Napsugaras Napsugarat Mindenkinek!

Tele van a város szerelemmel, no meg aggódó autósokkal. Itt a tavasz, minden kellemes hozadékával, de a nyár várhatóan nem fog túl sok jót hozni. Valami nóta ugrik be, azt hiszem Zorántól, "ne várd a májust kedvesem" röfrénnel. Szomorúan aktuális. Rosszul emlékszem, hogy az év elején, nyárra jósolták a 400.- Ft-os benzint? Nyár sehol, de egyes levek ára már a cikk írásakor, 400 ill. 410 felé jár. Jó tudom, nem vesz mindenki Alpesi dieselt, de legyen intő jel, mi van még előttünk!

Jártamban keltemben rengeteget beszélgetünk ismerőseimmel, hozzám tévedt fáradt vándorokkal a jelenlegi helyzetről, lehetséges kiutakról. Azt látom ami most van, az egy óriási vihar előtti csend. Közben mindenki a nyakát behúzva vár, hogy elüljön a vihar, hogy azután emelt fővel folytassa ott, ahol abbahagyta(tuk). Van egy rossz hírem: a világ és vele együtt minden, rohamosan változik és semmi nem marad a régiben. Pl. nem mocskolhatjuk  környezetünket vég és következmények nélkül, még akkor sem, ha esetleg valami Allah-i csoda folytán, holnaptól ingyenes lesz a nafta. Gondolom (remélem) ez mára a gondolkodó emberek  számára a napnál világosabb!

...és jöjjön kedvenc vesszőparipám: hol tartunk mi, mit értünk ebből az egészből? Fájdalom, de majdnem semmit! (Persze kivétel eme blog közönsége.) Eddigi életem így vagy úgy mindig úgy alakult, hogy sokat utazom(tam). Most ismét "mennem kellett", no nem messzire csak Karintiába sógorékhoz. Igen ám, de maradi vagyok: érdekelnek az újdonságok bármiről is legyen szó. Most sem volt másképp, betoppantam egy amolyan vegyes felvágott kiállításra. Olyan volt mint egy nagyon kultúrált bazár.  Ez nem tántorította el a szervezőket attól, hogy a vurstli közepén, egy egész pavilont szenteljenek az elektromos autózásnak, motorozásnak.

A helyi elektromos művek www.kelag.at (tessék böngészni, egy információs kánaán) Tesla Roadsterekkel szaladgál, rokkantparkolószerű helyeket épít(tett) ki elektromos autók feltöltésére ingyen, látványosan támogat minden ilyen irányú kezdeményezést. Persze könnyű neki, az idiótája a Napból nyeri a tankolni valót. A standjukon olyan vehemenciával próbálnak segíteni, tájékoztatni hogy már-már kellemetlen. Mondanom sem kell 5 nyelven. Pedig nem akarnak eladni semmit, csak segíteni!!! Hülyén hangzik mi? A városi elektromos biciklizés, motorozás náluk nem utópia, tele van a város ilyenekkel. Arrafelé amiről beszélnek, azt azon mód használatba is veszik, nem lepusztítják! Érted a különbséget?

Vissza a kinduláshoz, hol vagyunk mi ehhez képest, fizikálisan és agyban? Az osztrák egy végtelenül buta nép, képzeld csak akkor érzi jól magát ha minden tip-top körülötte! Most vágja a tüzifát, elefántfüvet termeszt biobriketthez, szedegeti a gazt az út szélén, festegeti a házát, amit látszólag nem kéne, órák alatt épít útpadkákat lefüvezve, félreeső helyeken gondoznak bicikliutakat, várromokat... Minden színes vidám, az emberek mosolyognak. Félre ne érts, ott is vannak problémák, de a mindennapi élet működni látszik! Szóval mindenki megtalálja érdekes módon mit kell csinálnia. A panzióban ahol laktunk 80 feletti nénike, félnyomorékon, két mankós bottal takarít, reggelit készít, felszolgál!!!!!!!!!!! Segíteni akartam, rámszólt, ez az ő dolga! Szégyenemben majd elsüllyedtem, teljesen összezavarodtam, arra gondolván itthon mi folyik a rokkantkártyák körül, leszázalékolásokkal, korrupt hivatalnokokkal, miegymással. Megnéztem az autóikat, nem volt egyikben sem rokkantkártya...!!!!!

A határ osztrák oldalán a 3. faluban önkormányzat 5 EUR/nm-ért ad építési telkeket. Ez még magyar vidéki szinten is jutányos. Odaát rengeteg szélkerék , mind forog, termel. Ezek után átjössz a magyar oldalra, mit látsz? Kevés szélkerék, egy sem forog. Értem én, a szél csak a sógort szereti. Istenem, segíts megértenem...!!! Drájvingolunk a fényből a sötétség birodalma közepibe, közben kocsink alól majd kiszakad a kerék. 40 éve vakolatlanul álló ház, gaztenger, lyukas melegítőben, repedt pulóverben, 200 literes kilógó hassal, haranglábat támasztó magyar (nem norvég cserediák) köpködi az út felé  a szotyit. Szemben egy Babetta csühög, irgalmatlan füstfelhőbe burkolódzva, lovasa egy behorpadt szintén 40 éves bukósisaknak látszó tárggyal a fején, a szotyishoz hasonlóan jól öltözve. Mogorva arcok. P. Mobilt idézve mondhatnám, képernyőkímélő arcok. Ha kíváncsi vagy a szöveg további részére:www.pmobil.hu/pmobilindex.htm  (nem, nem vagyok az ügynökük) Itt senki nem találja meg mit is kéne rendbe tennie. Gyönyörű. De végül is intézzük el azzal, mi vagyunk a frankók, az osztrák a hülye. Így van ez jól! Hallom igen, mi szegények vagyunk. Ez igaz, de fejben! Ott aztán olyan feneketlen sötétség kerített minket hatalmába, hogy az útkereséshez még a gyertyát se gyártották le. Máshol meg légvédelmi reflektorral pásztázzák a jövőt. Na itt tartunk. Pedig nem kell sok, hogy jobb legyen, csak akarni kell. Az akarat errefelé meg mintha hiánycikk lenne.

Hogy politizáljak is politikamentesen. Milyen támogatás, kezdeményezés van a megújuló energiaforrások terén (k)ormány részről, ami hosszú távon kihúzza  a magyart a latrinából. Papíron sírva fakadsz a gyönyörtől annyi van. Van itt minden, kun béla terv, Fedák Sári kártya, megsegítlek alapítvány, alapítványt támogató gittegylet, gittegyletet kisegítő pénzmosoda, közüzemi díjakat nem fizető gőzmosoda. Ezekből rohadt jól állunk. Kézzelfogható eredmény? Dupla 00. A kör bezárult, mert mint tudjuk ez mást is jelöl.

A továbbiakban, hogy az élet UV-val telített oldalán is kirándulgassunk, összegyűjtöttem pár linket, ami így, vagy úgy érdekes lehet számunkra. Előfordulhat, hogy a hozzászólásokban egyikről-másikról már volt szó, de a know-how, a mutter meg a replay sosem árt, plusz így egyben bogarászható. Az hogy belinkelem, nem feltétlenül jelenti, hogy értem a hátterüket, vagy elhiszem, csupán azt szeretném érzékeltetni hol tart a világ, merre is kéne azt a képzeletbeli gyertyát vinni.

Itt van mindjárt a legújabb bejelentés, egy régi motorostól:peswiki.com/index.php/Directory:Andrea_A._Rossi_Cold_Fusion_Generator Hideg fúziós generátor, a bevitt energia 40 szeresét, lehet állítólag kinyerni. Minden tekintetben tanulságos olvasmány. Görögöknél indul még az idén az első, 1MW-os erőmű.

Hidrogénnel hajtott hajó 2003-ból: en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_ship A cikkbeli linkek között van szó egy másik hajóról, ami a fedélzeti szélkerékkel ill. napelemekkel termelt energiával bontja a vizet, majd a a kinyert, sürített gáz, patra szállítva tankolható.

2 liter körül fogyasztó autó, üzemanyag ködöléses technológával. www.fuelvaporcar.com Ő egy kanadai emberke, akinek nemrég égett porig "véletlenül" a műhelye. Mintegy fricskaként megüzente jóakaróinak, minden a fejében van, az autó és némi pénz elvesztésén kívül, komolyabb baj nincs. Sorozatgyártás az idén, vagy jövőre kezdődik. Ezt a technológiát elég sok más amerikai cég is erölteti. Nem újkeletű a dolog, már a lambda szondák megjelenése előtt ismert volt. A szondák ezek ellehetetlenítésére lettek kitalálva, bizonyíthatóan teljesen felesleges.

Következő a sorban Robert Krupa, a Firestorm nevű gyetyájával. Ne szaladj az Ebay-re keresgélni. Nincs. Miért? Szinte örök életű, jelentős benzinmegtakarítás érhető el vele, teljesítménynövekedés mellett. Ma 1.5 USD-ba kerülne legyártani. 1993-as találmányról beszélünk. Máig nem mer senki belenyúlni a gyártásába. A Bosch anno bevizsgálta, szűkszavúan konstatálták, igen mindent tud amit állítottak róla, de nem kívánják gyártani. Lábjegyzet: 6 milliárd gyertya fogy világszerte, évente. A másik szintén régóta köztudott tény, jelenlegi gyertyáink konstrukciója "garantálja" a legmagasabb, autósok által elfogadható és még egy kicsivel több fogyasztást.   peswiki.com/index.php/Directory:Firestorm_Spark_Plug Vállakozó kedvű emberek készítettek már ilyeneket, hasonló hatásokról beszámolva. A cikkbeli linkek között van egy pdf file, ahol házi elkészítésének leírását megtalálod. A kosárszerű elektróda kiképzésére számtalan megoldás létezik.

Felhívnám a figyelmet az oldal végén található rádiós párbeszédre! Sok érdekes csemege lészen ott. Nem lőném le a poénokat, de lustábbaknak: autógyártók tervezik a 42 Volt-os elektromos rendszer bevezetését. Mit fog ez jelenteni....? A fantáziádra bízom. A 400 Forintos benzint se hitted el, még nem is olyan régen!

 

 

 Következő link, a teljessége igénye nélkül, a hidrogénnel hajtott ketyerék tárházát ismerteti, előnyeivel, hátrányaival. Nagy részük már működik, kapható, tehát nem a csillagporos jövőről beszélünk. Csak figyeld az évszámokat! en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_vehicle

Hogy legyen magyar vonatkozása is az egésznek: www.soosmotor.hu/hun/main.htm Minden elismerésem Sóós Úré, hogy ekkora "ellenszélben, itthon ilyenre vállakozik!

Jathropa mint biodiesel. Főleg Indiában kezdték ültetni tömegével, ezt az olajos magtermésű növényt. Hasonló az olivához de emberi és állati fogyasztásra alkalmatlan, így nem legeli le jószág, kártevője nem ismert. Bármilyen elszikesedett, kihalt talajon termeszthető, egyszerűen sajtolással nyerhető ki az olaja. A mi klímánkat is bírná. Már a Mercedes is elismerte jó minőségű üzemanyagként, évekkel ezelőtt. Indiában egy a gond vele: termesztése annyira jövedelmező, hogy tápanyagokban gazdag szántókat tarolnak le, jathropa ültetvények miatt. A termőföldet lepusztítja, így ha esetleg mégis enni jobb lenne a későbbiekben, évtizedekben mérhető mire regenerálódik a talaj, ha egyáltalán... en.wikipedia.org/wiki/Jatropha

Hogy ne kelljen fordítóprogrammal bíbelődni: http://www.alternativenergia.hu/    Igaz, hogy a cikkdömpingen belül viszonylag kevés foglalkozik a hidrogénes autózással, de azért akad érdekes olvasnivaló. Az egyik cikkben felbukkanó magyar vonatkozású cég (Quantum Energy), akik Mezőtúron állítottak elő, szélenergiával hajtott bontókkal, buszok részére hidrogént,... nos azóta "véletlenül" tönkrement.  Segítettek vagy így lehetett legkönnyebben kivillázni a milliárdokat, netán nem is volt ott semmi...? Mindenkinek a fantáziájára bízom.

Ha az autózáson kívül érdekelnek az egyéb energiamegtakarító megoldások és ráérsz május 5.-e  és 7.-e között, ajánlom figyelmedbe a Renexpo-t. A fent belinkelt oldalon ingyenes belépőt gyárthatsz magadnak.

Egyenlőre ennyi, az oldalak amúgy is rengeteg újabbak elérésére adnak lehetőséget. Még a végén információ "túlpangásban" fogunk szenvedni.

Mielőtt zárnám újabb füstölgéseimet, sokadik szolgálati közlemény: mint eddig is, szívesen segítek mindenkinek. Az engem felkeresők és telefonálók hada tudna erről bővebbet mesélni...,de sajnálatosan sokan keverik a segítségkérést a pofátlansággal. Megszámoltam, voltak olyan "érdeklődők", akik 50-100 e-mailben kértek tanácsot 5 nap alatt, mialatt egyfolytában a Skype címemet szerették volna megtudni, egész estét betöltő szeánszokra. Közben saját bevallásuk szerint, a haverjuk azt nem volt hajlandó elárulni, milyen anyagok kellenek. Tudom, magyar honban egymást kihasználni népi játékká fajult, de please, gyakoroljunk egy kis önkontrollt, ha kérhetem! Ellenkező esetben előfordulhat, hogy nem érkezik válasz... Másfelől a kérdezők nagy része, olyan után érdeklődik amit itt már 1000 x leírtam. Pl.: milyen anyag kell? No comment...

A sonkát ne a nyúlban, a tojást meg ne a disznóban keresd!

Kellems Húsvéti Ünnepeket!

Idegen nyelvű olvasóinknak:

Frohe Ostern! Happy easter! Gëzuar Pashkët! Քրիստոս յառեաւ ի մեռելոց Maogmang Pagkabuhay na Liwat ni Kristo, Hyvää Pääsiäistä / Iloista pääsiäistä, Jouaiyeux Pâques, Lek me ech'an ti ta k'uxul orae, Wesołych Świąt Wielkanocnych! Wesołego Alleluja! Priecīgas Lieldienas

...és így tovább

HHO2

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr292847734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomabear 2011.04.23. 02:18:12

Hali!
Ovatosan megjegyzem, a Krupa féle gyertya is a plazmahatáson alapul. Tehát ilyen tipusu gyertya kapható, csak más elven alapul, de a hatás u.a.. Az élettartama is 160,000 km-re tehető.

Azért örülök, hogy nem lehet mindenkit megfélemliteni:P

tomabear 2011.04.23. 02:20:09

@tomabear: VAZZZE lemaradt:
Nagyon kellemes buborékolást az ünnepek alkalmával. :-)

somagabor 2011.04.28. 10:23:23

Basszus lassan függő leszek. :-)
Na de ha van egy kis ideje az embernek akkor szívesek okfejt.

Ami azt illeti ez a bejegyzés nagyos is helytálló és tökéletesen tükrözi a magyar virtust.
Én is szoktam Európa néhány közeli országában "kirándulni" és nem is azon lepődök meg amit ott látok, hanem akkor sírok amikor hazajövök.
Szemét hátán szemét az utak mellet, és ahogy fentebb olvashatjuk ez tisztán nem pénz kérdése.
Ezen kívül az alternatív energiák kihasználása terén is jócskán van még hova fejlődni. Az osztrákoktól egyébbként érdemes tanulni, mert ők ebben nagyon profik.
Most nem akarok légből kapott számokat mondani, de valami jelentős %-a az energiafelhasználásuknak megújuló energiforrásból származik.
Ezalatt nem a "tüzeljük el az egész Bakonyt pár KW áramért" startégiát értem amivel nap mint nap szembesülök.

Szép napot mindenkinek!

Sznoopy 2011.05.02. 10:03:35

Sziasztok,

Sajnos az én szívem is akkor sajdul amikor hazaérek...

HHO-s dologból arra lennék kíváncsi, hogy ha a lemezeket elektromosan érdemes-e kondicionálni? Végre megkaptam őket, tömítés is van, fittingek is akadnak, PVC külső. 16 lemezes lesz, 16x16cm-s és egy spéci gyújtással, ami hatalmas és vastag plazma szikrát produkál, néhány extra amperből :) Elvileg a vizet is meggyújtja :) Erre is kíváncsi lennék, hogy érdemes-e ezzel próbálkoznom, hogy a karburátor alá, egy 20éves találmányt betéve, 80-90fokos deszt vízből csinál vízpárát, ezzel javítva a hatásfokot. Vagy ha van HHO-m, akkor erre már nincs is szükségem?

Jah az autó egy LADA 1500s, most ha érzéssel vesztem 6 litert eszik hosszú úton 8-9-et városban, egy kis szikra dúsító rezgőkörrel.

Ha van ötlet, szívesen várom a bondar.petya kukac gmail.com -ra

Üdv és köszönöm
P

vízagy 2011.05.02. 11:51:38

@Sznoopy: Szia!Tapasztalatom az,hogy érdemes a lemezeket kondícionálni.Én csöves bontót vallatok,de a geometria és az anyag minőség nem befolyásolja egymást.Én így csináltam;20% NaOH,36-40 órán keresztül 10 A.Utána desztvizes mosás,majd KOH 5% 0.8-1A két héten keresztül,majd desztvízes mosás és újra NaOH 20% 10A.Dezstvízes mosás,KOH 5% 0.8-1A 3-4 napon át.Harmadszor ugyan ez az lejárás,és utána desztvizes mosás után lehet használni.Most elektrolitnak nátriumkarbonátot használok(5%-20% attól függően mennyi áramot akarok átkergetni rajta).Ez az elektrolit nem barnul.Persze az elektródák anyaga 316Ti.

imiapo 2011.05.03. 07:51:25

@vízagy: szia mivel jobb a bontód ha "kondícionálva" van? mit tapasztaltál?

imiapo 2011.05.03. 07:51:26

@vízagy: szia mivel jobb a bontód ha "kondícionálva" van? mit tapasztaltál?

attikanagy 2011.05.03. 09:00:03

@Sznoopy: "hogy a karburátor alá, egy 20éves találmányt betéve, 80-90fokos deszt vízből csinál vízpárát"

Mi lenne ez a kreálmány?

amper-vadasz 2011.05.03. 13:41:49

@attikanagy: Szia Attila!

"az autó egy LADA 1500s, a karburátor alá, egy 20éves találmányt betéve, 80-90fokos deszt vízből csinál vízpárát"

Nem lehet más, mint az:

AQUA-spricc - vízbefecskendezés - Bágyi Miklós akkori szabadalmaztatója és feltalálója

vízagy 2011.05.04. 08:35:42

@imiapo: Több gázt termel,-jobb hatásfok-és a bontó melegedése ELHANYAGOLHATÓ a nem kondícionált elektródákhoz képest

tomabear 2011.05.04. 17:25:39

Hali Skacok!
Mint Tamás irta, szerintem elektropolirozzátok a lemezeket. Az Aqua-spricc nem melegvizet ködöl és nem is ködöl. Vizködöt csak nyomással tudsz elő állitani ez már egy fejletebb vizes technika, ha valakit érdekel keressen meg.
Ladákhoz sok jó kiegészitő van mivel jól tuningolható. Keress rá a zsiguli.hu-n, tűte;uis. A vizet pedig ne "szivasd" a motorral, hanem fecskendezd be!

suzso 2011.05.06. 20:43:11

Sziasztok!
Az a kérdésem hogy a Farkas HHO működése valós lehet-e? Mert nekem 14V-on 30A-al sem sikerült még kicsalni kb. 1.8-2L gáz. 21 lemezes 4 semlegessel 0.5mm lemezvastagság 1mm gumi. Ja és a lemez vastagság befolyásoló lehet-e?

hho2 2011.05.07. 07:43:05

@suzso:
Szia!

Maximum 1.3-1.4 litert fogsz látni. A 0.5-ös lemez vékonynak hangzik és ha még melegszik is be fognak hajlani a lemezek középen. Így összeér az összes és semmi nem fog történni. Ha valami csoda folytán mégsem "dobja el magát" a lemez, hamarabb cserére fog szorulni. Egy jól megválasztott anyag sokáig bírja, de a lúg és áram kombinációja idővel megeszi még a saválló anyagot is. Az első szériás Farkas bontók 300 km-t bírtak mielőtt 0-ra redukálódott a belsejük.Mondanom sem kell sima vaslemezek voltak. Tapaszatalatom szerint 0.75-0.8 lehet a legvékonyabb lemez amit még használni lehet. Ezt leszámítva nem játszik nagy szerepet a lemez vastagsága.
HHO2

suzso 2011.05.07. 20:58:41

@hho2:
Vannak közte távtartók, így nem tud össze érni. A lemez vastagságát csak azért kérdezem, csináltam ugyan ilyet 1mm-ből is és az jobban teljesített. Hát ha a 1.5 vagy a 2mm-es még jobb lenne. Ha esetleg van tapasztalat vagy próbálkozzak. Van e értelme.

Sznoopy 2011.05.08. 22:44:46

Nekem 2mm-es, de úgy érzem túl sok áram megy kárba az 1mm-es verzióval szemben.

Kipróbáltam a zsiguli.hu cuccait, egyik sem vált be fogyasztás ügyileg, picit erősebb lett, de inkább többet evett. A cucc a karbi alá 2 részből ál, az egyik egy vékony lemez ami picit szűkít és az alakjából fakadóan brutális forgószelet csinál az üzemanyagból, ez kb 1 liter minusz fogyasztást csinál hosszú úton, városban nem vettem észre különbséget. A másik az hasonlít a zsiguli.hu-s megoldásra, de csak az egyes toroknál van egy visszacsapó szelepes megoldás, ami csak akkor szív - porlaszt, majd az alatta levő előzőleg említett kütyü tornádót csinál belőle, amikor a motor megkívánja. Konkrétan hogy ér-e valamit magában nem hiszem, de a plazmás gyújtással már hatékony lehet. Kipróbálom, ha bejön akkor közzé teszem :)

Sznoopy 2011.05.08. 22:56:58

@vízagy: szia, a kondícionálás milyen áramforrásról megy? Mert én most a PWM miatt egy 2000W-os trafót 50A-es Graetzzal vallatom, de hogy 100W simán elmegy ezek fűtésére az biztos :)

vízagy 2011.05.09. 08:02:05

Szevasz.Akku töltőről ment a kondícionálás,de hogy több áramot kapjon,(15A körül)a töltőt rákapcsoltam egy akkura,az akkura meg a bontót.Így már rengeteg áramot vett fel,de korlátoztam egy 50w-os fényszóró izzóval.Így állítottam be a 15A körüli áramot(de lehet több is,ha bírja a táp)Ez csak a NaOH-os kondícionálásra vonatkozik.Itt az elektrolitnak el kell érni a 40C fokot.Én még melegítettem is a tartályt,mert nem volt elég meleg-télen csináltam,hideg volt a garázsban-plusz beburkoltam a bontót.Bizony elég energia igényes a folyamat,de (tapasztalatom szerint)ezt meg kell csinálni.Jobb lesz a bontó hatásfoka(MMW).A KOH-s fázisnál viszont csak 80mA áram kell!Max.Ezt állítható tápról adtam neki.Ja és még egy fontos;a NaOH fázisnál az áram korlátozás(ha van)a POZITÍV vezetéken legyen!A negatívon semmi ellennállás ne legyen a bontó és a táp között.

tomabear 2011.05.10. 03:07:39

Sziasztok!
Off Utolsó lehetőség, olcsón Pulstar (plazmagyertya)gyertya beszerzésére. Később csak anyagi haszon fejében segitek, sorry! On
Elektropolirozáson senki sem gondolkodott?

hho2 2011.05.10. 06:47:32

@tomabear:
Szia!
Röpke 1.5 hónap után elkészült a mintadarab polírozva. Ha minden igaz, most políroznak egy adagot amit náluk hagytam. Az ára miatt, azt hiszem csak kísérletezésre fogom használni, vagy ha valaki megfizeti és elég türelmes.
HHO2

Sznoopy 2011.05.11. 09:50:41

Szaisztok,

Tegnap óta kicsit változtattam az elektroliton, kb így indult:

Elektrolit alapból 5-6%-os KOH volt, 1.5liter összesen. Ezzel tegnap aksiról 100-110 Ampert is felvett simán, de volt hogy többet. Leengedtem a felét, deszt víz ment a helyére, lement 60 Amperra, leengedtem megint a felét, deszt víz a helyére 35Amper körüli lett, most tettem még hozzá fél liter deszt vizet és megint 40 Amper körüli, pedig hígult.... Most kb 2 liter víz van a rendszerben, kb 2-3%-os az elektrolit. Szóval elvesztettem a fonalat...

Viszont a tegnapi gázhozam, szemmel láthatóan legalább a duplája lett, hallható az alapjáraton az emelkedés és egyenletesebb is lett, pufogóból vízpára is jön, és alig érezni a benzinszagot, pedig előtte egy slukk elég volt hogy benzinkútnak érezzem magam

És úgy tűnik számít az is a cellámnál hogy a két szélső lemezen melyik pólus van, ha negatívval kezdem és fejezem is be, látványosan több a gázhozam :) - s s s + s s s - s s s + s s s -
üdv

Sznoopy 2011.05.11. 13:36:39

www.hobbielektronika.hu/forum/files/85/85c2420ad86722611daf5a1996e39f03.jpg

Szerintetek, a turbó lemez mire való? Ha rajzolgatom a cellákat, nem igazán jövök rá, milyen jelnek kellene rajta lenni, hogy tényleg érjen valamit.

amper-vadasz 2011.05.11. 19:41:30

@Sznoopy: Szia!

A cella hidegen kevesebb gázt termel, ilyenkor a turbó lemezek kapnak negatívot, ahogy a cella elektrolitja működés közben melegszik, vagy a külső hőmérséklet miatt emelkedik ( nyári nagy meleg, forró motortér ) , a turbó lemezek helyett a kék negatív lemez kap negatív betápot. A bontó eredeti induló kapocsfeszültséghez képest esik a cella feszültség a + 1-1 db semleges lemez "bekapcsolása" miatt, de az elektrolit melegedése közben növeli az elektrolit áramvezető képességét. Ilyenkor a bontó nagyobb lemezfelülettel és több cellaszámmal képes ugyan arról a kapocsfeszültségről működni, változatlan áramfelvétel mellett, több gázt termelni.

tomabear 2011.05.12. 20:20:27

Sziasztok!
Erről mit tudtok?
www.ehhoe.eu/home.html
És erről:
saskahho.hupont.hu/15/szamitasaink
Tamás! Vannak az egyesületről infóid?

Sznoopy 2011.05.12. 22:05:41

Jól hangzik amit írnak :)

Nálam úgy alakul a dolog, hogy PWM nélkül beszereltem egy 30A-es relével. Visszaégés gátlót azért teszek az útjába a közeli jövőben.

Amit tapasztaltam, a fordulat ha 1500-on van és bekapcsolom a HHO-t 1700-ra emelkedik, ez bő 10% körül van, hallható, mérhető. Kíváncsi leszek hosszú úton mit tud. Alapból 6.5 litert eszik a kopott motor, ha nem hajtom 6.0 körül. Apám nagyon kételkedik a dologban, de tegnap közölte, hogy harapós lett a zsiga, 80-tól komolyan érezhető különbség volt :) Külön tetszik, ha bekapcsolom, lehalványul a fülke világítás :)

hho2 2011.05.13. 06:38:13

@tomabear:
Szia!
A Sáska féle alakulat, a Farkas általam ismert utolsó ügynökeinek egyike volt. Köztük is lezajlott a viharos válás, január környékén. Most ezen a néven megy a dolog. Az "intézetet" ők hozták létre, ahogy olvashatod is, mintegy reklámozandó a SáskaHHO-t. Tagdíjakról, 2000 EUR-ós bevizsgálási díjakról nem is beszélve.
Csak zárójelben jegyzem meg: érdekes egybeesések sorozata, hogy amikről írtam a cikkekben, valahogy másnak is abban a pillanatban jutott eszébe! Ilyen volt az intézet is.
HHO2

Sznoopy 2011.05.18. 09:07:05

Kész a PWM, szépen lehet szabályozni, bár 16-20A-ral nem termel látványosan...

Viszont a PWM fent van a cella oldalán, szép vastag drótokkal, nem tudom mennyire érzékeny a párára, de majd ha végleges lesz befújom vastagon lakkal

vízagy 2011.05.20. 08:55:41

Szevasztok!Szakértői segítséget kérek villamos ügyben.A kis Polskimban benne van a bontó.Már generátor adja a villanyt(eddig dinamó volt).Hallomásból tudom,hogy ez 32A-t ad a kocsinak.A bontó alapjáraton 10A körül eszik,üveghangú fordulaton 20-22A a felvétele.Tehát a max felvételnél is kellene hogy maradjon 10A körül az akksi töltésére.Mégis már 4szer merült le a tök új akksim egy fél év alatt.A bontó pozitívot közvetlen a generátorról kapja(hőkioldón keresztül)a negatívot relé kapcsolja gyujtás kapcsolón át.Tehát a bontó csak gyujtáson eszik.A bontó betáp kábele kb 2x olyan vastag,mint a töltőszál ami az akkuhoz megy.Nem ez a bibi ami az elégtelen töltést okozza?

amper-vadasz 2011.05.20. 14:54:43

@vízagy: Szerbusz Zoli! A Polszki generátora 34A-es, de az a gond, hogy nem elég kicsi a generátor ékszíjtárcsája a főtengelyéhez képest. Így alapjáraton kicsi a generátor fordulata, ezért alacsony motor fordulaton a Polszki generátor sajnos keveset tölt. Alapjáraton szinte semmit ( pár ampert csupán, a töltésjelző lámpa azért már elalszik tőle ) , ha pl. rajt van a világítás csak 12.6V körül mérsz az akkun, fordulaton már többet tölt, de a segéd diódás generátor szabályzó bekötése miatt nem érzékeli a feszültségszabályzó a menet közben változó rendszer terhelést, így a bekapcsolt világítás és vízbontó terhelésen sem remekel a gyári 9 diódás P-126 generátor.
Anno az enyém átalakítottam pont a fenti gyári rendszer hibái miatt, az eredetinél jóval kisebb átmérőjű ékszíjtárcsát kapott a generátor, szükség volt még egy középső mozgatható ékszíjfeszítő 3. tárcsára is. Így már alapjáraton is megvolt a biztonságos generátor fordulat. A 9 diódás generátor feszültségszabályzása vissza lett alakítva 6 diódásra, és új pozitív szabályzású feszültség szabályzót kapott, amit Lada 1200-as rendszerben kötöttem be, így működött a töltésjelző lámpa is a generátor állórész csillagpontról vezérelt 702-es Lada töltésjelző relével. Ezután kifogástalan erős, minden motorfordulaton atom stabil 14.4V-os töltésem lett. Anno írtam Neked, hogy mivel tudsz még javítani a töltésen... 1x kell valamit normálisan megcsinálni, a toldozásnak, foltozásnak nincs sok értelme.

amper-vadasz 2011.05.20. 15:24:31

@amper-vadasz: Még valami. Érdemes lenne a bontód áramfelvételét 10 max. 15A-ben lefixálni. Nem csak a vízbontó áramfelvétele van mint fogyasztó a 34A-es generátoron. Ott van a világítás, ha minden helyzetjelző és 2db normál H4-es tompított izzó is működik az is fogyaszt rendesen ( kb. 143W ) , plusz ott a gyújtás kb. 3.5-4A, és az akkut is kellene közben tölteni. Ha több az össz áram felvétel, mint a jól működő generátorból kinyerhető 34A, a töltő feszültség ( ideális esetben 14.4V ) fog esni a nagyobb fogyasztói oldal miatt. Nem érdemes a pici 34A generátort csúcsra járatni, leéghet az állórész tekercse. Ezért jobb lenne a 10 - 15A-es áramon tartani a bontód. A Kispolszki speciális generátor beépítése miatt nagyobb teljesítményű generátor beépítése lehetetlen, azzal kell dolgozni, ami van. A dinamó gyengécske 16A áramát így is duplán tudja már a generátor.

amper-vadasz 2011.05.20. 20:22:59

@vízagy: Szia Zoli! Ha már rendben van a P-126 generátor fordulata és töltő feszültsége, és több ampert szeretnél mégis a bontónak adni, LED esíteni kellene a hátsó világítást és az indexet, az első tompított - refi izzók helyett 12V HS1 35/35W halogént javaslok, ami ugyan csak 70W tompított lesz, de 14.4V-os generátor töltő feszültség mellett szépen fog világítani ez is. Így tudsz még spórolni a 34A töltőáramból a bontódhoz is. Érdemes lenne a Polszki gyenge megszakítós gyújtását is felpöckölni, nagyobb és erősebb gyújtószikra jobban és hatékonyabban gyújt. Az intenzív erős gyújtószikrán több múlik, mint a gáz mennyiség termelés növelésen.

HHOnda 2011.05.23. 22:31:15

Üdvözlet mindenkinek ezen oldalon.Köszönök minden infót, amit megosztottatok velem is mint eddig csak megfigyelő. A legtöbbet innen profitáltam hogy sikeres bontót építsek. Hosszútávú tapasztalat nincs mert még nem rég használom de , működik. Úgy érzem van még mit változtatni a szerkezeten hogy hatékonyabb legyen. Erre is nagyon jó ez a csapat akik itt összejöttek, élükön a "Főszerkesztő Úrral" akiben egy költő is elveszett. Én gyakorlati ember vagyok elsősorban mert amit kigondolok az legtöbbször mást mutat a megvalósításkor.
A bontó: 11 lemez, 0.5m2 felület, -ssss+ssss- ,PWM 0-20A,
Elektrolit:2% KOH, Gáz?
Tapasztalat: Csendesebb motor, Nyomaték növekedés (5. fokozat 27 Km\h és még innen rángatás mentesen húz),A fordulatszám lassabban esik vissza (ez jó is és nem is)váltások között. Eddig egyetlen hátrány mutatkozott: A PWM frekije (k.b.400Hz) rátelepedett a zene cucc bemenetére, ezt majd ki kell árnyékolni. A többi tapasztalást csak a hosszútávú teszt mutatja meg.

patkolttojas 2011.05.24. 19:09:22

@HHOnda: Szia! A rádiózavar valamennyire csökkenthető, ha a PWM és a cella vezetékeire ferritgyűrűket húzol! Minden egyes gyűrű megfelel egy 1 menetes fojtónak, ami a nagyfrekis zavarokat van hivatva kiszűrni!
Ilyenekre gondoltam:
www.hqelektronik.hu/pr?srch=ferritgy%FBr%FB&ls=20&sm=2
Üdv.: patkolttojas

HHOnda 2011.05.24. 21:42:05

@patkolttojas: Szia! Köszönöm a segítséget. Ez jó ötlet, kipróbálom. A teljességhez hozzátartozik hogy, a PWM vezérlése két poti+kapcsolók+V,A,Hőfok,műszerek közel helyezkednek el a fejegységhez, viszont ez árnyékolt kábelen keresztül csatlakozik a PWM-hez.
További tapasztalás: Visszaégés-gátlót réz-dörzsiből sikerült csinálnom mert a finom bronz szálat nem tudtam beszerezni. Fegyverboltban próbálkoztam ahol katalógusban létezik ilyen de, a Magyarok nem tisztítják effélével a mordályaikat.
10-es belső átmérőjű rézcső, 220 mm hosszban, egy teljes dörzsit sikerült belepréselni.
A hőfokmérés analóg műszeres megoldású(az olaj-hőfokmérőt tettem át a cellára némi átkalibrálással). Lehet hogy nem jó ötlet de, gagyi külső-belső hőmérőkből is lehetne ilyet készíteni mert, az optimális hőfok tartományt tudják mutatni.

HHOnda 2011.05.25. 21:27:16

Sziasztok.
Már régebb óta foglalkoztat a nappali menetfény kiváltása ledes világításra. Léteznek ilyen szettek egészen olcsó áron amelyekben már szerepel E-minősítés (5-7 e.Ft) Ezeket vizsgálva elég silány termékek, valóban gyenge a fényerejük. A magasabb árkategóriában viszont már vannak jók amelyek gyári helyekre ill. a hűtőmaszkba lehet beépíteni. A szabályos működés a tompítottal együtt csak fél fénnyel világíthat vagy, egyáltalán nem. Most voltam műszakin ott nagyon lebeszéltek róla hogy ilyet felszereljek mert, még nem tisztázottak a jogszabályok mint régen, a harmadik féklámpánál. Az eladók természetesen az ellenkezőjét mondják : Te felszerelheted, 40cm innen 25cm onnan, adunk relét is ami lekapcsolja ha rá adod a tompítottat stb.
A lényeg, ez nekünk nagyon jó lenne, már mint az a kb 10 Amper, meg hát minek világítanak a helyzetjelzők, a műszerfal és a rendszám világítások. Ez mindenkinek jó lenne mert 0.5-0.7 l / 100 megtakarítás.
Tudtok ebben a témában valamit ami megoldás lenne?

hho2 2011.05.26. 07:04:16

@HHOnda:
Szia!

Már régóta nézegetem a LED-es autóvilágítást. Ha adhatok tanácsot, ne itthon keresd ezeket. Ide a legócskább vackok kerülnek be, horror áron. A lakásvilágításom mind LED, 1 éve cseréltem le, ezeket itthon még nem is lehet kapni, ill. 1 helyen 3-4 szeres áron. Ha szeretnéd látni hol tart ez a dolog, nézz szét az Ebayen, de ne a magyaron. 1-2 jó megoldás létezik már a tompított és fényszóró kiváltására, de szerintem 50 USD és afelett drágának tartom. Féklámpa, helyzetjelző stb. viszont már óriási választékban van.
HHO2

vízagy 2011.05.26. 07:55:17

@HHOnda: Jó hírem van;VAN MEGOLDÁS!NE KAPCSOD FEL A VILÁGÍTÁST,HA ANNYIRA VILÁGÍT A NAP,HOGY MÁR NEM IS EGYSZERŰEN NAPSZEMÜVEGBEN ,HANEM HEGESZTŐ PAJZSBAN KELL VEZETNI!Félre téve az iróniát;legkirívóbb példája ez(nappali világítás)a mérhetetlen emberi hülyeségnek.Valami ökör kitalálta,valamelyik lator politikus bevezette,az engedelmes állampolgár megalkalmazza és végrehajtja,"mint a barom,melyet igába hajt..."Néhány józan gondolkodású ember ina szakadtából keres,kutat eszközöket-módszereket az üza. fogyasztás csökkentésére.Mások papolnak a környezet szennyezésről.Megint mások mágjára küldik a dohányosokat.Kiírtatják a szintén boszorkánynak kikiáltott allergéneket-a bennünket körűlvevő növény és állat fajok mintegy fele-de megtehetik.Mert a természet(óriási tévhit!)nem üt vissza.Mert a köz,az emberek érdekében hozzák döntéseiket.A kis Polszkim fogyasztása Eger-Tata távon 7 dl külömbséget mutat világítás és világítás nélküli (azonos körülmények/sebesség,időjárás/forgalom stb/közlekedés között.Nem számoltam utána,de több ezer literre becsülöm az üza.mennyiséget,amit a szükségtelen világítás használata elvisz naponta csak kis hazánkban.Egyes város részekben szintén heg.pajzs kell éjszaka.Egy leejtett tűt meg lehet találni-hála a közvilágításnak.És mivel a busz-villamos stb megállókat ki kell világítani,a közvilágító kandelláberre fel van téve egy másik lámpa is -a BKV részéről.A közeli vasút állomáson(naponta 3 vonat pár közlekedik/éjjel egy sem)kb HÉTEZER WATT ontja a fényt óránként a kandelláberekről a közvilágítás mellett.A szomszéd kis faluban 600 méter hosszan a közvilágítás az úttetstől 20 méterre,a házak KERTJÉBEN világít a krumplinak.És ezekért senki nem szól(és a többi ezer meg ezer esztelen pazarlásért sem)Néhány ember ina szakadtáig keres,kutat energia megtakarító eszközöket,módszereket.MINEK???"Ezek" már feltalálták az ingyen energiát!

patkolttojas 2011.05.26. 17:32:14

@vízagy: Szia! Azt hiszem tényleg el vagyunk szállva! Csak szeretnék rávilágítani (LED-el is lehet tőlem!)arra, hogy a nagyon szidott SZU-ban voltam egy párszor annak idején, holmi hivatalos kiküldetésben, de 1985-ben még egészen biztos, hogy a városban (Moszkva)illetve lakott területen, este tilos volt a tompított fényszóró használata, kizárólag a helyzetjelzőket volt szabad használni! Azt is el kell mondanom, hogy nem vakított el egy szembejövő fényszórója, sőt az átfutó gyalogos is teljesen látható volt ennek ellenére. Télen, hóban baromi jó volt, de még esőben is! Pedig a közvilágítás is igen csak spórolós volt, ami emlékeztetett a pesti 50-es évekre. Bármennyire is hihetetlen, de sokkal kevesebb volt a baleset ennek következtében. Sőt még azt is mondom, hogy még sávok sem voltak felfestve az alig 2 x 4 sávosnak tekinthető utakon sem! Illetve volt 1, a legbelső, ahol halandó nem mehetett, csak mentő, rendőr és a DT rendszámos autók! Persze ezek csak a sugárutakon voltak kialakítva.
Hogy mit akarok ebből kihozni, hát csak annyit, hogy ők már akkor is tudták, hogy miként lehet spórolni, még akkor is, ha benzin nagyhatalom voltak. A rend őrei egyetlen mozdulattal kiintettek bárkit még a legbelső sávból is, ha renitenskedett, és ki tudja miért esze ágában sem volt elmenekülni, hanem szépen kiállt és várta a büntit! Nagyon keményen büntették a dolgokat! Olyan autók is voltak, amik nem mehettek be a belvárosba, mert nem felelt meg a műszaki állapotuk! Ez nem vicc! 1985! Lehet, hogy itt is ilyesmi kellene?

lütyő 2011.05.26. 20:50:39

Mizujs a plazma gyertyákal, hogy bozseválnak?

HHOnda 2011.05.26. 22:13:19

Sziasztok.
Köszönöm a válaszokat, ki és lemerítők voltak, ez a helyzet idehaza.
Tapasztalás: amint említettem a fordulat lassabban esik vissza valamivel, a gázpedál elengedésekor. A Mátra környékén közlekedem a legtöbbet ahol minden gödör alján egy-egy település van. A motorféket szeretem használni még sík úton is lassításkor, 8-10%-os lejtőn pláne, most viszont olyan a hatás mint a régi Csepel bringám fékje esőben, szinte gyorsul nem hogy lassulna. A cellát lekapcsolva van egy kis fázis késés mert még termelődik gáz. Visszakapcsolva úgy szintén késik.
A gázpedállal vezérelni a PWM-et, teljesen felengedett pedál állásnál pedig egy mikrokapcsolóval szüneteltetni a cellát. Szerintetek van-e ennek értelme, van valami hasonló tapasztalás, vagy elég a két beállítás (országúti-városi)?

attikanagy 2011.05.27. 08:31:35

Üdv.

Olyat kérdeznék tőletek,hogy kísérletezett-e valaki avval,hogy a bevezetett gázt a pillangó elé és után vezette be.Illetve a kettő közötti különbség mi lett.
Köszönöm.

lütyő 2011.05.27. 14:31:10

@HHOnda: Szevasz.
Én úgy küszöböltemki a motorfék csökenést hogy visszakapcsolok egyet. Motórfék hiánya vag jelentős csökenése az alföldönis érezhető ezért kicsit nagyobb követési távolságot tartok de ígyis többet kell használni a féket.
Télen sikerűlt tartósan elérni a 7,8-8L fogyasztást és reményketem hogy ez továbfog csökeni mivel a télen beszerelt karterszürő csak tovább javít gondoltam a nyári viszonyokban, érdekes módon hiába let meleg a fogyaszás nemcsökent továb, valószínű ez az optimális amit kilehet csikarni a paripából.
Üdv

tomabear 2011.05.27. 16:13:54

@lütyő: hali!

Kérdésedre válaszolva, nekem szuper. Az automat eddig nem tudták etanolhoz beállitani, most 60-40 az arány és jó. )évvel ezelött 5,5 l/100km volt a fogyim, tavaly összel 8 l/100km körül volt ugyan azon az utvonalon ahol most mértem a fogyit. Szeged - Demjén (Eger)470 km, 5,9 l/100km lett a fogyasztás. Egri Toyota Corolla 50-50 etanollal, 8 literről 6,8 literre esett a fogyi.
OFF Szombaton rendelem az utolsó adag kedvezményes gyertyát, ha érdekel még valakit. ON

Marthen (törölt) 2011.05.27. 21:14:14

@attikanagy: Én először a torokba kötöttem 1,4-es Polomba és az történt hogy a vákum beszívta a kiegyenlítőtartályt annyira hogy félő volt hogy összeroppan :)
Így maradt a kúrás (bocs, fúrás ! ) a légszűrőház alján úgy hogy a szűrő után a szívótorok közelében legyen a csövem vége, de most éppen azt tapsztaltam hogy a kacifántos bevezetés miatt a cső összenyomódott és cserélni kell egy stabilabb csőre. A közeli napok feladata.
Szóval a kérdésedre adott válasz szerintem hogy a pill szelep elé kell kötni, nem erős vákumba.

attikanagy 2011.05.28. 07:04:18

@Marthen: Üdv.

A Jcellből vett ötlet alapján meg lehet csinálni frankón.A kérdésem csak arra irányulna,hogy milyen változási tapasztalat van a száraz gázzal és a vízpárás gázzal.Már ha próbálta valaki külön külön is.

lütyő 2011.05.28. 20:05:13

Használtam ígyis úgyis nemvetem észre kűlömbséget.
Viszont a napokban kísérleteztem a levegőszűrő ház kialakítása miatt kb féldeci vizet belehet önteni a szűrőházba. Érezhetően javítot a renceren de hamar kifogyot, elpárolgot. Valószínű óriás buburékoltató amin minden beszívot levegő keresztűlhalad brutális eredményt hpozhatna. De ígyis azzal macerálnak a haverok hogy annyi víz távozik a kipufogón hogy meglocsolhatnám vele bírtokot csak körbe kell szaladni a köcsival és kész.
Üdv.

HHOnda 2011.05.30. 21:12:32

Sziasztok.
Tapasztalás: Nagyon tetszik a már-már diesel-es nyomaték az alsó fordulat tartományban. Ha azonban pörög a motor (100-nál 5.ben 2750) nyomaték csökkenést érzek. Karburátoros, vákuumos, előgyujtás szabályzó amely 14.2-30 fokot tud állítani a fordulattól függően.
Felvetés: A gyorsabb égési folyamat okozza ezt, amint a hidrogén hangsebességgel elég? Vagy valami más?
Mindenesetre, minél több gázt termel a cella, annál jobban érezhető. Nem hallani hogy a motor kopogna (a felső holtpont előtt történne a gáz terjeszkedése) de mintha fojtva lenne a kipufogó rendszer (már tapasztaltam ilyet) és ez fogná a teljesítményt.
Mi a véleményetek? Én úgy érzem ha egy kicsit sportosabban vezetnék (nem ez a stílusom) akkor még többet fogyasztana mint HHO nélkül. Ezt olvastam is több helyen hogy, nem szabad kihasználni a plusz energiát mert, akkor nincs megtakarítás. Esetleg ez is okozhatja amit én tapasztaltam?

vízagy 2011.05.31. 08:32:27

@HHOnda: Szevasz!Nekem kis Polskiba van téve bontó.Mosz nem írom le a paramétereit-a motorra gyakorolt hatásról kérdeztél.Ha már kellően meleg a motor a Fiatnál,nagyobb terhelésnél(hegy menet)hallhatóan "becsörög"a motor.Ezt csak meleg időben csinálja.Néhány hete komolyan azthittem elszabadult a szelephimba-menni is alig bírt szerencsétlen.Visszavettem az előgyujtáson-most 1.2mm fhp előtt.Szinte bika lett.De még ez az előgyujtás is sok lehet neki,mert tegnap megint becsörgött egy picit.Fokra nem tudom állítani,túl durva a jelölés blokkon,ezért állítom mm-re.Szerintem a hidrogén nagysebességű égése lehet magyarázat a Nálad tapasztaltakra is.Tegnap Eger-Debrecen vonalon meg-meg zavartam a "Rigót"(110-ig itt-ott)4.6 L/100 odafelé.Visszafelé max.85km/h a fogyasztás 4.3L/100.Tehát igaz lehet a sportos vezetés megtekerítást elvivő hatása.

patkolttojas 2011.05.31. 09:47:55

Szia!
Érdekes amit írsz, de nincs benne ellentmondás?
Először azt mondod, hogy:
"Nagyon tetszik a már-már diesel-es nyomaték az alsó fordulat tartományban."
OK. Modjuk, hogy ez a HHO hatása - nyilván. Eddig rendben van.
Majd ezzel folytatod:
"Ha azonban pörög a motor (100-nál 5.ben 2750) nyomaték csökkenést érzek."
Ez is lehetséges.
De most jön amit nem értek:
"Mindenesetre, minél több gázt termel a cella, annál jobban érezhető."
Mi? Az alacsony fordulaton a nagyobb nyomaték, avagy a magasabb fordulatszámon a nyomaték csökkenése?

Először elgondolkodtam az első dolgon. Örültem, mert nyilván a HHO hatása érvényesült. Tovább olvasva pedig arra gondoltam, hogy nyilván a magasabb fordulaton arányában sokkal kevesebb HHO jut egy munkaütemre, vagyis nyilván csökkenhetne a sikeresen feltornázott nyomaték. De ez relatív dolog. Egy érzés az kevés arra, hogy megmondjuk, hogy csökken e, vagy nem. Mire gondolok? Amikor alacsony fordulaton nagyobb nyomatékot tapasztalok az sokkal látványosabb. Rugalmasabban indulok, egy darabig "jobban húz", sportosabbnak tűnik. Igen ám, de ehhez az érzéshez társítom majd az elvárásomat, miszerint nagyobb sebességen is elvárnám ugyan ezt a dinamikát a motortól, amit induláskor tapasztaltam. Ezt csak mérni lehet fékpadon, vagy esetleg más módszerrel.

Aztán jött a számomra ellentmondásos rész. A minél több gáz, annál jobban érezhető hatás. Ha az alacsony fordulatszámra értelmezem, akkor jó, de ha a magasabbra, ahol csökken a nyomaték, akkor nem igaz a feltevés, miszerint a több HHO nagyobb nyomatékot eredményez.

Egy csomó ideig filóztam rajta, hogy megírjam e az aggályaimat, de végül is megtettem.
Szerintem próbáld meg csökkenteni az általam persze ismeretlen mennyiségű gáztermelésedet, lehet, hogy az a 6 liter/perc -:) (Wolf úrra gondoltam közben!) sok neki. A csökkentett gáztermelés esetén a nagyobb fordulatnál esetleg visszakaphatnád az eredeti nyomatékot, mert oly pici HHO jut egy munkaütemre, hogy az kevésbé befolyásolja nyomatékot. Persze ez nem biztos, de lehet, hogy így van. A tapasztalatok szerint igen kis mennyiségű HHO-val is rendkívüli eredményeket lehet elérni, amiből az a következtetés vonható le, hogy az arányosság a lényeg!

A gáz égésére vonatkozó feltevéseink nyilván eltérhetnek egymástól, nekem más a teóriám ezzel kapcsolatban, amit már ugyanitt egyszer kifejtettem egy bejegyzésemben. Röviden: egyrészt katalizálja a HHO a fosszilis üzemanyag égését, de másrészről pedig szerintem a hidrogén égéséből eredően keletkezett víz, majd vízgőz tágulásáról lehet szó, mely 12 X akkora, mint a benzin égésekor keletkező térfogat növekedés. Persze az uralkodó hőmérséklet hatására a víz megint alkotó elemeire bomlik és kezdődik elölről az egész folyamat, szinte láncreakció szinten, mindaddig, amíg az égés tart a hengeren belül. Ezért itt egyszerre kettős hatás érvényesül.
Ez kizárólag magánvélemény, nem tudom semmivel alátámasztani a valódiságát, de azt hiszem nem is akarom. Ha valaki meg akar győzni az ellenkezőjéről, annak szívesen állok elébe!

Üdvözlettel: patkolttojas

amper-vadasz 2011.05.31. 11:14:12

Sziasztok!

Egy kis csemege.

A normál gyújtószikra ugyan nem olyan hatékony, mint pl. a gyújtógyertyára épített kondenzátoros mini plazmagyújtás, de szereti a benzin - levegő - HHO - vízpára mixet begyújtani.

A mini plazmagyújtás a benzin - levegő üzemanyag keveréket nagyon hatékonyan gyújtja be ( minél nagyobb a pF kapacitás értéke, annál brutálisabb a hatása, a gyári gyújtásrendszerek nagyban befolyásolják az építhető gyertya kapacitás pF esetleg nF értékét! ) , de a vízpára és a HHO gáz már nem tetszik neki!

"A hagyományos gyu megoldásokkal az a gond, hogy túl rossz hatásfokúak.
A gyertya (illetve a rosszul kialakított áramkör) nem képes a trafóból jövő elektromos energiát kellő módon hasznosítani.
Ez abból adódik, hogy az ívcsatorna ellenállása nagyon kicsi, a gyertya-rendszer ellenállása pedig túl nagy, így az ívben kevés energia disszipálódik hővé.

A megoldás tehát: növelni az előbbi, csökkenteni az utóbbi ellenállását.

A gyertyák átlagosak 6-7 kOhm ohmikus ellenállásúak. Vásároljunk olyat, amely közel 0 ellenállású! Ezek általában a dobozon réz maggal reklámozottak (copper core). (Vigyünk magunkkal ómmérőt is a boltba.)
Az ív ellenállása növelésének érdekében növeljük az ív frekvenciáját! Sajnos minél nagyobb az ioncsatornában az áram, annál kisebb átmérőjű lesz (pinch-effektus), és annál könnyebben talál magának könnyű utat a delej, és munkáját el nem végezve kihuny.
Ha a frekvenciát növeljük akkor a bőrhatás (skin-effekus) jobban kezd érvényesülni, és az áramok inkább a vezető (ioncsatorna) felületén folynak, növelvén a hatásos átmérőt.

Készítsük tehát nagyfrekvenciás rezgőkört a gyertya és egy kondenzátor segítségével!
Ehhez olyan kondi kell aminek átütési feszültsége legalább 30-40kV, kapacitása 100-200pF és legalább 100MHz-ig működőképes (kis veszteségű).
Kapcsoljuk a kondik a gyertyával párhuzamosan. Egy ilyen rezgőkörben a kondi az szikraközzel mint kis értékű ellenállással alkot rezgőkört. A rendszer induktivitása nagyon csekély, ohmikus ellenállása csak az ív ohmikus ellenállásából adódik (Rgyertya=0!).
Ez a rezgőkör több MHz-es (kb 10-100MHz) frekvencián is rezeghet, szapora, nagy térfogatú ívkisülést keltve. És ami a legfontosabb: magasabb hatásfokkal alakítja az elektromos energiát a szikraközben hőenergiává.
A kisülés alatt a gáz olyan magas fokon ionizálttá válik, hogy nagyobb mennyiségű (persze relatív) plazma jön létre."

Valószínűleg a plazmás ív magas frekvenciáját nem kedveli a HHO gáz és vízpára. Érdekes jelenség!

Nem mindegy, hogy milyen üzemanyag keveréket szeretnénk elégetni, és az sem mindegy, hogy milyen gyújtószikrát használunk fel az égés beindításához.

HHOnda 2011.05.31. 19:46:16

Köszönöm szépen a válaszokat.
Visszaolvasva valóban nem voltam teljesen egyértelmű.
A 2750-es ford.=100 Km/h csak egy irányadó volt mivel, vannak hosszabbra áttételezett váltók is így, könnyebb viszonyítanotok más járgányokon tapasztaltakkal.
110-ig 5.-ben még a lábfejemen is érezhető az elgémberedés hosszú úton (erősebb visszahúzórugót kell beszerelnem lehet).A probléma inkább ezen tempónál való még további gyorsításkor ill. még nagyobb sebességnél és ezzel együtt fordulatnál történik. A kipufogós példa azért jó mert, egyszer úgy hegesztették meg a hátulsó dobot hogy összeomlott benne a kőzetgyapot és, lezárta a kimeneti nyílást, kis fordulaton szépen dolgozott de,nagy fordulaton a gáz feltorlódott, szinte megtorpant a masina. Az érzés ez. Fékpadon persze mindezt jobban ki lehetne mutatni.
A gáztermelés tényleg X. Nem valószínű a 6L az 1.6-hoz közelebb áll vagy a 0.6-hoz. Viszont tapasztalok olyat hogy, kikapcsolt cellánál is már, nem olyan mint az előtt volt. Valakitől olvastam itt hogy, nem érte el a kívánt hatást ill. kiszerelte más okból és utána jelentkezett ill. továbbra is megmaradt a fogy. csökk. Ez hogy lehetséges?
Valamint, mennyi gáz nyerhető ki 1l KHO-os desztvízből? (1000Km 1l, ilyet is olvasni
(1l-ből 35l gáz a következő) (nekem olyan bontóm van ami 3l/perc 1.5l elektrolittal elmegyek 800-1000Km olvastam máshol)
Nekem ez ami nagyon ellentmondásos.
Visszatérve a jelenségre.Bármennyire is kis mennyiségű HHO jut egy munkaütemre magas fordulaton, ami változik az az előgyújtás 14.2-ről 30 fokra és ez nagyon sok szerintem, ha arról van szó hogy a Hidrogén megváltoztatja a benzin levegő keverék gyulladási késedelmét, akár negatív akár pozitív irányba, akkor nyomaték vesztés lép fel.
A megoldás talán (amit nem tudok kipróbálni) egy 6. fokozat lenne - kis fordulat nagy nyomaték.

patkolttojas 2011.05.31. 20:51:08

@HHOnda: Szia! Na jó, akkor a következő az igazság:

1 liter vízből származó HHO literben: 1838

1 liter vízből származó Hidrogén m3: 1,22533333

1 liter vízből származó Hidrogén kilóban: 0,11028

Az, hogy mennyi idő alatt használod fel a termelt mennyiségedet, azt könnyen kiszámolhatod. Tulajdon képen fordítva is lehet számolni, ha pontosan tudod, hogy mennyit ment a cellád, vagyis hány percet, vagy órát, s pontosan tudod regisztrálni, hogy mennyi idő alatt bontasz el 1 liter vizet, akkor megállapíthatod a bontód átlagteljesítményét is.
Ami az előgyújtást illeti, hát azzal bármit is csinálhat a HHO. Na ezt csak azért mondom, mert pl. nekem még nagyobbra kellett állítanom az előgyújtási szöget a HHO miatt, mert addig semmit nem tapasztaltam fogyasztáscsökkenésben. Csak megemlíteném, bár tudod, de szintén Toyota és karburátoros.
Próbáld ki, lehet, hogy bejön. Mit veszíthetsz? Kopogáshatárig tekergethetsz bátran, legfeljebb jelöld össze az eredeti állapotot, hogy bármikor vissza tudjad állítani! Egy próbát megér!
Ha pedig elolvastad a Tamás bejegyzésében azt a részt, hogy beépítés helyett egy 8-10 órás "tisztító kúrát" végeznek az autókon és utána "szabadon engedik" őket holmi fizetgetés ellenében, akkor nyilván van hatása, sőt, akár nem is kell folyamatosan használni, mert valami (jó is) történik a működése alatt magában a motorban!

HHOnda 2011.05.31. 22:32:42

@patkolttojas: Szia. Köszönöm a gyors reagálást. Kipróbálom a gyújtási-szög állítást. A gyári érték be van jelölve így, vissza tudom tekerni.
Az biztos hogy valami történik a motorban a HHO-nak köszönhetően és ez jó dolog.
Csak két hete működtetem a kocsiba, nincs sok tapasztalatom, előtte hónapokig kísérleteztem amikor csak volt időm, jobb híján a szobám íróasztalán. Alig vártam a végeredményt, az első tapasztalásokat, amiket megoszthatok Veletek is. Túlzottan nem bíztam a sikerben de, láttam benne fantáziát. A PWM-re helyeztem a hangsúlyt. Különböző impulzus generátorokkal próbálkoztam hullámforma, kitöltési tényező, stb. Azt tapasztaltam hogy a különböző beállítások nem azonnal okoznak változást a cellában (gáz, habzás, hőfok) lehet hogy csak órák után. A bontó összeépítésekor rámértem nincs-e zárlat a lemezek között. Nem volt, viszont a középső lemeztől jobbra balra eső második lemezeknél feszültséget mértem ekkor még folyadék sem volt a cellában. Az érdekes még hogy, ha átvittem akár a szoba másik felébe már más értéket mutatott a műszer. Ezt csak azért írom le mert lehet hogy az sem mindegy hol működik a szerkezet. Úgy magyaráztam ezt a jelenséget mint egy detektoros rádióvevőt amely az antennából szól táp nélkül. Az elektromágneses erőterek jobban befolyásolták a működést mint pl. a PWM frekije, ezt kipróbáltam, de végül is idő hiányában, abba hagytam a kísérletezést.

attikanagy 2011.06.01. 13:29:05

@HHOnda: Üdv.
"és utána jelentkezett ill. továbbra is megmaradt a fogy. csökk. Ez hogy lehetséges?"

Röviden: a hidrogén különböző fémekben elnyelődik ami később visszanyerhető.Pl.:www.energiacentrum.com/news/hidrogen_termeles_es_tarolas_celjat_szolgalo_hazai_kutatas_eredmenye.html
vagy olvasd a Joecella témát ha bővebben érdekel.

Sznoopy 2011.06.05. 12:00:33

sziasztok,

Megvan a második éles teszt, ez elsőnél elfüstölt a PWM-en az egyik vezető sáv 150km után :)

A másodiknál már ment hibátlanul, LADA 1500s, benzines üzemnél elég jól elvett fogyasztással, nem is ment rendesen. Most erőből 130-140közt is előztem 4-esben, aztán lazán betoltam 5-ösbe :) Szóval 100-130 közti átlaggal, tudom nem szabályos a 44-es úton, de 6.5 literes fogyasztásom lett 160km megtétele után. Megpróbálok szabályosan is menni majd, de olyan harapós lett a HHO-tól :)

Most el lesz tőle megint véve a kaja, kicsi előgyújtást is kap és így leszek rá kíváncsi, de készül az új dual HHO is külön - külön PWM-mel.

Ötletet tudna valaki adni, hogy tudok a 2mm-es lemezből 1mm-t csinálni?

üdv

amper-vadasz 2011.06.10. 10:32:02

Sziasztok!

www.origo.hu/itthon/20110610-lebukott-egy-szakacs-borsodban-aki-hasznalt-etolajjal-tankolta-autojat.html

Ez Magyarország, a zöldkártyán pedig majd azért büntetnek, mert túl tiszta lett az autó kipufogó gáza a plazmagyújtástól, vagy a víz - HHO hidrogéntől.

Az etanolt is megadóztatják, közben a politikusok lopnak a legtöbbet

vízagy 2011.06.10. 12:00:25

@amper-vadasz: Szevasz!Megérettnek érzem a helyzetet,hogy átalakítsam LED-es re a Rigó helyzetjelző és hátsó világítását.Igen jól jönne az a pár plusz amper.Az a kérésem,hogy ha van valami kiforrott módszer erre küld el légyszi'(vagy valaki más)a technika leírását.Köszike.

SR77 2011.06.10. 21:00:58

Sziasztok!
Jómagam "csöves csávó" vagyok csak még nagyon az elején. Olvastam, hogy Vízagy szintén ezt a fajta megoldást alkalmazza így volna egy pár kérdésem. A Dave Lawton féle Meyer reprodukció irányba indultam el. Van-e valakinek tapasztalata azzal az elektronikával? A csöveket csiszolva, polírozva vagy csak simán érdemes kondicionálni? A hangolás valóban csak annyi, hogy belevágok a külső csőbe és méregetem a rezonancifrekvenciát? A segítséget előre is köszönöm.

vízagy 2011.06.12. 13:38:42

Szevasz"Sors társ".Végre valaki,akivel közös utat járunk.Ha bár miben tudok,én segítek.Tömören leírom a tapasztalataimat-hátha tudsz valamit hasznosítani belőle.Előre bocsátom;ezek NEM INSTRUKCIÓK,az én tapasztalataim.Az anyag 316Ti Pesten vettem a Gyár utcában(min. 6m adnak el,de elvágják,ha kéred)A két szál-28x1.5 és 22x2-70ezer volt.Abontó 8 csőpár,250mm hosszú.A szemben levő felületeket durva csiszolópapírral megcsiszoltam.Nem a fényesség,hanem afelület miatt,hogy"hepe-hupás"legyen.A bekötésükre ezer módot próbáltam,legjobb a 8 sorba kötve.Első csőre(28 as)a pozitív felül bekötve,a 22-es aljáról megy a következő 28-as tetejére stb.Kettö mm-es 316Ti huzallal van kivezetve az 50mm-es PVC cső külselyére 5mm-es 316Ti csavarokkal.A huzalok a csavarokat kötik össze a csövekkel.A PVC csövek alul fixen dugózva,ragasztva Vinilfix ragasztóval,felül dugózva,gumigyűrű tömítéssel,a dugó közepén "T"elágazóval a gáz kivezetés.Az elektrolit Nakarbonát(szóda)kb 5%-os esővízben oldva.Nekem ez jött be,nem habzik(alig-alig)és nem barnul.Az áram felvétel max fordulaton(kis Polszki)18-20A,közepes ford.-nál 15A körül.És több órai üzem alatt sem melegszik,nem éri el a 30C-fokot.Direktbe kötve a dinamóra(elektronika -PWM-nélkül)a gázhozam közepes fordulaton 1-1.2l/perc.A gáz (bubleren keresztül)közvetlen a porlasztóba vezetve a pillangó szelep elé.A fő fúvóka furatát kb felére csökkentettem(réz dróttal).A csövek kondícionálása elég macerás.NaOH 20%-os,annyi amper,amennyit a táp elbír,36-40 órát.Az elektrolit hőfoka EL KELL HOGY ÉRJE A 40C fokot-70-ig mehet.Utána esővízzel alaposan kimosni(ezután soha ne érintsd csupasz kézzel)majd 20%-os KOH KÉT HÉTIG max 60-70 milli amperral.Ezután mosás,újra a NaOH eljárás,mosás és újra KOH kezelés,de már csak 2-3nap.Ismét NaOH kezelés,mosás majd KOH kezelés szintén 2-3 nap,mosás, harmadik NAOH kezelés és mosás után (elvileg)kész.A hangolásról:A nagyobb átmérőjű(nálam 28-as)csőnek kell lenni a VASTAGABB FALÚNAK(2mm)a vékonyabb(belső)csőnek a vékonyabb(1,5mm-es)Külömben az életbe nem hangolod be.Én itt kurtam el,hogy a külső cső a vastagabb falú,így nem is tudtam "egy szólamba"hozni őket.Valószínű ez az oka,hogy a frekvenciákra rá se hederít.Prábáltam olyan PWM-et is,amin a freki küön is állítható,de egyetlen frekin sem volt érezhető változás a gázhozamban,se a hatásfok(MMW)ben.Jelenleg 6,5-7.2 között mozog.A legjobb MMW a senkiházi Magnum Tuning Kft től vett PWM-el volt(MMW 16)viszont a gázhozam ennél az MMW.nél csak 1-2dl volt.Sajnos a PWM megdöglött,(néhány óra üzem után)a senkiháziak meg nem cserélték ki pedig 1 év garancia volt.A fogyasztásom össze-vissza ugrált.Mai napig sem tudom miért,volt 6.5 3,2,most úgy néz ki tartósan beállt 4.2 re.Bontó nélkül 6L/100 körül van.Az előgyujtást 1mm re tettem fhp előtt,de azt hiszem még ettől is kevesebb kell neki(jó meleg motornál erős terhelésen-hegy menet-)"be csörög" a picim.Ja és 110pF-os "mini plazma"gyertya kapacitásom van.Hát ezek a tapasztalatok,remélem tudsz használni valamit belőle,Sok sikert.

tomabear 2011.06.18. 12:46:00

@vízagy: Szeva!
Ez már manapság kiforrott technika, "csak" pénz kérdése. Itthon is beszerezhető a ledes "izzó", de én az ebayt ajánlom. Sokkal olcsobban beszerezhetőek, csak meg kell várni a hong kongi postát. De ne felejtsd el az első helyzetjelző égőket sem. Amit szerintem érdemes kicserélni:
első helyzetjelzők (5W), hátsó helyzetjelzők(5W), féklámpa izzók (21W), hátsó köfénylámpa (21W), első ködfényszóró (H4, H3, H7 21-60W). Pár amperocska kijöhet.
Más téma. Szerintetek nem lenne jobb 24 vagy 42 voltról üzemeltetni a cellát? Mi a jobb a cellának? Kis feszültség nagy áram vagy nagyobb feszültség kis áram?

amper-vadasz 2011.06.18. 18:55:28

@vízagy: Szia Zoli! Gyári LED-es izzók szerintem drágák és minőségben is keveset tudnak. A fiad elektronikában járatos, ahogy 1x írtad már, vagy van elektronikai műszerész ismerősöd. Ha Ti magatok készítitek el a LED-es világítást, olcsóbban és jobbat tudtok, mint a gyáriak.
Ha 1x-re több 3 vagy 5mm-es LED-et vásárolsz, olcsóbb, mintha db-onként vennéd meg.
A LED-ek típusától függ a nyitó feszültségük. Érdemes belőlük több azonos LED-et elektromosan sorba kapcsolni, és pl. stabilizátor IC-ről megtáplálni, egy kis értékű soros ellenállással pedig beállítani LED soronként az áram értékét kb. 10-15mA, így az élettartalmuk is még megbízhatóbb lesz. Ha a LED-ek üzemi feszültségét túlléped, a felvett amper is villám gyorsan megugrik, pillanatok alatt menthetetlenül elszállnak! SMD biztosítékot tennék védelemnek a stab IC és a LED-ek közé, egy stab IC-re kb. max. 500mA terhelést engednék.

Nagyobb teljesítményű 1W és -> Power LED-ekhez létezik állítható feszültségű kész áramgenerátor is.

Hátsó világításnál, a helyzetjelző fényerejénél legalább 4x nagyobbnak kell lenni a féklámpák fényerejének!

www.egyeni.hu/?led-ek,25 Csordás Attila megbízható LED forrás.

www.hobbielektronika.hu/forum/topic_9332_1_ASC.html ilyen és hasonló oldalakon sok otthon is megépíthető változat található.

A generátortöltésed megoldódott már? Én a generátor töltőfeszültség és áram korszerűsítésnél kezdeném a LED-esített világítást is. Minden motorfordulaton stabil 14.4V-os töltőfeszültségre már lehet hatékonyan tovább építeni. Amíg alapjáraton és alacsony motorfordulatok közelében a generátor töltésed ( bekapcsolt bontóval 8-10A terheléssel és legalább csak a gyújtás 3.5-4A állandó terhelés mellett ) az akkun mérve kb. 12.5-13V, az akkud továbbra is LE FOG MERÜLNI a LED-es világítás mellett is! A generátornak sajnos szükséges egy minimális fordulat, a villamos teljesítmény leadásához, ez a Kispolszkinál gyárilag nincs meg! A régi hagyományos 6+3=9 diódás generátor sajátossága, hogy a feszültség szabályzó 3db terheletlen segéddióda feszültségét figyeli, amin nem érződik a tényleges generátorterhelés! Így a generátor feszültségszabályzó kellő hatékonysággal nem tud rászabályozni a menet közben változó terheléstől csökkenő töltőfeszültségre sem! Ennél érthetőbben már nem tudok rávilágítani a töltési problémáidra. Megesik a generátoros Kispolszkinál is, hogy csak állandó normál városi 1-2km-es rövid utakon történő használat és állandó világítás mellett ( vízbontó nincs benne, ami extra terhelés az amúgy is gyárilag gyenge töltésrendszerének ) az akku alultöltött és lemerül. Ha a motor jobban forgatva van, a töltésnek ugyan jobb, de hidegen nagyobb a motor szerkezeti kopása, nem egészséges. Ezért érdemes modernizálni a Kispolszki generátoros gyári töltési rendszerét.

amper-vadasz 2011.06.18. 19:22:52

@tomabear: Szia! Ha választani lehet, minél nagyobb kapocsfeszültség, 42V-os rendszernél már 56-57.6V lenne lazán a forrás feszültség. Erre kellene minél több teljesen azonos cellát sorba kapcsolni. Mágneses szempontból ideálisabb, a kevés amper, kevesebb előnytelen mágneses erővonalat produkál, nem melegszik úgy a soros kapcsolású cella rendszer. A több azonos cella teljesítménye a végén összeadódik. Jobb hatásfokkal működik a bontó.

Az autók üzemi feszültsége is ezért menne a 12-24V-ról 36-42V rendszerek felé, mert a meg növekedett villamos teljesítmény igén, alacsonyabb feszültségeken nagyobb veszteséggel működik. A 12V-os generátorok 150A-el már így is nagyon ki vannak hegyezve, és az intenzív melegedés miatt vízhűtést is alkalmaznak rajtuk. pl. a 220-380V-os hálózaton ezért kevesebb az amper, adott villamos teljesítmény esetén, de ezt villamos szakember lévén Te is jól tudod.

-oooo+ 2011.06.22. 17:27:26

Sziasztok!
Erről hallottatok-e valamit? www.gogreenhydrofuel.com/ELECROLYTE.html
Mi a véleményetek róla?

Senpai 2012.09.23. 13:29:36

@axelsandor: Tény, hogy egy jól megválasztott gyújtógyergya sokat jelent!

Senpai 2012.09.25. 22:52:49

Üdv!
Valaki próbált már vákuummal rásegíteni a bontó kivezető csövére? Állítólag kisebb cellanyomáson több gáz keletkezik. Videókat is látni róla, hogy a bubiztató beindul tőle mint állat'' bárt mondjuk én azt gyanítom, hogy csak a vákuum okozta gáz tágulás (nem több gáz) miatt látszik többnek.
Vélemények?
süti beállítások módosítása