Elérkezett a folyt. köv. 3. része.

Tehát van mindenünk, ahhoz, hogy összeszereljük száraz cellánkat. Itt szándékosan nem térek ki arra melyik furat hová kerül, mert teljesen egyéni dolog. A 16x16 cm-es lemez ahogy már említettem, jó méretnek bizonyult.

Összeszerelés előtt, Kondicionálni kell(ene) a lemezeket. Ha a teljes profi utasítást ide lejegyezném, hamar megunnátok, mert hosszú és bonyolult. Az aktív felület növelése érdekében durva csiszpapírral karcoljuk meg 2 irányban, egymásra 90 fokban. Ezt követöen tisztítsuk meg a felületet, könnyen elérhető, enyhén maró anyaggal. Én ecet koncentrátumot használtam. Majd öblítsük, le vízzel és többé ne érjünk hozzá csupasz kézzel. A lemezeken maradt zsíros szennyeződés, nagyban rontja lemezünk, száraz cellánk hatásfokát!

Még egy fontos dolog, szintén saját tapasztalat: az összefogató csavarok menjenek át a tömítésen, ahogy a videón is látható. Tudom így macerásabb legyárta(t)ni, de nem fog folyni. Az, hogy hány lemezes lesz, milyen elrendezésben az szintén egy másik bejegyzés témája lesz. Most csak az összeszerelésre koncetráljunk!

Sok video van a neten, ez amit találtam szakmailag és minőségében is az egyik legjobb. Angol, de részletes és ha valaki bírja a nyelvet, meg lehet érteni, elég tagoltan mondja a narrátor a mondókáját. https://www.youtube.com/watch?v=VJ9eI2wJkSs 

Most vár van egy cellánk összeszerelve. Örömünkben ne rohanjunk előre, mert tudnunk kell száraz cellánk adatait, teljesítményét. Ha vettük készen, jó eséllyel aki összerakta , meg tudja ezeket az adatokat adni. Ha mi raktuk össze, meg kell mérnünk a gáztermelését, két lemez közötti feszültséget, felvett amperszámot. Ehhez rá kell kötnünk a tartályt (buborékoltatót), csöveket. Ha mindez megvan, fel kell tölteni deszt vízzel, majd hozzáadni a kálium hidroxidot. 

Folyamatosan pásztázom a netet, új infókra vadászva, abban mindenki egyetért, ez a legjobb. Jobb a vezetőképessége mint a szóda bikarbónának és a nátrium hidroxidnak (NAOH), nem habzik (nagyon fontos!!!) és nem hagy üledéket. Erről az előző részekben már írtam.

Az optimális arány 5% a vízhez képest. Tehát ha 1 liter vizet, (nem győzőm hangsúlyozni: csak desztillált) 1 kg-nak veszünk, 50 gramm KOH-t adunk hozzá, azt is részenként. SOHA NE ÖNTSÜK A KÁLIUM HIDROXIDRA A VIZET!!! VÍZHEZ ADJUK A POR VAGY KRISTÁLY ALAKBAN LÉVŐ ANYAGOT!!!

Próbák igazolták 25%-os arány felett , még csökkeni is fog a gáztermelés, de mielőtt még oda eljutnánk, észre fogjuk venni, mert az amperszámunk már 10% körül meg fog ugrani. Én a hét végén tapaszataltam ezt meg. A belőtt elegyemhez hozzáadtam érzésre egy kis kristályt. Az Amper szám majdnem a duplájára nőtt, gáztermelés nem emelkedett. Most 24 A (12 volt előtte) 1.4-1.5 liter/perc, 2.6 Volt feszültség  két lemez között.

Vissza a teszthez. Összeszereltük a rendszert, rákötjük egy 12 Voltos áramforrásra. A lemezek konfigurációjáról egy másik részben fogok írni. Maga a csatlakozás az autókban is használt 6.3 mm-es csúszósaru. A lemez is ehhez van kialakítva. Ezután egy gáz mennyiség mérővel, stopperrel a kezünkben mereven figyeljük a keletkező bubikat. Mennyisége nagyon-nagyon sok mindentől függ, erről egy külön részben. Most csak mérünk! Miközben hevesen termeli a gázt megmérjük a felvett Ampert.

Jó irányszám: 10-12 A/liter/perc. Ha ezt közelítőleg elértük, nagyon jó a cellánk. Ne ijedjünk meg ha többet vesz fel, lehet finomítani, tuningolni, de ahogy említém, később...

Két lemez közötti fesz: 1.229  és 2.5 Volt között. A mágikus 1.229 alatt nem következik be a víz bontása, 2.5 felett elfecséreljük a bevitt energiát hő formájában. Hogy hogyan lőjük be a feszültséget, erről is később, mivelszorosan összefügg a lemezek konfigurációjával. Áramerősséget, feszültséget aki ebbe belevág biztos tudja, hogyan  kell mérni, de álljon itt egy gáz mérő linkje: https://www.youtube.com/watch?v=aT5kN-aXWjQ

Megmértünk mindent! Még mindig nem szereljük be, előkészítjük az autót. Később egy külön részben, beszélek a különböző szenzorokat kicselező elektronikákról.    

 Koncentráljunk a kép aljára! Az áramot a gyújtáskapcsolóról vegyük, kapcsolóval, 30 Amperes biztosítékkal, biztosítva. Ha ennél több áramra van szükségünk egy személyautóban, ott valami baj van!

Ez a elrendezés  azt hivatott szolgálni, hogy csak akkor működjön száraz cellánk, ha jár a motor, de még ebben az esetben is le tudjuk kapcsolni, ha nem szeretnénk, hogy menjen. Ennek főleg hidegebb időben fogjuk hasznát látni, valamint, ha feledékenyek lennénk. Parkoló autóban vígan buborékoló száraz cellánk, kb 10 perc alatt kiüti az akkut.

Ahogy a képen is látszik a többi gyerekjáték. Száraz cella felső kivezetése(i), a buborékoltatóba vezet, amin egy buvárcső van, elkerülendő, hogy elektrolitünk a motorban kössön ki, mivel a termelt gázzal, nagy mennyiségű elektrolit is jön. Kivezetés a tartályból felül, visszacsapó szelepen keresztül a szívócsőbe, a légszűrő és a szívócsonk közé.

Ne spóroljunk ezen a szelepen: ha esetleg visszaég  a gáz, szelep nélkül, az egész gondosan megépített rendszerünket szétveti a keletkező nyomás!

A HHO gáz erejéről álljon itt egy klip: https://www.youtube.com/watch?v=rcvpIx2-CPg&feature=related  

Én is kipróbáltam, a felvétel nem is adja vissza a hangot...

Tartály alsó kivezetése, száraz cellánk alsó fittingjébe csatlakozik, elektrolit utántöltésünket biztosítva, ejtő tartályos módszerrel. Vízutántöltés kb.  1 liter/1000 km. Csak víz!!! Az elektrolitben lévő kálium hidroxidot nem bontja cellánk.

Már hallom a kérdést: és mennyivel fog kevesebbet fogyasztani az XY márkájú autóm a száraz cellával megspékelve? Sok mindentől függ, nagyon-nagyon sok mindentől. Kezdve a száraz cella beállításaitól, méretétől stb. egészen az alkalmazott elektronikákig, de ezekről ahogy eddig is folyt.  köv.

Ha komplett száraz cellára, alkatrészekre van szükséged vagy csak tanácsot kérsz, szólj hozzá, hogy mások is tanuljanak belőle. tamasfabian(csiga)hotmail.com  Pár hét múlva az HHO rásegítés teljes tárházát tudom ajánlani, az alkatrészektől a készig, a kálium hidroxidtól az elektronikákig.

Bubira fel! Kérdezz, építs, tapasztalj, amit tudsz oszd meg másokkal, írj nekünk egy emailt és írunk egy bejegyzést, ha járatos vagy a témában!

Címkék: hogyan építsünk száraz cella teszt

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr911859483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gambino 2010.03.26. 14:30:49

Hali

Érdeklődve várom az alkatrészek közzétételét, engem elsősorban az elektronikai rész érdekelne majd, meg az sem lesz utolsó, hogy mindent egy helyen meg lehet majd vásárolni.

A múltkor említettem, hogy nem találni sehol műanyag könyököt, de végül is sikerült hazai boltból megrendelni pár db ilyet www.aquatuning.de/product_info.php/info/p5512_10mm--3-8---90--angled-fitting-G1-4--plastics-.html, szerinted ennek megfelelő lesz a belső lyukmérete?

hho2 2010.03.26. 19:49:42

@gambino: Szia! A 3/8"-os a jó méret, a kisebb határeset, a nagyobb felesleges. a 3/8" jó a gázhoz és a vízhez is. Idáig is volt szinte mindenem, csak volt aki ezt vitte, volt aki azt és nem pótoltam a hiányzó dolgokat folyamatosan. Nem gondoltam, hogy ilyen macerás itthon mindent összevadászni, azt hittem csak én voltam ibolya...

HHO2

kíváncsiskodó 2010.07.09. 13:04:47

Találtam egy gumigyártó céget csepelen amit meg fogok nézni
Chiorino. Úgy tűnik gyártanak tömítőanyagot, megnézem az áraikat és tájékoztatlak benneteket.

pittosi 2010.09.16. 17:10:41

Nekem 1mm rozsdamentes lemezein vanak ithan .
Feldaraboltam Bekarcoltam , Kisflex vékonykorongal. Gyorsan és könyen sikerült.
A peszit4mm is ezzel vágtam ki ez is gyorsan megvolt.
Rosz teherautó beksöéböl kivágtam a tömitéseket .
A csavarokat 800vettem alátétekkel ,anyával.
Álványos fúróval álajozva (hütés)kifurtam a praktikerbe vettem csötoldot 3db1200ft ezeket ketévágtam késsel középen rékellet ütni.
A csavarokat celukszal betekertem. Müszerel kimértem minden OK . Elekrolitnak egy ipari mosogatógép tabletáját használtam .Megcsináltam a kotyogot és betetem a kocsiba 3 A játatom benzin kiegészitőnek tökéletes
igy at egész 1500ftvolt meg a fabrikálás.Töltőről 1.7 -19 közt mozgot a celafeszültség
9v .ra terhelte a tőltőt .

imiapo 2010.12.28. 13:13:14

@kíváncsiskodó: kíváncsian várjuk az árajánlatokat amiket kaptál

patkolttojas 2010.12.28. 20:17:19

@gambino: Szia! Meg szabad tudni, hogy hol sikerült megrendelni? Kösz, ha megmondod! Lehet, hogy másoknak is kell!

gambino 2010.12.29. 22:42:03

@patkolttojas: Helló! Végül is egy 1/2KM-16-os bordás könyököt vettem, egy helyi (tatai) kertészeti boltban rendeltem meg 250Ft.- volt darabja ha jól emlékszem, így néz ki: www.poly-mix.com/aruhaz/index.php?inf_cszam=13113919-35&inc=egytermek&tcs_id=177&cnev=%D6nt.%20bord%E1s%20k%F6ny%F6k%2016-1/2%22KM

Ha ez mond valamit a boltos Pestről hozta, valami kertészeti nagykerből.

savanya1 2011.03.30. 11:06:41

Sziasztok!

Én most akadtam a Forum nyomára régóta foglalkoztat a dolog engem is.
Ugyan is én is szeretnék egy ilyen generátort építeni meg is néztem egy jó pár videót és el is olvastam egy jó pár oldalt a témával kapcsolatba úgy érzem most már meg is tudnám csinálni nagyjából a hozzávaló anyagokat is tudom honnan tudnám beszerezni szóval kezd a dolog meg érni. De azért vannak sötét foltok remélem itt sikerül erre választ kapnom. Én egy olyan vagy akkora szerkezetet szeretnék építeni ami az én WV PASSATCOMBIMBA működne ebbe az autóba 1,9 TDI motor van 75 lovas régi szívó dízel. Néztem a videókat és azt látom hogy két generátor sem egyforma már mint a cella számokat illetően. Nem írják mekkora a cella mérete az anyag vastagsága milyen vastag legyen a tömítés a két cella közt van-e jelentősége a tömítés vastagságának néhol beszélnek plusz elektronikáról néha az sem kell. Szóval vannak sötét foltok nem tudom mi a felső határ a gáztermelésbe mert olvastam 1-2 liter/ percről és olvastam 5L / percről baj-e az ha esetleg olyat sikerül csinálni ami több gázt termel. Remélem nem haragszotok meg a sok kérdésér de mielőtt belefognék szeretnék tisztán látni. a válaszokat előre is meg köszönöm mindenkinek szép napot kívánok

bubu2 2012.01.21. 10:24:17

Hello hho.sok

abszolut kezdő vagyok és egy kis tapasztalt segítségre lenne szükségem.Már rengeteg cikket olvastam és videót néztem meg,de itt ott ellentmondásokba keveredtem így jól jönne némi segítség.
- az egyik azt mondja:-ne használj desztillált vizet!
- a másik:-csak desztillált vizet használj, kho-val.

- az ion cserélt víz /autósboltból/ = a dsztillát vizzel?

a másik nagy dilemmám:- mi történik akkor ha mondjuk hogy több a hho gáz mint amennyit a motor el tud fogyasztani?/gondolom ez csak alapjáraton érvényes/

előre is kössz a segítségeteket!

Már majd beszerelek!

hho2 2012.01.21. 11:44:44

@bubu2:
Szia!

Teljesen mindegy mit használsz, egy a lényeg: ne legyenek benne kicsapódó ásványi anyagok stb., ami szigetelőként ható lerakódást képez a lemezeken. Ha a csapvíz tudja ezt akkor a csapvíz is jó. A víz magában nem teszi vezetővé az egész ketyerét, kivéve ha van egy szuper elektronikád ami nagyságrendekkel javítja a bontás hatásfokát. Így marad a KOH. Nem tudsz túl sok gázt termelni, előbb fog valami elolvadni az elektromos rendszredben.

HHO2
süti beállítások módosítása