Szurkolást????? Mihez is? Hogy bírjuk a benzináremelés maratont szusszal...

Mostanra gondolom minden Kedves Olvasónk visszatért a nyaralásból, feltöltődve energiával, élményekkel és (vagy) szilikonnal.

Gondoltam megosztom pár tapasztalatom, gondolatom a nagyérdeművel, ami az utolsó bejegyzés óta napvilágra került, netán izgat, vagy bosszant. Naná, hogy kell egy kis izgalom. Kis hazánkban amúgy sem történik sok minden...

Hogy mindjárt a bosszantó dolgokon essünk túl. Az elmúlt pár hónapban, de főleg a nyár folyamán örvendetesen megszaporodtak a HHO-val kereskedő emberkék. Szándékosan nem írtam foglalkozót, mert a megveszem-eladom játék, még nem jelent hozzáértést, törődést, foglalkozást. Először örültem is ennek a fellendülésnek, aztán ráncosodni kezdett a homlokom. Csak nem az fog történni, amiről pár bejegyzéssel ezelőtt már írtam? Új téma megjelenik-érdeklődés felfelé ível-rablók beugranak-csalódott érdeklődők kiugranak-téma halott. Ismerős a séma a giliszta, Amway érából?  Nos minden jel arra mutat, megint a szokványos keringőt járjuk. Dől a "occsóság" mindenhonnan. Amikor érdeklődöm a kereskedőknél, dunsztjuk sincs mit árulnak. A legtudományosabb magyrázatok egyike: "ez olyan pótbenzin izé". Pfúúúú Szűz Anyám, ments meg minket az idióták nyilaitól!

1-2 "kereskedő" akkor vetette el nálam a sulykot, amikor titkolódzva szettet vettek tőlem. Egy időben ha valakinek nem tetszett a motyó, viszavettem. Igen ám, csak a jóhiszeműséget sokan, a palimadár szindrómával keverték. Pár hét elteltével, már csak szétszerelt, alkatrészeitől megfosztott, erőszakkal szétbarmolt szetteket kaptam és vettem vissza. Sztoj, kezeket fel, itt a vége! ...gondoltam én miután elkönyveltem az egészet. Látom, hallom sorban jelennek meg a piacon az enyémmel milliméterre megegyező méretű cellák, alkatrészek, fillérre megegyező áron. A puhatestűek ezután még e-mailben kérdezgetnek részleteket! Még ezzel sincs baj, nem tudja, hát nem tudja, de könyörgöm, így kell ezt csinálni, ennyire gerinctelenek vagyunk? Mellékszála az ügynek, hogy ezek a "feltalálók" egy hangot nem adnak tovább senkinek, tartják a titkot, műhelyükbe nem engednek be kuncsaftot. Ekkortájt, a gőzt leeresztendő teljesen más dolgokkal kezdtem foglakozni. Ekkor bukkantam egy igen-igen találó videóra, ami tökéletes leírása mai Agyarországunknak és egyben válaszom, a rengeteg képzelőerővel megáldott követőimnek.

Íme:www.youtube.com/watch

Új bekezdés. Sajnos több százszor elhangzott kérésem sem talált túl érzékeny fülekre, miszerint adjuk közre hol, mi mennyi, mi a kínja berendezéseinknek, legyen az bárhonnan. Mivel a legtöbben a működés közben előforduló dolgokról vajmi keveset tudnak és végül is csak az eredmény érdekel mindenkit, így főleg ezután kutattam. Amire jutottam: az 5 liter alatt fogyasztó autóknál, hibahatáron belüli vagy csekély csökkenés várható. Betudható ez a végletekig elektronikázott szerkezeteknek, alulméretezett motoroknak, gyenge elektromos generátoroknak. 5 és 10 liter közötti fogyasztásnál az esetek nagy részében 15% körüli az eredmény. Miért fogalmazok ilyen sejtelmesen. Nos esetenként semmi eredmény nincs (ennek okát én sem tudom, de keresem) más esetekben lábfüggő is a dolog. Gondolná az ember, motor motor, de sajnos nem ilyen egyszerű a helyzet. Egyik ügyfelem saját bevallása szerint csak akkor ér el megtakarítást, ha nem akarja kiélvezni a HHO gázból adódó többlet teljesítményt. Ez a tipikus ön dönt esete. Élvezkedek vagy spórolok.10 literes fogyasztás felett 15-20% közötti a megtakarítás. Dieseleknél egyértelmű a HHO gáz koromtalanító hatása. Addíg amíg nem tisztul ki a motor, megtakarítás sincs. Ennek időtartama függ az autó korától, a lerakódás mértékétől. Egy más által épített és kamionba beszerelt szett esetében 3-4 hónap nagy futásteljesítmény után jelentkezett megtakarítás. Igaz, előtte az autó hónapokig csak daruzott.

Eme bejegyzés dátumán is látszik, pár hete kezdtem írni, de a napokban a TV2-n látott műsor beindította írhatnékomat. Lehet, valaki innen a blogról küldött egy SMS-t felhívva figyelmem a közelgő világszenzációra. Utólag is köszönöm! Adás: 2011-11-24, TV2 21:15. Mondtam is a páromnak, innen kezdve megint tele lesz az e-mail fiókom erről kérdezők leveleivel.. Ilyen biztosra tudnám az ötös lottó  számait... Nem telt el 1 óra és jött az első.

www.hho-pecs.eu/page.php

Riport kb. 2 perc, 3 pécsi srácról, akik feltalálták a HHO bontót. Akkora felfedezést tettek, hogy már Svájcban is érdeklődnek utána!!! Hogy "vonaluk" van az efféle reklámra az biztos. Kikaparták, megérdemlik. Ha már így van, miért csinálnak magukból hülyét? Vagy csak én látom így, mert valamit konyítok hozzá? A  problémáim a riporttal és a tálalással:

1. Nem ők a feltalálók!!! Faraday az 1800-as években találta meg és fektette le az elektrolízis alapjait. A bontó ilyen-olyan formában évtizedek óta jelen van a világban. Az való igaz, először magyar ember alkalmazta ezt autóban, a 70-es években. Az hogy reneszánszát éli napjainkban, ilyen üzemanyag árak mellett, nem csoda.

2. Fél, negyed, vagy nyolcad információk hangzanak el, konkrétumok nélkül. Aszongya: vízzel higítják a benzint, 3000-ért tankolok, meg hasonlók. Nem nézték meg magukat mielőtt adásba ment volna az anyag?

3. A riporter meg kukorékolta hozzá a hasonló sületlenségeket.

Összefoglalva: Aki látta és autója van, gondolom tátott szájjal nézte és lássuk be a nagy része, szóról-szóra elhitte az elhangzottakat. Miért? Mert 400 Ft.-os benzinárak mellett el akarja hinni amit lát, hall! Víz, olcsó, ingyen. Ezek a vezényszavak bármelyik autós nyáltermelését elindítják, mint anno Pavlov a kutyájáét. Kérdésem a régi: mi történik ha nem jelentkezik a beígért 20-40%-os megtakarítás? Akármi is történik, plííííz, ne engem kérdezzetek e-mailben erről! Ott az elérhetőségük.

Evezzünk pozitív töltésű vizekre! Az elmúlt hetekben, szinte naponta vannak újabbnál újabb bejelentések, hidrogén üzemeléssel kapcsolatban.  Ki így ki úgy nyeri, termeli a gázt, de mára a napnál világosabban látszik, a hidrogén hajtás működik és helye van a mai energiaellátó rendszerben. Emlékszem 1-2 éve, "tudósok" mindenkit lehülyéztek , aki a vízben rejlő energiáról beszélt. Na ennyit a szakértőkről. Csak a margóra: pénzügyi elemzők pár, hónapja még Görögországot is menthetőnek sorolták be. ...és mi a helyzet ma? Totális csőd, szinte Európa egészén.

Szóval 100% hidrogénnel működő buszok Németország több nagyvárosában, hidrogént közvetve használó hibrid buszok Hong Kongban. Jut eszembe, bennfenntes infóm van az első, Finnországban készülő tanker hajóról, amit LPG fog hajtani 100%-ban. Szerintem a második gázzal hajtott, már hidrogénes lesz...

Kérdezhetnétek: jó ez mind szép, de miért érdekes ez nekünk? Mára, világszerte az üzemanyag árak elértek egy olyan szintet, amikor az autógyárak kénytelenek elszakadni az olajlobbitól, robbanásszerűen nyomulnak az elektromos és hibrid autók. (Stuttgartban a Porsche múzeumban lakozik, egy 1905-ből származó mind a négy kerekén elektromotoros szekér) Ezek, ma nekünk közönséges földi halandóknak, drágák.

Ezért, még jó pár évig a HHO kütyüknek igen is helyük van. A megoldásra váró feladat: egy olyan elektronika kifejlesztése, gazdaságos gyártása, ami lehetővé tenné, nagyon alacsony bevitt energiával, számottevő gáz termelését. Gondolok itt 1-3 Amperre, 2-3 liter gázra.

Érzésem és az olvasott információim alapján, valaki ehhez már közel, nagyon közel jár. Legyen ez egy felhívás, itthoni, elektronikához értő fejlesztőknek egy keringőre! Hátha lesz egy "igazi" feltalálónk.

Áldás, békesség!

HHO2

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr393262020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amper-vadasz 2011.10.26. 23:33:10

Szevasz!

A vizet - elektrolizáló vízbontókban - elektrolitot egyenárammal bontjátok, ami nagyon energiaigényes.

A belsőégésű motorok rengeteg feles hőenergiát termelnek, ami a környezetet fűtötte csupán. Ezt a korlátlan Free hő energiát is munkára lehet fogni. A jó mechanikai állapotú belsőégésű motorok vákuum energiával is rendelkeznek, amit szintén érdemes munkára fogni..

Vizet termikus útón is lehet bontani, nem csak egyenáram segítségével.

www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_1059111.html#1059111
www.hobbielektronika.hu/forum/topic_hsz_1059341.html#1059341

Minden jót! ampervadász

patkolttojas 2011.10.27. 10:07:50

Kedves amper-vadasz!

Az általad belinkelt HYPNOW és ECOPRA rendszerek nem bontják a vizet. Valóban lehet hővel is vizet bontani, hiszen az ipari gázok előállításában ezt a módszert is használják. A hőfok jóval magasabb, mint egy kipufogócső hőmérséklete, aztán van ott katalizátor is. De ez most lényegtelen.

Azzal is teljességgel egyetértek, hogy épp olyan hasznos lehet, mint a HHO használata, sőt, együtt a két rendszer akár csodákat is művelhet!
Egyébként e két rendszerre ezen fórum keretein belül hívta fel valaki a figyelmet, vagy fél évvel ezelőtt. Én magam is ajánlottam, hogy a társalgást, diszkussziót itt helyben kellene folytatni, hiszen itt nem ütközik akadályokba.
Lásd a címét:

"Víz az üzemanyaghoz!"

Ha valami ide való lett volna, akkor ez pont az a téma.

Üdvözlettel: patkolttojas

hho2 2011.10.27. 10:15:10

@patkolttojas:

Uff! A számból vetted ki a szót! Várjuk az ötleteket, beszámolókat. Ha bárkinek idevágó leírása, mondanivalója van, persze szabatosan helyesen leírva, helyet biztosítunk bejegyzés formájában, hogy ne vesszen el a hozzászólások között.

HHO2

zozo111111 2011.10.28. 07:25:48

Sziasztok!
Most készülök beépíteni az autómba egy száraz cellás rendszert.A téli üzemeltetés azonban még fehér folt számomra.
10% metanolos oldat jó,vagy van más megoldás?
Köszi a segítséget!

patkolttojas 2011.10.28. 09:27:35

Szia @zozo111111!

Nincs jobb ötletem, mint ez:

www.youtube.com/watch?v=BRNZFalVGhs&feature=player_embedded

A buborékoltatóba télen desztvíz és alkohol keverékét kell rakni, a bontóba soha ne tegyél mást, mint a KOH, vagy NaOH oldatot.

amper-vadasz 2011.10.28. 10:38:48

@patkolttojas:

Tisztelt Sándor!

"Az általad belinkelt HYPNOW és ECOPRA rendszerek nem bontják a vizet." Erre azért ne vegyél mérget.

"Valóban lehet hővel is vizet bontani" Lehet bizony, de én s még páran használunk Free vákuum ( 400-590Hgmm ) energiát is a jó hatásfokú hőcserélőben, ami pár hétköznapi dolgot - törvényszerűséget a feje tetejére állít!

"A hőfok jóval magasabb, mint egy kipufogócső hőmérséklete" Lehet, de nálam az igen keskeny 7mm belső átmérőjű, igen vékony 0.5mm falvastagságú és hosszú "vákuumkemence" munkatérben nem csak Free hő van Sándor!

"aztán van ott katalizátor is. De ez most lényegtelen." Katalizátor... Én az erős Free vákuum energiáról nem mondok le, ez is egy elég hatásos "katalizátor", és nem biztos, hogy csak szeszes gőz lesz... gőz*

1L vízben rengeteg energia van! + ott az alkohol is...

Esővíz:E85 40%-os oldat már kb. -20°C-ig fagyálló, amiből a minimális vezérlő vákuum nagyon finom szerkezetű igen minimális mennyiségű szeszes esővíz párát mixel ki. Nagyon nem mindegy, hogy mennyi párával dolgoznak a 400-590Hgmm vákuum alatt álló hőcserélő(k)!

Nem a mennyiség a lényeg, a minőség!

Ezért is használok a továbbfejlesztett Hypnow aromás gőz* rendszerben több párhuzamos külön - külön is tetszés szerint működtethető hőcserélőket.

A belsőégésű motorok rengeteg feles Free hő energiát termelnek.

A Hypnow aromás gőz* rendszerben rengeteg plusz tartalék van, teljesítménye tetszés szerint fokozható, mivel Free hő és Free vákuum energiával működik, némi elektromos vezérlés segítségével!

Az áram igényes elektrolizáló bontókról ez jelenleg nem mondható el.

A "problémás" TD motorok alig érezhető teljesítménynövekedést produkálnak elektrolizáló bontóval, míg a Hypnow aromás gőz* rendszerrel hirtelen összeszalad a ménes!

Az égésre nagyon minimális idő áll csak rendelkezésre, amin jelentősen javít a becsempészett minimális aromás gőz*.

A korom kibocsátás üzem meleg motornál teljesen megszűnik, teljesen felesleges a Diesel kipufogó rendszerben lévő részecske szűrő!

Az alap Hypnow aromás gőz* rendszer benzinbefecskendezős lambda szondás katalizátoros, és mezei karburátoros Otto motorokon is egyszerűen automatikusan működik.

Nem kell hozzá 10-20A áram, PWM, 316TI lemez, elektródák előzetes kezelése, maró lúgos elektrolit és persze relatíve "nagyobb" összegű befektetés sem! Akinek van némi kézügyessége saját maga is képes az alap Hypnow rendszer telepítésére. Ha pedig még gondolkodik is és nem teljesen kétbalkezes, képes tovább növelni a rendszer kapacitását.

Az elektrolizáló bontókat parkoló pályára tettem, a korlátlan Free energiákkal működő Vapor&Hypnow teljes üzemanyag ellátó és extra erős gyújtásrendszereken dolgozom.

Minden jót. ampervadász

patkolttojas 2011.10.28. 18:50:53

Kedves Klubtagok, Olvasók és Barkácsolók!

A javaslatom a következő, mellyel kicsit visszautalnék Tamás megjegyzésére. Kicsit idéznék is belőle:

"Várjuk az ötleteket, beszámolókat. Ha bárkinek idevágó leírása, mondanivalója van, persze szabatosan helyesen leírva..."

Nos, hogy jobban lehessen majd összegezni a dolgokat és könnyebb legyen majd egységes formába önteni, ezért a következőt kellene tenni. Az ilyen jellegű, kimondottan adatokat tartalmazó hozzászólásokat azzal kellene kezdeni, hogy

beépített rendszer neve:
gépjármű típusa:
motor lökettérfogata:
motor jellege:
üzemanyag jellege:
eddigi átlagfogyasztás:
módosult fogyasztás:
egyéb jellemzők:

Nos, ezzel nem az a cél, hogy ne kelljen végigolvasni a hozzászólást, hanem egyszerűen a sok ismétlést és felesleges magyarázatokat lehet elkerülni. Természetesen a különböző hozzászólók nyilván elmondják a saját fejlesztésük, tapasztalatuk történetét, de minden alkalommal nem kellene mindenkinek elmagyarázni mindent, hiszen akkor pontosan csak a szószaporítás az eredmény és a szövegben elsikkadnak a valós tények, melyek lehetnek nagyon fontos új felfedezések, ne adj Isten találmány szintet megütő dolgok. Ha valakit érdekel a blog, akkor amúgy is végigolvassa és vagy kijegyzeteli, vagy kigyűjti a számára érdekes és fontos tudnivalókat. A sok ismétlés következtében egyhangúvá válik a blog, hiszen bárhol beleolvas valaki, mindig ugyan azt találja és nem fog 300 oldalt végigolvasni.

Ha tévedtem volna, akkor bocsi, de szerintem érdemes megfontolni. Nem kötelező, csak ajánlott!

További jó buborékolást és gőzölgést kívánok mindenkinek!

zozo111111 2011.10.29. 07:24:03

@patkolttojas: Szia!
Az a baj, hogy nekem az elektrolit tartály egyben buborékoltató is.Tehát nincsen semmi fagyálló mix,hanem szereljek be külön buborékoltatót?

patkolttojas 2011.10.29. 15:23:53

@zozo111111: Te mondtad! Én meg egyetértek veled!

Atis74 2011.11.01. 21:29:07

Ezt érdemes megnézni! Mit mondjak? Kinyílt a bicska a zsebemben!

megavideo.com/?v=1M0WQFPT

hho2 2011.11.02. 07:09:00

@Atis74:

A Shell évek óta szervezi az Eco-marathon-t. www.shell.com/home/content/ecomarathon/americas/media/news_and_media_releases/2011/09062011_registration.html
Egyetemek, iskolák tanulói terveznek, építenek nagyon kis fogyasztású autókat, erre a versenyre. Ma kb. 1000 km/liter-nél tartanak.
Láttál az utcán olyan autót ami ezt egyáltalán megközelíti? Miért nem? A válasz egyszerű. Amelyik autó benevez, az abban a pillanatban a Shell tulajdona. Valamint a csapatoknak alá kell írni egy nyilatkozatot, amiben vállalják, az adott autót nem fejlesztik tovább. Új verseny, új autó. Az elmúlt évek versenyeinek autói, motorjai megtekinthetők.... a Shell múzeumában! Kérdés?

HHO2

Atis74 2011.11.02. 08:53:33

Gazdasági összefonódások vannak az autógyártók és az olajtársaságok között.
Nem is értem miért neveznek be ilyen versenyekre, ahol ilyen diktátumot kell aláírniuk!
Engem az döbbentett meg, hogy ilyen jó dinamikával, sebességgel (leszabályozva 130 km/h) rendelkeznek az elektromos autók! Szinte semmi karbantartást nem igényelnek, nincs káros anyag kibocsátás, nem kell olajat cserélni, nincs váltó, és még egy rakás dolog.
Az EV1-nek a 33-44E $-os ára sem volt magas, ha azt vesszük figyelembe, hogy az igazi tömeggyártást el sem kezdték. Ráadásul, ahogy a filmben is elhangzott nem az új szabadalmaztatott (később a TEXACO által megvett, és süllyesztőbe helyezett) NiMH nagyobb teljesítményű aksival szerelték, ráadásul a többi alapanyagok minősége is megkérdőjelezhető volt, és még így is milyen jó hatásfokkal működtek...

hho2 2011.11.02. 09:11:02

@Atis74:

Kíváncsi vagyok a Teslat-t mikor ölik meg? Az új S modell egy töltéssel akár 480 km-t is meg tud tenni.
www.teslamotors.com/
Kifogást keresve se nagyon lehet találni rajta, kivéve talán az árát: 50-70.000 USD. De figyelembe véve az elavult technológiájú "új" autók, itthoni,a valóságtól teljesen elrugaszkodott árait, talán nem is drága.

HHO2

Atis74 2011.11.02. 09:12:59

Nem értem, hogy Kína miért áll be ebbe a sorba, és miért nem dobja piacra a vízzel vagy elektromosan működő autót, hisz Ők is kőolajfüggők...
Ezt a japán találmányt is hogy elnyomták: indavideo.hu/video/A_vizzel_hajtott_auto A reuters jelentette be nagy csinnadrattával, aztán hónapok múlva azt kezdték híresztelni, hogy csalás, és eltűnt a süllyesztőben, több más találmánnyal...

Itt linkekkel említenek pár más vízzel működő autót is:
www.eletviraga.hu/hu/drunvalo/a-vizuzemi-auto

Atis74 2011.11.02. 09:17:13

@hho2:
A végtelenségig nem lehet visszatartani ezeket a dolgokat!

A gátat is csak egy bizonyos szintig lehet emelni, aztán átszakad!

Gondolj bele, ha ezeknek a vízüzemű motoroknak az elvével erőműveket építenének a Tisza és a Duna partjára, filléres áron lehetne adni az áramot és iszonyatosan fellendülne a gazdaság, az életszínvonal!

hho2 2011.11.02. 10:07:39

@Atis74:

Igazad van, rengeteg a videokban említett technológia már nagyüzemben működik. Az elmúlt időben sokat belinkeltem, lehet visszamenőleg is mazsolázni.
De sajnos sokan, nagyon sokan nem látják a gáttól az erdőt!
Hogy meddig fog ez menni?
1. Amíg benzin áremelés címén nem rabolják le rólunk az utolsó fillért is.
2. Amíg nem lesz egy újabb világháború.
3. Amíg bele nem fulladunk saját benzin bűzünkbe.
4. Amíg van annyi idióta, hogy képes bármennyit kifizetni csak gyalogolni vagy biciklizni ne kelljen.
Egy a hétvégén megjelent felmérés szerint, a magyar autósok 25%-a azt nyilatkozta: nem érdekli mennyi az üzemanyag ára, nem teszi le az autóját!

A mostani árak és a bármennyi között még elég nagy a rés...

HHO2

Atis74 2011.11.02. 10:18:38

Sajnos teljesen én sem tudom letenni a kocsit. Debrecen külvárosában Józsán lakok. A családom 5 tagú, a legkisebb 7 hónapos lesz. Csak, hogy bejussak Józs központjába (a 35 főútig) 3 km. Ott vannak a boltok, a doki (most is vinni kell a pulyákat), így nagyon nehéz nemhogy Debrecen központjába, de a külváros központjába is bejutnunk autó nélkül. A párom vagy én még csak-csak felmegyünk a Józsa központjába bringával (bár az enyémet pont ellopták nemrég...), de az egész család együtt... Nos az gáz!
A buszmegálló másfél km, és az egész családnak a buszbérlet (még csak hármónknak kell) annyi, mint amennyi benzint most elhasználok, ha majd minden nap befurikáznék Debrecenbe... Tehát nekem kicsit kényszer.
Most épp jobban tudok spórolni, mert felszámolták a céget ahol dolgoztam. Új melóhely meg még nincs...

nyereg 2011.11.02. 15:13:35

Miért?Miért?Miért?....
Milliónyi kérdés,hogy miért nem váltják le a foszilis üzat.használó motorokat a környezet kímélő(pl. víz üzemű)motorok.
Egyszerű a válasz;mert a HATALOMNAK ez nem érdeke.Mert,ha szabadon és korlátlanul hozzáférhető lenne az ENERGIA bár kinek(ráadásul INGYEN)nem lenne ADÓBEVÉTEL az államnak,mint URALKODÓ szervezetnek.
Lehetne folytatni az anyagi URALKODÓ (olaj,gép ipar,energia ipar stb.)az érdek csoportokat,de FELESLEGES.
Egyet lehet tenni:"Döntsd a tőkét,ne síránkozz!"
Kicsit el ment a politika felé a fórum szerkezete.
Inkább össze kell fogni,közzétenni az eredményeket,tapasztalatokat,félretenni az egyéni (főleg anyagi)haszon igényt és megalkotni végre az álmot,a foszilis energia hordozók nélküli "ingyen"energia kiaknázás módszerét.
Hiszem,hogy közös összefogással,ismeret,tapasztalat megosztással már egy-két éven belül ezek megvalósítható tervek.
MI együtt megvalósíthatjuk!
"Döntsd a tőkét,ne síránkozz!"

hho2 2011.11.02. 15:30:19

@nyereg:

Szia!

Óhatatlan, hogy a politika belekeveredik, bár ezzel a fertővel -bízom benne- nem fogunk sokat foglalkozni.
A blog szerkesztői tárt karokkal várják, hogy közzétehessék az olvasók által elért eredményeket...

HHO2

lütyő 2011.11.02. 20:56:14

Üdv mindenkinek.
beépített rendszer neve:hho generátor 21 lemezes átlag 15A felvétellel üzemel + HYPNOW rencer + karterszűrő
gépjármű típusa:Ford Escort
motor lökettérfogata:1300
motor jellege: központi inyektoros
üzemanyag jellege:benzin + gáz
eddigi átlagfogyasztás:Nyári 10L, télen 12-13L
módosult fogyasztás:Nyáron 7,1-7,3 téli adat mostanában 7.8-8L
egyéb jellemzők:210000km futott.
Nyár végén kaptameg amper-vadasz álltal javasolt HYPNOW rencert igencsak hatásosnak bizonyult főleg kiss fordulatszám tartományban drasztikusan emelkedett a nyomaték. Kis érzékeltetés alapjáraton ötödikben futóval kb 6 mázsával földúton gondolkodás nélkül képes poroszkálni. Hátránya ennek az üzemnek a kicsi fordulatmiatt lemerül az aku. Előnye tovább csökenő motorhang, nagy nyomaték, olcsó alapanyagok kb 5000ft, minden autóba gyorsan beszerelhető. Bio fórumban sokat agyalgatunk és szinte versenyis kezdődött a hőcserélő hosszáról és egyebekről de mint mindig a legegyszerűbb a legjobb. Téli üzemnél az én javaslatom a kipufogóra erősített előmelegítő amit mostan javaslok mivel eddig nemvolt annyira hideg hogy valóban tesztelni lehessen -6-8C- ban edig tökéletesvolt. Alkohól hozáadásával valóban látványosabb lehetne az eredmény de egyenlőre nem próbálom.
Ahogy hirtelen váltot az időjárás nálamis hirtelen megugrott a fogyasztás és nemértettem mitörténik mindent átnézve töbszörösen hibát nemtaláltam és mégis emelkedett a fogyasztás eléggé idegesítő módon. A probléma lényege a lehűlés a kerekekben lecsökent a nyomás és ez okozta a többletfogyasztást, ezt könnyen lehet orvosolni kicsi dolog de aki bicajozik az hamar észleli a lapos és kemény gumi közti külöbséget.
Üdv mindenkinek.

patkolttojas 2011.11.03. 10:49:17

Kedveslütyő!

Nagyon köszönöm! Látod mennyire szemléletes tud lenni egy hozzászólás, ha a kérésem szerinti adatokat tartalmazza! Te vagy az első, aki valóban értékeli, hogy adatot gyűjteni és majdan értékelni csak ilyen formában lehet. Nem kell a sorok közt vadászni a fontosnak tartott mérési eredmények után.

Még egyszer köszönöm Neked és remélem a példád ragadós lesz!

Üdvözlettel: patkolttojas

patkolttojas 2011.11.06. 03:10:14

Sziasztok!

Mondhatnám "No comment", de nem teszem. Véleményem ugyan van, de teljesen vegyes. Igazából nem is tudom, hogy ez a cikk jó, vagy rossz. Olvassátok el, érdemes. A lényege nagyon jó. A kérdésem viszont az, hogy ki kente meg az íróját és mennyivel, hogy pl. a Wolf úrnak titulálja a dolgot, mint találmányt?

Lehet, hogy a pécsi srácok most pert indítanak? Hiszen az övék, vagy ez sem igaz? Lelet, hogy az igazság "odaát" van?

Egy újságírói tudatlanság, avagy félrevezetés, tán netán pánz áll mögötte? Ki tudja. Érdekes módon, akár jó két-három évnek előtte is megvolt itthon pont ugyan ez a rendszer. Volt Internet is! Lehetett tájékozódni a dologról és akkor is kellett volna róla cikket írni! Miért nem akkor történt? Ugyanennyire környezetszennyező autók járták az utakat!

A Magyar Televízió meg sok évvel ezelőtt bemutatta a pincéjében alkotó igazi, itthon élő magyar bácsit, aki ugyan ezt a rendszert "találta fel" és mutatta be. Valahol egy régi kazettán meg is van a felvételem, de a TV archívumában biztosan.

A különbség? Ő szegény volt és a pincéjében alkotott, egyesek meg gazdagok és csili-vili műhelyekben másolnak.

Egyébként nem kell favorizálni senkit és semmit, mert aki tudja, hogy ez a technika hogy , mikor, miért, működik megfelelően, annak nem a rozsdamentes lemezzel lesznek problémái.

Megöl a kíváncsiság, hogy a nagy forgalmazók egy hideg tél után hogy fogják magukat kimosni a sok reklamációból, a szétfagyott és legjobb esetben csak szétrepedt tartályok és bontók miatt, ami a hibás, szakszerűnek mondott ám teljesen szakszerűtlen beszerelések következménye. Vaj'h vállalják e majdan? Akkor derül ki igazán a szakértelem!

Egy pár kiragadott megfontolandó idézet a cikkből:

"egy kanadai magyar feltaláló"

"1996-tól kísérletezték ki a tudós saját Ford autójában."

"Az Egyesült Államokban pedig már 82 éve gyártanak HHO-elven működő autókat"

"amelyet pillanatnyilag (motornagyságtól függően) 120-180 ezer forintért adnak a személyautókba"

Csak jelzem, hogy ez annyira irreális ár, hogy ez még a kanadai "tudós" árait is kenterbe veri.

Lehet, hogy a gátlástalanság és a pénzhajhászás ennyire jellemzője lett kis Hazánknak? Még a helyi szatócsboltban sem láttam 3-400 %-os felárakat! De le is írhatom három-négyszáz százalékos! Nem, nem tévedés, tessék szétnézni az Interneten!

Ezek az árak olyan vízbontó készülék árait takarják, melynek elektródái akár "színtiszta titánlemezből" is készülhettek volna! Nem tévedés ez sem. Egyetlen négyzetméter erre a célra megfelelő színtiszta titánlemez ára csupán 250,00 Ft. Abból az 1 m2-ból az iciurka-picurka bontókból kb. 9 darab is kijön. Tessék egy kicsit számolni, mint otthon a gázszámlánál!

Nagyon könnyű a 400 forintot verő üzemanyag árakkal megvadított embereket becsalni az erdőbe, reklamálni egy hivatalosan nem is engedélyezett dolog miatt senki nem tud, de nem is fog.

"O tempora, o mores"

De íme a cikk:

zoldjovo.eu/201111sz%C3%A1m/vizet-benzinbe

Utóirat:

Az újságíró egy olyan személy, aki a munkáját végzi, igyekszik új dolgoknak utánajárni és általában elhiszi a mondottakat, bár nem győződött meg a valóságtartalmukról. Lehet, hogy ezáltal megtévesztett személy szerepében tündöklik, de a felelőssége a nyilvánosság félrevezetésében nagyobb, mint más halandóknak.

hho2 2011.11.06. 13:34:45

@patkolttojas:
Sziasztok!

Ami a cikkel kapcsolatban eszembe jutott az a "könyörgöm akasszuk fel" felkiáltás A valahol Európában c. filmből. De ehelyett szavazhatunk is, hogy sírjunk vagy nevessünk.Osztogathatunk titulusokat is a blog olvasóinak, elvégre elnökünk már van. Lehetek Nemecsek? Ez a cikk valóban no comment, amolyan vasárnsp délutáni Ludas Matyi.
Egy kérdésem van: milyen az a detroiti lemez?
HHO2

attikanagy 2011.11.07. 09:32:12

Csa.
Amerikából nem jöttem /mert útálom/,mesterségem címere bütykölő.Gépjárműm tipusa WV golfIII 1.4hengerenkénti már sokat futott ezért az olajat is kellően de benzint zabáló vas.
Amikor megvettem /nyáron/átlag 8.5-8 litert evett.Azóta 80% E85-20%E95 keveréssel meg egy Jcell /rühellem a dry vagy hogy csúfolják izét/ beépítéssel ami szintén 40%E85 és 60%esővizet tartalmaz,sav lúg nincs benne.A rávezetett 12V csak a potenciál fenntartásához kell,felvett áramerősség kb 0.1A.Ezt rávezettem /vákummal/ a szívótorokba miközben még a kipufogó hőjével melegítem.Ez az Ekopra vagy mittudomén milyen gőzös rendszer sokakat megbotránkoztatott.Így esett vissza a fogyasztás 6.5-6.2re.Most a hidegebb időre felment 6.9-re,ugyan reszeltem még egy kicsit rajta úgy hogy remélem vissza áll.

Egyébként jó ez az oldal csak kár,hogy itt is cuccokat adnak el,pénz szagú.
A viszont írásra.

attikanagy 2011.11.07. 09:34:08

Jaj még valami,így nincs a szokásos lustaság az E85 miatt.

zozo111111 2011.11.08. 15:52:12

Sziasztok!
Kétszer desztillált vizet tettem a rendszerbe mégis
elszíneződött,felhabzott.
Teljesen habmentesnek, fehérnek kell maradnia?
Mivel lehet tisztítani a bontót?
Mi a metanol hatása?
Köszi

HHOnda 2011.11.08. 20:42:37

Sziasztok
Hasonló problémám van nekem is.
Új elektrolittal (2% KHO 11 lemezes bontó) egy hónapig minden rendben, aztán egyre feljebb kell tekerni az áramot, végül maxi Amperen is kicsi a gáztermelés. Szivacsos a cella egészen az aljáig (Patkolttojás tanácsát megfogadva, a tartályt is lejjebb helyeztem).
Mi okozhatja az elektrolit változását?

amper-vadasz 2011.11.08. 22:33:12

@hho2: Sziasztok!

2010 májusában próbáltam kapcsolatba lépni a SHELL Eco-maraton futamán indult kecskeméti csapat pár tagjával. Az épített motor gyújtását kérdezgettem és a durranógáz, illetve a plazmagyújtás hatásosságát méltattam. Egy válasz e-mail jött. További kapcsolatfelvétel sikertelen volt részemről. Mintha kényes dolgokat említettem volna meg Nekik. Pedig mind komoly égésjavító, üzemanyag fogyasztáscsökkentő hatású praktika lambda szonda nélküli motoron nagyon hatásos.

amper-vadasz 2011.11.08. 22:57:37

@lütyő: Szevasz István!

A vákuum szabályzód a hőcserélő után van, hőcserélő elé betéve a kb. 400-600Hgmm vákuum is rádolgozna a hőcserélő munkájára.

Télen lehűl a külső levegő, a motor jóval hidegebb levegőhöz jut, mint nyáron. A hideg levegő ugyan sűrűbb, de azt is melegíteni kell, hogy az üzemanyaggal jobban elégjen, az idő pedig nagyon kevés. A 98-as Suzuki Swift 1.0 motorja a jobb sárvédő mögül szívja a friss levegőt a légszűrőhöz. Közben található egy gyári vak T idom kiképzés, ahol némi meleg levegőt is kaphatna a motor, ha gyárilag bekötötték volna... Anno a Lada Skoda stb. típusokon volt ilyen lehetőség.

patkolttojas 2011.11.09. 01:14:16

Szia HHOnda!

A kérdés baromi jó. Én is most találkoztam egy hasonló jelenséggel. Egy újabban vett lemezt használtam, de ez is 316Ti minőség. Mintegy 1 hónapi nem rendszeres használat illetve tesztelés után, ami kb. 20 órát jelent összesen , egy nagyon érdekes sárgás, zselé szerű lepedék vagy mi a szösz képződött az elektrolitban, azt kissé halványzöldre színezve. Érdekesség képen maga a KOH és a víz is pontosan ugyan az volt(gyakorlatilag is), mint a másik bontóban, ami kb. 8 hónapos, de ott ez nem jelentkezik azóta sem. Az maximális áramfelvétel drasztikusan lecsökkent. Hiába töményítettem az oldatot, valamennyit feljebb ment, de még csak a közelében sincs a másik bontóénak, ami ugyancsak 13 lemezes és minden paraméterében ezzel megegyező kialakítású. Ezt úgy kell érteni, hogy a 13 lemezes bontóval nem tudok 12.5 volt esetén sem 18 A fölé menni, még PWM nélkül sem. A másik pont ilyen , de az korábban vett lemezekből áll és ott azonnal korlátoz a PWM 20A áramnál, mert arra van beállítva. Annál direktben minden további nélkül 30A fölé is megy idővel az áramfelvétel. Most kimosom a bontót, lehet, hogy szét is kapom, mert ez nem normális jelenség. Arról nem is beszélve, hogy a 18A mellett alig tudja az 1 liter/perces hozamot. A másik 15A esetén már bőven benne van az 1 literben, 20A esetén pedig 1,28-at mértem percenként. Borzalmasan idegesít, mert nem tudom az okát. Nem is értem jószerivel. De ennek is nyilván ki kell derülnie.

Feljebb emeltem a feszültséget tápegységen, mert nem autóban teszteltem, akkor elindult a termelés, látszólag rendesen, de azt nem tudtam megmérni, hogy mennyi, mert közben elszállt az egyenirányítóm egy véletlen zárlattól. Nem a bontó okozta, hanem én. Tehát ez úgy tűnik, mintha valami záróréteg képződne a lemezeken, ami az alacsonyabb áramtartományban mintha gátolná az elektronok áramlását és egyben megakadályozná a vízbontást is valamely módon. Hasonló a jelenség ahhoz, amikor nem megfelelő a lemez minősége. A termelt gáz mennyisége sajnos attól is függ, nem csupán az átfolyó áramtól. Ezt régi kísérleteknél magam is tapasztaltam, tehát lehetséges.

Amíg kiderül, addig egy kis türelmet kérnék, biztos rá fogok jönni az okára.

Üdvözlettel: patkolttojas

hho2 2011.11.09. 06:41:36

@patkolttojas:
Sziasztok!

1-2 esetben velem is lőfordult a fent leírt probléma. Áramfelvétel minden előzmény nélkül leesett 1 Amper köré. Pár csipetnyi KOH orvosolta. Esetenként ez sem segít, mert minél töményebb az elektrolit annál hajlamosabb habosodni. Próbáltam habzásgátló szilikont is. Csak ideig óráig oldja meg a dolgot.
Máskor szintén hirtelen habosodni kezdett az elektrolit. Ekkor széles határok közötti áramerősség és gáztermelés ingadozás lett az eredmény. Ez érthető, mert a habos masszán csak nehézkesen jön át a gáz, forgalmi dugót okozva a cellában is.
Amire jutottam az az, sajnos a KOH és bármennyire is hihetetlen a víz minősége nagyon változó. Bekevert állapotában a KOH-nak nagyon-nagyon sokáig meg kellene tartani vezetőképességét. Gondolom a minősége miatt ezt nem teszi.
Sanyinak is igaza van. Valószínúleg a KOH-ból vagy a vízből kiválnak lerakódások, ami egy lepedéket képez az amúgy sem a vezetőképességéről híres lemezeken.
HHO2

hho2 2011.11.09. 06:51:23

@amper-vadasz:
Szia!

Anno személyesen beszéltem kanadai egyetemistákkal, akik ezen indultak. Cak annyit mondtak: nem beszélhetnek, mert titok. Hogy mi volt a titok? A dizájn, vagy az eredmények? Érzésem szerint ezek a cégek hamarosan öngólt lőnek, ha nem húznak elő valami új nyulat a kalapból. Igaz más eset, de az Exxon Valdez baleset után, több 100.000 ember küldte vissza a központba pakurába mártott Esso kártyáit. Nevetségesnek tűnhet, de mégis komoly veszteséget okozott az akció.

HHO2

nyereg 2011.11.09. 09:19:49

Szevasztok!A kezdet kezdetén én is KOH-t használtam elektrolitként.Különböző töménységben a habzás és a barnulás mindig jelen volt ilyen-olyan mértékben.Aztán ki próbáltam a nátrium karbonátot(szóda).Azóta szinte teljesen megszűntek ezek a problémák.Habzás alig-alig tapasztalható(igaz csak 7-8 A en dolgozik)az elektrolit elszineződése pedig TELJESEN MEGSZŰNT!Pedig több mint fél éve használom ugyanazt a lét,csak utána töltöm a fogyást.Már előbbi kommentben is utaltam erre a jelenségre,de mindenki figyelmen kívül hagyta.Próbáljátok ki a nátriumkarbonátot(szódát)!Higyjétek el nem forgalmazok szódát semmi hasznom nem származik belőle,ha több fogy!Csak a tapasztalataimat osztom meg,segíteni akarok.Csöves,316Ti anyagú ontóban bevált.Ja,és CSAK ESŐVIZET használok!És ez nem egyenlő a desztillált vízzel!!!!!!!!

lütyő 2011.11.09. 11:10:07

@amper-vadasz: Szevasz
A hőcserélő elévan berakva a vákumszabályzó. Meleglevegőt pedig a leömlőkről szedegeti.

lütyő 2011.11.09. 11:48:14

Bontóknak a hirtelen és elsőre megmagyarázhatatlan leállása velemis előfordult először énis kh adagoltam és minimálisan reagált ezután lecseréltem és minden tökéletes. Szerencsére megtartottam az elektrolidot és másik szűz bontóba kipróbáltam hasonlóan bozsevált. Az ügyködésem közben véletlen valamenyi kh oldat a kezemre került és meglepődve éreztem hogy nem hasonlít a tapintása a friss kh oldatéra ( valami megváltozot ).
Sokan esővizzel üzemeltetik a bontót nemigazán annyira tiszta az a nedű, szűrögetéssel max a falevelet lehet megfogni. Zivataros időben vételezett víz nitrátokat tartalmaz. Csendes esőknél pedig az a hegyilevegő amit az áláthatatlan szmog beszennyezett megtisztul mivel kimossa a csapadék a levegőböl csakhogy ez belekerül a vízbe és ezt töltögetni a hho rencerbe nemkéne. Nemkell rögtön mindent elhinni csak egy tiszta edényben kevés esővizet elpárologtatni és megnézni mimarad a végén. Ezután nem meglepő a cella elkoszolódás.

lütyő 2011.11.09. 12:06:07

@nyereg: Valóban megszünhet az elszineződés mivel összetapadnak a lebegő részecskék és leülepednek ezért az a téves következtetést gyorsan lelehet vonni. Üledék szépen kitartóan dolgozik amíg egyszercsak megnem telnek azok a pontok ahol lerakódik és utána megint barna, eltelik x idő és hoppá megette a lemezeketis.

lütyő 2011.11.09. 12:28:32

@hho2: Szerintem nemlessz mostanában nagy változás az autógyárakban, Kecskeméten lassan beiduló gyárban nemis tervezik modernebb autók gyártását. Napokban közzétett Fodr elektromos autó árátis 13-14 milcsi közé jelezték, ez annyit jelent, ittvan meveheted. Mivel az üzemanyagok ára az egekbevan és emelkednifog az üzlet nagyobb mint valaha ezt a pénzcsapot biztos nemgogják elzárni.
Napokban hetekben reklámokban látnilehet a csoda autót ami 3L körűl csipeget. Nosza gyorsan felkerestem a honlapot és itten kb dupla adatokat lehet látni. Nyúl a kalapban maratt.

nyereg 2011.11.09. 17:24:06

@lütyő: "megette a lemezeket is"Könyörgöm ne bili acélból akarjunk űrhajót építeni!MINIMUM 316Ti kell!Azt nem eszi meg 100 év alatt sem.Szarból nem lehet várat építeni.

nyereg 2011.11.09. 17:31:45

@lütyő: A közölt "adatokról"vannak mérési adataid is,vagy csak úgy "tudod"?Ha mindaz a rengeteg szenny benne van az esővízben,a vezetőképessége miért NULLA???????A zivataros esővíz nitrátos mivolta meg egyszerűen fejbevágott!!!!!

amper-vadasz 2011.11.09. 21:07:24

@nyereg: Szia Zoli! álmodozó, tápláló, vízagy, nyereg, ennyi névre miért van szükség? Üdv. ampervadász

amper-vadasz 2011.11.09. 21:44:43

Sziasztok!

Kondis plazmagyújtással dolgozik valaki lambda szondás motoron? 98-as Suzuki Swift 1.0 benzinbefecskendezős lambda szondás motorja kapott 0 Ω-os NGK gyertyákat, mind a három gyertyához 0 Ω-os 35kV-os azonos hosszúságú réz szövet árnyékolt gyújtókábelt + a trafó elosztó gyújtókábel is így készült. Ez kb. 100pF szekunder kapacitást produkált + gyertyánként 450pF 30kV kondis gyertyakapacitás is beszerelésre került, így összeses kb. 550pF 30kV lett. A hideg motor nagyon könnyen beindult, és meglepően dinamikus és nyomatékos lett azonnal az intenzív plazmás gyújtószikrától! Az égés sokkal tökéletesebb az intenzívebb plazmás gyújtószikrától egy db-ig... Emellett kapott még a kipufogó leömlő bemelegedése után kb. 2km múlva már Hypnow aromás gőz*-t is a motor. A motor bemelegedése után alapjáraton néha néha fel fel villantotta a CHECK ENGINE hibajelzőt, ami pici gázadásra rögtön meg is szűnt. Fordulaton nem volt probléma vele. Aztán új légszűrő betét került a régi elhasznált helyett, itt kezdődtek a problémák. A motor több levegőt kapott, a CHECK ENGINE hibajelző alapjáraton egyre gyakrabban villant be, és a motor alapjáraton le is állt. Nagyon nehezen indult csak el újra, ekkor a 450pF kondenzátor kapacitást kiszereltem, csak a 0 Ω-os NGK gyújtógyertyák és az árnyékolt 0 Ω-os gyújtókábelek maradtak kb. 100pF szekunder kapacitással. A lambda szondás benzinbefecskendezős motor itt már rendesen elindult és normálisan működött. Tapasztalt valaki hasonló jelenséget? Karburátoros lambda szonda nélküli motorok minden probléma nélkül használják a kondenzátoros plazmagyújtást és a gőzt is.

Üdvözlettel: ampervadász

amper-vadasz 2011.11.09. 21:54:28

Szia Tamás!

Forgalmazol lambda szonda toldót is, ami kiemeli a szondát a kipufogó gázok forró légáramából. Erről tudnál bővebb felhasználói tapasztalatokat írni?

hho2 2011.11.10. 06:21:14

@amper-vadasz:
Szia!

Nincs ilyenem, de a Vaterán láttam. Itthon -ahogy az már lenni szokott- vagy nagyon kevés a tapasztalat, vagy titkolják. Annyira nem ismerik, hogy nem is keresik. Te vagy a második, aki ez után érdeklődött 2 év alatt. Tőlünk nyugatabbra, ahogy olvasom kb. 50-50% az eredmény. Akinek bejött örül, mert olcsón megúszta, akinek nem az sem vesztett sokat.

HHO2

nyereg 2011.11.10. 09:26:53

@amper-vadasz: A különböző nevek különböző fórumkhoz tartoznak(tak)-részben.A fő ok pedig,hogy(bár mint írtam )szarból nem lehet várat ápíteni .A lényeg; az élet rákényszerít,hogy tegyek próbákat(havi 27 ezerből nem nagyon ugrál az ember fia)A lényeg;elhunyt a PC-m,vele az összes adat.Nem jegyeztem meg a jelszavakat,így másodszor is regisztráltam.Így lett a sok név.

nyereg 2011.11.10. 17:53:59

Szevasztok!Újabb tapasztalatok a gőz technikával kapcsolatban.
Egy Krysler autóba tettem a technikát-3.8L-es injektoros a tipusa Town and Country.(sajna nem az enyém)Bár az igazság az,hogy ha ekkora autó lenne alattam,valószínű beszarnék.
A tulaj tapasztalatai;Eger-Tata viszonylatban tesztelte.Az amúgy sem gyenge "ugró képessége"érezhetően-sőt meglepően-növekedett.A fogyasztás mérő(pillanatnyi és átlag)koputer mintha meghülyült volna,néha annyira inreális értékeket mutat(főleg minuszban)Biztosat ezért majd csak akkor tudni a fogyasztás valós értékeiről,ha kifogy a tankból és újra tankol.Van olyan sanda sejtésem,hogy leesik az állunk-jó irányba(vagy ez csak vágy?)majd elválik.
A másik tapasztalat;A Rigó hőcserélőjében a szívónyílásba vezettem a
bontó kimenetét.Így a HHO gáz is felhevült és együtt ment a szívó torokba.A csoda hatás azonban elmaradt.Én voltam a tudatlan.Ugyanis a bontóm jelenleg 8dl körűl tejel,ez meg kevés a kellő gőz mennyiség szállításához.Ellen támadás;a hőcserélő ("szifon"rendszerű)szívó csövét bevezettem a szint szabájzó tankba,a bontó kimenetét meg közvetlenűl a szívó torokba tettem(a gőz cső mellé)A lustaság megszűnt,újra ugrik a Rigó!

amper-vadasz 2011.11.10. 19:39:49

Sziasztok!

Minél nagyobb egy motor hengerűrtartalma, annál jobban érződik a tökéletesebb égés hatása. Ott van Lala Mercedes 3L-es benzines motorja, minimális Hypnow gőz* fékrásegítő tömlőnél való ráeresztésével egy nagyobb gáznál majdnem kiugrott alóla. Egyébként szerintem nagyobb autót nagyobb motorral jobb vezetni, hamar meg lehet ám azt is szokni, a tankolás viszont már fájó pont. Chevrolet Gladiátor, szép hangja volt, kb. 120L-es benzintank.

Zoli – nyereg, ha valamikor anyagilag megteheted, szerelj be elektronikus gyújtást a hagyományos megszakító-kondis gyenge gyári gyújtás helyett. Lenne 30kV gyújtófeszültséged, 0.8mm gyertyahézagod! Erre már érdemes volna 0 Ω-os 35kV-os réz erű szilikon gyújtókábelt fémszövet árnyékolással építeni, 0 Ω-os gyújtógyertya + 2x1nF 15kV kondikból 450pF 30kV gyertyakapacitás, + a gyújtókábelek kb. 100pF, ami kb. 550pF értékű már. Lenne erős plazmás gyújtószikrád, nem győznéd a karburátor fúvókákat kisebbre cserélgetni, mert olyan kevés benzint kérne a Rigó! Nálad nincs lambda szonda és túl okos gyárilag előreprogramozott motorvezérlő sem, ami megszívathatna! Mezei karbis Babetta 210-es 0.3mm-es gyertyahézag, 500pF gyertya kapacitással 1-2mm-t kellett csak a gázkaron mozdítani, és a 2T motor meglódult! Szerinted mennyi üzemanyagot kapott a 2T motor 1-2mm gázkar elmozdítással? Nagyon minimálist, de volt erős plazmás gyújtószikra, ami jóval hatékonyabb üzemanyag felhasználást eredményez, mint a gyári icurka picurka gyújtószikra! Nem volt HHO gáz és gőz sem, csak erősebb plazmás szikra és benzin Arol2T + levegő.

650-es karburátoros Rigóval 550pF 30kV plazmagyújtással mindenkit magasan vernél benzinfogyasztás tekintetében ez 100% biztos.

gabylala 2011.11.17. 11:20:53

Sziasztok!
Nekem van a 3L benzines mercim, akit ampervadász fentebb emlitett. Tény, hogy az amúgy is erős kocsi még nyomatékosabb, rugalmasabb lett a gőz bevezetés hatására. Végül nem a fékrásegitő vákumát használtuk fel, hanem találtunk egy vákumponot, ami a karterből a szivótorokba megy. A fogyasztásról nincsenek ponos adataim, csak szubjektiv tapasztalatok, mert még nem tankoltam azóta tele a kb. 80l tankomat.
De úgy itélem, hogy fogyicsökkenés minimális van, ha van, "csak" több erő,nyomaték. Lehet, hogy nálam is a lambdajelet át kellene verni.
A havernak is beszereltünk egy sebtiben összedobott rendstert a 2.5d Ford Transitjába és neki is hasonlóak elsőre a tapasztalatok. Tehát fogyicsökkenés nem nagyon, de plusz erő, nyomaték igen.
Egyébként a HHO és a vizpára kombinációja, még ha nem is tudatosan már egy régebbi bejegyzett találmányba is szerepel.
waterpoweredcar.com/archiepatents.pdf

www.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert3/VizABlueSzab.html

suzso 2011.11.19. 18:17:45

Sziasztok!

A téli üzemmódra tud valaki megoldást? Olyan kellene ami megakadályozza a fagyást és nem habzik.

lütyő 2011.11.19. 20:38:26

@suzso: Elektrolid tartályt a celával egymagsságba rakod hogy a gázkivezető furat szabad maragyon vagy minimális elektrolid szintet használsz és szintén a gázkivezető furat alatt legyen a szint a cellában.

cef 2011.11.20. 18:48:01

@suzso: szia!

isopropyl alkoholt töltöttem az elektroliba (víz:isopr - 3:1 , kb). mostanában voltak -10°C-ok is és abszolút nem fagyott meg. a gázfejlődés is okés.
a vízzel rendesen elkeveredik.

azt nem tudom h "leül" e hosszabb állás alatt - gondolok itt 2-3 napra - mert nálam rendszeresen megy a kütyü.

apropó gáz:
nem fog CO vagy CO2 a motorba jutni, ugyanis az elektrolit tartályban elnyelődik vagy ha ott nem teljesen akkor a buborékoltatóban 100%.
a biogázt is úgy tisztiták meg a CO2-től h meszes vízen átengedik, ugyanez érvényes itt is.

suzso 2011.11.21. 15:36:42

@cef: Köszi, majd kipróbálom.

suzso 2011.11.21. 15:37:24

@lütyő: Sajnos ez nem kivitelezhető, de köszönöm.

lütyő 2011.11.21. 16:10:22

@cef: Lehecséges hogy elnyelődik de akkoris megtermeled de minek ha megvan a megfelelő megoldás.

decens 2011.11.21. 23:29:13

Jó volt itt olvasgatni a commenteket, sok okosságot tanultam amit remélem hasznosítani tudok a most építés alatt álló rendszeremben.
Előéletem: 2007 novemberében kezdtem az Ozzie Freedom féle Water4Gas könyvet tanulmányozni 120 dollár leperkálása után. 2008 márciusától működött a drótos, twin cellás hidrogén generátorom. Kb. 1 éves tapasztalat után leálltam vele, mert kicsi volt a "nyereség" a befektetett humán energiához képest (0,5-1,2 l/100 km fogyasztás csökkenés).
Most kezdtem újra a témát egy 13 lemezes készülék építésével. A főcsapás iránya megvan, (1 liter HHO/perc) kinyerése.
Köszönöm az itt szerzett tapasztalatokat az elektrolittal, a fagyállóság megoldásával kapcsolatban.
Mivel lemezes hőcserélőgyártó üzemben dolgoztam, ezért némi tapasztalatom van a lemezes készülékek gyártásában, amit itt igyekszem hasznosítani. Az eredményeimről remélem be tudok számolni. A lambdaszonda jeleltérítőmet is újra cserélem, egy amerikaira, mert ott ezt már ezres szériában gyártják és kb. harmadába kerül a magyar
elektronikának.
Gratulálok az oldalhoz!

cef 2011.11.22. 11:38:04

@lütyő:
lásd fentebb a választ hogy minek.
és még sok másféle megoldás is van.
egyébként nagyon meglepődnék, ha jelentős mennyiségű CO keletkezne. mihelyst lesz rá lehetőségem ki is méretem a gázösszetételt.
addig is ez is jó meg az is jó módszer

patkolttojas 2011.11.22. 15:04:17

Sziasztok!

Egy kis történelem, a jó múltkor hivatkoztam a magyar bácsira itt:
"patkolttojas 2011.11.06. 03:10:14 "
Nos, ha a videót, melyben maga a feltaláló bemutatta a dolgot, azt ugyan nem találtam meg, de a Totalcar tesztjét igen: totalcar.hu/magazin/hifituning/burnr/

Már csak azért is érdemes átfutni rajta, hogy az eltelt majdnem 9 év (!) alatt mennyit sikerült fejleszteni a rendszeren. Azt mindenkinek a saját belátására bízom, hogy ez sok, vagy kevés! Szerintem az utóbbi. Valahogy ezen kellene változtatni, mert különben itt pusztulunk meg a növekvő üzemanyag árak miatt!
Na ne gondolja senki, hogy a termékek ára, melyek ugye közúti szállítással jutnak el hozzánk, csupán az infláció mértékével drágulnak majd! De nem ám, hiszen a szállítási költségek heti rendszeres emelése a pofátlanság felső határát súrolja már jó ideje, talán ezen is el lehetne gondolkodni egy picit. Senkinek sem emelkedik íly "szerény" mértékben hetente a fizetése, sőt mit mondjak a nyugdíja sem!

Tehát. Ha az elektronikában a processzorok feldolgozási sebességét 3 évente meg lehetett duplázni, akkor szerintem ehhez is csak jó ötlet és pénz kell! Vannak olyan emberkék, akiknek jó ötletei, s vannak olyanok kiknek lenne pénze esetleg a megvalósításhoz, mert siker esetén akár profitálhatnának is belőle, csak még nem találkoztak egymással. Ebben is kellene változás! Bevallom nagyon magyaros a dolog, de talán egy kis nyíltság és beszélgetés egymással nem ártana senkinek.

Csak ennyivel akartam felkavarni a kedélyeket.

Jó bubi és gőzgyártást!

Üdvözlettel: patkolttojas

nyereg 2011.11.24. 07:31:09

@patkolttojas: Nagyon jó az elképzelésed.Szerintem két dolog ami miatt nem halad előre a szekér;pénz hiány és becsvágy.Az előbbi világos,a másodikhoz egy kis bővítmény:
A tényleges eredményt elérők nagy többsége titkolja a részleteket,mert ebből akar anyagi haszonra szert tenni,"csak"megélni,netán milliomos lenni.Akinek jó ötletei és eredményei vannak pénze nincs a kivitelezéshez.Akinek annyi pénze van,hogy tudna erre áldozni,azt nem érdekli ez a téma.Vagy nem is tud róla,vagy nem lát benne elég profitot.Biztos vagyok benne,hogy amint egy tőkeerős befektető aktívan belép a fejlesztésbe és össze jön a pénz és az "ész"rögtön megugrik a szekér.Az "ész"már itt van e fórumon.A pénzt be kell csalogatni.Széles körű reklámmal(lásd TV Pécsi "feltalálók")Magam részéről csupán egy imával tudok az ügyön segíteni:
Uram!Adj kitartást,hogy megváltoztassam a megváltoztathatót,erőt -hogy elviseljem a megváltoztathatatlant,és szerencsét-hogy ne b....sszak el annyi mindent.Amen!

cef 2011.11.27. 15:30:12

de kár h nem értek külföldiül:(

www.youtube.com/watch?v=yjqkHhWUKOU&feature=related

látottakból ítélve nem igazán tűnik bonyolultnak. annál inkább az alkatrészek beszerzése illetve az ezekhez kellő valuta előteremtése...

1. össze kell rá dobni
2. csak repked errefelé egy pénzesbogár
3. P kezdőbetűjű rablóalakulat támogatása
4. várakozás
5. egyéb

roadless 2011.11.27. 18:39:54

@cef: Nem akarlak elkeseríteni, de kinti oldalakon megjelent, és itthon is volt e-körül egy kis csevej, hogy ez bizony kamu.
Nem 100%, de legalább 99.99%.

nyereg 2011.11.28. 08:18:02

@roadless: Nem feltétlenül kamu!Nyolcvan-kilencven amperrel én is tudok annyi gázt termelni,hogy elég legyen egy terepjárónak!

lütyő 2011.11.28. 11:04:16

@nyereg: Kérlek mutasdbe !
Nemkell nagy behemótot elég egy 1L benzinest prezentálni.

cef 2011.11.28. 16:10:46

@lütyő:
haveromék járattak egy 1.4es asztalra tett motort hhoval. azt nem tudni hány amperen mert nem mérték de olyan 40A körül lehetett. ezt onnan veszem h a táp trafója annyit bírt. el is szállt szépen gyorsan talán 2-3 percig ment. kár h csak ennyi volt de tény h működött.

amúgy menni gáz kellhet egy kis 1.3 as motornak h szépen üzembiztosan ketyegjen? próbálta már valaki?

nyereg 2011.11.28. 17:05:55

@lütyő: Ezen dolgozom!Most éppen pihen a dolog(minden az anyegin múlik)de mihejt letejel a tehénke,beszerzem a most hiányzó cuccokat és bemutatom-nemcsak Neked.Sajna' erre az idén már nem igen kerül sor.

roadless 2011.11.28. 17:42:18

@cef: Értem én hogy villanymotor, de mitü megy??
Komolyra fordítva a szót, én azt elhiszem még látatlanba is, hogy ment az 1.4-es motor, de kíváncsian várom hogy mennyi amper kell ahhoz, hogy az egy autóban teljes terhelésen működjön.
Itt a dolog rákfenéje.
Félre ne értsd! Drukkolok nagyon hogy meglegyen, de egyenlőre az energia-mérleg elég szarul fest nálam is!
Egyébként ha 2 perc alatt elfüstölt a trafó, akkor az a becslésem szerint legalább 60-70 A lehetett.Hiszen 40-et bírnia kellett volna!
Így még csúnyább a leányzó fekvése.Nem beszélve arról, hogy a motort hogy lefogta volna, ha neki kellett volna ezt előállítani!
Üdv.

cef 2011.11.28. 18:47:36

@roadless:
a trafó csúcsba tudta azt a kb 40A-t.
az lett volna jó ha meg van mérve de ez már mindegy.
csak egy kósza kísérlet volt.

roadless 2011.11.28. 20:07:02

@cef: Az ilyen kósza kísérletek folyamán fog kialakulni a dolog!
Sokszor a véletlen segítette hozzá eleinket világra szóló felfedezésekhez!

nyereg 2011.11.29. 09:43:58

@roadless: A kérdésedben ott van a válasz is."...mennyi amper kell ahhoz hogy egy autóban teljes terhelésen működjön..."Egyik bontó a kellő mennyiségű gázt(2-3L/p)megtermeli 60-80 A-al.A másiknak ehez elég 20A is.Ez itt a bibi!A dolog nyitja a HATÁSFOK ban leledzik.Ez pedig sátánian el van dugva és senki nem(vagy kevés ember)tudja hol található a titok.Geometria,fesz.-áram viszony,elektrolit összetétel(anyag és töménység)jel alak,frekvencia stb.Ezernyi apróságnak tűnő paraméter egybeesése kell a jó HATÁSFOK eléréséhez.Egy jó(minimum 70%)MMW értékű bontó már a határán van annak,hogy ellásson energiával egy 1L körüli motort.Ha ehez a gázmennyiséghez még plazma gyujtás és gőz* is társul,biztos a siker.Ez meggyőződésem!Részem sikerült elérni MMW 15!öt is(100% hatásfok=MMW 9.25)de a gázmennyiség csak 2 dl/p volt.Bár melyik paraméter változtatásával leesett az MMW.Teendő?:Több különálló egység egyidejű működtetése!Tíz egység már 2L/p összteljesítményt tudna gázhozamban.Az MMW nem változik,csak a felvett össz áram nő a 10x re-de a termelt gáz mennyiség is!!!!!Röviden itt van a kutya elásva!Jogos a kérdés:Akkor miért nem építem meg,ha mindent tudok?
Mert ehez 2-300 ezer pénz kellene.És az eredmény nem garantált.Az emberek fásultsága(vagy érdektelensége)az eget veri.Kipróbáltam a gőz* bevitelt a kisPolskymon-mesés hatás.Egy 3.8as Krisler en mesés hatás.Széles körben meghirdettem a beépítés lehetőségét-a kutyát nem érdekli.Inkább nyögik a 4oo Ft os üza árat.Tegyék."Csak szőjjük a gyolcsot..."!

cef 2011.11.29. 17:54:47

@nyereg:
anno egy asztali kísérletezésnél mértünk gázmennyiséget különböző töménységű elektrolitok függvényében. természetesen itt már volt áram és fesz mérés is.
a bontó 13 lemezes 12x12 cm méretű +nnn-nnn+nnn- kiosztású.
minden részletet nem írok le mert fölösleges.
lényeg:
12V-8A mellett produkálható a 0.5L/perc gázhozam.
ezzel a te felvetésedre szeretnék reagálni ("Teendő?:Több különálló egység egyidejű működtetése!").
5 db egység ugyebár 40A (annyit simán bír egy suzuki generátor 4000 fordulaton) de ezeket nem kellene mindig egy időben működtetni kell neki vezérlés és nyilván lehetne még javítani a bontók hatásfokán is.
ez már 2.5L/perc!
Daniel Dingel kocsija is közel hasonló elven megy.
persze megfelelő elektronikák kellenek (a kísérletnél nem volt) pwm, blabla,...
ehhez még a fentebb említett plusz gyújtás meg hőcserélős finomságok meg PÍZ (az nincs sose elég fontos dolgokra)

és igen sajna a közöny ...

lütyő 2011.11.30. 06:52:51

@cef: 2,5L gáz piskóta még a rotátsem tudod pöfenésrebirni. Mikor próbálgatam a rotán kb 4,5L gáz kellet neki És akkoris csak alapjáraton ketyeget.
Kisméretű bontókkal káris kísérletezni hatásfok javítás célból. Amit én láttam eddig a legjobb 12A/1L lemezméret 200x200mm hasznos felület 160x160mm 11 lemezes lemez ko33 ennek ellenére ezt tuta produkálni.Tulaj utólagos beleegyezésével berakom a linket ezen üzemközben lehet látni www.youtube.com/watch?v=qcoZuUIjNQ0

cef 2011.12.01. 17:15:27

@lütyő:
ott a pont. tényleg jóval több kell mint 2.5 lityó, kicsit el voltam tájolva.
jóféle a videón látott dolog.

nyereg 2011.12.04. 21:32:29

Szevasztok!Vettem 5L E85-t a Mozdonyba(kisPolski)gondoltam kipróbálom.üres tankba öntöttem,el is indult szépen,de 3.ban tudtam csak menni vele negyed gázon!A 4.-et sík úton sem bírta.Másnak is vannak hasonló tapasztalatai,vagy csak a Mozdony nem szereti?

patkolttojas 2011.12.04. 22:08:24

@nyereg: Akkor próbáld meg ilyenkor a szivatót egy nagyon kicsit ráhúzni, ugyanis az alkohol ilyen! Annak idején denszesszel próbáltam a polákomat (PF126), mert elfogyott a benya és a bolt közelebb volt, mint a benzinkút. Én is csak picit ráhúzott szívatóval tudtam menni. Dúsabb keverék kell az alkoholnak. Bekapcsolod a kézi ECU-t és már megy is!

hho2 2011.12.05. 07:21:06

@nyereg:
Szia!

A 98-as 1.4-es Honda Civic-be télen fele-fel tankolok E85-öt, amióta kapható. Ha több az etanol csak hosszú köszörülés után indul. Nyáron 90-95% E85. Ilyenkor semmi gond. Ezen felbátorodva egyszer teletankoltam etanollal.... 50 km/h volt a vége, miközben egyfolytában rángatott, durrogott. Átalakító nincs benne, de most már nem is lesz.
HHO2

nyereg 2011.12.05. 10:39:43

Köszi'a segítséget,-megnyugodtam,nem én vagyok hülye!Csak annyiban,hogy E85-öt tettem bele.Az 5L E85-höz öntöttem 5L 95-öst,így már úgy-ahogy elballag.

lütyő 2011.12.09. 09:32:49

@roadless: Van másis nemcsak benzin és dízel. Átalakítatod a vasat LPG vagy CNG üzemre mingyárt kedvezőbb az üzemanyag ára.

nyereg 2011.12.09. 12:05:30

@lütyő: Sőt!VÍZZEL is hajthatod a vasat.Van aki már tudja is hogyan-én (és még páran )egyenlőre csak kapizsgáljuk.....

roadless 2011.12.09. 17:25:59

Üdv.
Ami igen érdekes ebben a témában, az az, hogy a Fénykapun már elég rég megoldotta egy srác a diesel-gáz üzemet, ami abból állt, hogy eszkábált benzines gyújtást a diesel motorra, a gázolajt lekötötte, aztán evett vagy három liter pb-t 100-on!
Nem tudom hogy igaz-e, de érdekes megoldás volt.
Még most is fent van a Fénykapun.

"A benzin árral meg addig hergelnek, amíg felfújom a pofám, oszt megcsinálom a vízhajtást, csak még nem elég drága a benzin"

Na jó, ez csak vicc vót.

nyereg 2011.12.10. 08:21:14

@roadless: Jó vicc!De ne viccelj ilyenekkel,mert a végén még valóság lesz.De az üzemanyag témában ne csak az anyagi oldalt nézzétek!A földünk megmentésének sokkal-sokkal nagyobb súlya van!!!!A gáz is foszilis tüzelő anyag-végső megoldás a VÍZ mint tüzelő anyag.Motoroknál és fűtésre is.Irdatlan mennyiségben áll rendelkezésre,és főleg soha nem fogy el-mert újra víz lesz belőle miután elégett!!!!!
süti beállítások módosítása