Még mindig HHO gáz

 2010.04.20. 18:30

Üdv buborékgyártók!

Remélem a "levegőgyártó" társaság nem tűnt el! Mi itt vagyunk, fülelünk, gyűjtjük a friss infókat, várjuk a sikeresen összerakott generátorokról a hírt, eredményekkel együtt.

Ahogy ígértem a kísérletsorozatom lassan de halad. Sok mindent rendeltem külföldről, de ez a vulkanikus szösszenet betett a szállításnak, így minden elhúzódik. Sajnos második körben is beigazolódtak az averzióim az itthon gyártott dolgokkal, főleg a vállalkozókkal kapcsolatban. Mindenki sír a munka után, viszem a megrendelést és hetekkel később derül ki, hogy hozzá se kezdett, mert nem gondolta, hogy komoly vagyok. Az árakról már nem is beszélek...

Szárazcella ügyben túl sok újdonságra nem bukkantam, talán annyi, hogy az USA-ban már a szabályozhatósággal bíbelődnek. PWM vezérli a gáztermelést, összekötve a gázpedállal, így a mindenkori teljesítménynek megfelelően termelődik a gáz is.

Szörfölgetve a neten, a HHO gázzal kapcsolatban sok érdekes dologra akadtam. Nem kifejezetten autó fogyasztáscsökkentő, de kiderült élelmiszer csomagolásra, gyógyszergyártásra, gyógyításra, fémek ötvözésére is használják. Ebben idáig semmi különös nincs, mivel inert gázokat már régóta használnak ilyesmire, a dolog érdekessége az olcsóságában és a sokkal jobb hatásban rejlik. Ami viszont meglepett a gyógyítással kapcsolatban, sebeket kezelnek, amik ezáltal  töredék idő alatt gyógyulnak be.

Remélem generátor építés közben senki nem sérült le, így maradjunk a mi témánknál. Ami viszont felettébb felbosszantott a sok "okostojás" szintén főleg Ámerókából, akik hosszú fejtegetésekben és számításokkal bizonygatják, hogy ez a dolog nem működhet. Szerencsére a hívők, pláne akik tudják saját tapasztalatból, hogy igenis működik nagyságrendekkel többen vannak. Még a Wikipédia is úgy emleget egy  Brown nevű emberkét, akiről Brown's gáznak is nevezik, hogy simlis csaló. Mint máskor most sem gyártanék elméleteket, de valakinek biztos nagyon nem jó, hogy ez a dolog rohamosan terjed, ezek az emberkék pedig a hozzájuk tartozó fartrombiták. Lelkük rajta...

Szintén felmerült bennem, vajon nem tudnánk mi is itthon összehozni egy HHO kiállítást? Akármilyen kicsit is, de indulásnak valamit. Itt kiderülne hol tartunk, mekkora tömeg foglalkozik ezzel és kiket érdekel. Szintén az USA-ban már komoly vásárok vannak. Ha nem is mennyiségében, de minőségében hátha sikerül újat mutatni, bár jelen pillanatban úgy érzem még mi tanulunk tőlük. Főleg a mai és várható benzinárak tükrében ez kiállítás ötlet talán nem is annyira utópisztikus...

Bubira fel, írjatok!

Folyt köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr291937712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

l.c.y 2010.04.21. 01:04:57

Üdv neked is, Bubigyártó!Nem vagy egyedül, ha ez vigasztal valamelyest.Szomorú hogy otthon nem nagyon veszik "komolyan" az embert, de mindegy kitartás!Szinte egy csónakban evezünk.Gázt neki!:)

hho2 2010.04.21. 06:59:40

@l.c.y: Szia!

Ez az otthon kifejezés arra utal, hogy valahol kint bíbelődsz ezzel, vagy itthon? Raktál már össze valamit? Egyébként nem akarok senki lelkébe gázolni se pro se kontra. Én tudom, hogy működik, akit idáig érdekelt eljött megnézte. Hisz vagy sem benne ez már egyéni dolog. Ha a végén csak annyi lesz a hozadéka, hogy egy profi felállást összehozok saját részre, már megérte. Ez egyébként már megvan, csak finomítom a dolgokat és egyben próbálom az elért kísérleti eredményeket közzétenni.
Üdv
HHO2

l.c.y 2010.04.21. 12:52:36

@hho2: Szia.Igen, Angliában barkácsolgatok kisebb-nagyobb sikerrel,tényleg nagyot szól, ha befőttesüvegben begyullad.:) Hamarosan én is szeretnék ezzel komolyabban foglalkozni, otthon.Gratulálok az oldalhoz,sok hasznos dolog van benne.Engem is nagyon érdekel a "bubblerkedés".Bye-bye

Mapet 2010.04.28. 21:09:19

csatlakoznék én is aktívan. Igaz csak fejben raktam még össze ilyen ketyerét. Ez veszélyesebb mint a pálinkafőzés... Most fogom csak elkezdeni, de csak titkosan nehogy úgy járjak mint Stanley Meyer.

hho2 2010.04.29. 08:11:55

Szia!

Semmivel nem veszélyesebb. Láttam már pálinkafőzőt robbanni... Másfelől a tudatlanoknak, vakmerőknek minden veszélyes. Kellő ismeretek birtokában, olyan mint bármi más. Ez a dolog itthon még messze van attól, hogy az "illetékesek" felfigyeljenek, bár a hír a fénynél is gyorsaban terjed.

Üdv
HHO2

tomabear 2010.04.29. 21:34:17

Szeva!

Irtam párnapja 1 mail, pls valami véleményt irnál?

hho2 2010.04.30. 06:54:01

Szia!

A felhasználóneveddel semmilyen bejegyzést nem találtam és az e-mail fiókomba sem jött levél.
De itt az e-mail címem: tamasfabiankukachotmail.com

Üdv
HHO2

tomabear 2010.05.02. 08:57:03

Szeva!
Ujból küldtem a mailt. Remélem most megkapod! :)

hho2 2010.05.03. 08:08:34

@tomabear: Szia!

Itt valami fennforgás van: most sem kaptam semmit.

Üdv
HHO2

lados 2010.05.27. 00:41:15

Szia!
Régebben be-bekukkantottam a blogba de akkor még látszott, hogy gyerekcipőbe jár. Mostan már észrevettem, hogy tényleg komolyan foglalkoztok a durranógáz fejlesztéssel. Jó az irány éspedig a száraz cella irányába való feltörés. Én is most már közel 2 éve kísérletezem vízbontással, kezdtem az alapoknál (befőttes üveg, benne távtartón feltekert rozsdamentes acélhuzal) amivel tényleg nem sok gázt lehet termelni, ahogy írtad nagyon kicsi az elektróda felülete. Próbálkoztam elektrolitba mártott különféle lemezes bontással, de tényleg a hatásfok az nagyon alacsonyra sikeredett, még akár PWM meghajtással is. Amit sikerült elérnem sokadik megépítés után az 1liter/perc és efektiv áramfelvétel 20 A PWM használatával és a tápfeszültség 13,8 V, kitöltési tényező 15%, elektrolit koncentrációja 5% KOH. PWM frekvenciája annyira nem lényeges, de alacsonyabb frekvencián talán jobb a termelés. A 24 db lemez, cellánként párhuzamosan és 3 db cella pedig sorba kötve. A tapasztalataim ugyan azok, mint amit leírtál, nagy a maradék feszültség a cellákon. Mért feszültség a cellákon 3,8 V és az elektroliton átfolyó áram szorzatával csak melegíti az elektrolitot. Úgy 3 óra működés után kb. 90 Celsius fokra felmelegszik. Mivel könnyebb volt a tápfeszt csökkenteni mind több cellát sorba kötni, az eredmény tényleg javult ugyanannyi gáztermelés mellett. Természetesen a kitöltési tényezőt meg kellett növelnem 80%-ra, hogy az efektiv áramfelvétel továbbra is 20 A maradjon, de akkor a PWM sem melegedett annyira. Én is megcéloztam azt a 6,3 – 7,0 ml/perc/W termelést és emiatt áttértem a szárazcellák kísérletezésébe, mivel sokkal, nagyobb hatásfokkal rendelkeznek. Már elértem a 4,8ml/perc/W de ez még lehetne jobb is. A kísérletezést nem adom fel. Mindenkinek aki belevág a hidrogén fejlesztés titkaiban, kívánok eredményes kísérletezést.
süti beállítások módosítása