A Nagy Magyar HHO "Biznisz"

 2010.12.02. 09:59

Sziasztok!

Az utolsó bejegyzés óta eltelt egy kis idő, de semmi olyan építő jellegű kérdés, hozzászólás érdeklődés nem volt, ami miatt írhatnékom támadt volna. Ebből egy dolgot szűrtem le: a top-on vagyunk HHO ügyben, mindenki tud mindent, él és virul a magyarországi közösség, tombol a bolt.

Na ez utóbbi miatt ragadtam megint billentyűzetet. Az utóbbi időben megszaporodott azon kárvallottak száma, akik azzal kerestek meg, hogy szert tettek egy szerkezetre innen-onnan, de jó esetben is csak az áramot szívja. Az áruk, nos az 100.000-től a csillagos égig. A HHO generátor építés -gondolom- nagy népszerűségnek örvend cipészek, pékek, asztalosok, nőgyógyászok és minden olyan hozzáértő körében, akik jelenleg nem tudnak elhelyezkedni a szakmájukban. A probálkozás dicsérendő, örvendetes dolog. Az azonban már kevésbé, hogy egyáltalán nem működő dolgokkal operálnak. Ebből megint két dolog következik: 1.nem értenek hozzá és jóhiszeműen cselekszenek, 2. Hoppá itt egy újabb dolog ami viszonylag új, kevesen ismerik, kaszáljuk meg a parasztokat! -felkiáltással vágnak bele. Ezekhez a "gyártókhoz" tartoznak még, -mintegy fénycsóvaként-, a közvetítők népes hada, akiknék lövésük nincs az egészről. Őket könnyű felismerni dollárjeles szemüvegükről, amint kinyújtott kézzel vágtatnak a képzeletbeli gigahaszon után.

Jelenleg nem nehéz áldozatokat szedni ezen a fronton, mivel az üzemanyagok ára majdnem eléri azt a határt, ami után már sokan inkább eldobják az autójukat. Csak mellékinformációként: ma amikor 80-90 USD egy hordó olaj, a benzin ára 330 Ft körül van. Sok helyen 1-2 éven belül, a háborúk, kereslet, készletek stb. miatt, 700 USD körüli árat jósolnak...

Szóval itthon az autós társadalom, de főleg a fuvarozók nehéz helyzetben vannak és minden szalmaszálba kénytelenek belekapaszkodni ami megtakarítást hoz(hat). A helyzet hasonló a súlyos betegére, aki válogatás nélkül mindent beszed, magára ken csak gyógyuljon meg. ...és  itt jönnek képbe hőseink. Az, hogy egyáltalán nem hozza a szerkezet, a beígért vagy várt eredményt az egy dolog. De még a hozzá való anyagok sincsenek benne, nem minősítem! (a bejegyzés végén ismét leírom, mire, mit illő használni.) Bevallom nálam is felemás eredmények vannak, de nem kábítok senkit. Elmondom mi az állás, olvasson mindenki utána, vigyen próbára cellát stb. Elképedve nézem a Vatera aukciókat, ahol még mindig Tupperware bödönös-drótos dolgokat kínálnak. Igaz néha odaírja: "kísérleti kit". A kedvencem a HHO leírás 7 oldalon, igaz csak 400 Ft-ért. Aki kíváncsi rá, ígérem veszek egyet és itt közzéteszem, ha csak nem sértek szerzői jogokat. Lehet, hogy továbbfejleszetm az ötletet és DVD-t fogok forgalmazni, leírással képekkel, beméretezett rajzokkal, videókkal.

Nálunk a legnagyobb fehér folt, még mindig a teszteredmények szinte teljes hiánya. Addig amíg nincs egy komoly adatbázis, telejesen felesleges a hirdetésekben 20-50-70%-os megtakarításokról hazudozni. Kedves szagemberek! Hogy jött ez ki? Mire alapozzátok ezeket a kijelentéseket? Van erre vonatkozólag saját tapasztalat, mérési eredmény? Meddig lehet így lehúzni a vevőket? Az utóbbira megmondom a választ: max. 5 cella erejéig. Ettől boldog lettél? Elárulom: ha ebben látod boldogulásod zálogát, a piac ennél sokkal nagyobb, sőt még a határokon túlra is átnyúlik, mivel tőlünk keletebbre, még ennyit sem értenek hozzá. Rendszeresen keresnek Erdélyből, Romániából, Szerbiából, Horvátországból, Ukrajnából de még Nyugat-Európából is.

El lehet képzelni a piac nagyságát. Hosszú távon mindenkinek jut belőle, ha úgy is gondolkodik. Ne akarjuk az egészet lerohanni, lerabolni, lejáratni! Volt már erre példa rengeteg, hirtelen csak a giliszta, Amway meg a többi piramis játékos biznisz jut eszembe. Persze ha normális terméket akarunk produkálni, be is kell fektetni valamennyit. Na ez az, amit senki nem akar. Mostanra, saját tapasztalatból tudom, mennyi az annyi. Ez barátaim, bármennyire is fájdalmas, kicsiben is 1 és 5.000.000 között lészen.

A végén pedig álljon itt sokadszora milyen anyagok kellenek egy működő HHO generátorhoz:

Lemeznek: 1.4571 (316Ti, KO35Ti) jelölésű KO lemez. Az amerikaiak által emlegetett 316L, ami itthon az 1.4404, nálunk ritka, ezért indokolatlanul drága, vagy legtöbbször nem is kapható. A Magyarországon leggyakrabban használt anyag a KO33-as, pedig nem elég saválló. Vastagság 1mm. Vékonyabb esetlegesen összeérhet a közepén, ha kicsit jobban melegszik. Vastagabb felesleges.

Tömítés: sav és lúgálló ún. EPDM gumi. A szilikon gumi is megfelel, de többszörös az ár. Vastagság min. 1mm.

Végzáró: Minimum 10mm vastag PVC vagy plexi. A PVC olcsóbb, jobban, esztétikusabban munkálható. Plexi drágább, nem könnyű fúrni, menetet vágni bele, ellenben dizájnosabb, bár legtöbbször el van rejtve a motortérben. Utoljára akkor látod amikor beszereled, de nyilván jól mutat a hirdetési képeken.

Fittingek: nylon, HDPE anyagokból teljesen megfelel. Itthon szinte beszerezhetetlen. Ami van az réz vagy vas, de ezeket a lúg idővel kikezdi.

Mentes szár, anyák, alátétek: sima rozsdamentes megfelel. Ha a generátor nem folyik ott ahol nem is kell, akkor ezeknek csak az időjárásállónak kell lenniük.

Cső: Régi fantázianevén Mipolán cső, vagy benzinvezetékekhez használt szöveterősítésű cső. Az utóbbi drágább.

Tartály: HDPE, vastag falú, amiben a fitting is jól tart, jól záródó kupakkal. Tudom mindenkinek van egy jó ötlete mit lehet olcsón beszerezni, de itthon kifejezetten erre a célra tartályt még nem találtam.

Elektrolit: Desztillált víz. Ha spórolni akarsz, használj csapvizet, de akkor sűrűn szerelgetned és kaparásznod kell a lerakódásokat. Káliumhidroxid, pont. Egyéb alternatíva a szódabikarbóna, konyhasó és a nátrium hidroxid. Konyhasó: ezzel tényleg már csak az próbálkozik aki 2 Forintot sem akar költeni. Szódaizé: barnul, mérges gázok fejlődnek, nem elég hatékony, ie. sok kell belőle, ellenben olcsó. Nátriumhidroxid: hatása megeygezik káliumos testvérével, de habzik. Ez erősen rontja a hatásfokot, mivel a keletkező "szivacstengeren" nehezen jut ki a fejlődő gáz.

Ez utóbbi összetevővel kapcsolatban megy a legtöbb kábítás: sima csapvízzel, adalék nélkül, 2 Amperrel, 3 Liter gáz.

Na ez az, ami gáz...

  

HHO2

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr82487812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lütyő 2010.12.02. 11:36:07

Eredmények:1,3 Ford escod benzin gázos (gázüzemben használom minden mérés kifogyot tankigtart ) Nyáron átlag 8L 1,2L hho per perc termelésel hho előt 10L . Mostanában ahogy beált a hideg átlag 9-9.5L 1L hho hozáadásával hho előt átlag 12L . Vizhozáadás: csak üzemeleg motornál és inkáb országuton jelentekezet pozitiv eredmény de ezis elhanyagolhatóvolt . Szabályozás nélkül: hideginditástol kezdve ment a viz drámai fogyasztásnövekedés átlag 2L a legroszab eredmény 3,5 L plusz fogyasztás . Ezek az eredmények városi forgalomban és kb 40% utánfutó huzásával értendők . Az autó kicsit öregecske és valamenyi olajfogyasztásais volt kb 5000km 1L olaj ez lasan de lecsökent 1,5 decire .

attikanagy 2010.12.04. 08:20:04

Üdv mindenki.

Kis Magyar körkép az általános lehúzás,minden téren ,sajna én is belefutottam az egyik fórumon az egyik "kolega" jótettébe.Na most vagy üzleti útra terelődünk vagy segítünk másokon is. Azt a pár fórumot olvasva az utóbbi nem lehet,miért. vimeo.com/16957079
Gondolkodjunk csak egy kicsit el rajta! Változni és változtatni kell nem vitás,de milyen áron?!

hho2 2010.12.05. 19:30:14

@attikanagy:
Szia!

Érzésem szerint ez a blog, rövid fennállása óta minden segítséget megadott ahhoz, hogy bárki építsen magának egy gázgyártó ketyerét. Az, hogy tapasztalatok szintjén szinte nincs hozzászólás, nem tudom minek tudjam be. Párom a megmondhatója, napi hány órát töltök a telefon végén, csak úgy, tanácsot adva...
Az üzleti útra terelésről: mindig leszenek olyanok akiket ez a téma érdekel, szeretne egy rendszert, de képtelen összerakni, vagy csak simán kényelmi szempontból nem akar vele foglalkozni. Azt senki nem várhatja el, hogy ilyen esetekben valaki fogja az illető kezét, vagy ingyen prezentáljon egy HHO generátort. Ő meg fogja venni valahol. A probléma ott kezdődik amikor silány árut kap, horror áron.
HHO2

lütyő 2010.12.05. 20:34:04

Még néhány gondolat . Buborékoztató nemváltbe,azért mert a bubibol a motor leálitásakor a meglévő vákum a csőbe viszaszivta a bubibol a vizet, a motor inditása után a gáz nemképes maradéktalanul minyomni a vizet ezér egyenetlenül jutot a gáz továb és erősen ingadozot az alapjárat, lehethogy más elrendezésel ez megoldható lene de nemkisérleteztem továb vele . Fagy: mainaponvolt az első olyan hideg hogy megfagyot az elektrolid kb -9 C. Elektrolid most a celák feléigér azért mert anó tavaszal a merülősnél megfigyeltem hogy nemazagond ha megfagy a lemezeközöt az elektolid hanem ha a gáz nemképes kijöni másodpercek alat szétfeszit mindent . Gond nélkül indult és dolgotot igaz lomhán 10a felvételel de dolgozot . Énis élveztem hogy alapjáraton tudok akár ötödikben autozni kiis használtam sokszor balkáni utakon sokszor nemislehet gyorsaban meni 25-30km/óra de felfigyeltem arra hogy alapjáraton terhelésnél főleg ötödikben keveset forog a motor és a generátoris keveset termel és lasan leszivja az akut érdemed odafigyelni . Kondenzviz a kipufogóban főleg kis fordulatnál jelentős menyiség képes összegyülni ez leálás során mostanság megfagy és képes eldugitani a kipufogó rencert regeli induláskor gondot okozhat, érdemes egy magyob gázfröcsel kilöketni leálás előt .

eddienash 2010.12.06. 00:19:38

@hho2: Szia!
Most hogy rátaláltam blogra, felkeltette az érdeklődésemet a hho generátor használata.
Futárként dolgozom, és heti szinten kb 1500 km-et megyek. Hogyan tudnánk interaktívabban kommunikálni a készülékről? Kezdek rápörögni. Addig is üdv!

hho2 2010.12.06. 06:35:43

@eddienash:
Szia!
Ha az interaktívabb alatt a közvetlen kapcsolatot érted, akkor tamasfabiankukachotmail.com.
Üdv
HHO2

vespapierre 2010.12.06. 10:46:07

Sziasztok,

továbbra is teszem közzé tapasztalataimat a hhoblog.retrobogo.hu-n.
Az elmúlt hetekben sok dolgot olvastam, akár a bekötésről, akár az elektrolit optimális sűrűségéről. Jelenleg a téli verziót tesztelem, nálam -8 -ig még csak kását sem találtam a tartályban kb 8% -os elektrolit esetében.
Mivel a hideg időben kicsit megnőtt a vas fogyasztása, így a téli eredményeket hamarosan közzéteszem.
Kerestek már páran nagy lendülettel, de úgy érzem ez csak akkor lesz konkrét bárkinél is, ha megint meglódulnak az üzemanyag ára!

lütyő 2010.12.06. 17:05:37

Kipróbáltam a téli szélvédőmosó fojadékot: totális csőd nem a megfagyás a gond hanem az elektrolid anyira behabosodot hogy csak hab marat a lemezek közöt áramfelvétel szinte semi kikapcsolás után ahogy az elektrolid lasan visszaszivárgot a lemezek közé bekapcsolás után normális áramfelvétel pár másodpercig . Más megoldást kel találni !

patkolttojas 2010.12.07. 23:46:38

Eredetileg a bontócellák téli használathoz szerettem volna egy kicsit hozzászólni,de bocsi, tévedtem, képet itt sem tudok feltenni, de azért nem adom fel. A folytatás a www.hobbielektronika.hu/forum/topic_9913.html
linken. valamint a
www.hobbielektronika.hu/forum/topic_2556.html
oldalon található. Elég az egyiket megnézni, mert mind a kettőn egyforma a kép.
Üdvözlettel: patkolttojaas

hho2 2010.12.08. 07:09:52

@patkolttojas:
Szia!
Olvastam a hozzászólásod a Hobbielektronikán. Látom aggályaink egy és ugyanazok. Lehet, hogy félreértettél, de a mai napig nekem is a beszerzés a legnagyobb gondom. Itthon helyről-helyre járok. Ezért sem tettem közzé egy magyar vállalkozó nevét címét sem, mert minősíthetetlen a hozzáállásuk és nem akartam mást is az erdőbe küldeni. Fixen csak az USA-ból tudok alkatrészeket beszerezni.
Ha bármit közzé akarsz tenni, írj, nyitunk egy új bejegyzést. Idáig is vártam az ilyen teljes cikkes hozzászólásokat, de hát... Szóval ennek nem egy egyszemélye blognak kellene lennie, ahol egy irkál a többiek meg hallgatnak, olvasgatnak.
Ha bárki bármit a témával kapcsolatban közzé akar tenni: tamasfabiankukac.hotmail.com.
Üdv
HHO2

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2010.12.08. 07:13:09

Természetesen a kukac után nincs pont az email címében Tominak.

Tehát helyesen:

tamasfabian kukac hotmail.com

hho2 2010.12.08. 07:27:16

@patkolttojas:
Majd el felejtettem: gáz mérés téma. Lehet, hogy a PET palackos mérés a multé. Régóta keresek egy digitális gáz tömeg mérőt. Itt is beleszaladtam a NAGY MAGYAR VALÓSÁGBA. A Migért-től 2 hónapig vártam egy Kobold típusú ketyere árajánlatára. Megkaptam... 2000 EUR. Már megint Amerika, mert úgy néz ki onnan lesz lényegesen olcsóbban, 20 gázra, 10 másik gáz keverékre + HHO gázra kalibrálva.
Más: amíg a készlet tart, 15x15 cm-es, furatok nélküli, bekötő füllel ellátott, saválló lemez kapható 550 pénz/db.
HHO2

hho2 2010.12.08. 07:28:42

@hidrogén:
Szia!

OK köszi a helyreigazítást, igazad van!
HHO2

patkolttojas 2010.12.08. 08:15:11

@hho2: Szia! A lemez minősége? 316L, 316Ti ? A formáját nézve ez annyit jelent, hogy teljesen négyzet alakú és ebből lóg ki az elektromos csatlakozás füle? Ha igen, akkor a szélén, vagy középen? Kár, hogy képet nem lehet feltenni! Vagy mégis? Te tudsz, csak mi nem! Nem lehet megoldani?
Bocs, ha tévedtem, majd folytatom.

hho2 2010.12.08. 08:33:25

@patkolttojas:
Szia!
A minőségről annyit tudok, bírja a lúgot, azt hiszem 1.4571,jövő héten többet. A szélén van. Van kisebb méret is, ha jól tudom 9x4 cm-es, de nem 100%.
HHO2

cef 2010.12.09. 21:22:52

isopropyl alkohollal próbálkozott már valaki fagyás ellen?

hho2 2010.12.10. 06:13:17

@cef:
Szia!
1-2 hete valaki denaturált szeszt használt. Rémülten hívott, hogy egy narancssárga réteg úszik a tartályban. Nem tudom mennyit ront a KOH állagán, de nem lehetett szép látvány. Laikus lévén azt hitte, a lemezeket marta meg a lúg.
HHO2

cef 2010.12.11. 15:00:23

@hho2:
Szia!

köszi h mondtad a denszesz dolgot. utánanéztem annak is.
a különböző színek a használt adalék szervesanyag tartalma miatt keletkezik.

ha van rá igény szívesen írok egy pár adatot fagyálló szerekkel kapcsolatban.

sajna tuti megoldást még nem találtam, illetve még van pár lehetőség ami tesztelnem kell mert ugyebár elmélet és valóság ...

lütyő 2010.12.12. 13:22:55

Konyhasó: annó kipróbáltam csak rozsdamentes hegesztő pálcával nagyon brutális . Percekalat látványosan megmarta, mintha kis darabokat kiharaptakvola az anyagból!

cef 2010.12.18. 16:49:47

fagyás téma:

1 hete tesztelem, hogy az általam kreált folyadék megfagy e. kiraktam a feltöltött generátort egy vasvödörbe az udvarra, aztán ott állt kitéve az időjárásnak.
a hőmérséklet ezalatt 0 és -20°C között ingadozott.
az eredmény: nem fagyott meg! de még csak nem is kristályosodott.
a folyadék összetétele: 60% víz(NaOH - pH 11 fölötti)+ 40% isopropyl alkohol.
1 órája kipróbáltam asztalon, hogy mennyivel csökken a hatásfok.
nem tudom hány fok lehetett de k... hideg volt. ami biztos, hogy töményebb elektrolit oldatott kell mint használni, mint nyáron.
pwm nem volt a láncban, tehát nem tudom az befolyásol e bármit.

isopropyl alkohol helyett esetleg etil-alkohol, etanol is jó, mert kb ugyanaz a vegyület. attól függ ki melyikhez tud hozzájutni egyszerűbben.

természetesen a lerakódás mértéke is megugrik ha ilyesmi szert is hozzá van öntve a vízhez, de nem annyira vészes.

hadas lászló 2014.12.24. 17:58:37

@patkolttojas: Helló!
Foglalkozol még a hho témával?

patkolttojas 2014.12.24. 19:22:02

@hadas lászló: Szia! Természetesen igen, mert minden ellenkező híreszteléssel szemben ez egy működőképes dolog! Alapfeltétele a működésnek, hogy nem szabad semmit elhanyagolni, szükségtelennek tekinteni! Értem ez alatt a pontos szabályozhatóságot (CCPWM), a buborékoltató jelenlétét, a téli kialakításra pedig nem az alkoholos és holni fagyállós változatot, hanem azt, hogy fizikailag legyen olyan a kialakítás, hogy fagyás esetén se történjen baj. Egyetlen kivétel ebben az esetben a buborékoltatót fel lehet (sőt kell) tölteni fagyállóval. Ha maga a bontó, vagy az elektrolit tartály fagy be, az nem gond, feltéve, ha az összes kimeneti nyílás folyadékmentes. Értem ez alatt azt, hogy a bontó kimenete nem lehet alaphelyzetben elektrolittal tele. Ha a gázképződés elindul, mert a befagyott bontóban is lesz gáztermelés, akkor a megtermelt durranógáznak teljesen szabadon kell tudni áramlani a bubi felé és onnan a motorhoz.
Más. A legújabb tapasztalatok szerint a leghatásosabb az lenne, ha a megtermelt gázmennyiség arányos lenne a motor fordulatszámával. Tudom, sok minden akadálya van, de itt nem a hirtelen gázadáskori többletigényről van szó, hanem egy normális átlagról. Az is hozzátartozik a dologhoz, hogy a termelt gázmennyiséget nem egy átlaghoz kell mérni, hanem mondjuk úgy lehetne megfogalmazni, hogy "minden 1000 cm3 lökettérfogatú motor percenkénti 2000-es fordulatához" tartozó durranógáz igény mennyi legyen. Tapasztalati úton ez az érték kb. 0,5 - 0,7 liter/perc, de ennek az az előzménye, hogy a motor belső része már kitisztult, korommentes állapotú legyen. Amíg ez be nem következik, addig ennek a gázmennyiségnek a duplájára lehet szükség a megfelelő tisztulási folyamat miatt. A megtermelt gázmennyiséget én a PET palackos módszerrel mértem, nem az ALICAT szuper műszerrel, mert nekem arra nem futja.
Röviden ennyi.

Üdvözlettel: patkolttojas

hadas lászló 2014.12.25. 17:01:01

Szia!Akkor folytatom tovább és tanácsért esedezem.Az alany egy 2008-as sx4,1,6-os eredeti japán gyártmányu benzin-lpg-s üzemü autó.Egy éve beszerelt hho-val.Azóta megtett km mennyiség durván 18000 km.Eredetileg hat lemezes-10x16cm-hho-val,mindenféle kiegészitők nélkül.Nagyon vártam,hogy túl legyek az első 2-3 ezer km-en és tapasztaljam a fogyasztáscsökkenést.Ezt azóta is várom!!!!Ezzel a generátorral 10 A mellett 1000 km után 4-5 dl elektrolitot evett meg.Szerintem kevés.Kicseréltem a generátort, most 10A mellett 6-700 km után 1.5 liter a fogyasztás.Használni kezdtem a kiegészitőket az okosok javaslatára.Próbáltam már lambdajel módositót-szondából egyébként kettő van-lambdaszonda közdarabot-ezzel megnőtt a fogyasztásom úgy benzin mint gáz üzemben-,0.22 ohmos ellenállást és map jel módositót is.A kivánt fogyasztáscsökkenést azonban nem sikerült eddig elérnem.Én csinálok valamit rosszul?Autók szaladgálnak bonyolultabb számitógép vezérléssel,mégis meg vannak elégedve.Javasolták az effie módositó chippet Nincs kedvem kiadni érte 40000 ft-ot mert hátha van más megoldás is.Ráadásul hiába kértem tanácsot néhány tuning cégtől,mivel a szettet nem ott vásároltam nem foglalkoznak a problémámmal.Esetleg valami javaslat?
Köszönettel:L

patkolttojas 2014.12.25. 23:04:05

@hadas lászló:
Szia!
Van picike gondom a rendszereddel. No, nem is a HHO oldallal, pedig arról sem tudok sokat, hanem a gázzal. Úgy tudom, hogy az LPG is igényel beavatkozást. Nyilván a te esetedben ezt gyárilag elintézték, vagyis a váltáskor nyilván más adattáblát olvas be az ECU. Na már most, ha eleve feldúsított keveréket kap a motor a gáz miatt, akkor bizony HHO ide, vagy oda, a többletfogyasztás állapota áll elő és nem a csökkenés. Magyarul - nem egy egyszerű eset a tied, mert a gyári megoldás is teljesen ismeretlen, vagyis nem tudni (én nem tudom), hogy milyen megoldást alkalmazott a gyár a benzin/gáz átkapcsolásakor módosítandó keverési arány megoldására. Meglehet ezt a szakszerviz talán tudja, de gondolom nem akarja neked elmagyarázni a lényeget, mert nem érdeke, de az is megeshet, hogy halvány lila fogalmuk sincs róla. Az, hogy holmi lambda szonda toldatokat építettél be, eleve nem tartottam volna én sem szerencsés megoldásnak, mert teljesen felborítja a szondák jelleggörbéjét. Az ellenállásos megoldás meg nagyon gagyi. Legjobban egy tisztességesen állítható és a beállított értéket is mutató módosító elektronikának lenne értelme. Vannak megoldások erre is a neten.
Sajnos nekem nincs olyan autóm aminek lenne fedélzeti komputere, ezért nem is foglalkoztam vele behatóan, kizárólag elméleti síkon ötletelek.
Ami meg a gáztermelést illeti, na itt a HHO-ról van szó, ott meg nem az elektrolit fogyasztás mértéke az érdekes, hanem mint írtam korábban is a percenkéni gáztermelés lenne az érdekes. Nyilván az erőteljesebb fogyás több gázhoz tartozik, de mégsem mindegy, hogy hány órás autózáshoz kell mérni. Lehet menni mondjuk 1000 kilométert 10 km/h és 80 km/h átlagsebességgel is. Gondolom itt látható, hogy az elektrolit fogyása 100, vagy a második esetben kb. 12,5 órára értendő.
Gondolom nem lettél okosabb ettől sem, de valami azért szisztematikusan kipróbálhatnál.
1. teljesen HHO nélkül, vegyes, vagy tiszta benya üzemben meg kellene mérni a fogyasztást, de pontosan. Megadott egyforma úton, egyforma körülmények között lehetőleg. A kútnál tankolt mennyiség, mint mérési alap elfogadhatatlan, nem ad pontos eredményt. Talán az, ha teljesen teletankolod, és a fogyást nem a kút órája szerint töltöd újra, hanem egy hiteles mércével méred a hiányzó mennyiséget. Gáznál persze más a helyzet, de talán ott nem csal annyit a kút. De tiszta gázüzem talán nincs is, mert hidegen benzinnel indul, ha jól sejtem.
Ha ez megtörtént, akkor minden módosító elektronika nélkül beállítani a HHO rendszert, de a termelt gáz mennyiségét kellene belőni és nem az elektrolit fogyasztást. Én először megkínálnám olyan 1,3 liter/perc körüli értékkel, de szerintem ehhez nem 10A, hanem inkább 20A-es áramfelvétel tartozik, ha nem több. Minél kisebb a bontó, annál rosszabb a hatásfoka. Olvasgass róla kicsit, akár itt ebben a blogban is van róla sz még az én bejegyzéseimben is. Táblázat is van. Ha mindezt megtetted, akkor lehet elemezgetni a mérési eredményeket és módosítani a termelt gáz mennyiségét, majd kiderül milyen irányba hatásos. Ha van olyan lambda módosító elektronika ami mutatja is az értékeket, hogy mire módosított, akkor jöhet annak is a tesztelése, vagyis az, hogy mit is csinál a fogyasztással. Lehet, hogy a pillanatnyi értékekben is jelentkezik a hatás, feltéve, ha méri az ECU.
Karácsonyi tanácsnak mára ennyire futotta. Mi a véleményed? Megoldható?

További kellemes pihenést és sok bejglit!

hadas lászló 2014.12.27. 14:42:14

Üdv.!
A bejgliből volt bőven,talán még eladó is!A hho-val már nem biztos,hogy ilyen rózsás a helyzet.Kipróbáltam én is a pet palackos mérési módszert.Többszöri mérés után is a percenkénti 0,6 -0,7 liter gáztermelést produkálta 10A mellett a generátor.Viszont a vezetési stilusom nem változott,vegyesen használom az autót amiben van úgy városi mint települések közötti szakasz autópálya használat nélkül.Mellesleg esővizet használok naoh-val dusitva.Benzin üzemben 6 liter, gáz üzemben 8 liter az átlagfogyasztásom.Eddig ezt az értéket inkább negativ irányba módositotta az üzemelő generátor.Mivel javarészt gázzal járok inkább ez a része érint jobban.Beszereléskor úgy lett beállitva a gáz-levegő keverék,hogy minél kevesebb gázhoz minél több levegő kerüljön.Ki is gyulladt a sárga motorvisszajelző lámpa.Most nyáron a műszaki vizsga után visszaállittattam.Tehát számitógépes programmal lehet szabályozni a keverék mértékét egy bizonyos határértékig.Érdeklődtem,hogy külön a gázrendszerhez lehet-e módositó chippet beépiteni de nem lehet mert a két vezérlő elektronika kapcsolatban áll egymással.Viszont mértem a lambdaszonda feszültségértéket ami teljesen más benzin ill.gázüzemben.Utóbbiban alacsonyabb értéket mutat mind a két szonda.A lambdajel módositó beépitése után sem tudtam csökkenteni az alapjárati fordulatszámot csak a map jel módositó bekötése után tudtam szabályozni potméterrel kis mértékben.Azt hiszem,hogy kiindulópontnak elég adatot közöltem-ha nem akkor jelezd-most már csak az a kérdés,hogyan inditsam ujra a hho használatot?

Joolaci67 2015.04.03. 20:02:34

Üdv
Ha szabad én is leírom a tapasztalataimat. Véletlen hallottam erről a rendszerről, rengeteg informálódás után megépítettem a cellámat, hogy működik-e egyáltalán. Mivel nem sok a leírás ami azt erősítené, hogy ez a fogyasztást tuti csökkenti így a földünk tisztább levegőjéért kezdtem a kísérletezésbe. Sokat segített, hogy van egy hibakód kiolvasóm. A donor egy Fiat Punto II 2002-es évjárat ami eleve nem evett túl sokat átlagban 6 liter. A cella amit összeraktam 0,7 liter gázt termelt percenként és nincs benne PWM. A bevitt áramot én mint nem annyira hozzáértő, úgy fogalmaznám meg, hogy amikor felkapcsolom a világítás akkor belenyög picit a motor, ha pedig a hho generátornak adok áramot akkor nem történik semmi. Tehát szerintem nem olyan nagy nálam az áram bevitel. Addig amíg nem módosítottam a lambda szonda jeleit semmi fogyasztás csökkenés, inkáb emelkedés volt. De sokkal jobb kellemesebb volt vele autózni. Ez az érzés is arra sarkallt, hogy tovább keressem a megoldást. Szerintem ezek a mai agyon szabályozott és elektronikázott autók lambda jel módosítás nélkül nem hoznak fogyasztás csökkenést. A rengeteg kísérletezésnek köszönhetően találtam egy olyan megoldást ami nem drága és úgy néz ki hatásos. A mostani eredményeim pályán 110-nél 5,5l , városba 4,7l és ez számomra azt jelenti hogy érdemes volt belefogni, főleg ha ezzel a földünk levegő szennyezését is csökkentem, de erre nincs még mérési eredményem.
Van egy pb gázos kistrakim amibe lada motor van. Neki az előbb tárgyalt cella dupláját raktam össze, jön is belőle a 1,5 l gáz. Ha jár alapjáraton és kikapcsolom a hho-t csökken az alpjárat tehát ez is azt erősíti számomra, hogy több a nyereség mint a befektetett energia. A kipufogó gáz eddigi szúrós szaga sokkal viselhetőbb ami számomra megint pozitívum. A trakinál nem tudok pontos fogyasztást mérni sajna.
A kísérletezés során tapasztaltam hogy ez igen robbanékony gáz, biztonsági berendezések nélkül nagyon veszélyes is lehet, de azok használatával ugyan olyan mint a többi használt erőforrás.
Ezek az én tapasztalataim, sok sikert mindenkinek a "bolygónkért" . :)

tvszer 2016.07.27. 14:49:28

Szia!

A "nem drága" megoldást részleteznéd?

Köszönöm!
süti beállítások módosítása