Az előző részben összeszereltük, beépítettük a cellát. Hogy ez a száraz cella mekkora legyen, mekkora áram bevitellel, koncentrátummal ebben a részben próbálom összegezni.

Míg a 3. részben a dolog technikai, most az elméleti részével szeretném az olvasókat megismertetni. Száraz cellához száraz téma, de ezzel is foglalkozni kell, hogy minél jobb cellákat tudjunk fabrikálni.

Először is  fontos megemlíteni, hogy ez a HHO dolog nem ingyen van és főleg nem a klasszikus értelemben vett energiaforrás.  Nem ingyenes, mert energiát viszünk be a víz bontásához, bár a víz elméletileg ingyen van.  A termelt gáz sem tiszta hidrogén. 2/3 rész hidrogén, 1/3 rész oxigén, csak más  atomi szerkezetben mint ahogy az a vízben található. A keletkezett gázunk (mostani ismereteink szerint) csak katalizátor, segítő közeg ahhoz, hogy a drágán megvett benzinünkből többet hozzunk ki. Hiszed vagy sem  a benzin kb. 20%-a végez hasznos munkát. A többi hő, vagy simán benzingőz formájában távozik. A hozzáadott durranógáz javít ezen a gazdaságtalan folyamaton. Hogy mennyit? Elég sokat! Ez a segítség ölt testet a következő tankolásnál.

A jól átgondolt és gondosan megépített rendszerünk, nem csak benzin megtakarításban jeleskedik, de főleg a károsanyag kibocsátás csökken drasztikusan, egyesek szerint akár 90%-ot is. Ezt többször kiderült CO méréseknél. Kíváncsi lennék ha beállítanék vizsgára, ketyegő HHO generátorommal. Így eljátszva a gondolattal, meg is teszem októberben.

 

A gáztermelés mennyiségét befolyásoló dolgok: 

  • Vízet bontó felület nagysága (elvileg minél nagyobb, annál több gáz)
  • Lemezek közötti távolság, tömítés vastagsága (mennél vékonyabb, annál jobb)
  • Elektrolit töménysége (ezt mostantól tekintsük 5%-nak)
  • Két lemez közötti feszültség (2-2.5 között optimális)
  • Száraz cella konfiguráció (+-..., -+-..., +1-2-3-4-5 semleges-, stb.)
  • Hőmérséklet (optimális tartomány 20-30 C között)
  • Bevitt teljesítmény

hogy csak a legfontosabbakat említsem.

A száraz cella gáztermelésével kapcsolatban, van egy pár irányadó érték amiben majdnem mindenki egyetért.

Egy ilyen az 1:20-hoz, vagyis 5%-os  elktrolit arány. Ez alatt ritka, nem fogod igazán látni a pezsgést, e felett olvadt vezetékeket, elszaladt Amper számot fogsz tapasztalni.Egy másik a 2-2.5 Volt két lemez között. Ezt hogyan érjük el arról alant írok.

Motorod HHO gáz szükséglete: 1/4-1/2 liter/perc/ 1000 cm3. Irreálisan magas gáztermeléssel nem érsz el kedvezőbb hatást, sőt a folyamat megfordul, ez fokozottan igaz az újabb autókra. A rengeteg extra gázt, pl. a lambda szondán át az autó komputere nem tudja értelmezni, és még a beépített kicselező elektronika sem fog tudni javítani a helyzeten.

Itt álljunk meg egy szóra: el kell döntened mit szeretnél? Sok gázt, nem számít mennyi energiával, vagy egy adott cm3-hez, egy adott gáztermelést a lehető legjobb hatásfokkal előállítva? Legtöbben szerintem a 2.-ra szavaznak.

Itt jön be a képbe egy újabb szám, az MMW. Milliliter gáz/perc/Watt. A 100%-os hatásfok 9.28 MMW, 25 C-nál, 101.325 Kpa nyomás mellett.

Ez azt is jelenti, hogy 1 liter gázt, 1 perc alatt, 107.7 Watt energiával csiholsz. Ha tovább osztod a 107.7 Wattot 13.8 Volttal, 7.8 Ampert kapsz. Mennél közelebb kerülsz ehhez az értékhez, annál jobb a cellád. Ezt már 1832-ben Faraday kiagyalta. Ha vagy a légköri nyomás, vagy a hőmérséklet megváltozik, valamerre az MMW is el fog mozdulni. Ez kísérletekkel bizonyítható. Az álatalam épített 11 lemez száraz cella MMW-je most 4. Igaz 6.5  körül volt az enyém is, de ahogy említettem balga módon hozzáadtam egy kis káliumhidroxidot. Amperszám fel, gáz ugyan annyi, tehát rontottam a hatásfokon. Saját kár, meg tanulás stb. Az USA-ban már rutinszerűen építik a 7-es értékkel bíró cellákat. Vannak akik már 20 feletti értékről beszélnek sőt árulják is a cellát. Szerintem ezt óvatosan kell kezelni...cgi.ebay.com/ebaymotors/WORLDS-FIRST-ADJUSTABLE-OUTPUT-HHO-HYDROGEN-GENERATOR_W0QQitemZ250587368033QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories

Ha megnézed a hozzá tartozó leírást (én végig olvastam) túl sok a füst. Azokat akarják elszédíteni akik nem igazán értik az alapokat sem, így jó nagyokat lehet mondani. Maradjunk annyiban, ha cellád MMW-je 5-6 körüli lesz, valamit jól csináltál...

Hogy kicsit politizáljak is, belegondoltál abba, (itt főleg az idősebb olvasókra gondolok), mennyit csökkentek az autóid fogyasztása az elmúlt 40 évben? 

Megmondom: szinte semmit! Soroljam az enyémeket? '68-as Moszkvics 9 liter, kb. 5 Ladám volt 8-9 liter, '76-os Ford Fiesta 7-8 liter,'82-es VW Jetta 8-9 liter '86-os Toyota Corolla 7-8 liter, '93 VW Golf 8-9 liter, '98-as Honda Civic 7-8 liter. Volt egy rakat más is de az eredmény ua. csak a lista lenne hosszabb. Egy éve volt alkalmam vezetni egy 2008-as amerikai Ford Focus-t 8000 km-en át, 8-9 liter/100 km. Mondjuk erő nem volt benne, de ez derék egy jenki "high-tech" autótól.

Az újak: szinte decire ugyanennyi, kivéve ha extra milliókat költesz egy szuper-duper hibridre. Mennyivel jobbak a mostaniak? Tele vannak elektronikával, amihez az átlag ember hozzá se tud szagolni. Fényesebb a gagyi műanyag, és több lámpa, bocs led, vibrál a szemed előtt. Ledet hintenek a szemünkbe a port kiváltandó.

Amit ebből az egészből ki akarok hozni az az,- mielőtt valaki megkérdezné, hogy ha ez a technológia ismert, miért nem alkalmazzák-, hogy az autógyárak semmi perc alatt ki tudnák fejleszeteni azt a HHO generátort amivel a fogyasztásod kb. 1-2 liter/100 km lenne. Bizonyíték erre ez az oldal: az alapok itt vannak, kis finomítás egy tetszetős csomagolás és láss (látnál) csodát de izibe! A szemem előtt van a világ méretű riadalom ami az olajcégeknél kitörne.

Lehetne még példálózni az USA-val ahol a benzin ára röpke pár év alatt 90 cent/gallon(3.6 l)-ről felment az ár 3-4 USD közé. Ott sem mindenki Jockey Ewing, sőt... Ott ahol a kompakt autó 3600 cm3, 20 literes fogyasztással, amerika büszkesége a GMC dobozos furgon 8000 cm3, 30 literes étvággyal. Az autógyárak fröcsögik a hazugságot: itt az új, a továbbfejlesztett stb. és minden a régi csak úgy mint 40 évvel ezelőtt. Ők ezért is vágtak bele ilyen vehemenciával ebbe a témába. Meg még vagyunk mi... Snitt.

folyt. köv.

Címkék: mmw hatásfok száraz cella mmw szám

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr931862345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vízagy 2010.10.06. 18:40:31

Üdv'mindenkinek!Nagy nehezen sikerült bejutnom közétek.Magam is foglalkozom vízbontóval.Csöves bontót vallatok közel egy éve.Voltak sikerek-még több kudarc.De nem adom fel a k...a anyját!Más fórumokon is keresgettem,próbáltam segítséget kérni a problémákhoz és osztottam meg a tapasztalataimat önzetlenül,HASZON SZERZÉSI SZÁNDÉK NÉLKÜL!!!!Kaptam is ilyen-olyan infót,tanácsot némelyik valóban segített.De a kevés segítség mellett bőven volt porhintés,tudatos vagy akaratlan félrevezetés is.Sajna ez volt a több.Ezen a fórumon találtam a legtöbb konkrét infót,anyagi haszonszerzési szándék nélküli,önzetlen segíteni akarást.Amit tudok,közzé szeretném tenni itt(is).Bár kinek bár mivel segítek-kivéve pénzt,mert annak én is szűkiben vagyok.Mint modntam csöves bontót vallatok.Eszkábáltam egy impulzus generátort-mert sima egyenáramról igen gyengé muzsikált a szentem.Nem vagyok műszerész csak amatőr szinten űzöm-meg is döglött néhány óra üzem után.Pedig voltak bíztató jelek.Sikerült vennem egy "gyári"PWM-et.Nagyon jó,csak nem tökéletes.A hűtő ventillátora sorra döglik meg.A másik-nagyobbik baja,hogy állandó frekit ad-állítható áram és fesz.mellett.Az egyik blogban olvastam,hogy "a neten keringő bűvös frekvenciák közül egyik sem hozott látványos hatásfok,vagy gáz hozam növekedést".Pedig esküszöm,hogy a frekvenciába van a kutya elásva!A fent említett PWM-el meghajtva a CSÖVES bontót,kb 200mA nél elkezdett zúgni a cella-fülre 100Hz-en.Emelve az A-t a zúgás hang ereje nőtt,7-8 A körül elhalkult,majd elhallgatott.Tovább emelve az A-t alacsonyabb(fülre kb60-80Hz-en)ismét zúgni kezdett,az áram emeléssel nőtt a freki,majd 14A körül olyan magas volt,hogy már nem hallottam.A gáz képződés is olyan intenzív volt,hogy a "sistergés"elnyomott mindent.No már most;mitől zúgott?-mert rezgésbe jött.Mitől?-Az áramtól nem valószínű-már 200mA-nél zúgott ez kevés a rezgetéshez.Marad a freki.Amikor elhallgatott és alacsonyabb frekin újra zúgni kezdett akkor "váltott" a külső és belső cső rezonanciája.(két cső van egymásba téve)Meggyőződésem,hogy a frekinek igenis van köze a hatásfokhoz és a gáz hozamhoz!A pont legjobb freki kipuhatolásához kellene egy olyan meghajtó,amin külön-külön állítható a fesz,a freki és az áram.100Hztől 21KHz-ig,1V-tól 15V-ig és 0-Tól 20A-ig.Ha valaki tud ebben segíteni nagyon megköszönöm.Anyag költséget teljesen,munkadíjat(kérem szerényen)természetesen fizetem.Segítséget előre is köszi',és bárkinek bármilyen adatot,eredményt,tapasztalatot rendejkezésére bocsátok!

hho2 2010.10.06. 20:11:31

@vízagy: Szia!
Jól látod ezt a frekvencia problémát,ebben lesz a megoldás, de ahogy írtam is, rengeteg variáció lehet az elektrolit súrúségétől kezdve a bontó konfigurációján keresztül a feszültségig. Ha meg is találod a frekvenciát, egy paraméter megváltozik és a frekvencia már nem "igaz". Beszéltem egy pár szakértővel, abban igazat adok nekik, hogy egy olyen PWM-t kikísérletezni, ami leköveti a változásokat és utánállítja a frekvenciát, nem olcsó. Itt már nem 10.000 Forintos tételekről beszélünk. Laborberendezés stb. Ha pedig valaki ezt terjeszteni is szeretné elég nagy darabszám kellene ahhoz, hogy megfizethető is legyen. A meghajtó amit keresel, az DC labortáp. Futottam már egy pár kört ez ügyben. Itthon mindenki csak azt sorolja mit miért nem lehet megoldani, elkészíteni. Tipikus magyar mentalitás: sírok hátha megcsinálja valaki más, én meg jól átverem. Ámen.
Az Ebay-en találtam párat ami megfelelne, 1000 USD körül kezdődik az ára. Egy márka a sok közül a Xantrex, XKW szériája. Én az XKW33-33-al szemeztem. Bármit is veszel, csináltatasz, hidd el jobban jársz ha kintről szerzed be készen.
Tőlem elég sokan vittek "gyári" PWM-eket, fix 100 HZ-es, nincs vele ventillátor vagy egyéb probléma. Egyet szétégettek, de az kb. 70 Amperrel let megkínálva. A PWM 30 Amperes, így nem csoda...
A csöves bontóról: sokan itthon még a "bödönnel" küzdenek, elterjedtebb a száraz cellás, de látom egyre többen kísérletezgetnek a csövessel. A másik meglátásod is helyes: vagy nincs értékelhető tapasztalat, vagy a legtöbben csak sumákolnak. Ne legyen igazam, de ezért fog ez a blog is szép lassan elhalni.
Üdv
HHO2

vízagy 2010.11.29. 16:21:47

@hho2: Szia!Az említett PWM et hogyan tudnád eljuttatni hozzám,és mennyiért?Már elegem van a kínlódásból.A"gyári pwm"végképp lefüstölt 7 A-nál-80 A-t bírna elvileg.A timba53@citromail.hu-ra is írhatsz-az jobb lenne.köszi'.és sürgős üdv vízagy

Charisma 2011.01.19. 09:58:37

@vízagy: Üdv! Meg kellene próbálnod Bob Boyce vízbontó elektronikájával. Én azt tervezem kipróbálni. (Neked van azóta újabb fejleményed?)

vízagy 2011.01.19. 12:47:51

@Charisma: Szia!Ismerem Bob elektronokáját.Egyenlőre az Ő módsteréből a kondícionálást alkalmazom.Ez jó lemezre,csőre is (gondolom én)Kipróbáltam különféle meghajtókat.PWM,(két fajta),oszcillátor(2db 555 IC re épített-biztos ismered)de a freki külőmböző értéke nem hoztak érdemleges eredményt.Pedig széles skálán próbáltam.Se hatásfok(MMW)se gáz mennyiség tekintetében nincs említésre méltó hatással a freki.Egyedül az a PWM hozott kiugró MMW értéket ami stabil 100Hz-en dolgozott.A fesz.és A állítható volt-sajnos elvitte egyik a másikat-ez volt a fő hiba,a legfőbb meg az,hogy lefüstölt 7A-nál(amúgy 80A kellett volna tudnia)Amíg ment,értem el vele MMW 15 is!!Csak a gázhozam lepkefing volt,ha meg felment a gáz mennyiség,leesett az mmw.Most próbálok ahoz hasonlót(vagy jobbat)keríteni.Üdv Zoli

Charisma 2011.01.20. 14:17:08

@vízagy: Kösz a választ! Sajnálom, hogy nem jutottál eredményre. Apropó a Bob Boyce féle elektronikánál fontos, hogy az ő megoldású bontót is alkalmazz (szerintem az fontos, hogy mind a 100 cella különálló)! A tied ilyen volt (mert ha nem szerintem egyértelmű az eredmény elmaradásának oka. Apropó elküldenéd az elérhetőségeid?
Az enyém: Kundra László (+36) 30 919-4443 (skype: latzy_7)
süti beállítások módosítása