Napsugaras napsugarat!
A minap kaptam e-mailben egy levelet, ami pár hónap tapasztalatát gyűjtöte csokorba röviden. Álljon itt vágatlanul. Olvassátok, érdemes!
Kedves HHO rajongók!
Lassan 2 éve aktív HHO felhasználó vagyok. Néhány gondolatot, illetve tapasztalatot szeretnék megosztani veletek, specifikusan Suzuki Swift (régi) típusú autóban való alkalmazással kapcsolatban, ezt az írást leginkább nekik szánom.
Az autóm 13 éves, 1.3as injektoros, 300000km van benne.
A mindenki számára prioritást élvező fogyasztáscsökkenés valóság! a HHO generátor használatával. Amikor még nem használtam, akkor az átlagfogyasztás 5.8 - 6.7L volt. Amióta be lett szerelve a kocsiba, a szokásos HHO-ról írkált a neten fellelhető rizsát produkálta az autó: jobban ment, kevesebbet evett, káros anyag kibocsájtás csökkent, blabla. DE!
Az igazság az, hogy ez nem igaz! Legalábbis általánosan semmiképpen.
Ezek az autók meghatározott gyári paraméterekkel működnek - itt most tekintsünk el a chippelt, tuningolt, átalakított autóktól, most a mezei kocsikról van szó. Anno nyilván a 95ös benzinhez lőtték be az autót, így azzal működik mondjuk úgy "normálisan". Pl 100as benzint is használtam egy ideig, de nem lett tőle táltosabb a paripa, sokkal inkább megdízelesedett. Egyébként aki nem etanolt küld az üzemanyagtartályba, az 95öst tankol, ezt látatlanba lefogadom. Na de haladjunk tovább. Az első beszerelés után én is vártam a csodát - de nem nagyon jött. A faszikám, aki beszerelte, elmondott ezt azt, hogy csergetni kell a vizet x km-enként, meg a rizsát, hogy majd 150km-el többet fogok menni egy tankkal, mint eddig. Ekkortájt sokat kellett mennem hosszú távokat, így bőven volt alkalmam megfigyelni az esetleges változásokat. A vizet a tanácsokat követve szépen cserélgettem. A "víz" : ioncserélt víz + NaCO3 - 1.5L-hez 50g. Gondolom itt páran felszisszennek, hogy micsoda barom ez az ioncserélt vizével - teljes joggal, bár némi mentegetőzést megejtek azért: egyszerűen nem tudtam a tutit elsőre, ahogyan más sem. Az csak később jött x próbálkozás, utánajárás, sok cumi után.
A cumiról kicsit bővebben:
A víz láthatóan barnulni kezdett, egy idő után a barnulások egyre hamarabb jelentkeztek, a cellák közé lassan barna trutyi rakódott, látványosan csökkent a gázhozam. A gázhozam persze hőmérséklet függvénye is sima egyenáram használata mellett, elektronikák nélkül - ezt sem tudtam. Ekkor még az A mérő is a motortérben volt, így nem lehetett szemmel tartani a változásokat. A kocsi emellett randomra fogyasztott: 4.6 - 7L, néha ment mint az állat, néha meg lassú volt mint a tetyű. Nem igazán értettem egyszer miért okés, egyszer miért nem. Ez ment van fél évig, cella szétszedés, takarítás, aztán jött a tél, szétfagyás - asszem sokunknak ismerősen csengő tapasztalatok.
Ekkortájt kezdtek a neten szaporodni a HHO-val kapcsolatos tapasztalatok, tanácsok: desztillált víz + KOH és hasonlók. Aztán jött vele a hülyeség is, időbe telt mire letisztult a kép.
Most ugrok egyet az időben és elmondom a tutit!
Konkrétan: hogyan jelentkezik fogyasztáscsökkenés és nyomatéknövekedés HHO használattal - suzukiban. (A szokványos rizsát kihagyom).
Víz: ESŐVÍZ - mikroszűrős vízszűrővel átszűrve + NaCO3. Az esővíz lehetőleg ne pocsolyából legyen begyűjtve, ha van rá mód minél tisztábban gyűjtsük össze vagy szűrjük le esetleg többször.
Az NaCO3 többféle verzióban szerezhető be, a legjobb a CSODASZÓDA nevű mosószóda termék, Ja és ócssó! NINCS BARNULÁS! Ennek másik feltétele, hogy a lemezeid minősége jó legyen, de hát ez alap.
Mennyi gáz kell?
Nem sok. Ezen a pontos elnézést kérek a felületességért, de nincs módom rá, hogy megmérjem, egyébként is másból következtetem le, hogy éppen a kellő mennyiség termelődik-e. Ez nem más mint az áramfelvétel. A legjobb ha 7-10A között van! Ekkor termelődik annyi gáz, ami ha a motorba jut, jelentkeznek a kellemes változások és a sokat reklámozott fogyasztáscsökkenés! Ha kevesebb akkor mintha mise történt volna. Ha több akkor negatív eredményt érünk el, hiába a sok sok robbanóanyag.
Hogyan érhetjük el ezt?
Az elektrolit töménységének beállításával - egyrészt.
A cella elhelyezése szintén fontos: ha meg van döntve úgy 20 fokosan, akkor lassan felmegy a A - ez nem kívánatos. Az egyenáramos vízbontás másik rákfenéje a hőmérséklet. Az autóban elég szélsőséges tartományok vannak jelen. A hőmérséklet növekedésével meg fel az A - a kívánt érték fölött lőttek a megtakarításnak. Na erre kell valami: PWM! Méghozzá áramkorlátos beállíthatósági jellemzővel. Ez majd szépen megvéd az atomtámadástól.
Lássuk csak mi van még: a bontó.
Hát ebből aztán van millió féle. Ehhez nem tudok szent grált virítani, csak annyit fűzök hozzá, hogy nem kell soklemezes.
Amit használok: 8x8 as +sss-sss+sss-sss+, a tömítőgyűrűk 3mm-esek.
Mi változott?
Úgy kb 4 hónapja (ennyi ideje tudom a tutit:) hozzá sem kellett nyúlnom semmihez! Nem kellet vizet cserélni, utántölteni is csak minimálisat, nem barnul.
A kocsi fogyasztása 4.9 - 5.4L között mozog és megy, mint a meszes. Asszem erre vágyik a legtöbb HHO használó.
Ennyi!
Nem kaptam felhatalmazást név stb. közzétételére, így én zárom a sorokat.
HHO2