A"nagy" száraz cella rejtély

 2010.05.10. 06:59

Kedves Gyerekek!

Ma Rémusz bácsi egy feletébb különös, de igaz meséjét olvashatjátok! A mese annyira igaz, hogy magával Rémusz bácsival történt mindez...

Pár hónappal ezelőtt olvastam egy blog bejegyzést külföldi oldalon, hogy egy hozzánk hasonszőrű emberke fabrikált egy száraz cellát. Azon módon be is szerelte. Lett is nagy meglepetés, mikor a hőn áhított fogyasztás csökkenés valahogy nem akaródzott mutatkozni. Hihető, mivel az esetek 5-8%-ban -nem tudni miért- nem jelentkezik a gáz áldásos hatása. Emberünk 1-2 hónapig próbálkozott eredmény nélkül, mikor is megunván a dolgot kivette a ketyerét. Csodálkozása még nagyobb lett, amikor pár napra rá, száraz cella nélkül, megjelent az eredmény 25-30% csökkenés képében. Lett is sok szagértői magyarázat a blogon, hogy ez ezért van, meg azért van. A leghihetőbb az volt, hogy mivel HHO gázzal kezelnek fémeket is (lásd "Még mindig HHO gáz"című bejegyzésemet) a gáz belediffundált a blokk öntvényébe és a szerkezetét valamily módon megváltoztatva, csökkent a súrlódás.

Ezt akkor azon nyomban orbitális baromságnak könyveltem el, el is felejtettem az egészet, egészen mostanáig...

Mint írtam októberben szereltem be cellámat és április elejéig használtam. Nálam azonnal jelentkezett a kb. 2 literes csökkenés. Mivel hirdetem a dolgot és a blogról is hetente 2-3 ember személyesen felkeres, mutogattam is rendesen a cellát. Sokan nem csak működés közben szerették volna látni, hanem megfogni, forgatni stb. Így állandóan ki-be tettem-vettem. Kb. 1 hónapja kivettem, mert már a csatlakozók eltörtek és érthető módon eluntam a szerelgetést. Így provizórikusan be tudom kötni ha valaki kíváncsi rá, de nem használom menet közben.

...és itt jött a nagy meglepetés! Száraz cella nélkül ugyanúgy 2 literrel kevesebbet eszik. Ami még érdekesebb a kiszereléssel egyidőben, fel kellett tennem egy tetőcsomagtartót és ormótlan dolgokat szállítok, ami ugye nem használ a fogyasztásnak. Mellette már egy jó ideje 70% E85, 30% benzin keverékkel járok (etanol átalakító nélkül) ami állítólag szintén meg kell hogy emelje kb. 10%-al a fogyasztást. Még egy apró hiba is előjött: szétesett az alapjárati léptetőmotor, ami azt eredményezi, hogy folyamatosan 1000 és 2000 között ingadozik az alapjárati fordulat, jókora gáz fröccsel kezdve. (roppant idegesítő a városi araszolgatásban) Megjegyzem, ehhez a hibához a HHO rendszernek semmi köze.

Mindezezek ellenére fogyasztásom 5.2 és 5.5 között van stabilan több mint 3000 km megtétele után is. Teljesítménycsökkenést nem érzek, ellenben halkabban , simábban jár a motor. A cellát vissza fogom szerelni, és kíváncsian várom a fejleményeket. Lehet, hogy mégsem álom a 3 literes fogyasztás???????

No kedves  gyerekek, ha valakinek van tudományos vagy tudománytalan magyarázata a fent leírtakra, kíváncsian várja Rémusz bácsi és az összes mesehallgató...

HHO2

folyt. köv.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr641987512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Richman84 2010.05.11. 10:00:04

Szia. Érdekelne a cella +vásárlása! olcsvary84@gmail.com

Vagy olyan emberek jelentkezését várom akik az Ebay-ről rendelnek/rendelnének. Ott láttam ilyen száraz cellát alap kivitelben kb 50 dollárért. Ha többen veszünk, eloszlik a postaköltség...ami ugyebár nem kevés money..

sergeikov 2010.05.11. 14:19:20

Szia!

Ez tényleg hihetetlen :). Nem volt semmi problémád a 70%-30% aránnyal? Azt mondják, hogy max. 50%-50%-ban lehet (ajánlott) keverni, plusz még teljesítmény csökkenés is várható. Nem mintha a 20 éves skoda favoritunknál számítana az az 2-3LE...
Üdv, Gergő

hho2 2010.05.11. 15:24:43

@sergeikov: Szia!
Pontosan az a tapasztalatom, amit leírtam! Semmi probléma, nyema emelkedés. Ennyit a szakértőkről...
Üdv
HHO2

sergeikov 2010.05.14. 09:45:00

@hho2: Szia!
Ez jó hír. Mondjuk engem már régóta nem érdekel mások véleménye a kísérletezés terén. Kopernikuszt is hülyének nézték, amikor azt mondta, hogy a nap van középen; lehet, hogy mosolygunk, meg primitívnek nézzük az akkori embereket (hogy gondolhatták, hogy a föld van középen, hah!), de attól még a helyzet ugyanaz most is. :)
Üdv, Gergő

hho2 2010.05.14. 11:06:03

@sergeikov: Szia!
Kicsit nagyképűség lenne olyanokhoz mint Kopernikusz hasonlítani magunkat, annál is inkább mert ez az egész nem egy újkeletű dolog. Csak annyit szeretnék elérni, hogy saját kísérleteim útján elválasszam a tényeket a városi legendáktól. Egyébként nagyjából minden együtt van a tesztelgetéshez, már dolgozom rajta. Meg fogom tudni mondani (aki kíváncsi rá persze) mindenkinek, melyik felállás mennyi gázt termel mennyi árammal stb.
Üdv
HHO2

sergeikov 2010.05.17. 12:34:59

@hho2:
Szia!
Na jól van, csak egy példa volt :). Tankoltam én is a kocsiba 40%benzin-60%etanol arányban. Hát, azért érzi az autó (meg én is), hogy nem ugyanaz a cucc van benne.
Sajna nem tudtam beszerelni még a "rendszert", mert állandóan esett az eső (pedig már minden megvan!).
Na mindegy, ami késik, nem múlik. A kálium karbonát szerinted sokkal rosszab a kálium hidroxidnál?
Üdv, Gergő

hho2 2010.05.17. 12:56:06

@sergeikov: Szia!
Én nem érzek különbséget az E85-el. Tapasztalatom nincs a káliumkarbonáttal,de mások elmondása alapján egyenértékű, bár nem sokan használják. Ahogy kihámoztam, akkor teszik bele ha nincs kálium hidroxid. Szerintem maradj ennél.
Üdv
HHO2

fr33m4n · http://johann.creativweb.at/ 2010.12.19. 22:38:09

Szia! Amiota lecsereltem a szodabikarbonat KOH-ra nem szinezödik el bernasra a folyadek, es ugy velem jobban is termel, kicsit kevesebb melegedes mellett. KOH val meg indig kristlaytiszta a folyadek. most par napja hausznalom. üdv: freeman
süti beállítások módosítása