Elérkezett a folyt. köv. 3. része.
Tehát van mindenünk, ahhoz, hogy összeszereljük száraz cellánkat. Itt szándékosan nem térek ki arra melyik furat hová kerül, mert teljesen egyéni dolog. A 16x16 cm-es lemez ahogy már említettem, jó méretnek bizonyult.
Összeszerelés előtt, Kondicionálni kell(ene) a lemezeket. Ha a teljes profi utasítást ide lejegyezném, hamar megunnátok, mert hosszú és bonyolult. Az aktív felület növelése érdekében durva csiszpapírral karcoljuk meg 2 irányban, egymásra 90 fokban. Ezt követöen tisztítsuk meg a felületet, könnyen elérhető, enyhén maró anyaggal. Én ecet koncentrátumot használtam. Majd öblítsük, le vízzel és többé ne érjünk hozzá csupasz kézzel. A lemezeken maradt zsíros szennyeződés, nagyban rontja lemezünk, száraz cellánk hatásfokát!
Még egy fontos dolog, szintén saját tapasztalat: az összefogató csavarok menjenek át a tömítésen, ahogy a videón is látható. Tudom így macerásabb legyárta(t)ni, de nem fog folyni. Az, hogy hány lemezes lesz, milyen elrendezésben az szintén egy másik bejegyzés témája lesz. Most csak az összeszerelésre koncetráljunk!
Sok video van a neten, ez amit találtam szakmailag és minőségében is az egyik legjobb. Angol, de részletes és ha valaki bírja a nyelvet, meg lehet érteni, elég tagoltan mondja a narrátor a mondókáját. https://www.youtube.com/watch?v=VJ9eI2wJkSs
Most vár van egy cellánk összeszerelve. Örömünkben ne rohanjunk előre, mert tudnunk kell száraz cellánk adatait, teljesítményét. Ha vettük készen, jó eséllyel aki összerakta , meg tudja ezeket az adatokat adni. Ha mi raktuk össze, meg kell mérnünk a gáztermelését, két lemez közötti feszültséget, felvett amperszámot. Ehhez rá kell kötnünk a tartályt (buborékoltatót), csöveket. Ha mindez megvan, fel kell tölteni deszt vízzel, majd hozzáadni a kálium hidroxidot.
Folyamatosan pásztázom a netet, új infókra vadászva, abban mindenki egyetért, ez a legjobb. Jobb a vezetőképessége mint a szóda bikarbónának és a nátrium hidroxidnak (NAOH), nem habzik (nagyon fontos!!!) és nem hagy üledéket. Erről az előző részekben már írtam.
Az optimális arány 5% a vízhez képest. Tehát ha 1 liter vizet, (nem győzőm hangsúlyozni: csak desztillált) 1 kg-nak veszünk, 50 gramm KOH-t adunk hozzá, azt is részenként. SOHA NE ÖNTSÜK A KÁLIUM HIDROXIDRA A VIZET!!! VÍZHEZ ADJUK A POR VAGY KRISTÁLY ALAKBAN LÉVŐ ANYAGOT!!!
Próbák igazolták 25%-os arány felett , még csökkeni is fog a gáztermelés, de mielőtt még oda eljutnánk, észre fogjuk venni, mert az amperszámunk már 10% körül meg fog ugrani. Én a hét végén tapaszataltam ezt meg. A belőtt elegyemhez hozzáadtam érzésre egy kis kristályt. Az Amper szám majdnem a duplájára nőtt, gáztermelés nem emelkedett. Most 24 A (12 volt előtte) 1.4-1.5 liter/perc, 2.6 Volt feszültség két lemez között.
Vissza a teszthez. Összeszereltük a rendszert, rákötjük egy 12 Voltos áramforrásra. A lemezek konfigurációjáról egy másik részben fogok írni. Maga a csatlakozás az autókban is használt 6.3 mm-es csúszósaru. A lemez is ehhez van kialakítva. Ezután egy gáz mennyiség mérővel, stopperrel a kezünkben mereven figyeljük a keletkező bubikat. Mennyisége nagyon-nagyon sok mindentől függ, erről egy külön részben. Most csak mérünk! Miközben hevesen termeli a gázt megmérjük a felvett Ampert.
Jó irányszám: 10-12 A/liter/perc. Ha ezt közelítőleg elértük, nagyon jó a cellánk. Ne ijedjünk meg ha többet vesz fel, lehet finomítani, tuningolni, de ahogy említém, később...
Két lemez közötti fesz: 1.229 és 2.5 Volt között. A mágikus 1.229 alatt nem következik be a víz bontása, 2.5 felett elfecséreljük a bevitt energiát hő formájában. Hogy hogyan lőjük be a feszültséget, erről is később, mivelszorosan összefügg a lemezek konfigurációjával. Áramerősséget, feszültséget aki ebbe belevág biztos tudja, hogyan kell mérni, de álljon itt egy gáz mérő linkje: https://www.youtube.com/watch?v=aT5kN-aXWjQ
Megmértünk mindent! Még mindig nem szereljük be, előkészítjük az autót. Később egy külön részben, beszélek a különböző szenzorokat kicselező elektronikákról.
Koncentráljunk a kép aljára! Az áramot a gyújtáskapcsolóról vegyük, kapcsolóval, 30 Amperes biztosítékkal, biztosítva. Ha ennél több áramra van szükségünk egy személyautóban, ott valami baj van!
Ez a elrendezés azt hivatott szolgálni, hogy csak akkor működjön száraz cellánk, ha jár a motor, de még ebben az esetben is le tudjuk kapcsolni, ha nem szeretnénk, hogy menjen. Ennek főleg hidegebb időben fogjuk hasznát látni, valamint, ha feledékenyek lennénk. Parkoló autóban vígan buborékoló száraz cellánk, kb 10 perc alatt kiüti az akkut.
Ahogy a képen is látszik a többi gyerekjáték. Száraz cella felső kivezetése(i), a buborékoltatóba vezet, amin egy buvárcső van, elkerülendő, hogy elektrolitünk a motorban kössön ki, mivel a termelt gázzal, nagy mennyiségű elektrolit is jön. Kivezetés a tartályból felül, visszacsapó szelepen keresztül a szívócsőbe, a légszűrő és a szívócsonk közé.
Ne spóroljunk ezen a szelepen: ha esetleg visszaég a gáz, szelep nélkül, az egész gondosan megépített rendszerünket szétveti a keletkező nyomás!
A HHO gáz erejéről álljon itt egy klip: https://www.youtube.com/watch?v=rcvpIx2-CPg&feature=related
Én is kipróbáltam, a felvétel nem is adja vissza a hangot...
Tartály alsó kivezetése, száraz cellánk alsó fittingjébe csatlakozik, elektrolit utántöltésünket biztosítva, ejtő tartályos módszerrel. Vízutántöltés kb. 1 liter/1000 km. Csak víz!!! Az elektrolitben lévő kálium hidroxidot nem bontja cellánk.
Már hallom a kérdést: és mennyivel fog kevesebbet fogyasztani az XY márkájú autóm a száraz cellával megspékelve? Sok mindentől függ, nagyon-nagyon sok mindentől. Kezdve a száraz cella beállításaitól, méretétől stb. egészen az alkalmazott elektronikákig, de ezekről ahogy eddig is folyt. köv.
Ha komplett száraz cellára, alkatrészekre van szükséged vagy csak tanácsot kérsz, szólj hozzá, hogy mások is tanuljanak belőle. tamasfabian(csiga)hotmail.com Pár hét múlva az HHO rásegítés teljes tárházát tudom ajánlani, az alkatrészektől a készig, a kálium hidroxidtól az elektronikákig.
Bubira fel! Kérdezz, építs, tapasztalj, amit tudsz oszd meg másokkal, írj nekünk egy emailt és írunk egy bejegyzést, ha járatos vagy a témában!