Érdeklődés

 2011.01.26. 09:08

Tisztelt Nagyérdemű!

Ahogy korábban is említettem várom a HHO autózással kapcsolatos téma felvetéseket, amiről bejegyzés(eke)t lehet nyitni!

Ha nincs annak örülök, mert mindenki szakértő a témában, lassan zárhatjuk a blogot. Bár a hozzám intézett napi 30 körüli e-mail és a Vaterás kérdezz-felelek nem ezt igazolják. Annyira nem, hogy a legtöbben még az alapokat sem értik. Nincs ezzel semmi gond. Ha mindent tudnánk, az enciklopédiák a mi nevünkkel kezdődnének.

Csak merjünk kérdezni, tanulni!!!

Mi történik ha mégsem kérdezünk? Nos ismét csak saját példámat tudnám felhozni: szakmámban aki nem kérdez(ett), jó esetben a munkáját, rosszabb esetben az életét vesztette a "mindent tudók" közül! Esetünkben ez nem ilyen kritikus, de....

HHO2

folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr692614235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apollo21 2011.01.26. 10:00:28

Szia!
Már igen régóta figyelemmel kísérem a blog életét.
Többször elolvastam, oda vissza.
Fejben már meg alkottam a saját kis ketyerém, aminek a rajzolása folyamatban van, mérethálózattal, mindennel, h úgy nézzen ki ahogy annak kell :D
Sajnos kocsim az nincs amiben használni tudnám:S
így maradok a rajzoknál.
Ha bármi kérdésed van írj nyugodtan.
dumszli(kukac)gmail.com
További szép napot

lütyő 2011.01.26. 13:25:43

Látom teis beleszalatál az adóság csabdába . Azért kérdeznék, több ismerősömis és énis találkoztam azzal a problémával hogy az elektromos csatlakozók melegetek, konkrétan a biztosítéknál és a relénél. Rádugós saruk nemüködnek. most nagy méretű csokival müködik a rencer a relénél de nem dizájnos. Biztositéknál ( lengőbitositék ) hiába 30A kb 20A-nál elkezd melegedni előfordult hogy megis olvat ( kisvillás biztositék ami minden autóba használnak).

vespapierre 2011.01.26. 14:33:08

Sziasztok,

eladnám értelmes áron a HHO generátoromat. Szükség esetén van 1 literes tartály, digit ampermérő, teljes szett esetén odaadom a kapcsolót, relét stb cuccokat is. Tamás féle 16 lemezes száraz cella : -NNNN+NNNN-NNNN+ konfigban.
Ajánlatokat várom: info@retrobogo.hu

Üdvözlettel,
Pierre

attikanagy 2011.01.26. 16:38:21

Üdv.

Akkor kérdeznék én is,kondenzátoros ill plazmás gyújtással mik a tapasztalatok.Nekem eddig csak "behányva" volt de az nem volt jó,mindig kijött valami hiba.Most valami frankóbb szigeteléssel kell ellátnom.
Egyébként találkozó nem lesz vmikor?

hho2 2011.01.26. 16:48:39

@attikanagy:
Szia!
Személy szerint ehhez nem tudok hozzászólni. Találkozó mindenféle formában szervezés alatt,ha konkrétum lesz megírom.
HHO2

vízagy 2011.01.26. 18:31:52

@lütyő: Sziasztok.Ugyanez a probléma nálam is megvan.30A-os bizti(rádugós csatlakozóval szerelve).Az én bontóm jelenleg csak 12 A vesz fel,de már a 30A-os bizti műanyag része az egyik lábnál már leolvadt.Szeretnék valami visszajelzőt,hogy tudjam megy-e a bontó.A legjobb az lenne,ha a bontóban levő nyomást figyelné egy nyomás kapcsoló,ami egy LED-et kapcsolna.Már volt ilyenem,de a nyomáskapcsoló megdöglött-bontott volt és eresztett.Nézegettem a NET-en,de horror pénzekért vannak 0-100 mb közötti nyomásra.Tudna valaki olcsót?

vízagy 2011.01.26. 18:43:27

@attikanagy: Helo!Nekem 220pF-os kapacitás van betéve a kispolszkiba.Nulla Ohm-os gyertyákkal.Prímán üzemel is,de hideg motornál ha mind a két gyertyán rajta van,nem indul be!Egyik gyertyán van csak indul.Párás időben ugyan ez.Meleg motornál nincs gond.Én a trafók kiöntésére használt műgyantával öntöttem ki,bírja a strapát.

vízagy 2011.01.26. 18:47:50

@vespapierre: Tudsz adni adatokat?Úgy mint fesz.,áram,gázhozam/perc,elektrolit összetétel-töménység.Köszi!

vespapierre 2011.01.27. 09:16:38

@vízagy: Szia, fesz. adatokra talán HHO2 emlékszik, én már sajnos nem. 5%-os elektrolittal 1,6 litert nyomott emlékeim szerint percenként.

lütyő 2011.01.27. 13:18:46

Eredeti kérdésem megmarat mit lehet csinálni a lengőbiztosíkal ne melegegyen határérték előt ? Más megoldás esetleg ?

patkolttojas 2011.01.27. 15:25:12

@lütyő: Szia! Nem azt kell használni, teljességgel alkalmatlan az ilyen terhelésekre! Vegyél autóhifihez való biztosíték aljzatot és belevaló biztosítékot, az garantáltan nem melegszik és olvad szét! Drága, de nem gyújtja fel a kocsit! A csatlakozása azár 6mm átmérőjű (!) vezetékhez is alkalmas. Nem keresztmetszetet írtam, átmérőt! Jó lenne megtanulni, hogy sz@rból nem lehet várat építeni!

Üdvözlettel: patkolttojas

lütyő 2011.01.27. 22:19:54

@patkolttojas: Szia. Kétfajta biztositékot használtam eddig a kölömbség ránézésre egyik sárg a másik piros vezetékes a sárga birja de a piros kb 12A körül melegszik pedig elméletileg 40A-ros .

patkolttojas 2011.01.27. 22:42:22

Szia!
Ezek a késes, vagy egyéb autós biztik nem azt a célt szolgálják, hogy pl. 30A áram folyhasson rajtuk egyfolytában. A rót színének a jelentőségéről fogalmam sincs! Én csak annyit tudok,hogy a biztosíték ilyen helyen a túláram korlátozására való. Magyarul, ezek csak ideiglenesen, viszonylag rövid ideig viselik el a csúcsáramokat, pontosan a kis keresztmetszetű csatlakozásuk, a csúszósaruk miatt, amiket nem ilyen áramokra terveztek a nagy átmeneti ellenállásuk miatt. Egy főbiztosíték egy autóban (már amelyikben van ilyen) méretben is, csatlakozásban is teljesen másképp néz ki, mint egy ilyen kis késes sz.r.és alapból folyamatosan még 20A sem folyik rajta. Mit gondolsz, avagy mit gondoltok miért? Nem azért, mert túlméretezett, hanem pont azért, mert ez a méretes, a hozzávaló, ilyennek kell lennie! Ez a biztonságos.
Tehát, ha folyamatosan akarunk 20-30A áramot áthajtani egy vezetéken és azt akarjuk, hogy biztosítva is legyen, akkor megfelelő keresztmetszetű vezetéket és olyan biztosítékot kell használni, ami folyamatosan bír ekkora áramot. Ezért ajánlottam az autóhifi berendezésekhez használatos biztosíték foglalatot és betétet, mert ott bizony akár 60A is folyik sokszor, és akkor ez még egyeseknél nem egy csúcsteljesítmény, vagyis nekünk is ilyen megbízható szerelésre van szükségünk.
Üdvözöllek: patkolttojas

attikanagy 2011.01.28. 08:35:26

@vízagy: Valami régi aut.mosógép nyomáskapcsolója nem lenne jó?

vízagy 2011.01.28. 08:49:11

@attikanagy: Amennyiben 0-max 100 millibar nyomáshatáron működik,akkor jó(lenne)Kérdés mennyinél kapcsol be. Köszi Zoli

patkolttojas 2011.01.28. 19:39:31

@attikanagy: Szia!
A mosógépekben kb 3-4 féle nyomásértékre vannak beállítva a kapcsolók, de van egy "vészkapcsoló" állapot is, ami a dob túltöltéséért felel. Az a legnagyobb nyomásérték, ha mást nem, akkor az biztos lehet használni, de szerintem az alatta lévő értékek valamelyike is megfelelne.
Ki is lehet próbálni, kell egy nyitott flakon, aminek az aljából egy cső jön ki, csatlakoztatni kell a nyomáskapcsolóhoz, beletölteni valamennyi vizet és folyamatosan emelni a nyitott szájú palackot.
Figyelem! azt el kell kerülni, hogy a nyomáskapcsolóba bemenjen a víz, vagyis egy a csőnek olyan hosszúnak kell lennie, hogy a nyomáskapcsolótól lefelé menjen egy hurok, akkor a későbbiekben beleöntött víz egy levegőoszlopot nyom össze,az nyomja a membránt és nem közvetlenül a víz. Ekkor a csőben lévő víz felső szintje és a palackban lévő víz felső határának a különbsége egyenesen arányos lesz a víznyomással. Teljesen mindegy, hogy milyen átmérőjű a cső és mekkora a palack. A víz fajsúlya kb. 1, vagyis kb. 10 méteres (9,8m) különbség adna 1 atmoszféra nyomást. 10 méter az 1000 centiméter, tehát 1 cm különbség az 1/1000 att. Ha akarod átszámolhatod más mértékegységre.

Másik megoldás, végy egy nagyon érzékeny nyomásmérőt, tegyél a csőre egy Y elágazást és fújj bele a csőbe fokozatosan növelve a nyomást és a nyomásmérőről leolvashatod a kapcsolási értéket. A harmadik és szerintem ez lesz a legegyszerűbb, hogy biztos van valakinek egy vérnyomásmérője, az ki is írja az aktuális értéket higanymilliméterben és ráadásul a visszaeresztéskor a kikapcsolási érték is meglesz.
Szerintem ennyi.
Üdvözlettel: patkolttojas

lütyő 2011.01.28. 22:33:29

@vízagy: Nem a legegyszerüb ampermérőt beépiteni ?

patkolttojas 2011.01.29. 00:35:19

@lütyő: Szia! De. Amennyiben csak a működését akarom ellenőrizni akkor igen!

Ettől függetlenül én nem is arra használnám a nyomáskapcsolót, hanem arra, hogy esetleges "baj" esetén, pl a gáz nem tud távozni valamely okból a tartályból, akkor a nyomás megnövekszik és ha a jelfogó úgy van bekötve, hogy a nyomáskapcsoló normál zárt állapotán megy keresztül a vezérlőfeszültsége, akkor a megnövekedett gáznyomás automatikusan kikapcsolja a cellát, pontosabban a jelfogót, mire megszűnik a cella áramellátása. Ha PWM-et használsz, akkor csak egy LED kell, amit a PWM utánra kötsz egy ellenállással sorosan, ekkor látod, hogy kap feszültséget a bontód és ha ez elalszik, akkor valami gáz van a rendszerben, vagy nincs "gáz". Vagy kiment a bizti, vagy kikapcsolt a relé túlnyomásra. Azért ilyen beépítés mellet egy kicsit valóban másképp néz ki a dolog. Ezt is meg lehet fontolni. Esetleg két LED kell. Egyiket pl. úgy lehetne bekötni, hogy a biztosítékot figyelje, vagyis, ha kimegy a bizti, akkor kigyullad a LED, mert csak az kerül sorba az egész cuccal. Ha három LEd-et akarsz, akkor még azt is meg lehet mondani az utastérből, hogy ugyan jó a bizti, de nincs bekapcsolva a jelfogó, avagy az is be van kapcsolva, de elszállt a PWM, mert onnan nem jön ki delej. Lehet bonyolítani tovább is, de ennyi már elég egy hiba behatárolásához.

De ha valakinek sok pénze van, akkor a Tamás már javasolt egy beszerezhető komplett LCD kijelzős kütyüt, ami majdnem mindent megmond, a feszültséget, az áramot, stb.

Üdvözöllek: patkolttojas

imiapo 2011.01.31. 11:08:02

szevasztok mágusok!
Azt bátorkodom kérdezni, mit rontottam el amikor 1l vízhez tettem 50gr KOH-tés rákötöttem a hho-t az autó akkura tesztre és az összes elektrolitot
kiköpte a hho generátorból nagyon rövid idő alatt?
előtte aksi töltőről szarakodtam vele olyan 9.7 volton akkor úgy nézett ki hogy jó lesz a két lemez között kb 1.7-1.9 voltot mértem.

hho2 2011.01.31. 12:25:10

@imiapo:
Szia!

Habtott is, vagy mit értesz azon, hogy kiköpte?
HHO2

imiapo 2011.01.31. 15:07:14

szia mi volt a vaterrán valamelyik nap?

ja először csináltam egy 5%os oldatot akkor csak kinyomta olyan gázfejlődés indult, aztán elhigítottam 2,5%-ra akkor nem volt semmi cellafesz 0,8V tehát érthető. 3,5%megint nagyon sok gáz. most beállítottam 3%-ra még mindíg intenzíven löki habbal együtt. még nincs kiegy tatály. csak acsőbenvan elektrolit.bubizás igen klafa! benyomom a szívó torokba de a motor hangján nem tapasztalok semmit.

hho2 2011.01.31. 16:53:43

@imiapo:
Szia!

Mire gondolsz? Le voltam 1-2 napra tiltva, mert annyit írtam valakinek, hogy a blogon megbeszéljük, így név nélkül. Szánalmas egy brigád, már ettől is pánik fogja el őket.
Vagy a Greenfuture-el való levélváltásra gondolsz?
Gyanítom nem elég tiszta a KOH. Volt már ilyen. Valakinek egyfolytában habzott még kis koncentrációban is. Lecserélte az elektrolitet, minden rendbejött.
HHO2

imiapo 2011.01.31. 17:20:26

hali!
velem leveleztél a visszacsapó szelepek szállításának ügyében. szerintem a rra rágtak be hogy elkezdtük ecsetelni hogy Tatabányán vagy Vértesszöllősön találkozunk? vagy jártál.
a te pwm ed állandó frekvencián dolgozik?

hho2 2011.01.31. 17:29:32

@imiapo:
Szia!
Nem hiszem, az már régen volt. A derék KGB-sek azonnal lecsapnak. Annyit írtam valakinek: a blogon megbeszéljük. 2 percre rá már jött a letiltás. Voltam Környén és Vértesszőlősön. Fix 100 Hz. A "csoda PWM" amit sokan emlegetnek létezik, csak teljesen más árfekvés. Kint ahol általában minden olcsóbb, 500-900 USD gyártótól, felszereltségtől függően. Még mindig várjuk azokat akik iylet tudnak készíteni itthon!
HHO2

imiapo 2011.01.31. 17:49:34

nekem most gyártanak olyan pwm-et ami állítólag 1000hz-3200hz ig működik az akkor nem jó?

hho2 2011.01.31. 17:54:06

@imiapo:
Szia!
Kézrátétellel még nem tudok gyógyítani! Komolyra fordítva, nem tudom, használat közben dől el, de tapasztalatom szerint 100 Hz vagy az alatt lévő frekvenciáknál van érzékelhető gáztermelés javulás. Ha használ és az ára is jó, dupla haszon!
HHO2

patkolttojas 2011.01.31. 19:04:50

@imiapo: Valamit nem jól mértél, mert akár híg, akár töményebb az elektrolit, a cellafeszültség (mindig az egymás mellett lévő lemezek közötti feszültség) nem eshet le ennyire alacsony értékre, kivéve, ha pl. cellazárlatod van, de ez gondolom nincs. Legfeljebb akkor lehet ennyi, ha eleve rettenetesen alacsony a bemenő tápfesz valamiért. Lehet, hogy a Tamás tudja milyen a bontód, de így nem tudok okosakat mondani. Kevés amit tudok róla!
Üdv.: patkolttojas

imiapo 2011.01.31. 19:18:11

lehet hogy valamit nem jól mértem. lényeg hogy 2,5% -os elktrolitnál nem volt gázképződés 3%-os nál meg nem lehet vele bírni. a bontóm síma 16 lemezes csúcsára állítoot bontó -nnnn+nnnn-nnnn+ kiosztásban

imiapo 2011.02.01. 13:12:01

valaki vágja ezt a pwm kérdést?
mindenki beszél minden félét. én meg nem tudom milyet csináltassak. most akkor mi a kritérium most mi a leg jobb tecnika? 100hz 1000 hz 3000hz?
állítható vagy fix? a generátor védelmén túl még mien követelményt kell kielégítenie?

imiapo 2011.02.02. 15:36:55

aj jaj ez nem valami sok !

imiapo 2011.02.02. 19:32:09

hho2
az acsoda pwm mit tud?
most komolyan kérdezem mert minél többet foglalkozom a témával annál ellentmondóbb dolgokat hallok. vagy mondjatok valami jó tippet .aki ki mer mondani valamit amire azt mondja hogy ő tudja hogy mi kell a maximális mennyiségű gáz eléréséhez személy gk.-ban.

hho2 2011.02.02. 20:05:00

@imiapo:
Szia!
Olvasd el az új bejegyzést!
HHO2

Kutyka 2011.02.07. 17:16:42

Tisztelt HHO mesterek! Olvasgatom a blogot pár napja, nézegetem az egyre kiforrottabbnak tűnő vízbontó készülékeket a Vaterán, a Youtube-n és lassan úgy érzem jogos megfogalmaznom a kérdést: Lehet-e a technika mai állása szerint (pl. több vízbontó készülék használatával, nagyobb generátorral, stb) tisztán bontott hidrogénnel működő autót készíteni?

hho2 2011.02.07. 18:07:48

@Kutyka:
Szia!

Lehet! Az ipari méretű bontót lásd itt:www3.statoil.com/hydrogentechnologies/svg03816.nsf?OpenDatabase
Itt pedig a hidrogénnel hajtott autók motorok, sok linkkel:en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_vehicle
De a hidrogén cellás autó nem keverendő össze, a belsőégésű, hidrogénnel hajtott motorral, mint ahogy a média is teszi!
Ha pedig az autóba épített bontóra gondolsz, ami termeli a gázt, hagyományos motorunk pedig csak azzal működik, akkor igen is meg nem is. Ahhoz hogy elegendő gázt tudjunk menet közben előállítani, nagyságrendekkel kevesebb energiával kellene ezt tennünk. Itt az elektronika a kulcs, amiről folyik a blogon az értekezés egy ideje. Ami a motort illeti, azon is kellene egy-két változtatást eszközölni. Ugyanis a HHO vagy tiszta hidrogén égési tulajdonságai kicsit mások mint a benzin levegő keveréké.

HHO2

Kutyka 2011.02.08. 15:42:23

Köszönöm a gyors választ. Igen egyértelműen a belsőégésű motorokra gondoltam, nem a cellásokra. Én most LPG-s autóval járok és mivel ennek az üzemanyagnak is drasztikusan emelkedik az ára, kezdtem nézelődni újabb alternatíva iránt. Találtam egy videót www.youtube.com/watch?v=Py8QYt54EpE Ez inspirálta a kérdésem, mert itt egy hatalmas pickup-ot hajt tisztán HHO-val a tulaj és bár érzem, lehet átverés az egész, de gondoltam egy kisebb hengerűrtartalmú motort talán meg lehet hajtani egy csomagtartó+ hátsó üléssornyi cucc beszerelésével :)
A gázt talán gyűjteni is lehetne egy LPG-s tartályba... az is kibír pár Bar nyomást... szóval valami ilyesmire gondoltam.
Amúgy Szekvenciális injektoros LPG-s autó fogyasztáscsökkentéséről vannak tapasztalatok HHO generátorral?

hho2 2011.02.08. 18:40:08

@Kutyka:
Szia!

Igen régebben láttam a videót. A kinti HHO közösség elég szkeptikusan fogadja ezt a céget. Rengeteg alapinfó hiányzik a találmányból. Állításuk szerint 4-5 Bar (60PSI)nyomás alatt van a HHO gáz, DE... még a weblapjuk tetején is pirossal kiírva: adott körülmények között- nyomás, hőhatás, sztatikus kisülés- a nyomás alatt lévő HHO gáz robbanhat!
A HHO gázt meg ne próbáld süríteni!!!!! De más se!!!!
Tavaly Kaliforniában volt egy haláleset, mert ő ezt nem tudta, vagy nem akarta megérteni. www.vcstar.com/photos/2010/jun/17/99518/
Sokan kérdezték az LPG-HHO párosítást. Értékelhető tapasztalat ezidáig nincs.
HHO2

Kutyka 2011.02.09. 22:38:20

Rendben, köszönöm szépen. Azért figyelemmel kísérem a HHO technológia fejlődését. Amúgy van egy öreg Diesel autó is a családban, lehet azzal kapcsolatban még jelentkezem... nyakán a műszaki vizsga... elég füstölős :) Ha nem bír átevickélni a környezetvédelmi mérésen, talán belepróbálok egy általad forgalmazott KIT-tet!
Üdv.: Kutyka

mpg99 2011.02.16. 21:04:56

Sziasztok!

Először is abszolúlt lámer vagyok még... :)

Az első és legfontosabb kérdésem, hogy desztilált vizet kell a HHO készülékben használni, vagy az "ioncserélt víz" is jó? Csak azért kérdezem, mert az üzletekben mindenütt csak ioncsréltet találtam. Volt már olyan eladó, hogy mondta, "ma már ez a desztilált víz, vigyem".
pls help!!!

Kösz,

mpg99
süti beállítások módosítása