Olvasói tapasztalat.

 2012.05.09. 06:41

Napsugaras napsugarat!

A minap kaptam e-mailben egy levelet, ami pár hónap tapasztalatát gyűjtöte csokorba röviden.  Álljon itt vágatlanul. Olvassátok, érdemes!

Kedves HHO rajongók!

Lassan 2 éve aktív HHO felhasználó vagyok. Néhány gondolatot, illetve tapasztalatot szeretnék megosztani veletek, specifikusan Suzuki Swift (régi) típusú autóban való alkalmazással kapcsolatban, ezt az írást leginkább nekik szánom.
Az autóm 13 éves, 1.3as injektoros, 300000km van benne.
A mindenki számára prioritást élvező fogyasztáscsökkenés valóság! a HHO generátor használatával. Amikor még nem használtam, akkor az átlagfogyasztás 5.8 - 6.7L volt.  Amióta be lett szerelve a kocsiba, a szokásos HHO-ról írkált a neten fellelhető rizsát produkálta az autó: jobban ment, kevesebbet evett, káros anyag kibocsájtás csökkent, blabla. DE!
Az igazság az, hogy ez nem igaz! Legalábbis általánosan semmiképpen.
Ezek az autók meghatározott gyári paraméterekkel működnek - itt most tekintsünk el a chippelt, tuningolt, átalakított autóktól, most a mezei kocsikról van szó. Anno nyilván a 95ös benzinhez lőtték be az autót, így azzal működik mondjuk úgy "normálisan". Pl 100as benzint is használtam egy ideig, de nem lett tőle táltosabb a paripa, sokkal inkább megdízelesedett. Egyébként aki nem etanolt küld az üzemanyagtartályba, az 95öst tankol, ezt látatlanba lefogadom. Na de haladjunk tovább. Az első beszerelés után én is vártam a csodát - de nem nagyon jött. A faszikám, aki beszerelte, elmondott ezt azt, hogy csergetni kell a vizet x km-enként, meg a rizsát, hogy majd 150km-el többet fogok menni egy tankkal, mint eddig.  Ekkortájt sokat kellett mennem hosszú távokat, így bőven volt alkalmam megfigyelni az esetleges változásokat. A vizet a tanácsokat követve szépen cserélgettem. A "víz" : ioncserélt víz + NaCO3 - 1.5L-hez 50g. Gondolom itt páran felszisszennek, hogy micsoda barom ez az ioncserélt vizével - teljes joggal, bár némi mentegetőzést megejtek azért: egyszerűen nem tudtam a tutit elsőre, ahogyan más sem. Az csak később jött x próbálkozás, utánajárás, sok cumi után.
A cumiról kicsit bővebben:
A víz láthatóan barnulni kezdett, egy idő után a barnulások egyre hamarabb jelentkeztek, a cellák közé lassan barna trutyi rakódott, látványosan csökkent a gázhozam. A gázhozam persze hőmérséklet függvénye is sima egyenáram használata mellett, elektronikák nélkül - ezt sem tudtam. Ekkor még az A mérő is a motortérben volt, így nem lehetett szemmel tartani a változásokat. A kocsi emellett randomra fogyasztott: 4.6 - 7L, néha ment mint az állat, néha meg lassú volt mint a tetyű. Nem igazán értettem egyszer miért okés, egyszer miért nem. Ez ment van fél évig, cella szétszedés, takarítás, aztán jött a tél, szétfagyás - asszem sokunknak ismerősen csengő tapasztalatok.
Ekkortájt kezdtek a neten szaporodni a HHO-val kapcsolatos tapasztalatok, tanácsok: desztillált víz + KOH és hasonlók. Aztán jött vele a hülyeség is, időbe telt mire letisztult a kép.

Most ugrok egyet az időben és elmondom a tutit!
Konkrétan: hogyan jelentkezik fogyasztáscsökkenés és nyomatéknövekedés HHO használattal - suzukiban. (A szokványos rizsát kihagyom).
Víz: ESŐVÍZ - mikroszűrős vízszűrővel átszűrve + NaCO3. Az esővíz lehetőleg ne pocsolyából legyen begyűjtve, ha van rá mód minél tisztábban gyűjtsük össze vagy szűrjük le esetleg többször.
Az NaCO3 többféle verzióban szerezhető be, a legjobb a CSODASZÓDA nevű mosószóda termék, Ja és ócssó! NINCS BARNULÁS! Ennek másik feltétele, hogy a lemezeid minősége jó legyen, de hát ez alap.

Mennyi gáz kell?
Nem sok. Ezen a pontos elnézést kérek a felületességért, de nincs módom rá, hogy megmérjem, egyébként is másból következtetem le, hogy éppen a kellő mennyiség termelődik-e. Ez nem más mint az áramfelvétel. A legjobb ha 7-10A között van! Ekkor termelődik annyi gáz, ami ha a motorba jut, jelentkeznek a kellemes változások és a sokat reklámozott fogyasztáscsökkenés! Ha kevesebb akkor mintha mise történt volna. Ha több akkor negatív eredményt érünk el, hiába a sok sok robbanóanyag.

Hogyan érhetjük el ezt?
Az elektrolit töménységének beállításával - egyrészt.
A cella elhelyezése szintén fontos: ha meg van döntve úgy 20 fokosan, akkor lassan felmegy a A - ez nem kívánatos. Az egyenáramos vízbontás másik rákfenéje a hőmérséklet. Az autóban elég szélsőséges tartományok vannak jelen. A hőmérséklet növekedésével meg fel az A - a kívánt érték fölött lőttek a megtakarításnak. Na erre kell valami: PWM! Méghozzá áramkorlátos beállíthatósági jellemzővel. Ez majd szépen megvéd az atomtámadástól.

Lássuk csak mi van még: a bontó.
Hát ebből aztán van millió féle. Ehhez nem tudok szent grált virítani, csak annyit fűzök hozzá, hogy nem kell soklemezes.
Amit használok: 8x8 as +sss-sss+sss-sss+, a tömítőgyűrűk 3mm-esek.

Mi változott?
Úgy kb 4 hónapja (ennyi ideje tudom a tutit:) hozzá sem kellett nyúlnom semmihez! Nem kellet vizet cserélni, utántölteni is csak minimálisat, nem barnul.
A kocsi fogyasztása 4.9 - 5.4L között mozog és megy, mint a meszes. Asszem erre vágyik a legtöbb HHO használó.

Ennyi!


Nem kaptam felhatalmazást név stb. közzétételére, így én zárom a sorokat.

HHO2
 

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr464497532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tvszer1 2012.07.01. 23:40:18

Szia!
Nagyon örülök, hogy megosztottad
a tapasztalataidat, vettem is "csodaszódát", most fogom kipróbálni. Esővizet is gyűjtöttem, viszont azt tapasztaltam, hogy olyan sárga mint a pisi, ez nem baj? Így nem szívesen raknám bele a frissen kitisztított rendszerbe.

tvszer1 2012.07.02. 00:43:25

Már rájöttem, hogy az előbb kéménybe írtam korommal, de azért bízom benne, hogy aki ezt leírta , ő is olvassa ezt a blogot! Vagy nem!?

cef 2012.07.02. 18:33:08

@tvszer1: szia!

baj bizony a sárgaság!
a vizet hogyan gyűjtötted, tisztítottad?
lemezeid minősége?
a csodaszóda vödrös v zacsis kivitel? (elvileg mindegy a de a zacsis más kristályszerkezetű, könnyebben oldódik és kevesebb kell belőle)

tvszer1 2012.07.02. 19:20:43

Szia!
A csatornából kifolyó vizet gyűjtöttem meg, csak átszűrtem egy ruha darabon. A színe alapba sárga volt, még mielőtt beöntöttem a rendszerbe. A lemezeim nem a legjobb minőségűek lehetnek, a számát nem tudom. A csodaszódám 500g-os zacskós, kipróbáltam, de nem is oldódott rendesen, meg az elektrolízis sem akart beindulni, maradtam a kálium-hidroxidnál+a gyógyszertári tisztított víznél!
De, ha megírod hol rontottam el, akkor kísérletezek vele tovább.

cef 2012.07.03. 13:07:01

@tvszer1: nos...
először is: a csatornából ha sárgán jön a víz az már probléma. általában akkor koszos a csatorna vize, ha nem esik elég sokáig és intenzíven az eső, és/vagy nagyon koszos, rozsdás az ereszed.

másodszor: a ruhadarabos átszűrés nem jó, mindenképp kell valami hatékony szűrő, legalább egy ilyen: t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRWA_zyRV-yxWRBeAyx-QHcAcPnad6ZE6ZwWBSyfYZPaQdWC0KkBA

harmadszor: a lemez min 316L típus (amcsi szabvány) legyen

negyedszer: a NaCO3 ból több kell mint a KOH ból és az sem baj ha víz legalább langyos v meleg mert úgy jobban oldódik
próbáld ki így: 1.5L víz + 50g NaCO3

ne add fel:)

tvszer1 2012.07.03. 16:17:51

Köszönöm válaszod, ki fogom próbálni!

Dawe HC 2012.08.13. 15:37:43

Hello!
Én is beszereltem pár honapja 1 HHO rendszert.Az eredmény:dinamikusabb lett az auto.De a várt fogyasztáscsokkenés elmaradt,az az még meg is nott (02L/100km).De ez szerintem azert tortént mert elektronika nélkul tul sok áranot vett fol(14-15A)mindezt KOH és desztvizzel.Na most tesztelem az esoviz+csodaszoda dolgot.

Dawe HC 2012.08.13. 15:57:48

A Tiszta esovizet 3x leszurtem 1 BRITA márkáju vizszuron és raktam 1L hez elsore 20G NaCO3.
Eredmény:az áramhogyasztás leesett 7-7,5A re és lecsokkent a gáztermelés.
Aztán tettem bele még 5G ot.
Eredmény:8,5-10A láthatoan tobb gáz termelodott.
Aztán még 5G NaCO3.
Eredmény:9A inditás után aztán elkezd melegedni a viz es megy fol az A 35km megteteleután 14A-ig.

Dawe HC 2012.08.13. 16:18:44

KOH val szerintem stabilabb volt a rendsszer inditas után egybol ontotta a gázt és nem melegedett fel ilyen melegre és ilyen hamar,Inditásnál egybol 14A-t vesz fol és ez 100 km megtétele után se változott.
Én azért adok az essoviznek még 1 esélyt 27,5G-os keveréssel.
Aztán tovább kisérletezek KOH+essoviz.....

Dawe HC 2012.08.13. 17:54:36

Az eddig legjobban bevált keverék 1L desztviz+12gram KOH.
Igy 11-12Amper az áramfelvétel és nem melekszik nem no az Amper!Emellett jo HHO termeles.De a HHO gyárto max
9-10,5Ampert irt 1500ccm -es motorhoz.

Dawe HC 2012.08.13. 19:08:48

Azon is agyalok hogy 1 napelemet tenni a tetore ami képes 15A áramot termelni pl:
www.sunnshop.nl/hit-n240se10.html
Rákotni egy 55Ah ás akksira és azt a HHO ra kotni.....

Icekukac 2012.10.16. 17:44:36

Sosbe kéne nekem a Fábián Tamás száma. 706307142... Köszi szépen

gabeszt31 2012.12.11. 09:40:12

Üdv, Én most csatlakoztam ehhez az oldalhoz, és egy rövid átfogó információt szeretnék erről a rendszerről, azt hol találok?
És ki szerel ma ilyet, és hol? És milyen áron?
Köszönöm az információkat.

pit1 2016.03.31. 10:37:50

Sziasztok engem is elég rég óta foglalkoztat a téma csináltam már több féle hidró generetort alátétekből csövekből és drotosat is de nem tudtam vele igazán eredményt elérni most keresem azt a saváló lemez fajtát ami jó tudtok benne segiteni

patkolttojas 2016.04.11. 08:53:52

@pit1: Szia! Nem sok választási lehetőséged van, a legjobb a 316Ti, ez egy titán tartalmú rozsdamentes lemez, , majd ezt követi a sima 316 jelzésű. De, ha rám hallgatsz, akkor ne lemezt vegyél, hanem kélsz bontót, lehetőleg jót, sőt olcsót. Valahogy kezd itthon kimenni a divatból a HHO téma, szemben bármely más országgal. Itthon sikerült ezt is eltolni, mint minden más jó dolgot. Ne csüggedj, megéri használni, mert jó!
süti beállítások módosítása