihetetlen...nem lett jó a bubiztatóm, elengedte a ragasztó,( ami 2 600 Ft-ft kétkomponensű és kb 20Ml az egész és ennek a fele is levegő) a fittinget+a csövet. nemtom mások h oldják meg.

patkolttojas 2012.01.15. 17:56:37

@realbalu: Szia! A PVC csövet PVC ragasztóval kell ragasztani.Egy kilót is kapsz ennyiért, vagy kérsz egy kicsit valamelyik vízvezeték szerelőtől. A fittinget én vagy menettel és tömítéssel rakom be, amúgy is van rajta menet, ha igaz, vagy ha vékony a fala az anyagnak, akkor fogsz egy vastagabb műanyagot, abba vágsz bele menetet és anyának használod, persze ezt is tömítéssel. A bubi kimenete után felrakom a visszaégés gátlót közvetlen a bevezetés elé és ennyi.

realbalu 2012.01.15. 19:36:56

@patkolttojas: Jó estét!
csak az a baj, h ide már másmilyen fitting megy, mert a golf III-é az elektrolit tartályom és a fölső kivezető csöve az már kis átmérőjű, és ilyen fittinget már nem leltem, csak 1 fémet vettem, a bubi kevetezőnek.
az igazat megvallva, nem a megvett 2db végzáróval rendelkező pvc csövet használtam, hanem nestea palackkal próbálkoztam, mert a bubiképződést így látom, mert ha összetolom a végzárókkal a csövet nem bírom kibontani, h időnként ellenőrizhessem. :/ és amúgy ehhez vettem szilo-t, mert azt ajánlották a pvc ragasztásához, hát mondhatom semmit sem értem el vele.
visszaégésgátlónak én betettem 1 visszacsapó szelepet, mely elé inox mosogató szivacsot kb 10cm hosszan, hát ahogy már itt montdtátok nekem valóban nem gátolja meg a visszaégést a visszacsapó szelep, még az inoxal sem.
Te mit tettél be?
én most kihagytam, m sokkal könnyebben kijön a gáz, ha nincs teletömködve és ezáltal lefojtva.
B.

zenes 2012.01.18. 10:55:27

@lütyő:

Szerintem még vedd hozzá a (szerintem helyes irányba tartó) elméletedhez, hogy a hho égésekor nem explózió, hanem implózió megy végbe.

Sok sikert!

patkolttojas 2012.01.18. 12:28:04

Szia zenes!

Sajnos nem meghatározható, vagy legalább is én nem tudok róla, hogy mikor és milyen jellegű gáz fejlődik. Láttam és is egy pár videót, ahol bemutatták az implóziós égést is, de az esetek nagy többségében explózió az eredmény. Már más fórumokon is feltettem a kérdést, hogy miként lehet olyan durranógázt fejleszteni, ami térfogat csökkenéssel ég el és ez mitől függ, de érdemi válasz sehonnan nem jött.
Ha elvégzed a kísérletet, vagyis egy kis mennyiségű (1-2 cm3) gázt bezársz egy injekciós fecskendőbe és ott meggyújtod, akkor a dugattyú elmozdulása megmutatja, hogy térfogat növekedéssel, avagy csökkenéssel égett el. Ez teljesen veszélytelen kísérlet, csak a két gyújtó elektródát kell bevarázsolni a fecskendőbe.
Kíváncsi lennék rá, hogy mennyire állítod utána azt, hogy a HHO égése minden esetben implozív!

nyereg 2012.01.18. 12:43:36

@lütyő: Szia!Kicsit késve reagálok az elméletedre.A levegőt nem vehetjük el a motortól a szívás ütemben,ugyanis ha ezt tennénk igen nagy vákum lenne a hengerekben-ha csak a HHO gázt(azt a keveset)meg a víz párát szívhatná be.Kis Polski esetében ez 326 köbcm hengerenként egy ütemben.Ha ennyi térfogatú víz gőzt+HHO-t nem kap,"hiány"lesz és ez a vákum szerintem le is fogná a motort-de hogy be nem indulna,ebben biztos vagyok!Hogy ne csak véleményt mondjak;leszűkítettem a szívó keresztmetszetet,mindössze 20mm átmérőre(a HHO becsatlakozás előtt/a bontó 7 dl/perc-et tud/)igen-igen gyengén muzsikált szegény pára!Sík úton önerőből 60km/h megállította.
A motor lökettérfogatával megegyező valamilyen gáz(gőz)nemű anyag mindenképpen kell.Ha pl a szívó szelep a szívó ütem vége előtt lezárna,az önindító beledöglene mire átfordítaná a főtengelyt.

nyereg 2012.01.19. 09:36:33

@zenes: Üdvelek!
A kb 3 éves HHO vesszőfutásom alatt számos(kb 10)esetben robbant vissza a bontóm-akaratom ellenére.Szándékosan ennek a duplájaszor robbantottam be-csak "heccből",vagy mert valamire kiváncsi voltam.
Implozió-explozió,nem nagyon tudok "tudós"nyelven,de gondolom összehúzódást,kiterjedést jelentenek.Nos,a sok-sok esetben amikor begyujtottam a HHO-t nálam EGYSZER SEM történt összehúzódás.Mindig elemeire szakadt a gázzal töltött edény-hol ez,hol az.
A kb néhányszor 20 nagyságrendű mintavétel azthiszem elfogadható következtetés levonáshoz.
Felelőtlenségem teljes tudatlanságában kijelentem;A HHO égésekor térfogat növekedés játszódik le.
Viszont az is igaz,hogy amikor a hidrogén vízzé ég el,a keletkezett víz térfogata kisebb lesz,mint az elégett gáz térfdogata volt.Tehát,ha zárt térben és CSAK hidrogént és oxigént égetünk el,elvileg összehúzódásnak kell végbemennie.Vég következtetés:tudja a rosseb.

realbalu 2012.01.19. 18:25:36

Jó estét!
kénytelen vagyok tapasztaltabb HHO-t alkalmazók segítségét igénybe venni, ezúton kérek elnézést, h többnyire segítségért irok ide...
olyan kérdésem lenne, h a csövet csak lógassam bele a levegő-szívótorokba?
ezt megtettem, de több mint 100km után semmit sem érzek a kocsi teljesítményén, sem a fogyasztáson.
elrontottam vmit?
köszönöm,
B.

nyereg 2012.01.20. 08:20:52

@realbalu: Jó reggelt!
A kedvező tapasztalatok fogyasztás terén később jelentkeznek(ha lesznek egyáltalán).Ez sok-sok összetevőtől függ.Mennyi HHO jut a hengerbe-főleg ez dominál.A kocsi üz.anyag ellátó rendszere-poralsztós(karburátoros)vagy befecskendezős.A másik lényeg,-ha nem a legfontosabb-,mennyi a bontó HATÁSFOKA(MMW)?Mennyi az előgyujtás?Azért írtam,hogy mennyi HHO jut a hengerbe,mert az,hogy mennyit termel a bontó-egy dolog.Hogy mennyi jut a hengerbe,egy másik dolog.A hidrogén egy szabaduló művész,hihetetlenül könnyen elszökik a legkisebb tömítetlenségnél is!!!Még egy lényeges;szívó rendszerű,vagy turbó felttöltős?Sok a kérdés-tudom.De a kérdésed olyan,mintha felhívnál telefonon egy orvost,hogy nem jól érzed magadat,mi bajod lehet?!
A HHO dolog ennél bonyolultabb!

lütyő 2012.01.20. 13:08:32

@nyereg: Nem láttamég ojan vasat ami valahogy ne reagáltvolna hho-ra valamenyire. Tömítecség a legfontosabb! Bontó hatásfokával azért vitatkoznék a legelső bontóm igazi áramfalóvolt pici gázzal és mégis jelentősen javítot a fogyaszáson. Turbós vagy sima vagy benzines szinte mindegy csak a bekötési pontot jól kell kiválasztani.

realbalu 2012.01.20. 17:55:19

@nyereg:
Jó estét!
Köszönöm a kommenteket!
1,3 benzin, központi befecskendezés és 96'
A szívótorokba vezettem be, a légszűrőházban, ott ahol éreztem kis légbeáramlást és ezt az 1 lyukat nyílást találtam rajta.
(szóval a légszűrőt is kivágtam kicsit, h a csövet le tudjam tolni a torkába :) )
de semmit sem érzek, pedig termel rendesen a bontó :(
Mit tegyek?
Üdv,
B.

hho2 2012.01.21. 11:49:02

@realbalu:

Szia!

Az igazság a sorok között van, olyanok tollából, akik NEM CSAK a neten való névtelen pocskondiázás lehetősége miatt irogatnak.

HHO2

patkolttojas 2012.01.21. 12:27:44

@hho2: Igen, sajnos ez van! A félő viszont az, hogy egy eleve negatív hozzáállással, szakszerűtlen beépítéssel, elvégzett tesztnek csak negatív lehet az eredménye. De ami a következményét illeti az ennél súlyosabb. Negatív színben tünteti fel a dolgot, holott, nem maga az ötlet rossz, hanem a megvalósítás és a működési elv félremagyarázása. Talán olyanoktól kellett volna kérdezni, akik tudják is, hogy mit csinálnak, bár lehet, hogy nem pénzes, pénzéhes, gátlástalan nagyvállalkozók. Az nagyon is helyes, ha a fűt-fát ígérgető gagyi forgalmazókat ezáltal móresre tanítják, de ettől nem fog megváltozni semmi, legfeljebb valamennyivel kevesebbet használhatatlan, fantom paraméterekkel rendelkező terméket fognak forgalmazni.
Ha annyira átvágás lenne, akkor a fél világot kellene perbe fogni! Megint olyan magyaros véget ér majd a dolog, vagyis a "Tehén" rosszul fog vizsgázni (mert valószínűleg így kell neki, ez előre definiált dolog, különben nem lehetne a negatív véleményt majd kellő publicitással hangoztatni!)és ezzel kivívja majd a teszt a megfelelő hatóságok haragját is, vagyis eleve tiltott dolog lesz. Emlékeztek még a "pótféklámpa" ügyre? Ma már nagyon sok autóban nem csak, hogy van, hanem szinte elengedhetetlen kellékké vált a felső látótérbe helyezett harmadik féklámpa, ami ugye már egy előttünk álló hosszú kocsisor szélvédőin keresztül is jól látható adott esetben, megelőzve a torlódásos balesetek egy részét.

Ezzel is így lesz, ha majd belekerül az első széria autóba, akkor majd lesz nagy csodálkozás. Meglehet nem így néz majd ki, lehet, hogy egy zárt, beépített, nem buzerálható formát ölt majd, de, hogy lesz, azt innen meg tudom jósolni. Kíváncsi leszek majd arra, hogy a Totalcar-os fiúk akkor majd mit szólnak?
De ne siessük el a dolgot, lehet, hogy becsületesen bevallják majd, hogy mérhető fogyasztáscsökkenés nem volt, de ..... vannak egyéb kedvező eredmények. Azt rémálmaimban sem tudom elképzelni, hogy azt mondják majd róla, hogy úgy működik, ahogy mondták, vagyis ez is jobb lett tőle, az is javult valamicskét, stb. stb., vagyis pozitív lenne a vélemény róla. Ennek megvannak a megfelelő okai, pl. az olajlobbi nyomása, vagy az ,hogy eleve kieshetnek a pikszisből, amiben jól elvannak, hiszen ezért élnek. Igaz, némi előírásokat nekik is be kell tartani, de a legfőbb az, hogy : SZÉLLEL SZEMBEN NEM LEHET PISILNI!

momo58 2012.01.21. 18:50:43

@realbalu: szelep fedéltől megy
a szívó torokhoz egy cső oda kösd be. kartell gáz cső

momo58 2012.01.21. 22:00:27

@realbalu: arra vigyáz hogy a vákum
ki ne szívja és az a legjobb ha melegíted már minta bontóban lévő vizet.

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2012.01.22. 09:35:02

@momo58: A bontóban lévő vizet melegíteni? Mégis hány fokra gondoltad? Nem vízforralót szerelünk, hanem vízbontót...Mérések, hatásfok? Tomi laborjában mértétek ezt az ajánlást?

A tehenes linkről meg annyit hogy 28000Ft volt a cellájának az ára mindennel. Vagy erős protekciója, vagy szar cellája van. Ehhez mérten az eredmény is magáért fog beszélni.

Tominál be lehetett volna mérni az mmw-t és akkor egy ilyen népszerű oldal szerzőinek sem kell csalódnia feleslegesen a cellában.

realbalu 2012.01.22. 14:23:45

@patkolttojas: Sziasztok!
Vannak ott amúgy kommentek is, nemtom azokat olvastátok e.
B.

realbalu 2012.01.22. 14:28:28

@momo58: köszi!
most jó idő volt, kimentem kicsit molyolni vele.
most csak úgy csináltam, h a légszűrő szűrőbetétjébe tettem csak a csövet, bízva benne, h oda megy a gáz ahova kell.
1 helyet találtam, ahol szív, de az sztem a vákuum nyílása.
Köszönöm,
B.

realbalu 2012.01.22. 14:30:48

@realbalu: Ill amit észrevettem eddig, h az akksim haldoklik mióta használom, nehezebben indít sajnos :/

hho2 2012.01.22. 16:18:58

@hidrogén:
Szia!

Már felajánlottam a szerkesztőségnek a mérést. Kíváncsi vagyok mit lépnek rá?

HHO2

momo58 2012.01.22. 20:36:18

@realbalu: ne az aksira kösd, generátorodra. keresd meg ablak törlő motoron azt a szálat mikor a gyújtást rá adod, legyen benne áram és ez közé meg a bontod közé tegyél be egy mágnes kapcsolót. Ladákon gyújtás kapcsolónak használják és ezt biztosítsd egy 30 Amperos biztosítóval.

momo58 2012.01.22. 20:38:25

@hidrogén: úgy értettem a melegítését, hogy egy cső rá van fogatva a kipufogóra és a bontóba áramló víz azon keresztül áramlik. Ez nem forralás, így hamarább melegszik fel és hatásosabb a bontása.

realbalu 2012.01.22. 22:05:56

@momo58: köszi!
swift-em van, lecsekkolom, bár megkérdeztem a tudálékos villanyászomat ő azt mondta, h nem lehet generátorra kötni, de ha oda bekötöm, akkor akkor fog menni, mikor megy az ablaktörlőm, v azért van a mágneskapcsoló?
B.

realbalu 2012.01.22. 22:08:14

@hho2: Erre én is :)
Na mára jó éjt mindenkinek!
B.

nyereg 2012.01.23. 07:01:53

@realbalu: Szia!És üdv'a villanyászodnak is.Én kb.8 hónapja közvetlenül a denerátorról táplálom a bontót,és semmi probléma.Igaz,rellé és megszakító van beiktatva.

realbalu 2012.01.23. 17:30:39

@nyereg: hahhó
az ilyen sima 3 lábú relé?mert olyat kérdeztem autósboltban és azt mondták, h csak 230V-hoz van.ill mi célt szolgál a relé, ill a megszakító az 1 sima kapcsoló?
viszont sztem nőtt a fogyasztásom, ezt betudom annak h rossz helyre távozott el a hidrogén és a bontó meg ugye felvette magának az áramot.
B.

momo58 2012.01.23. 21:48:07

@realbalu: nem három lábú és 230. zigulikban talál ható 300 Ft körül van ez egy indító relé amit épen azért raknak be mert nem ég szét 30a mint egy billenő kapcsoló .amúgy 4 saru megy rá,már írta kartel gáz csőbe kell bekötni.

momo58 2012.01.23. 22:02:08

@realbalu: az ablak tőrlő csak azt a szálat csapolod meg amikor gyújtást adod áram legyen benne ez fogja be húzni a relédet ami zárja a bontod áramkörét így elindul a folyamat.ha le veszed a gyújtást a relé gondoskodik hogy ne legyen a botodban áram.

nyereg 2012.01.24. 08:18:08

@realbalu: Szevasz!A rellét már leírta momo58.A megszakító viszont nem sima kapcsoló(olyan is van betéve egyénként,hogy a bontót ki tudjam iktatni )hanem olyasmi,mint a 220V-os hálózati autómata megszakító.Csak ez kicsi,alacsony fesz.re és nagy áramra-elbír 1oo A is,de egy csavarral tetszőlegesen állítható a leoldási áramerősség 0.5A -tól felfelé.Nagyon szupi,de ilyet boltban nem kapsz(a NASA-tól van)ajándékba kaptam.
A kartergáz cső bekötés nem a legjobb hely,a lényeg,hogy minnél közelebb legyen a pillangó(fojtó)szelephez.

momo58 2012.01.24. 22:26:15

@nyereg: szia, mért nem jó a kartergáz cső bekötése, talán lekötné hho az olaj gőz vagy az erős vákum , a mágnes elég 12V a suzukiban is van pléd a benzin pumpát is az működteti , csak az drágáb.

patkolttojas 2012.01.25. 09:16:15

@realbalu: Szia!
A generátoroknak, majdnem mindegyiknek, van egy olyan kiegészítő diódasora, ami azt a feladatot látja el, hogy kizárólag a töltés visszajelző rendszernek ad feszültséget, vagyis azon a ponton csak akkor van feszültség, amikor forog a generátor. Ez a pont az, amivel lehet kapcsoltatni a nagyáramú relét. Ha forog a motor és a generátor, akkor automatikusan behúzza a bontó áramát kapcsoló relét, ha meg valamiért leáll a motor, vagy Te állítod le azt, akkor nagy biztonsággal a bontód is feszültség mentes állapotba kerül. Nyugodtan megmondhatod a villanyászodnak, hogy keresse meg ezt a szálat! Ha kell akkor elküldöm a generátorok általános bekötését, azon látható, hogy hogyan oldották meg.
Ezzel kapcsolatban csak megemlítem, hogy a reléken feltüntetett áramérték, pl. 40A, nem azt jelenti, hogy folyamatosan ekkora áram folyhat is rajta! Ez a legnagyobb, pillanatnyi átfolyó áram nagyságát jelöli, ennek csak a 30-40% -val lehet folyamatosan terhelni. A 25A körüli terhelésre nem véletlen, hogy 70A-es relét kell használni.

realbalu 2012.01.25. 22:26:45

@patkolttojas: @momo58: @nyereg:
Köszönöm szépen a segítségeket!
Most nem kapcsoltam be a bontót+kicseréltem a légszűrőt+vmi olcsóbb kúton óckodva' tankoltam 98-as benzint és hosszabb távon mentem vele kb 7 helyett, 6-ot (nyáron van néha 5,5). holnap meglesem a generátoros szálat, ill a lég beömlő torkot, mert nagyon nincs meg, pedig 1 cérnaszállal keresgéltem jobb hijjján', de csak a vákuum nyílás szívta be sajna.
B.

miniszter1 2012.01.26. 04:26:05

Sziasztok.

örülök, hogy erre a blogra sikerült rátalálnom.
Gratula mindenkinek aki ezen témával foglalkozik, de főleg az építő szándékú emberkéknek, akik önzetlenül szabadidejüket áldozva segítőkészek.
Sikerült 2010 júniustól az összes hozzászólást átolvasnom.
Őszintén bevallom, hogy mikor nekifogtam dunsztom nem volt a témához, most viszont az itt elsajátított infók alapján neki merek fogni építeni egy száraz bontót (azért ezt mert erről találtam a legtöbb infót. Igaz biztos lesznek fennakadásaim, de bízok benne, hogy azok megoldódnak.

Még egyszer köszönet mindenkinek.

miniszter1 2012.01.26. 05:01:00

Az elmúlt napokba ismét tanultam valamit!!
"ne börrögj le senkit első hallásra"

Két éve hogy a szomszéd esztergályosnál jártam és mutatta akkori munkáját, nevezetesen, hogy sorozatba gyárt valakinek műanyag házakat amibe az vízbontót szerel és értékesíti, mivel az üzemanyag megtakarítást eredményez.
Gondoltam magamba egy tolvajjal több van a világon, mivel hogy az energia megmaradás törvénye szerint nem hozhat az a konyhára semmit.
Egy dolgot hagytam figyelmen kívül, nem mintha nem tudtam volna róla, hogy a robbanó motor nem tudja 100%-ba az üzemanyag energiáját felhasználni (mozgó+hóenergiaként.
most már tudom, hogy a fel nem használt energia egy részét veszi munkára ez a technológia.
bíztok vagyok benne, hogy mindezt ti is tudjátok, de ez is megérne egy misét, mivel valószínű sok hozzám hasonló kételkedő kételyeit eloszlatná.

miniszter1 2012.01.26. 11:43:20

Lenne néhány kérdésem felétek.

Többször elhangzott az a tény, hogy kb. 0,5l gáz szükséges egy 1000cm3 motorba.
Az úgy a dízel, mint a benzines autóra is vonatkozik?
Milyen motor fordulatszámon kell ezt érteni?
Valaki próbálkozott e már azzal, hogy a cellákat alulról levegővel fuvatja, a gázak lemezekről való lemosása végett? És esetleg milyen eredményre jutott, mennyit javult az MMW értéke?
Van valakinek képlete az MMW kiszámítására?
Előre is köszönöm segítőkész válaszotokat.

nyereg 2012.01.26. 17:29:06

@miniszter1:Üdv' a megszállottak körében és igazán örülök neki,hogy végre a Parlamentben is van nekünk is egy emberünk!(ez csak vicc volt)A cellák levegővel történő fúvatásának semmi értelme-magától is leválik a HHO gáz az elektródákról(víz nyomás,felhajtó erő stb)Ezzel annyit érnél el,hogy nem a HHO molekulák "takarnák be"az elektródákat,hanem a "lefúvató"levegő, plussz a termelt gázt is felhígítanád.A bontáshoz VÍZ kell,hogy érintkezzen az elektródákkal.Az MMW-t Te is kitudod számolni képlet nélkül is,néhány adatot meg kell mérned.Mi is az MMW?A bontó hatásfokát adja meg,Milliliter/Minutum/Watt.A 9.28-as MMW érték jelenti a 100%-os hatásfokot.A Watt(elektromos teljesítmény)értéket az áram(I)és a fesz.(V)szorzata adja meg.Mindkét tényezőt multiméterrel tudod mérni.Az időt(Minutum-perc-)stopperrel mérd.Eddig egyszerű,most jön a farba:A Millilitert már kacifántosabb mérni,de több módszer is van,kezdjük a leg egyszerűbbel:Egy literes flakonba beletöltesz pontosan 1 liter vizet,majd egy nagyobb edénybe (modjuk lavór)engedsz kb 5-6cm vizet.Ezután egy papírlapot teszel a flakon szájára és fejjel lefelé beteszed a lavór vízbe(a papírlap meggátolja,hogy egy cseppnyi víz is kijusson amikor fejre állítod)Beüzemeled a bontót,és a gáz kivezető csövet bedugod a flakon szájába(miután lehúztad a papírlapot_bár ekkorra biztos leesett-)Stopperrel méresz egy percet,ekkor kihúzod a csövet a flakonból.Lezárod a kiömlő nyílását,talpra állítod,majd egy mérő hengerbe öntöd a benne aradt lét és már meg is van mennyi gázt termelt a bontód.Ezután csak osztani-szorozni kell.Pl:bontóra menő fesz:14.7 Volt
Felvett áram:3.3 Amper ez 48.51 Watt
100 milliliter gázt 14 mp alatt termelt,MMW=8.834
Remélem tudod használni az infót,sok sikert!

nyereg 2012.01.26. 17:38:25

@miniszter1: Ha nem akarsz számolni,itt találsz kalkulátort:w.w.w.hho-generator.de
Visznt mérned úgy is kell...

realbalu 2012.01.26. 23:37:00

Jó estét!
itt 1 vidi...szóval én is ide kötöttem be (ráfúrtam 1et a műanyagra), de tényleg semmit sem vettem még észre, és gőzöm sincs, h merre van a pillangó szelepem, h közelebb tenném hozzá.
www.youtube.com/watch?v=C1321RH-UqU
B.

realbalu 2012.01.26. 23:38:24

@realbalu: kimaradt az, h 1,25-nél van a légszűrőház.
Üdv,
B.

nyereg 2012.01.27. 07:42:13

@realbalu: Jó reggelt!A bekötés tökéletes,pontosan a pillangó szelep elé megy(?)a gáz.A szelep pont a műanyag cső alatt van.
Viszont már látható,miért nem veszel észre semmi változást.A videón látható gáz mennyiség(látható a bublerben)kb annyi,mint ami belőlem jön egy tányér bableves után-vagy még annyi sem.nagyon kevés ahhoz,hogy bár mit is érezz a motor teljesítményen,vagy a fogyasztáson!Ettől a gázmennyiségtől kb négyszer több kellene.Még valami nagyon kitűnik:a bubi gáz tere(ami a folyadék fölött van)nagyon sok,2-3 cm elég.Minél több gáz van a víz fölötti részben,annál nagyobb a robbanás,ha vissza ég!A bontódban nem tudom mik vannak jelen,de az elektrolit annyira barna,mint az enyémben 2 év után sem!(Az enyémben tök tiszta,átlátszó)Erősen gyanítom,hogy az elektódák bili acélból készültek!Nem ócsárolni akarom a bontódat,csak azt írtam le,ami nem jó a vidi alapján.Ne csüggedj,lesz az jobb is!

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2012.01.27. 08:23:34

@nyereg: A barnaság lehet rossz víztől is.

patkolttojas 2012.01.27. 08:33:17

@realbalu: Szia!
Megnéztem a videódat. Az elhelyezéssel ugyan nem értek egyet, de most nem is ez a lényeg. Amit "nyereg" barátunk mondott a termelt gáz mennyiségéről az lehet, hogy igaz, lehet, hogy nem. Ezt azért mondom, mert a bontót nem járó motor mellett mutattad, vagyis az akkufeszültség ilyenkor nyilván jóval alacsonyabb, mit amikor töltés alatt áll. A bontó igen feszültségérzékeny, az adott esetben 1,5 - 2V különbség pont elég ahhoz, hogy kicsi legyen a gáztermelés. Az intenzív barnulást valóban a nem megfelelő elektródaanyag okozza, de nem befolyásolja a gáztermelést, legfeljebb ronda. Azonnali hatást ne várj, az csak a Vaterán és a reklámokban vannak csupán! Viszont azt megteheted, hogy mondjuk megméred a gázhozamot, a bontón lévő feszültséget és áramot és számolsz mondjuk egy MMW értéket. A visszaégés ha bekövetkezik, akkor persze igaz, hogy a bubiban a kisebb felső tér jobb, de csak annyira töltsed fel, hogy akár fékezéskor, vagy bármely esetben nehogy nagy mennyiségű víz tudjon a motorba folyni. Röviden ennyit egyenlőre. Légy ügyes, fog ez menni!

miniszter1 2012.01.27. 10:46:19

@nyereg: Köszi a segítséged.
A levegővel alulról való tujafást két helyen is olvastam, miszerint a cellára tapadt gáz mielőbbi félszabadulását segíti elő de eredménnyel, adatokkal senki nem számolt be, csak elméletileg magyarázták meg az okát. Sokat segített az MMW-vel írtak, főleg hogy nem tudtam a mértékegységeket.
A hozam mérése is egyszerű és nagyszerű, igaz én már készítettem egyet - habár ha hamarabb olvasom, lehet, hogy nem fogok neki barkácsolni - de az már megvan.
Az enyém úgy néz ki, hogy egy mérőhenger alja van kifúrva, onnan egy (+) elágazó, minek az egyik végén egy vákuumpumpa (mert az nem jutott eszembe, hogy a száját papírlappal le lehet várni),a másikon a generátor, a harmadik az szabad (hogy a generátor teljes felmelegedéséig ott tudjon távozni a gáz)és mindez beleállítva egy edénybe. Csipeszeket használok szelepek helyett (mert ez van)
Én eddig attól tartottam hogy a víz oszlop súla esetleg befolyásolhatja a mérést, de ha ti így mértek akkor az már megnyugtató.

miniszter1 2012.01.27. 11:05:43

@nyereg: bocs de a linket bemásoltam és nem jelenik meg semmi.

Létezne, hogy elsőre összerakott generátor egyből igen jól szuperáljon?
1,2l fogyasztást tapasztaltam autópályán. Kizárt! Talán a tankolások voltak pontatlanok, vagy a km óra csal. Pesszimizmusom onnan fakad, hogy a lovam elektronikájához nem lett piszkálva (lambda, stb.)
Most barkácsolok egy AC-t egy kannába és úgy mérem meg.
Szorítsatok, hogy ne essek pofára.

realbalu 2012.01.27. 11:25:09

@patkolttojas: @nyereg:
Sziasztok!
köszönöm ismét a gyors választ, de rosszul fogalmaztam meg a kommentemet. Azaz folyamatosan nézegetek vidiket és találtam ezt tegnap este, ahol pont ugyanoda kötik be, mint ahova én. (amúgy ott sem érzek semmi légmozgást hiába van ott a pillangószelep).
Szóval ez nem az én videóm!
ezúton ELNÉZÉST kérek, azt csak bemásoltam a bekötése miatt.
Szárazcellám van, a víz pedig nem színeződik, a cellám +0000- , úgy emlékszem 16*16-os lemezek, 5%-os oldattal.
lehet, h meg kellene toldanom? mondjuk ilyenre? +0000-0000+0000-
de ez viszont sokkal többe áramot venne fel.
vagy dupla ekkoránál (11, v 12-nél) hogy osszam el a lemezeket?
B.

patkolttojas 2012.01.27. 11:57:49

Szia realbalu!

Szerintem ne változtass semmit a lemezszámon sem és a bekötésen sem. Hidd el, ez a 6 lemezes bontó is tud majd annyit, mint a 13 lemezes! Ha működik és jó a hatásfoka, akkor elégnek kell lennie! Ha a feltevéseim jók, akkor 20A árammal (a feszültség a bontón ilyenkor az elektrolit töménységétől és hőfokától nagyban függ!) kb. 1-1,3 liter/perc lesz a gáztermelésed. A hatásfokot majd megmondja az MMW számítás, vagyis akkor már csak egy adat hiányzik, a cellafeszültség. Mondanám, hogy használj PWM-et, de ezt gondolom már annyiszor hallottad, hogy a könyöködön jön ki, de azért megemlítem.
Üdv.:patkolttojas

BooGarage 2012.01.28. 04:46:43

Hali!
Köszönöm az oldalon található sok-sok hasznos infót! :)
Kaptam egy "Farkas HHO Big" cellát, amit egy 5700cm Benzines befecskendezéses Hemi motornál szeretné alkalmazni. Szívesen veszek tanácsot, kritikát (építő jelleggel) és tanácsot. Valakinek van tapasztalata a fenti cellával, esetleg ilyen méretű motorral?

Boo

realbalu 2012.01.29. 19:40:43

@patkolttojas:
Jó estét!
Köszi, rendben hagyom így.(ha kicsit enyhül megnézem, h mennyit termel a bontóm)
Viszont ránéztem, de nem tudntam foglalkozni most a generátorról való lekötésről, mert elsőre nem leltem semmit+dolgoztam és minusz van, merev minden vezeték, viszont így nem is használom, mert ugye gyengíti az akkut, ami inditásnál nem jó télen.
PWM-et nézegettem neten, de nem tudom, h megéri e nekem máris. Először szeretnék tapasztalni vmi pozitívumot.
Jó pihit mindenkinek!
B.

momo58 2012.01.29. 21:19:24

@realbalu: szia nem kell sokat keresned a generátorodon ha jó emlékszek 13 kulcs fogja, 8-as csavar oda úgy kösd be, hogy saruval egy 6-s réz vezeték megy a mágneskapcsolóhoz amely az ablaktörlő fázisszála működtet,a továbbmenő szál megy a bontóhoz. A generátorod annál több ampert nem tud bejuttatni a bontódba ugyanis a bontó bizonyos amper-ra van beállítva nálam 12 ampert vesz fel. Generátoron nem kell keresni más lehetőségeket.

realbalu 2012.01.29. 22:21:16

@momo58:
rendben, holnap meglesem a kábelezést.
12A? mekkora a HHO generátorod?az nem hangzik vészesnek, az enyém gőzöm sincs, h mennyit vesz fel (de talán a Swift generátorom max 45A-t tud), az is megmérem majd, ha tudom.
Jó éjt!
B.

momo58 2012.01.29. 22:36:53

@realbalu: még valamit a bontod és a mágnes kapcsolod közé rakd be a 30A biztosítékot.még valamit,én is próbáltam levegő szűrölnél a pillangó szelephez közel be vinni de nem hozott változást most hogy a kartel csőhöz van bekötve így már igen.suzukim van.labda szonda jel modosító sincs.a vákum erősségét szűkitővel lehet csőkkentení így a vizet nem szivja fel de a gáz be jut.

miniszter1 2012.01.30. 19:22:40

tudna e nekem segíteni valaki abba, hogy hogy tudom elérni amper_vadász-t, mint látom régóta nem járt erre.

momo58 2012.01.31. 21:06:55

@miniszter1: Vízbontás házilag!index.hu | Fórum

momo58 2012.01.31. 22:22:48

@momo58: Durranógáz fejlesztése

momo58 2012.01.31. 22:47:44

@realbalu: szia az enyém 13x13 6lemezes. Amper mérővel be lehet állítani a bontó felvételét. sorosan be kötöd az amper mérőt a fel vevő szálba és óvatosan adagolod a kálium hídr lemezecskéket. a vízbe és ezt kicsit várva addig folytatod még el nem éred a kívánt értéket.

patkolttojas 2012.01.31. 22:58:22

@miniszter1: Ha elhiszem, akkor lehet, hogy magamat is becsapom. Nem állítom, hogy lehetetlen, de.... 7:00 tól nézd meg a videót. Legjobb, ha 7:24 - nél állítod meg, nézd meg a bontót. Ott látszik talán a legjobban, hogy olyan kis árammal dolgozik, hogy a folyadékszint szinte egy kicsit sem csökken , vagyis teljesen a felső kivezetésnél van. Az biztos, hogy abban az esetben, ha annyi gázt termel, hogy menjen vele egy aggregátor, akkor ennél sokkal, de sokkal intenzívebbnek kellene lenni a gáztermelésnek.

A film elején a buborékoltató is ezt mutatja, vagyis alig, alig jön belőle gáz. Szinte csak a zsúrkocsi tolása okozza a a folyadék mozgását. Az indításkor természetesen külső forrást használ, de észre sem lehet venni, hogy lecsatlakoztatta a pótcsövet, ez azért érdekes, mert egy ideig a gázt elméletileg mind a két helyről kapja. Sem a többletre, sem pedig a fele akkora mennyiségre nem reagált a motor. A toroiddal közben nyilván beállítja a cipelt bontó feszültségét, vagy áramát, nem látni árammérő műszert, persze lehet, hogy van.

A felvétel közben nagyon gondosan vigyáztak arra, hogy se a bontót, sem pedig a buborékoltatót soha nem mutassák megfelelő közelségben.

Ha ez működik, akkor kell építeni egy 20KW-os generátorból egy ilyet, letenni a pincébe és csak termeljen és termeljen! Ha ebből volt "szabad" plusz 400W, abból lehetne akár 3,5-4KW is nyereség. Csak elég egy háztartásnak! :)))

Csak szeretném kérdezni, hogy egy 2-2,5 KW-os aggregátor 8 perc alatt mennyi benyát fogyaszt, ha teljes terhelésnél max. 1.5 litert? 1500/60=25 cm3/perc, akkor 8*25=200 cm3. Szerintetek egy 2 decis benzintartályt mekkora helyre lehet eldugni? Ha nagyon megerőltetem magam, akkor egy 10*10*2 cm-es helyre! Ugye nem nagy? A termelt HHO még javítja is a hatásfokot.

Mielőtt még felmerülne valakiben a gondolat, hogy miért nincs füst, erre csak azt tudom javasolni, hogy nézze meg a videómat, hogy az autó kipufogóján sem lehet látni még csak a füstnek a nyomát sem, vagyis nem kell feltétlen füstölnie, vagy gőzölögnie a kipufogónak! Az, hogy a gyújtásrendszert átalakította, azzal semmi gond, kapott egy elektronikus gyújtórendszert a régi megszakítós helyére, még jobb is! Ennyi.

Ha feltesznek a fiúk majd olyan videót, amin ezeket a részeket is megmutatják, akkor majd más lesz esetleg a véleményem, de addig ezt is csak etetésnek tartom a magam részéről. Ez az örökmozgó, ráadásul energianyeresége örökmozgó esete!
További jó elmélkedést!

miniszter1 2012.02.01. 17:44:46

@patkolttojas:
Nos én is elég szkeptikus vagyok vele.
De azért örökmozgónak nem lehet nevezni, ahhoz a vízet vissza kelleni nyerni, de nem is ez a lényeg.
Az indítás után lecsatolja a + generátort0:47, majd annak tömlőjét összehajtva lezárja, de ez is lényegtelen.
Ami engem megfog, hogy a generátor mérete, akkora, hogy az akár HHO + fosszilis egy 6 ezres motornak is dukálna. Az is lehetséges, hogy prakszisból állítja be az áramfelvételt, ám legyen, de a tömlőkön a buborékoltató után van egy csap amit állít először zár, majd megnyit és ez a meglepő.
Elvileg ha tisztán HHO, val megy minek levegő???
Nos azért tiszta kíváncsiságból ki fogom próbálni. Van generátorom, lemezt most vettem egy táblával, először 2X-es méretre vágatom ki - igaz ahogy néztem legalább 20-25 lemez van neki téve, ha megvan azt egy heggesztő trafóval hajtom meg 8azt már próbáltam és 2-2,5x több gázt termel. Egy plazma gyújtást kéne még eszkabálnom, na meg za igazság, hogy tiszta HHo-hoz nagyobb sűrítés dukál, de azért azt nem bántjuk, mert a generátor áramszünetkor kell.
Majd beszámolok a végeredménnyel. Egy játékot megér.

miniszter1 2012.02.01. 18:06:26

Nos van aki tudja, viszont én csak a nyáron jöttem rá.Messze nem mindegy, hogy ioncserélt vizet, vagy desztillált vizet használunk a generátorba. Utóbbi 2 fokkal jobb.
De honnan desztillált víz??
Van akinek van gyógyszertárba vagy laborba rokona, de mi kinek nincs többen vagyunk (nó és az ára se 150 ft/l, már ha kapsz.
Én a következő képpen oldottam meg a nyáron.
Esővíz, hogy ne keljen kétszer desztillálnom (bi desztillált, egy kimustrált lap radiátort ketté bontottam és sorba kötöttem, lefújtam feketére, vizet bele 3/4-ig, megdőltve 20 fokba a napnak irányítva. A fenti kivezetőjéhez rézcső, az be a tóba, a végére -és itt a lényeg - egy vákuum pumpát szereltem (egyszerű készíteni -nézd meg milyen van egy tintasugaras nyomtatóban. Vákuum alatt már a 40 fokon párolog a víz jó intenzitással.
Na de megjött a tél (elbújt a nap)és bajba voltam.
megoldás:
Egy kukta, levenni a szelepet, hozzákötni a rézcsövet, azt bele (én a tóba)egy hideg vizes edénybe.
Hogy ne legyen nagy a gázszámla, kint a grillezőn hulladék fával főzöm. Egyszerre 5l-et 2-3 főzés egymás után, jó darabig nincs bajom.

miniszter1 2012.02.01. 19:26:54

@patkolttojas:
mi nap találtam a youtube-on egy kísérletet, miszerint 2 120A aksiról meghajtott egy 4kw 20v villanymotrot, azzal egy 170 báros szivattyút, az egy hidrómotort, ami egy generátort hajtott. A generátorhoz hozzákötött egy 2 kw-os izzót.ez ment kb. 8 percig, vagy még annyit sem. Majd aksi kimerült rendszer összeset.
Kommentárja szerint csak azért nem tudja tovább üzemeltetni, mert nincs rá kerete, hogy több aksit vegyen.
Mindezt a sok hokúszpokos ketyerét egyszerűbben is meg tudta volna oldani, aksi konverter, izzó. És talán 10-11 percet is üzemelt volna.
Szóval szerintem ebbe a videó filmben is hasonló téveszme van. Csak azért akarom kipróbálni, hadd lássam mennyivel több energiát kell bevinni, ahhoz, hogy a rendszer egyáltalán folyamatosan üzemeljen.
Csak azon agyalok, hogy a 160cm3 és 36001/min fordulatú motornak mennyi nafta kell.
ha igaz, a feltevésem hogy a HHo-hoz levegő nem kell, nincs az a generátor ami ennyi gázt termel.
160x3600=57600 cm3/perc = 576l/perc= 34.560l/óra.
Szóvel nagyon kiváncsi vagyok hogy kell e hozzá levegő vagy csak tisztán HHo.

tomabear 2012.02.02. 06:33:19

Sziasztok!

Nagyon megfeledkeztetek a Krupa féle gyertyáról! Sajnos nem találtam partnert aki legyártaná, tesztelhettük volna a kocsimon. Krupa állítása szerint 27:1-hez lehet szegényiteni a keveréket. Na ez az ami a tiszta vízüzemhez kellene. Van akinek sikerült 30:1 arányú keveréket begyujtani. Hátha még a kondikkal is meg lehetne spékelni a gyertyát. Ha valaki legyártja márc végéig még van kocsim. Aztán már nem lesz sajna. De addig szivesen segítek a tesztelésben sima benzin üzemnél.

tomabear 2012.02.02. 06:43:48

Van közöttünk hegesztési szakember?

nyereg 2012.02.02. 07:57:20

@miniszter1: Kedves Kolléga!
Részben jól gondolkodsz,a HHO-hoz semmi nem kell,úgy is ég.DE ha egy motor csak tiszta,tömény HHO-t szív be,az gyujtáskor akkorát robban,hogy szétvet(het)i az egész hengert!Már,ha van olyan bontó,ami ennyi gázt termel.Persze erre van megoldás;kis térfogatú motor kell-az legalább kisebb kárt okoz amikor szét fog repülni.Mert,ha csak tiszta,hígítatlan HHO-t szív,biztos vagyok benne,hogy szétbontja a motort.

nyereg 2012.02.02. 08:03:27

@tomabear: Nem nevezem magamat szakembernek(ön dicséret büdös).Húsz évet hegesztettem -AWI,CO,Bevonat elektróda,Dissous és kb 15 percet HHO val.Kérdezz bátran,szívesen segítek.

miniszter1 2012.02.02. 16:27:10

@nyereg: erre közbe én is rájöttem, most már a keverési arány körül kutatgatok

tomabear 2012.02.03. 09:28:45

@nyereg: Szeva!

Tudnál dobni egy telszámot?
Addig is nézd meg ezt pls és gondold végig mivel lehetne megcsinálni!
www.panaceauniversity.org/howtomakeplasmaplugs.pdf

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2012.02.03. 11:05:45

@tomabear: Ez a gyertyagyártás minket is érdekelne! Amit tomi rakott fel a másik blogbejegyzésben az is odavág.

tomabear 2012.02.03. 15:58:34

@hidrogén: Szeva!

Én már régóta keresek valakit aki segítene ilyet építeni egy kis modósítással. De sajna a tali sem akar összejönni. Én nem dolgozom olyan környezetben, hogy megtudjam oldani. Sőt ezt a gyertyát lehetne még felturbózni szerintem. De sajnos márc 19-én lejár a műszakim és utánna nincs kisérleti alany. Nincs pénzem a vizsgáztatásra. Ez van sajna. De addig!!??

miniszter1 2012.02.05. 11:37:27

@nyereg:
Nos utána számoltam, de így is szinte képtelenség megépíteni, hogy egy 160cm3 generátort csak HHO hajtson.
Mivel a hidrogén meghajtású motorom 34:1 és 180:1 között működhetnek, ezért a legkevesebbel számoltam és az azt az eredményt hozta, hogy 64.5l/min HHO-t kellene termelni a műtődéséhez.

nyereg 2012.02.06. 10:25:47

@miniszter1: Valamit nagyon elszámoltál!A percenkénti 64.5L gáz még egy 16000 cm3-es motort is elhajtaná,nem hogy egy 160 cm3-est!

mazu 2012.04.10. 20:22:47

@lütyő: Ez így van .
HHO 2 hidrogén atom hoz 1 oxigén atom kell.Nem kell több levegő.
És a világ legnagyobb csodája hogy az atomok az égés után megmaradnak.
H2o víz molekula lesz belőle.
2008 óta nyomom a vízbontás témát az autóba .Még mindig azt mondom hogy a vízautó müködhet,és legalább fele annyi benzinnel lehetne menni.Csak a benzin levegő arányt kellene változtatni.
Vagy lehet hogy külön befecskendezés lenne a megoldás .Szerintem a megfelelő benzin HHO arányt megtalálva lehetne nagyon alacsony fogyasztású autókat csinálni persze csak kis sebesség tartományba .
A youtube-on van 1,4 es motor tisztán HHO -val megy de a srác csak az alapjáratig jutott menni nem lehet vele .Úgy néztem Kb:4000wattal jár a motor alapon.Először beinditja benzinnel majd ráadja a hho-t ,majd lezárja a beszívott levegőt ekkor hatalmos fordulatra ál be a motor a hho és benzin keveréktől,aztán lassan lezárja a benzint is.És a motor jár tovább csak tisztán hho val.Azt furcsáltam hogy ha a benzin HHO keverék ilyen hatalmas erőt ad .Akkor lehetne menni vele .Persze ha ez az megemelt erő és fordulat nem e több benzintől van.

lütyő 2012.04.11. 00:09:44

@mazu: Napokban rotációs kapán teszteltem egy elsőre kényszer megoldást mivel kevésvolt a benzin és nem akartam elmeni venni ezért amit a télen használtam a párásítóba 50% etanol 50% víz elegyet használtam. Elegy végső összetétele 50% benzin 25% etanol 25% víz . Szépen üzemeltis zárt fóliasátorba rotáltam és senkinek nem csavargatta a füst az orrát, egyszóval egyszerűen 25% megtakarítás. Rota jóval nyomatékosabban üzemelt és egyenletesebben. Kifogyot a nafta és ha lúd legyen kövér emeltem a etanolos elegy arányán 40% benzin 30% etanol 30% viz ezt nem szerette fuladozot akadozot csak sokadik próbálkozsra sikerüt indítani és utánais csak megyegetett. Visszaállítottam az eredeti keveréket és ezzel simán üzemelt tovább. Másnap belenéztem a tankba és szomorúan tapasztaltam hogy a víz kivált az elegyből.
süti beállítások módosítása