Oxigénnel Dúsított Jó Napot Mindenkinek!

Tegnap este (2010 január 21-én, pénteken) egy, a magyarok által (is) kedvelt olimpiai sportágat választottam. Ellazulva nyomkodtam a TV távirányítóját, hátha találok egy csendesebb csatornát, ahol nem üvölt a pofámba az ügyeletes bunkó és közben elalszom. Erre rátévedtem a Discovery Science-re, ahol Super Cars címmel éppen kezdődött egy műsor. Ez önmagában nem dobott fel, annyira nem érdekelnek az autók, hogy az elalvásomat veszélyeztessék. Ellenben a bevezetésben felvillant miről is lesz benne szó: villany, hidrogén meghajtású és hibrid autók. Alvásnak annyi. Mindegy, ha tanulok belőle, ma már nem  szívtam haszontalanul más elől a levegőt! ...és tanultam!

Régen láttam olyan ismeretterjesztő beszámolót, ami ennyire naprakészen és egyenesen elmondta volna a frankót. Nem tudom milyen sorrendben vették nagyító alá az autókat, azt hiszem az elektromossal kezdték. A narrátor első beszólása rögtön mellbevágott, bár sejtettem, hogy az igazság más mint amit etetnek velünk és odaát van: az elektromos autó, a ma is ismert formájában mind a 70-es, mind a 80-as években kész volt a sorozatgyártásra, de valamiért mindkét esetben nagyon hamar lekerült a napirendről. Azt hiszem ma már a csecsemő is tudja miért. Példaként a Tesla Roadstert mutogatták. A kis autó manufaktúra mára a világ vezető kísérleti és gyártó bázisává nőtte ki magát. Nagyot léptek előre az egy feltöltéssel megtehető utat illetően. Ha jól tudom, nemrég még a 150 km-el kínlódtak. Ma 250-480 km között három lépcsőben választható az akkuk kapacitása. Minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyunk elégedve. (Isten nyugosztalja Ferenc Jóskát, remélem nem neheztel, mert idéztem.) ...de, két gond van a Roadsterrel. 1. Még használtan is 100.000 USD. 2. A Roadster egy semmire sem jó sport kocsi. Na de 2012-ben jön az új Model S, ami már 4 ajtós. (Lúzerek, nálunk már a 70-es évek Skálájában volt S modell! Jól emlékszem kedves Demján megmondóember?) Aki kíváncsi a többi részletre: www.teslamotors.com

A hibridket hamar kivesézte a műsor. Tulajdonképpen egy hidrogén cella ami áramot termel, így hajtva egy vagy több villany motort,  hagyományos motorral megspékelve, fékezésnél energia visszatáplálással.

Na de ezután jött a nagy durranás: hidrogén hajtású autók. A műsorban megszólaló szagértők, egytől egyig azt mondták: egyértelműen a jövő energiaforrása! Már sorolták is a miérteket. Szinte korlátlanul rendelkezésre áll, elégetése nem környezetszennyező bla-bla-bla. A továbbiakban nem is az ezzel hajtott autók voltak a téma, hanem a hidrogén előállítása. Norvég szagértő szerint, a tisztán hidrogénnel meghajtható autók gyártása, messze a hidrogént előállító ipar mögött kullog. Újabb bizonyíték arra Drága Barátaim, hogy minket hintáztatnak rendesen. No nem azért, hogy önfeledten szórakozzunk, amolyan (West) balkán módon, hanem, hogy szédüljünk!

...és itt jött az a rész amit tátott szájjal néztem! Megjelent a képernyőn egy 3 méter átmérőjű száraz cella!!!!! Megmondom öszintén, itt egy kicsit elvesztettem a fonalat, mert nekem megállt az idő. Aztán jött a többi, így bele az orcába. "Aszongya": napelemekkel táplált elektrolizálókkal (értsd száraz cellákkal) hidrogént előállító kutakat helyeznek üzembe Norvégiában. Még szabadkozik is a szagértő, hogy egy kicsit nagy a szerkezet (ránézésre így is a fele volt a mostani kutaknak), de már dolgoznak a ruhásszekrény méretű komplett elektrolizálón. Izlanddal már megdumálták: a szigetet átszelő autópálya mentén, annyi ilyen kút lesz még az idén, hogy mindenki tankolhat kedvére ahol akar, a 600 km-es út során. Gyorsan osztottam-szoroztam sziget meg kilométer, de hiszen Agyarország még 500 sincs keresztben, hidrogén is maximum a női fodrászatban. Mérgemben kapkodtam a levegőt, nekünk miért nincs ilyen, miért nem ezzel foglakozunk ahelyett hogy az "új" Suzukit tolják a pofánkba, amit még mindig diesel motor hajt, potom 6 milkóért? Ki a sz@r kíváncsi az ósdi technikára, horror áron? Miért miért és még több miért?

Aztán lenyugodtam, és lázasan kerestem a műsorban elhangzott cég nevét a neten. Norsk Hydro. Drága Bűntársaim, egy Frigyláda fedele pattant fel előttem, amint megnyitottam az oldalt! www3.statoil.com/hydrogentechnologies/svg03816.nsf

Te figyu haver, tudod mi az elektrolit? 25%-os káliumhidroxid oldat! Ha nekik jó, nekünk is! Ezzel végérvényesen pontot tehetünk "a mit használjak elektrolitként" rovatra. Tudod mivel  bontják a vizet? Egyenárammal. Az pedig, hogy a norvégok, ipari méretben gyártanak és használnak ilyen berendezéseket, nekem arra bizonyíték, igen is lehet gazdaságosan árammal vizet bontani és a keletkező gázt nagy hatásfokkal felhasználni! A leírás a működését és szerkezeti kialakítását illetően, szinte szóról szóra megegyezik azzal, amiket idáig a blogban leírtam.

Ide vágó téma: pár hete Bécsbe szólított az élet, ahol is volt 1/2 órám, hogy lekáderezzem egy futballpálya méretű autókiállítás felhozatalát. Nem a 2.750.000 Eurós Bugatti Veyron hoztott lázba, hanem a többi kiállított autó. Tisztán elektromos Skoda, kb. 6 Porsche kiállítva, a Panamera-t kivéve mind hibrid. Az Audi standon kiállított autók 70%-a alternatív megodásokkal megy. Ez nem egy megújuló energia autó show volt, csak amolyan normál, mini. Megint a miértek. Nem az hogy nekik miért állítanak ki ilyeneket, hanem az, nekünk miért nem? Nálunk miért az a megoldás, hogy csak rakjuk-rakjuk az adót a benzinre gázolajra, megsarcoljuk, elkaszáljuk az új kezdeményezéseket? Azóta megnéztem az itthoni Skoda honlapját: említés nincs az elektromos autóról!

Kedves politikusnak álcázott bíp-bíp-bíp! Bécs ide 220 km. Ha az össze bíp-bíp-bíp milliárdokból nem telik benzinre, befizetlek benneteket egy oda-vissza Orangeways-es busztúrára. Lefogadom kevesen lennétek, így beférnétek a HHO rásegítéses Hondámba is. ... bár amit ott látnátok az a szellemi képességeiteket fényévekkel meghaladná, így kárba menne a benzin! De vakmerő vagyok, bevállalom!

Na ezt cenzúrázzátok ki!

De mint mindig, no politika!

Előre!

HHO2

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr542604274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atis74 2011.01.22. 09:24:51

@hho2:
Szia!

Nekünk akkor nem lenne jó 25%-os káliumhidroxid oldat? Sokkal kisebb áramerősség is elég lenne a bontáshoz... Vagy rosszul gondolom?

Atis74 2011.01.22. 09:28:10

@hho2:
Még egy gondolat eszembe jutott!
Nem lenne jobb esetleg sarkára állítani a szárazcellát és a felső saroknál kivezetni a hho-t? Így sokkal több hasznos felület maradna a szárazcellában!

hho2 2011.01.22. 10:07:56

@Atis74:
Szia!
Már én is gondolkodtam a 25%-on. A fagyás probléma is megoldódna. Így -20 körül fagyna meg. De magasabb koncentrációban habzik.
Attól függ milyen kialakítású a lemez. A bontó nem egyenletesen működik, van amikor meglódul a bontás, leürül a cella kb. félig. Láttam a plexis bontómnál. A mostani lemezemen rögtön a tömítés alatt van a kivezetés, így minimális felület áll elektrolit nélkül. De mivel a tartály feljebb van, amúgy sincs sok felület szárazon.
Mindkét esetben lehet teóriákat gyártani, de ki kell próbálni!
HHO2

LG69 2011.01.23. 19:04:10

Sziasztok!
Kb. 1-2 hete találtam meg ezt az oldalt és figyelmesen el olvastam végig.
Nagyon érdekel engem is.
Azt nem mondanám hogy mindent meg is értettem de sebaj majd belejövök.
Viszont lenne egy kérdésem!
Benzin-Gáz üzemű autóba mondjuk nem lehet Gáz helyett HHO-t adni?
Valakivel nem tudnék erről konzultálni?
Előre is köszönöm. LG69

csüszi 2011.01.23. 19:14:46

Üdvözlet a HHO betyároknak.
Ezt a 25%-ot lehet olvasni a Horváth félénél is e garettnél is. www.rexresearch.com/1garrett/garrett.htm www.keelynet.com/energy/garrett.htm

Kérdés: hol találok ellenállás nélküli egyenes gyertyapipát? Találkozott már vele valaki? Kellene a PLGY-hez.

hho2 2011.01.23. 19:58:25

@LG69:
Szia!
Teljesen a gázt (még) nem tudod behelyettesíteni HHO-val. Egy részét igen. De a HHO-t, 1-2 literes mennyiségben fogd úgy fel mint katalizátort, mintsem üzemanyagot.
HHO2

vízagy 2011.01.24. 12:54:30

@Ati39: Nem kell újat venned.A gyertyapipa belseje kicsavarható.Ezután kiveszed belőle az ellenállást és ugyanolyan hosszú VASTAG réz vezeték darabot beleteszel,majd vissza szereled.

Kiky007 2011.01.26. 19:40:21

Sziasztok!
A sarokra állításon már én is töprengtem, én úgy fogom megcsinálni.
Próbaként KO33-as lemezzel, SIKA 291 tömítéssel, ez bírja a lúgot, és úgy kenem, ahogy akarom. :) A csavarokat a lemezeken kívül helyezem el, így a hasznos felület is nagyobb lesz. Tudom, hogy a sika ragaszt és tömít, de minek szedném szét... A csavaroknak meg nem kell feltétlen közrefogni a lemezeket, lehet mellettük, mivel nagy nyomás nem lehet a rendszerben.
A 25% elektrolittal kapcsolatban pedig ha jól rémlik, azt olvastam, hogy 28% fölött volt hatásfokromlás, viszont 20% fölött fagyálló lehet a ketyere :)

Kiky007 2011.01.26. 19:41:42

Még valami:
Létezik saválló festék, a lyukakat azzal lehetne szigetelni...

patkolttojas 2011.01.26. 21:27:24

Sziasztok!
Igazán nem új a téma, de ezt találtam:
www.hho-research.com.au/

Ami kérdéses a számomra az a bizonyos membrán anyaga,miből lehet, ha szinte ugyan annyiba kerül náluk, mint egy sima tömítés? A szerepe tiszta, elválasztja egymástól a lemezeket, hogy a negatív és pozitiv felületen képződött gázok ne keveredhessenek, külön lehessen kivezetni azokat. Lehet, hogy egy közönséges PVC lap? Viszont az elektronoknak csak csak kellene vándorolni a lemezek között. Valamit azt hiszem nem vettem észre. Segítsetek megmagyarázni!!!

Üdvözlettel: patkolttojas

Kiky007 2011.01.27. 05:41:18

@patkolttojas: Hali!

A mi esetünkben ezzel nem érdemes foglalkozni.
viszont nem úgy néz ki a ketyere, mint amibe lenn bármi, kevés a kivezetés hozzá (szerintem), hacsak nem belül oldották meg.
Viszont a hidrogén könnyebb mint az oxigén, ezzel is el lehet játszadozni.
Szerintem egy száraz cellában körülményes lenne a szétválasztás, ráadásul szerintem még úgy sem tuti...

Üdv: Kiky

tinga9 2011.02.01. 18:58:36

hali!Irnátok véleményt arról a cuccról amit figyelem felkeltőnek tettem fel a vaterára és tesz-veszre.?Nem értek hozzá.Megvettem az usa-ból,mert ez teccet.Még nem tettük be,nem tudom működik e.A blogot 1 hete találtam+.Már nagy segitségnek tartom...üdv mindenkinek,tinga

hho2 2011.02.01. 19:11:46

@tinga9:
Szia!
Ha megírod a linkeket, meg is tudjuk nézni.
Üdv
HHO2

tinga9 2011.02.01. 19:47:52

Szia!+kaphatom mail cimed?üdvtinga

hho2 2011.02.01. 20:21:52

@tinga9:
Szia!
tamasfabian(kukac)hotmail.com
HHO2

tinga9 2011.02.01. 20:22:54

@hho2: A fagyásra én 20-25%denszeszt vagy alkoholt olvastam valahol.üdvtinga

tinga9 2011.02.01. 20:27:06

@hho2: Elküldöm a fotókat és a forditást is amit mellékeltek leirásban,de ha gondolod elküldhetem a telepités lemezét is postán.tinga

hho2 2011.02.01. 21:21:08

@tinga9:
Szia!
Ez valami komolyabb dolog, ha telepító lemeze is van. OK, várom.
HHO2

.Kendi. 2011.08.03. 22:59:28

Pár észrevétel:
A blogban szereplő Statoil Hidrogen Technologies a világ legnagyobb szárazcelláját építette meg ( ha jól értettem 500 köbméter per órás kapacitással) .Ami számomra érdekes, hogy átmérős a lemez(henger alakú a bontó)! Nyilván ekkora méretben egyszerűbb volna legyártani táblalemezből a szegmenseket, nem??????

Tehát van jelentősége az hengeres celláknak, vagy egyszerűen felnagyították a kicsi modelljüket??!!

Élére állított kocka:
Az enyém ilyesmi, és jól működik abból a szempontból, hogy nem habzik, igaz nem is izzítom 20 A fölé..

Az ipari méretű szárazcella elgondolkodtató lehet az energiatárolás szempontjából is, mivel a napcellák energetikai problémája éppen a egyenetlen termelésből adódnak.
Mindjárt más az ábra ha vizet bontasz vele amit eltárolsz egy tartályban , így este is lehet áramot termelni folyamatos üzemben...(agregátorral)

Mennyi lenne így a hatásfok?
süti beállítások módosítása