Kedves Szimpatizánsok, Nem Szimpatizánsok és Mindenki Aki Él, Mozog és Olvas!

Az utóbbi időben megszaporodtak e-mail fiókomban azok a levelek amik arról kérdeznek, miért nem történik érdemben semmi, van-e valami kézzelfogható eredmény elektronika gyártás terén, vagy hol van a klub stb? Mások arra buzdítanak hozzak össze egy bemérős-beszélgetős találkozót. Megint mások az elért eredményeimről kérdeznek.

Kedves Érdeklődők! A helyzet a következő: ahogy látom ezen és minden más HHO-val foglalkozó fórumon négy dolog zajlik: 

1. Megy a parttalan okoskodás, elmerülve a leg(ál)tudományosabb magyarázatokban, kézzel fogható eredmény nélkül, vagy csak titkolják. Rétestészta hosszúságú értekezések picofarádokról, Graetz hidakról, miegymásról. A legjobb példája eme jelenségnek, 2 hete a Totalcar-on megjelent cikk hozzászólás kígyója. Itt van minden, mint a vásári céllövöldében,  személyeskedő primitívséggel fűszerezve.

2. Unos-untalan ezredszer merülnek fel olyan kérdések, amiről ezerszer írtam és tízezerszer válaszoltak rá hozzászólók. Persze az anya meg az ismétlés, de ne anyázzunk már ennyit, olvassunk!  Ha nem itt, máshol.   

3. Egy réteg hallgat, mazsolázik, vagy néha kérdez, hogy aztán hanyatt homlok a Vatera-ra, meg egyéb helyekre rohanva árulja a motyóját.  Ezzel sincs gond, csak a HHO-t ne keverd a HOHOHO-val. Az a lappföldi Mikulás, Yolopukki védjegye.

4. Egyesek másokat buzdítanak cselekvésre, saját kezüket széttárva, miszerint ők ilyen-olyan okokból semmit nem tehetnek az ügy érdekében. Ők rendszerint az 1. csoportban jeleskedő okosok. E csoport egyike-másika igazi kaméleon, akik a 3. csoportban is feltűnnek. Ez az igazi más ......val csalánt szindróma!

Eláruljam a titkot? Egyik sem vezet eredményre, tényleges munka nélkül. Tudom sz@r dolog, odaállni kulizni, de képzeld ha mindenki a másikra vár. Vagyis már el sem kell képzelned, mert ebben élsz!

Nos, ahol én állok: jelenleg 4 helyről van ígéretem különböző elektronikákra. Az elmúlt 2 évben ez a szám 1 és 10 között folyamatosan változott, így nem is reménykedem különösebb eredményben. Méregetek, kísérletezgetek, de őszinte leszek, nem rohanok megoszatni az eredményeket! Lefáradtam a piócákól. A tavaly kapható volt alkatrészek kínálata, az elszállt dollár, megemelt Áfa, vám, postai díjak miatt lecsökkent, magyarán kintről semmit nem szerzek be. Fegyőreink így döntöttek, hogy ez jó lesz a gulág népének, hát legyen. Itthon, gyártói hajlam senkinél nem mutatkozik. Decemberben ismételten felvettem a kapcsolatot több műanyag kütyüket gyártó céggel. A mai napig semmi, de borítékolom válaszra sem méltatnak, pedig személyesen mentem mindenhová, mintákkal, rajzokkal felfegyverkezve. Klub, összejövetel nincs, ha így mennek a dolgok nem is lesz. Közben elkótyavetyélem maradék készletem, az ország giga-mega aukciós portálján. Megjegyzem, szánalmas ami ott zajlik! Mindeközben, máshonnan vett generátorokat próbálnak "csak úgy" beméretni. Miután kiderül, ezt többé nem ingyen teszem, ott kezdődnek a beszólások. Hááá mééé a mútkó ingyéé vót?  Volt egyszer egy vadnyugat is...

Mit is kéne tenni Drága Barátaim? Kicsit a tettek mezejére kellene terelni a dolgokat! Józan paraszti ésszel, két kézzel valamit elkezdeni alkotni! Plazma gyertyát, Krupa-féle gyertyát, PWM-et, cserebabrációs multikomplikációs akármit. Feladatot, ötletet rengeteg talász az előző bejegyzésekből. Mire várunk? Mit is írtam 1 éve? 400 Ft.-os benzint? (nem mintha látnok lennék) Itt van, sőt már túl is teljesítettük. Micsoda sztahanovista eredmény! 120%. Van ahol átszámítva, már 500 felett járnak. Ránk is ez vár, de addig is...

 

 

 

 

 

 

Hogy a méltán népszerű rongykereskedő szlogenjével éljek: csak csináljuk!  Mindegy mit, csak csináljunk már valamit!!!

Hogy, hogyan Ne csináljuk álljon itt a saját történetem. Az ezredforduló környékén, pár évig volt szerencsém Sajtországban, egy éppen összeomlani készülő papírsárkányrepülő cégnél tevékenykedni. Tudod aminek a fehér kereszt volt a lo(ó)gója. Persze a lehulló konc óriási volt, a góliát vergődése közben. Két hetente kaptuk, az okosabbnál okosabb főnököket. Minden reggel, műszak után, gyűlés, értekezlet, fejtágítás. Viszonylag könnyen viseltem, reflexből, a múltból. Az egyik kitalálta, a céget úgy tudjuk megmenteni, ha csináljuk! Ennyi esze volt, ő kimondta a tuttit, just do it! Kérdésünkre mit(?), annyi volt a válasz: a munkánkat, ami és ahogy le van írva. Pipás logós buzdító tacepaók lepték el a faliújságokat, e-mail fiókokat. A barom, a takarítóknak a seprűre is feltetette a címkét. Megbeszéltük, úgy lesz. Másnap mindent a működési szabályzat szerint tettünk. Este 8-kor kezdtük a Szabály Matyi-zást, másnap délelőttre az összeomlás szélére került az utasszállítás. Vízfejűek rohangáltak eszüket vesztve, többek között az ötlet kiagyalója. Mi pedig, reggel 8-kor hazamentünk. Az aznapi káoszról este értesültünk. Dollár milliókban volt mérhető a kár. De az is lehet, valakinek így volt jó. Hogy mit mondasz? A Malév-nél is ez van? Sok, okos közmondást lehetne idézni az ismétlődő történelemről, meg az el nem vesző, csak átalkuló vagyonokról.

Na így NE csináljuk!  Vagy mégis, vagy nem is tudom, kicsit határozatlan vagyok, vagy nem?...

Közben egyre-másra kerülnek napvilágra a HHO-val kapcsolatos kutatási eredmények. A japánok ebben élen járnak, de a tavalyi földrengés után felgyorsultak az események. (ne ijedj meg nem nálunk) Előtte tudhattak valamit, vagy mostanában derült fény az újabb dolgokra? Nem tudom, de rájöttek, nukleáris hulladékot lehet kezelni a gázzal, aminek a sugárzását 99%-al tudják csökkenteni órák, vagy napok alatt, mennyiségtől függően! Nagy a titkolodzás e téren a fősodratú médiában, de ezeket az eredményeket kanadai kutatók is igazolták.

Másfelől egyre többen foglalkoznak a HHO gázzal "töltött" víz élettani hatásaival. Senki nem meri kimondani, hogy rákot gyógyítana, vagy helyettesít gyógyszereket, de nagyon úgy áll a dolog. Ha visszaolvasol kb. 1 évvel ezelőtti amerikai beszámolómra, ott már írtam erről. Természetesen amíg a gyógyszeripar az egyik legfőbb profitélvezője fogolytáborunknak, sejthető, minden ilyen irányú kísérletezés csírájában lesz elfojtva. Hogy mi a töltött víz állítólagos hatásmechanizmusa, nem részletezném, olvass utána! Mindenesetre ki fogom próbálni.

Ezzel mára, zárul Miki mókatára, de ha tetszett... no politika, és a fent készített kabátot (inget) csak az próbálja fel akinek megfelel a méret!

HHO2

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr554064825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

patkolttojas 2012.02.14. 18:21:41

Szia loci88!

Előzetesben legalább anyit megírnál, hogy az elektronika, melyen kísérletezel, tulajdon képen mely ágába illik a HHO témának? PWM, vagy valami komplex hatásfok növelő dolog? Tudod nagyon sok minden van e téren ami részben elektronika függő is lehet.

nyereg 2012.02.14. 19:46:49

@patkolttojas: Szevasz kolléga!Úgy lám a Te oldaladat jobban fúrja a dolog,mint az enyémet...

Vakegér0 2012.02.14. 22:06:46

@loci88:
Esetleg a lambda jelet is módosítja?

patkolttojas 2012.02.15. 12:19:59

Szia Zoli! Ugye Te vagy az?

Szerintem meg kell várnunk loci88 kolléga nyilatkozatát, feltéve, ha nem csak ugratás a dolog, mint már volt is ilyen. Tudod, bedobom a húszfillért és majd csak leketyeg! :) Kétség kívül figyelemfelkeltésre alkalmas.

loci88 2012.02.15. 14:27:10

Üdv mindenkinek!

Az elektronikáról annyit elöljáróban, hogy ez egy hatásfoknövelő elektronika lett, ami össze lett kombinálva egy PWM-el, az elektronikát már tesztelem, eddig nagyon jól teljesit, nem melegedik, tegnap mentem 350km egyhuzamban, többször ránéztem a kocsi motorterében elhelyezett szerkezetre, eddig jó, de várjuk ki a végét. Pontosan hogy mennyi gázt termel, azt nem tudom megmondani, hülyeséget meg nem irok ide(gáztermelésben érezhető növekedés van saccom szerint 4× annyi), a hetekben meglátogatom Tamást, és utána beszámolok. Egyébként lambda jelet nem változtat, de egy ilyen elektronika is tervbe van véve, csak az anyagi keret szab határt most egy kicsit, de heteken belül nekilátok annak is. Szép napot mindenkinek!

nyereg 2012.02.15. 14:35:14

@patkolttojas: Szevasz!
Várnunk kell-mást amúgy sem tehetünk,-és bízzunk benne,hogy Ő a Messiás elektronikusunk.

nyereg 2012.02.15. 14:40:38

@loci88: Szevasz Elektromos!
Én magam ugyan nem vagyok profi az elektronikában,de olvastam valamelyik topikban,hogy csak egyszerűen lehúzta a madzagokat a lambda szondáról és már is kevesebb lett fogyasztás.Ha hülyeséget mondott-akkor én is.

loci88 2012.02.15. 16:03:24

Üdv! ez autótipustól függ! a régebbi gyártmányú autókban csak "disznek" van lambdaszonda, de vegyünk példának konkrétan egy audi s8 4.2 quattro, épp a múlt héten szereltem bele generátort, és lambdaszonda módositot, de menet közben nem kötöttem vissza az eggyik lambdaszondát, és az autó még csak el sem indult. De egy másik konkrét példa toyota carinaII 1.6 lambdaszonda 1 vezetékes, kikötés után semmi nem változik, itt csak disznek van. Egyébként nem akartam magam feltalálónak beállitani, nem is tartom magam annak, csak véletlenül jöttem rá egy-két dologra, és innen jött az ötlet az elektronikához

nyereg 2012.02.15. 16:36:21

@loci88: A szerénység a bölcsek erénye.Voltair sem akarattal fedezte fel az elektromosságot amikor a békacomb megrándult-mégis feltaláló!

Vakegér0 2012.02.15. 18:24:23

@loci88:
Egy így nagyon jól hangzik, ha valóban meg is megosztod velünk akkor egy igazi Messiás leszel, csak attól tartok, hogy addigra már el leszel térítve! :-(

cef 2012.02.15. 18:32:13

üdv az uraknak!
(hölgyeknek is bár nem hiszem h nyüzsögnének itt:)

a totálkáros kocsiról - amit szolidan tehénnek becéztek - van valami hír?
visszajelzés tőlük?
vagy ez még korai?
nagyon kíváncsi vagyok h a "hivatalos" tesztelők mire jutottak.

elektronika szárazcellához van?
én próbáltam a sajátomhoz a lawton elektronikát de annál semmi viszont csövesnél meg muzsikál szépen.

loci88 2012.02.15. 18:43:41

@Vakegér0: nem hiszem hogy el tudnának "tériteni".

nyereg 2012.02.15. 21:00:28

@cef: Szia!
Nekem meg pontosan csöves bontóm van-igaz még fejlesztés alatt(De talán örökké az alatt lesz?)-viszont elektronikával elég sehogyan vagyok.Légyszi'küldj nekem leírást(v.kapcsolási rajzot)a Lawton elektronikáról.Előre is köszönöm.
Zoli

A szerelő 2012.02.21. 11:17:21

Most ismerkedek a HHO technológiával, így egyenlőre nem nagyon értek hozzá. Viszont eléggé jártas vagyok az elektronikában, mikrokontrollerek programozásában. Szívesen részt vennék kísérletekben, amihez adnék elektronikát (un. deszkamodellt, ingyen), ti pedig tesztelitek, hogy közelebb jussunk a legjobb vezérlés paramétereihez, hogy sikerüljön egy igazán "ütős" vezérlést csinálni.

hydrokrimi 2012.02.24. 20:59:25

Hi!
Egy kérdés, szükséges a lambda szonda jelét becsapni? Nem elméletekre lennék kíváncsi hanem tapasztalatokra mert abból lehet találni eleget a neten.

nyereg 2012.02.25. 09:40:16

@A szerelő: Isten hozott a purgatóriumban!
Örvendetes,hogy van közöttünk egy elektromos szaki aki érez elhivatottságot a témában.Személyszerint szivesen tesztelnék elektronikát,meggyőződésem,hogy elméleti alapon szinte lehetetlen eredményeket elérni e téren,puszta számításokkal itt nem sokra megyünk.Először kisérletek sokasága kell az elmélet igazolásához,aztán jöhetnek a számítások .Sok beszédnek sok az alja-azért jó lenne tudni mit tud az elektronikád(fesz.-áram ,feki.stb)viszonylatban.Én szivesen tesztelném a vezérlődet a csöves bontómmal,írj az elgondolásodról .
Üdv Zoli.

A szerelő 2012.02.25. 14:08:30

@nyereg: A legegyszerűbb elektronikát, ami pwm teljesítmény szabályozásra képes, szinte bármikor tudok adni. De ezen felül szükséges lenne legalább nagyjából behatárolni a frekvenciát, egy tól-ig tartományban. Van még egy harmadik paraméter, aminek esetleg szintén lehet befolyása, az pedig az impulzusok feszültsége. Ha jól tudom, most 12V-ról működnek hho cellák. Néhány kísérletet megérne, hogy megemelt feszültséggel hogyan viselkednek.
Szóval vagy kezdhetjük a legegyszerűbbel, vagy pedig kapok néhány paramétert és az szerint alakítom ki az áramkört.

cef 2012.02.25. 20:42:15

@A szerelő:
szia!

már írtam neked mailt de úgy néz ki nem kaptad meg.

kérdésem: szerinted ezt milyen elektronika vezérelheti?
www.youtube.com/watch?v=TN4fpe6ke90

hydrokrimi 2012.02.25. 21:18:55

@cef: Hi,
Szerintem addig amíg nincs igazi megoldás a lambda szonda átverésére nem lehet jelentősebb megtakarítást elérni.Miért mondom? Én kb 1hónapig jártam 12A HHO bontás mellett lambda szondával és többet fogyasztott az autóm.Lehúztam a szondát és kb.8-10% fogyasztás csökkenés.Megemeltem a bontást 20A és maradt a 8-10%-os megtakarítás.Viszont városon kívül 110/120km órás egyenletes menetben 4,5l fogyasztásom volt.

hydrokrimi 2012.02.25. 21:26:11

@hidrokrimi:Az autóm 1.3-as Suzuki Swift.

A szerelő 2012.02.26. 01:21:11

@cef: valószínűleg a pillangó szelep állásától függően van vezérelve a gáz képzés mennyisége. A probléma nem ennek a figyelése, hanem a kellő mennyiségű gáz előállítása.

nyereg 2012.02.26. 07:40:48

@A szerelő: Pálinkás jóreggelt!
Volt már egyszer egy PWM-em,az 100Hz-en ment,-jelforma,kitöltés nemtudom-,egy poti volt rajta ,az feszt. és áramot is állított(vagyis gondolom feszt. és ezzel ment el az áram)De ez sorra megdöglött.Ami kellene;a fesz.lehet stabil 12V(a kimenö)de az "álom vezérlőn" le és fel 2V-al változtatható-tehát 10V-tól 12V-ig.A stabil 12V akkor jó,ha a csövek sorba vannak kötve,mert így a csövek számáva le tudom osztani az egy csőre eső feszejt.A + - 2V állíthatóság a finom hangoláshoz kell(ene).A freki 100Hz-től kellene 2KHz-ig(ezek nem kritikus határ értékek)a FINOM állíthatóság a lényeg,az álom ezred Hz.Egy durva tól-ig kapcsoló,ezen belül kellene az ezred Hz állíthatóság.A jel forma (ha lehet)szinusz és négyszög között választható.Áram korlátozás nem kell(a min.max viszonylag tág határok között állítható az elektrolit töménységgel,ez egyszerűbb mint az elektronikus megoldás és nem disszipál energiát
)Viszont a max kivehető áram 25A körül kellene(mondjuk egy rövidzár védelem nem ártana)Nos,egyenlőre ezek az álmaim.Hangsúlyozni szeretném,hogy ez az elképzelés nem a végleges,a legjobb paraméterek megtalálásához kell.Ha a bontó tipusának és a felépítésének legjobban megfelelő értékek meglelődnek,akkor azokra a fix értékekre kellene építeni a végleges ármkört.Na ezt meglelni lesz a nagyobb munka.Ha bár mi kérdés van,írj.
Üdv Zoli.
Ui:közben törjed a fejedet,hogy a következőbe be kellene tenni olyan funkciót is,hogy az impulzus csomagok összetételét is tudjam változtatni és a csomagok közti szünetet is.

nyereg 2012.02.26. 07:57:21

@hidrokrimi: Szia!
Bocs,hogy kéretlenül bele vauvau,de kirívó példa az eseted a HATÁSFOK kérdésre.Ékesen bizonyítja,hogy hiába emelem a gáz mennyiséget(az áram emeléssel),a generátor visszafogja a motort így nem érek vele semmit.Majdnem dupla áramfelvételnél sem csökkent a fogyasztásod(pedig biztos vagyok benne,hogy a gáztermelésed is nőtt szerintem 20% körül)A hatásfok(MMW)növelése nélkül a jelenlegi bontó egységedből nem bírsz több üza. megtakarítást kicsikarni.

hydrokrimi 2012.02.26. 23:10:21

@nyereg: Hi.
Hálásan köszönöm a válaszod.
Ezt írod:
"Ékesen bizonyítja,hogy hiába emelem a gáz mennyiséget(az áram emeléssel),a generátor visszafogja a motort így nem érek vele semmit."
Ezt kifejtenéd bővebben.Mit értesz azon,hogy visszafogja a motort?
Amit én tapasztaltam, hogy amikor lehúztam a lambda szondát úgy ment a 13éves suzim mint még soha és kevesebbet fogyasztott.
Akkor miért nem volt még kevesebb a fogyasztásom a megemelt(20A) bontásnál?
Az ECU miatt.

hydrokrimi 2012.02.26. 23:14:03

@A szerelő: Hi, Ez mind szép amit leírsz de honnan szeded az autóból ezt a plusz 25A terhelést?

nyereg 2012.02.27. 08:46:29

@hidrokrimi: Szevasz!
A több áram termeléshez több energia kell.Ezt a több energiát a kocsi elektromos rendszeréből veszi a bontó,amit a generátor termel meg.Viszont a generátor nem magától forog,a motor forgatja-ad neki energiát.Ő meg az energiát az üzemenyagból veszi-jelen esetben a benzinből -és persze a HHO-ból.Ez egy zárt kör.Hiába akár milyen modern kocsi,ECU ,MAP,BHCP ,CUmPEDLI,meg vajákos ráolvasás,az özemenyag égése nem lesz tökéletes.A HHO ezen a bajon segít(részben)részben meg az iszonyúan magas energiájával ami az égésekor keletkezik.A több HHO termeléshez több energia kell,ezt a motor több üzemanyag elégetésével adja.Bezárult a kör.Remélem sikerült rávilágítanom a dolod lényegére.Üdv. Zoli

A szerelő 2012.02.27. 17:55:11

@hidrokrimi: én nem írtam semmit plusz 25 amperról, maradjunk tényszerűek.

hydrokrimi 2012.02.27. 18:24:53

@nyereg: Hi.
Amit leírsz abban van valami!Elgondolkoztató.Egy biztos ha lehúzom a lambda szondát az ECU beáll vészüzembe.Ilyenkor egy állandó benzin mennyiséget adagol így védi a motort attól,hogy tönkremenjen.Ilyenkor hiába a 20A bontás az ECU nyomja a benzint az autóba mondhatni elpocsékolja mert igazán a megtermelt gáz mellé nem lenne szükséges ennyi benzinre.Szerintem ezért nem volt nagyobb megtakarításom a megemelt 20A bontásnál.Ezért készítettem egy áramkört amivel becsapom az ECU-t és azt az információt küldöm neki, hogy alacsony az oxigén tartalom a kipufogógázban.Ilyenkor az ECU visszaveszi az adagolt benzinmennyiséget.Egy kérdés.Ha nagy teljesítményű autóhifit teszel az autóba ami elég komoly áramot vesz fel akkor növekszik a fogyasztásom?

nyereg 2012.02.28. 07:12:56

@hidrokrimi: Szevasz!
A kérdésben ott a válasz;Igen.Úgy kápzeld el a dolgot,hogy van egy bazi nagy tartályod tele vízzel(ez az üza. tank).Az alján van egy lyuk,amihez cső csatlakozik,az ezen kifolyó víz hajt egy szivattyút (ez a motor)A tartályban levő víz mondjuk 1 óráig hajtja a szivattyút-utána elfogy.Ha a tartály falára még egy ugyan ekkora lyukat fúrok,az ezen keresztül kifolyó vízzel meghajtatok egy mákdarálót,az eredeti víz mennyiség ezzel a gép egységgel már csak fél órátra lesz elég.De mindegy,hogy mit hajtatok a vízzel,a lényeg az,hogy a tartályból kifolyik a víz-minél több lyukon keresztül(ezek a lyukak az elektromos fogyasztók)annál hamarab ürül ki a tartály.Remélem látod a lényeget.

hydrokrimi 2012.02.28. 07:23:44

@nyereg: Ja ja maximálisan igazad van.Mint amikor nyáron bekapcsolod a klímát!Akkor mi a megoldás mert sokan 20-30% sőt 50%-os üzemanyag megtakarításról beszélnek?

hydrokrimi 2012.02.28. 07:26:03

@A szerelő: " Viszont a max kivehető áram 25A körül kellene(mondjuk egy rövidzár védelem nem ártana. "

A szerelő 2012.02.28. 09:53:33

@hidrokrimi: Legalább annyi fáradtságot vegyél, hogy ha már azt írom, hogy ilyet nem mondtam, akkor megnézed, hogy tényleg így van-e, nem pedig idézel mástól!
Az általad idézett szöveg <nyereg 2012.02.26. 07:40:48> hozzászólásában található.

hydrokrimi 2012.02.28. 10:29:29

@A szerelő: Ohhhh bocsánat,valóban!!
Ezt jól benéztem :o)

cef 2012.02.28. 10:30:08

@hidrokrimi: szia!

érdekess...
nekem ugyanilyen suzum van régebbi fajta 13éves.
de:
- amikor 20A járattam a bontót akkor az aksimnak pár nap alatt gatter lett (ok már amúgy is volt vagy 7éves)
- ha lehúztam a lambdaszondát akkor kb 50km után kivillant a CHECK ENGINE lámpa és a fogyasztás soha nem látott 7/100 lett .. sokkot kaptam

ennyire másképpen működne két ugyanolyan kocsi?

a te kocsid motorja médin japán vagy médin magyar?

nyereg 2012.02.28. 10:54:16

@hidrokrimi: Legelőször meg kellene győződni,hogy igaz-e az állításuk.Aztán lehetne agyalogni....

hydrokrimi 2012.02.28. 11:29:59

@nyereg: Mert nem lehet agyalogni?? Mi ezzel a gond nem értem.Vagy nem lehet megosztani a gondolatainkat?Nos én arra gondoltam,hogy tapasztalataimat és gondolataimat olyan helyen osztom meg akik szívesen beszélnek a témáról.Nos ha itt mindenki ilyen überfrankó a témában akkor tuti helyen vagyok :)Akkor mi a megoldás mert gondolom te tudod?
És honnan gondolod, hogy nekem nincs igazam?Van gyakorlati tapasztalatod mert akkor nem szarakodok az egésszel:)
Bocsánat ha gondolataimmal valakit is megbántottam!

hydrokrimi 2012.02.28. 11:45:04

@cef: Érdekes amit írsz és köszönöm, hogy megosztottad velem.Sajnos a választ nem tudom vagyis csak a tapasztalataim alapján vonok le következtetéseket ami nem biztos,hogy jó!
A lámpa nekem is kb50km után folyamatosan világít(lehúzott lambda szondánál).Az aksim nekem is befosott de az enyém még öregebb mint a tiéd ráadásul ha 2napig nem indítottam be akkor totál lemerült.De nekem így is bírja a bontó plusz állandó áramfelvételét.Azt hogy a motort hol gyártották nem tudom de ha adsz támpontot hol nézzem meg akkor megnézem szívesen.7/100L fogyasztás - városban?Én azt vettem észre ha lehúztam a lambda szondát akkor olyan két hét múlva kezdtem tapasztalni a változást.Erősebb és takarékosabb lett.

nyereg 2012.02.28. 14:30:03

@hidrokrimi: A legfontosabb,hogy pontosan olvassuk és értelmezzük a hozzászólásokat.Én nem azt írtam,hogy nem lehet agyalogni,hanem azt,hogy aztán lehetne agyalogni.Vagyis,ha meggyőződtünk arról,hogy a fogyasztás csökkenési adatok valósak,akkor kezdhetjük törni a fejünket akár min is.Nagy külömbség!A tapasztalatok megosztásáról;ha még nem vetted észre évek óta ezt teszem.Nem állítom,hogy mindenki űber frankó a témában,de azt igen,hogy vannak nálad űber frankóbbak.Szivesen megmondanám mi a megoldás,de sajnos több mint két év után sem tudom-csak most kezdem kapizsgálni-de amint megtudom a tutit bár kinek elmondom-Neked is-erre már fentebb megesküdtem.Azt nem mondtam,hogy Neked nincs igazad.Mint írtam több mint két év (és sok száz óra)tapasztalatom van e téren,de azért csak szarakodj tovább arra bíztatlak,mert talán éppen Te adod meg másoknak a választ a kérdésekre.Csak egy tanács;ne kapd fel rögtön a vizet,mert lehet,hogy csak félreértettél valamit.Előbb kérdezz rá ha valami kétes.
Békés további szarakodást(nem marakodást)kivánok.

momo58 2012.02.28. 18:00:49

@cef: bocs már de a bontót mért az aksira kötitek hisz ott van a generátor.

hydrokrimi 2012.02.28. 20:44:36

@nyereg: Nagyon köszönöm a válaszod.Én kb 3 napja vagyok jelen a blogon így nem tudom mióta foglalkozol a témával és gyakorlatlanságom (pl.hozzászólásokban) okozott is némi félreértést.Nagyon nehéz megítélni egy hozzászólásból,hogy milyen szándékkal írták azt.Amit leírtam azok valós történések és annak következtetései ami korántsem biztos hogy jók.Számomra jelenleg elég nagy dilemma a lambda szonda :)Tudtok nekem segíteni a működésével és szerepével kapcsolatban? Vannak infóim de előbb kérdezek :o) Válaszotokat előre is köszönöm.

nyereg 2012.02.29. 07:41:23

@hidrokrimi:Nagyon szivesen!
A lambda szonda működéséről nem sokat tudok(nekem őskövűlet kis Polskimvan).Annyit tudok,hogy méri a kipufogó gáz összetételét és menet közben próbálja a levegő-üzemanyag keverék állítgatásával az optimális értéken tartani.Egyszerűbben;optimalizálja a fogyasztást.Vannak itt professzorok is ebben a témában,biztos lesz aki részletesen elmagyarázza ait tudni akarsz.

patkolttojas 2012.02.29. 23:10:41

Tisztelt Fórumozók!

Amennyiben egymást szekálni, ócsárolni és egymás iránt nem kellő hangnemben tárgyalni volna kedvetek, akkor megígérem, hogy azokat a hozzászólásokat ki fogom moderálni!
Senki ne felejtse el, hogy az internetes oldalakon minden szó megmarad, nem lehet visszavonni egy idő után! Mindezek érvényesek a a nyomdafestéket nem tűrő kifejezésekre is, sőt azokra is, amik csak a határán mozognak! Bizonyára megvannak azon fórumok is, ahol elvárt a használatuk, de ez NEM AZ A BLOG ! Kérek mindenkit, hogy nagyobb tisztelettel, türelemmel és megértéssel viseltessen a másik iránt!
Köszönöm!

cef 2012.03.01. 10:56:03

@momo58: szia!

azért nem mert a generátorommal egybe van építve a fesz szabályzó. de ha így is be lehet kötni a szabályzó elé akkor az frankó lenne, amúgy is felmerült már ötletként.

nyereg 2012.03.01. 11:56:51

@cef: Szevasztok!
Mind kettőtöknek írom;Én a betápot közvetlenül a generátor kivezetésről adom a bontónak.Egyébként teljesen mindegy,hogy közvetlenül a generátorra csatlakozom,vagy az akksira.A kettő közös ponton van.Maximum annyi a külömbség,hogy ha az akksira kötök,az akksi mint egy"puffer"(kiegyenlítő)szerepet tölt be.Kiegyenlíti az ingadozásokat,ami a fordulat szám okozta eltérésekből adódna.Ha a generátorban levő fesz.szabályzó megkerülésére gondolsz-felejtsd el!!!!!

patkolttojas 2012.03.01. 12:23:25

@cef: Az autóban a feszültségszabályzó a generátor forgórészének az áramát szabályozza, annyira, hogy az akkun mért feszültség 14,4V legyen. Egyébként a generátor pozitív kimenete galvanikusan van összekötve az akkumulátor + saruval! Ha áll a motor, akkor a diódákon visszafelé nem folyik áram, legfeljebb, ha valamelyik elszáll! Vagyis nincs mit megkerülni!

momo58 2012.03.01. 22:15:41

@cef: Szia én nem tudom milyen autod van nekem 13 suzukim. egy 13x13 6lemezes száraz bontót.úgy 14am eszik prc 4deci gázt termel,ez van generátora kötve,probáltam aksin is használni de a generátor jobb,azt hogy ingadozna nem tapasztaltam ugyan is rá raktam amp méröt és gáz adások után sem változot a bonto amp velvétele és nem is csökent.

attikanagy 2012.03.02. 12:49:45

racing-bazar.hu/egyeb/egyeb/zala_hho_extra_fogyasztas_csokkento_hidrogen_generatorok__x_z

"A desztillált víz magas frekvencián való bontása során"
Apukám!?Ezek feltaláltak valamit,eladáskor mindenki tudja a tutit.

jarmutechnika 2012.03.04. 14:42:55

@attikanagy:
Az én kedvencem az ilyen típusú hírdetésekben az "AKÁR 45%"
Az AKÁR egy bűvös szó, a 0.2% is beletartozik.

cef 2012.03.04. 17:15:05

@patkolttojas:
az alapötlet az volt ha fesz szabályozó előtt ugyebár 24V-t is nyomat a generátor de nagy fordulaton még többet is.
ezzel fordulat/gáztermelés kb lineáris lenne adott határokon belül.
természetesen A limitáló áramkörrel.

péel ladánál be lehet kötni fesz szabályozó elé! majd ha jó idő lesz és nem fagy össze a golyónk szerelgetés közben akkor összehozzuk s meglátjuk mi sül ki belőle. hátha valami ...

momo58 2012.03.04. 20:41:39

@cef: szia úgy tudom neked is 1,3 suzukid van nem tudom milyen bontod van és milyen a teljesít ménye és hová van kötve generátor vagy aksira ,de ha redben van még van egy dolog amit én is + alkalmazok ez a párásítás és ma megtörtént, kellő hő után az autót alapjáraton ment és beindult, természetesen benzint nem kapót az inyektorból.a párásító tartályban 50% viz + 50% etanol van.

cef 2012.03.04. 22:37:16

@momo58: szia!
valóban suzum van. a gőzölgő rendszer is tervbe van h beépítem de mint már fentebb is írtam várok a jó időre mert nem csípem a fázást:)

viszont ha neked már műxik frankón akkor kérnék némi segítséget kivitelezés gyanánt.

attikanagy 2012.03.05. 13:47:28

@momo58: Üdv.
"természetesen benzint nem kapót az inyektorból.a párásító tartályban 50% viz + 50% etanol van."

Tehát csak víz etanol keverékkel ment,jól értem?

patkolttojas 2012.03.05. 15:59:56

@cef: Szia! Te ezt írod:
"az alapötlet az volt ha fesz szabályozó előtt ugyebár 24V-t is nyomat a generátor de nagy fordulaton még többet is."
De a valóságban, mint írtam nem ez a helyzet! A generátornak nincs feszültségszabályzó előtti és utáni csatlakozása! A generátor kimenete (a diódahíd pozitív csatlakozási pontja) galvanikusan csatlakozik az akkumulátor + vagyis pozitív sarkára! Az ezen mérhető feszültség függvényében a feszültségszabályzó annyi gerjesztő feszültséget ad a generátor forgórészére, hogy a kimenetén kb. 14,4V feszültség legyen, vagyis megegyezik az akku feszültségével! Egyes, nagyon régi rezgőnyelves szabályzók egy kicsit másképpen oldották meg a dolgot, de ott sem lehetett 24V-ot mérni a generátoron! Nézz meg egy generátor kapcsolási rajzot a neten!
Ha beépítesz egy teljesen különálló generátort a HHO részére, akkor nincs kizárva, hogy egy külső feszültségszabályzóval (tehát nem a generátor kefeházába épített elektronikáról van szó ebben az esetben!)jóval magasabb feszültséget is elő lehet állítani, de akkor inkább egy 24V-os generátort építs be és akkor eleve a duplája lehet a feszültséged. De ne felejtsd el, hogy ez a rendszer is a motorodat fogja terhelni, ezzel számolni kell.

patkolttojas 2012.03.05. 16:07:47

Szia momo58! Azt hogy oldottad meg, hogy a befecskendező nem működött? Lehúztad a csatit, vagy a benzincsövet? Ezt próba képen csináltad, vagy véletlen volt?

lütyő 2012.03.05. 20:19:05

@patkolttojas: Még mielőt lehurognátok momo58-at énis jelenvoltam ezen az eseményen. Szuzi legalább 20- 25 percig valóban üzemelt benzin nélkül az üzemanyag szivatyú reléjét kivetük és igy járatuk. Néha leállítotuk és indítotuk külömböző bekötésekkel és csövekkel kísérleteztünk. Párásító + hho párásítóban 50% etanolos elegyel.Bármejik tényezőt megszüntetük a motor lefulat. Relé visszarakásakor a motor fulat ( bezabált) . Kipufogó bőségesen verte a vizet kifele.

patkolttojas 2012.03.05. 21:14:56

@lütyő: Szia! Szó sincs arról, hogy bárki is lehurrogná a dolgot, sőt! Csak a leírás annyira félreérthető volt, hogy kénytelen voltam rákérdezni! Ha visszaolvasod, akkor Te is feltételeznéd a nem normális állapotot, de mivel ott voltál, ezért Neked logikus a történet, de aki csak olvas róla, annak nem. Atikanagy is rákérdezett, ezek szerint nem csak nekem tűnt fel. Ezért kell ilyenkor egy konkrét eseménysort leírni, hiszen a blog jól viseli a hosszabb szöveget is! :)

Egyébként örülök a kísérletnek és biztató jelenségnek tűnik!

Esetleg meg kellene ismételni, vagy tovább megyek, valahogy drasztikusan le kellene rövidíteni a befecskendezési időt miután bemelegedett a motor. Nyilván gázadáskor kevés az "üzemanyag", mert elfogy, de lehet, hogy ezt is meg lehetne oldani azzal, hogy ilyenkor a gázpedál állásától függően ismét visszakapcsolna a befecskendező rendszer, de nem hirtelen nagy adaggal, mert a megváltozott körülmények miatt valahogy nem viseli a "hagyományos" üzemanyagra való hirtelen átváltást. Talán valamelyik az EFIE módosító kütyü megoldja. Lehet, hogy ez is megérne egy misét!
További jó munkát!

momo58 2012.03.05. 22:17:11

@patkolttojas: szia igazatok van utólag én is jobban átolvastam amit írtam és valóban hagy maga után kérdéseket lűtyőnek kőszönőm a érthetöb le írását az eseménynek.

momo58 2012.03.05. 22:20:31

@cef: nagyon szivesen segítek ha neki foksz.

loci88 2012.03.08. 21:12:57

@Vakegér0: Fejlemény az van! A múlt héten betörés volt nálam a műhelybe, és elvittek elég sok mindent, többek között a tesztfalon lévő elektronikát is, ugyhogy most pénzt gyűjtök a további lépésekhez, de már épitem az elektronikát újra, és a riasztórendszert is :(

Vakegér0 2012.03.08. 21:27:26

@loci88:
Sajnálom ami történt!

Remélem meglesz a tettes és levágjátok a kezét, hogy okulhasson!

A szerelő 2012.03.22. 20:57:01

@nyereg: nem tűntem el, csak sok munkám volt :)
A hétvégére tudok adni egy egyszerű pwm vezérlőt, kicsit később pedig egy széles freki tartományban állíthatót.

nyereg 2012.03.23. 07:02:24

@A szerelő: Előre is köszi',izgatottan várom!

decens 2012.03.31. 21:02:01

Én 2008-ban készíttettem egy EFIE-t e szerint a kapcsolási rajz szerint: www.free-energy-info.co.uk/D17.pdf. Ezt használtam a water 4 gas féle készülékemhez fél éven át. Aztán nem folytattam. Idén januárban fejeztem be a saját építésű 11 lemezes szárazcellám kimérését, majd beszereltem a kocsimba. Vettem hozzá egy gyári EFIE készüléket innen: www.fuelsaver-mpg.com/analog-efie-models/efie-circuit-boards/single-efie-circuit-board . Szerintem bőven megérte az árát, nagyon stabilan működik és az ára bőven veri a hazai fabrikálásokét. A fogyasztási mérések folyamatban vannak, de pozitív tapasztalataim vannak már. Nem fogok adatokat leírni amíg nincs több hónapos mérési eredményem. Egy érdekes tapasztalatot azért leírok, hátha valaki találkozott már vele. C20NE motoros Astrám van amelyikben oktán választó van. Ha azt 91-es benzinre kapcsolom át fantasztikus pillanatnyi fogyasztásokat tudok mérni. Nyilván az előgyújtást kisebbre állítja.

cef 2012.04.07. 19:24:51

aki késztetést érez csöves bontóval foglalkozni, de problémás a csövek beszerzése valamint a borsos ár, annak ajánlatom: 3m rozsdamentes csőpár megvehető tőlem. a méretek 1/2col és 3/4col vastagság 1.6 zsírúj.

érdeklődni: anda.kornel@gmail.com

mazu 2012.04.10. 22:55:00

Sziasztok!!!
2008 óta foglalkozok a vízbontással.Annyit mondhatok hogy mindenki az elektronikával van elfoglalva (én eddig csak karbis corollába toltam) de bármiféle elektronika nélkül állíthatom hogy a gáz állapotában van valami ami jó és rossz is lehet .Pl.:első bontó 5literes tartály lemezekkel,a merülős fajta 15A jó ha 0.3-0.4 liter gázt termelt .Mégis csodálatos volt a fogyasztásom .Legutóbbi dry cell elektronika nélkül eléri a 6mmw .De beszerelve nem tudtam jobb eredményt elérni.Én azt mondom -átlag- 20%ot lehet elérni +-%,ennél jobb eredményt csak ha az egész benzin-levegő-hho arányt állítanánk.És ismétlem átlag 20% ami néha 10% néha 30% is lehet.Úgy hogy ha nincs nagy különbség 1,9MMW-és a 6MMW termelés között akkor hiába is keresünk profi elektronikát más az amit először meg kell oldani.
A 24 éves corolla 1.3 as szépen meg volt 4,8l/100km hosszútávú fogyasztással az első és az utolsó bontóval is .Amúgy 7-7.5 nél nem ment lejjebb hosszútávon.
Egyébként (titok)-a negativ azaz vákuumos robbanású HHOt mágneses tulajdonságú lemezzel lehet előállítani ,többet nem mondok mert veszélyes a robbanásokkal kísérletezni.
de legkönnyebben =csinálj egy kis méretű merülős generátort rozsdamentes de mágnesezhető lemezekből,mondjuk -nn+nn- ,felállás a legjobb egy mixer edény aminek menetes teteje könnyen leválik nyomásra .A negatív erejű robbanást egy hangos pozitív után láthatjuk.Mégpedig a tartálynak csak egy kivezetése legyen ami buborékol egy nagyobb vödör vízbe.A bontó tartály legyen félig tele,vagy félig üres.:)
HA a csövet a vödörben lévő víz felett meggyújtod és abban a m.percben a vízbe nyomod-hangos durranás a gáz vissza ég és a vödörből a vákuum felszívja a vizet .És a bontó tartály nemcsak tele kell hogy legyen hanem csurig.Nekem 3dl gáz legalább 1-liter vizet kiszívott a vödörből és a bontó tartály tetejét le nyomva fröcsögött szét.Nos a bontó tartály megtellett vizel Úgy hogy a teteje le pattant a nyomástól.A cső belső átmérője 14mm volt . Hát csak ennyit!
Üdv. mindenkinek!!!

realbalu 2012.04.12. 18:09:18

Sziasztok Tisztelt Fórumozók!
Rég jártam erre, és látom elég aktívak vagytok :)
@mazu:
Jó a vidi, nekem ennyi hely nincs összesen a Suzukiban, én nem tudtam betenni a motorház alá, m nem találtam helyet. Másrészt szigetelés az jó ötlet; én tettem, aztán kicsit elment a kedvem, m elfagyott a szárazcellám, valamint én akkura kötöttem közvetlen, aminek semmi értelme nem volt, m a hobbi villanyászom nem ért rá behúzni 1 generátor kábel.
De most ha már jobb idő lesz, próbálkozom újra és bízom merítek vmit a tapasztalataitokból :)
Üdv,
B.

realbalu 2012.04.12. 18:10:21

*nem tettem szigetelést

realbalu 2012.04.17. 23:54:19

Jó estét minden kedves fórumozónak!
vki linkelne nekem 1 olyat, h nagyjából h kell összeállítani 1 pwm-et?
volt itt pár link még anno, de mit ajánlanátok.
Amúgy a magas freki az azért kell, mert úgy olyan gyakran szakad meg az áram a cellán, azaz nem lesz folyamatosan áram alatt és ezáltal nem fog felvenni annyi A-t? v rosszul gondolom?
jó éjt,
Balu

jarmutechnika 2012.04.18. 07:37:46

@realbalu:
Sok megoldás létezik, legegyszerűbben egy 555 -ös IC -vel valósítható meg. Ez nálam is működött: www.matpic.com/imagenes/3_pwm_555.gif
A két csillagos dióda lehet az egyszerű 1N4148 típus. A 6 -os lábon lévő 100N befolyásolja az alap frekvenciát, amit persze elvisz magával a kitöltési tényezőt vezérlő poti.

jarmutechnika 2012.04.18. 07:51:33

Folyt:
Tekintve az alkalmazási területet, az IRF830 helyett inkább egy kisebb feszültségű, de nagyáramú típust ajánlok, pl az IRF540 típust. Beszerezhető és nem horror. Impulzus üzemben a 110A -t is elviseli. Tekintve, hogy az említett kapcsolással akár a 99% kitöltési tényező is beállítható, ezért fetenként számolj az egyenáramú áteresztéssel, ami 30A körül van (hűtőborda!) A kapcsoláson a motor helyére értelemszerűen a bontócella behelyettesíthető. A párhuzamos védődióda elhagyható, a FET tartalmaz védődiódát, ami a visszáramú tranziensektől megvédi. (bár ez inkább induktív terhelésnél jelentkezik, a bontócella inkább ohmikus és kapacitív)

realbalu 2012.04.18. 08:47:51

@jarmutechnika:
köszönöm a gyors választ!
B.

realbalu 2012.04.25. 23:21:19

Jó estét mindenkinek!

olyan kérdésem lenne még, hogy, akinek suzukija van, ő hova tette a bontót?
én eddig az utastérbe, de ott nem jó, viszont a motortérben nem nagyon találtam helyet.
Jó éjt!
B.

lütyő 2012.04.26. 14:31:17

@realbalu: Gondolom hogy klímás és zért nem találsz megfelelő pontot. Persze függ a cella méretétölis de aku melett vagy a váznyúlványon biztosan van elegendő hej.
Ha nem klímás akkor a job oldalon a védőlemez és a lökhárító között elfér biztosan.

rudi11 2012.04.28. 16:32:19

Sziasztok!Üdvözlök mindenkit!
A honlapon uj hozzászolo és érdeklödö vagyok.Régota olvasgatom az irásaitokat ,nagyon érdekesek,és kreativak vagytok!
Készitettem én is egy hho kütyüt,be is szereltem már lassan 2 hete.Műlödik,
Szeretném megtudni tölletek ,hogy mennyi gáz mennyiség szükséges egy tisztességes fogyasztás csökkentéshez,mivel olyan sokmindent olvastam rola ,hogy nem tudom mennyi lenne a gazdaságos .Az én verdám motorja 1.7-es TD motor.elöre is köszönöm hozzászolásotokat,további sok sikert,kisérletezést kivánok!

lütyő 2012.05.01. 08:23:52

@rudi11: Szevasz.
0,3L ezer köbcentinként már hatásos. 1,7L TD motoronál nemigen lehet jelentős fogyasztás csökenést elérni ezek általában 5L üzemanyaggal beérik ebből ha sikerül 1L lefaragni az igen jelentősnek mondható. Gondolom Opel amibe beraktad. Érdemes ellenőrizni az interkúlert általában sérültek szoktak lenni.

realbalu 2012.05.01. 23:55:50

@lütyő: Jó estét!
A védőlemez elé került, nem esztétikus, de nem volt hely sehol máshol.
csak most meg nem bugyog...lehet, h mert már 4-5 hónapot állta feloldott elektrolit?
Köszönöm,
B.

nyereg 2012.05.02. 08:03:53

@rudi11: Szevasz!
Ez a kérdés összetettebb ennél.Lütyő azt írja 0,3L/1000 köbcenti már hatásos.A hangsúj a HATÁSOS!Mert,ha ezt a 0.3L/p gázt mondjuk MMW 2 vel állítom elő-fingot sem ér,viszont (mondjuk)MMW 10-el,akkor viszont megfogtam az Isten lábát!Sokan csak liter/perc-ben gondolkodna.Pedig elengedhetetlen összetevő azMMW!Ha többenergiát fektetek a HHO előállításába,mint amennyi kijön a hengerben való elégetésével,nem hoz megtakarítást.Az a fogyasztás csökkenés amit az alacsony MMW értékű cellák hoznak abból ered,hogy a HHO olyan hatalmas energia mennyiséggel rendelkezik,hogy még egy 40% kötüli hatásfokú bontó is jelentős mértékben javít az üz.ag hasznosításon.Hidd el(és ezt mindenkinek mondom)a csodát(elsősorban)nem a 3-4L/p gázt "igérő"bontóktól kell várni,hanem az MMW 10 körüli-vagy fölötti-bontóktól.A fogyasztás csökkentő hatásról nem szabad csupán liter/perc-ben beszélni,az MMW említése nélkül.Ez olyasmi lenne,mintha azt mondanám,100 km-t egy óra latt mentem a kocsimmal,de nem mondanám mennyi üz.ag-al,és hanyadik fokozatban...

nyereg 2012.05.02. 08:07:16

@realbalu: Jó reggelt!
Az,hogy mennyit állt az elektrolit,csak annyiban játszhat szerepet,hogy kiülepedhet az oldatból az összetevő.Inkább nézd meg,hogy kap-e rendesen áramot és ellenőrizd végig a tömítettséget.

lütyő 2012.05.02. 13:12:13

@nyereg: Érdemes hozzátenni hogy a használható és a nagyonjó hatásfokú cella nem ugyanaz! Ezt a tényt azok ismerik akik valóban hasznának hho rencert. MMW 10 kicsit messzevan minden mostani ekébzeléstől és főleg realitástól.

nyereg 2012.05.02. 16:57:56

@lütyő: Kérlekszépen én is úgy vagyok vele,hogy hiszem,ha látom.Amit magam mértem,arról hiszem el a paramétereket.Az emyémet magam mértem,és nem egy alkalommal mértem 10 körüli MMW-t.Aki nem hiszi,járjon utána.

rudi11 2012.05.02. 19:35:24

@nyereg: Szevasztok, köszönöm, hogy hozzá szóltatok, de sajnos én még nagyon amatőr vagyok. Először is nem tudom mi az MMW.
Hol lehet ezekről a dolgokról olvasni és hogyan lehet kiszámolni a hho bontó hatásfokát?
Mert én még erről nem találtam semmit, de lehet az is hogy rossz helyt keresgéltem.
További szép napot.

nyereg 2012.05.04. 07:51:18

@rudi11: Szevasz!
Az MMW a bontó hatásfokának a mérték egysége.M=milliliter
M=minutum
W=watt
Ha ezt beírod a keresőbe,találsz egy olyan oldalt,ahol van erre képlet:hho-generator.de(mentsd el,hasznos.Nem kell állandóan számolni) Csak beírod az értékeket és kiszámolja az MMW-t.A feszültséget a vezérlő elektronika után mérd,az áramot az elektronika előtt.Gondolom használsz elektronikát-ha nem akkor használj,mert e nélkül nem lesz elfogadható MMW értéked.Az MMW 9.28 érték azt jelenti,hogy a bontód 100%-os hatásfokon dolgozik.Vezérlés nélküli(sima egyenárammal működő bontóval MMW 5 körüli érték már elfogadható.Ennél jobbat nemigen lehet kifacsarni.Elektronikával túl lehet lépni az MMW10-et is.Vannak akik ezt nem hiszik el,de én magam győződtem meg róla,így nem csak hiszem,de tudom!A gázhozamot úgy tudod leg egyszerűbben mérni,hogy egy (modjuk)0.5 literes flakont megtöltesz vízzel.Befogod a nyílást és fejjel lefelé beteszed egy (mondjuk)lavór vízbe.A bontóból jövő gázt csövön bevezeted a flakon száján és megméred mennyi idő alatt megy bele 500ml gáz.

rudi11 2012.05.05. 20:39:17

@nyereg: SZIA
Nagyon,nagyon szépen köszönöm az informáciokat,bár még nem találtam meg pontosan a neten amit irtál,de probálkozom.
Sajnos elektronikára még nem tellett,gondolom PVM-re gondoltál?Amugy is a piacon sok fajtát lehet kapni,fogalmam sincs melyik a megfelelő,mivel nem igazán értek hozzá.De megmértem a gáztermelést 1 litert termel 1 perc alatt.Van egy amper mérő ami állandoan méri ,ugy sikerült beállitani az oldatot ,hogy ha bemelegszik 20-22 ampert vesz föl a bonto.
mégegyszer köszönöm a hozzászolást,további szép napot!

rudi11 2012.05.06. 14:11:43

@cef: Szia!
Köszi a linket.
Így már nagyon kőnyű dolgom van
szép napot mindenkinek...

amper-vadasz 2012.07.13. 21:57:17

Tisztelt Tamás!

"Közben egyre-másra kerülnek napvilágra a HHO-val kapcsolatos kutatási eredmények. A japánok ebben élen járnak, de a tavalyi földrengés után felgyorsultak az események. (ne ijedj meg nem nálunk) Előtte tudhattak valamit, vagy mostanában derült fény az újabb dolgokra? Nem tudom, de rájöttek, nukleáris hulladékot lehet kezelni a gázzal, aminek a sugárzását 99%-al tudják csökkenteni órák, vagy napok alatt, mennyiségtől függően! Nagy a titkolodzás e téren a fősodratú médiában, de ezeket az eredményeket kanadai kutatók is igazolták."

Ez rettentő érdekes, tudnál róla bővebben is írni, vagy plusz forrást betenni?

"Másfelől egyre többen foglalkoznak a HHO gázzal "töltött" víz élettani hatásaival. Senki nem meri kimondani, hogy rákot gyógyítana, vagy helyettesít gyógyszereket, de nagyon úgy áll a dolog. Ha visszaolvasol kb. 1 évvel ezelőtti amerikai beszámolómra, ott már írtam erről. Természetesen amíg a gyógyszeripar az egyik legfőbb profitélvezője fogolytáborunknak, sejthető, minden ilyen irányú kísérletezés csírájában lesz elfojtva. Hogy mi a töltött víz állítólagos hatásmechanizmusa, nem részletezném, olvass utána! Mindenesetre ki fogom próbálni."

Ez szintén nagyon érdekes! Anno talán a Tuvok fórumon Fgab számolt be hasonló pozitív gyógyító töltött víz hatásról.

"Ezzel mára, zárul Miki mókatára" Tamás ezekről a rendkívül izgalmas mókákról írhatnál kicsit bővebben is.

Üdvözlettel: ampervadász

amper-vadasz 2012.07.13. 23:27:39

@mazu: "Egyébként (titok)-a negativ azaz vákuumos robbanású HHOt mágneses tulajdonságú lemezzel lehet előállítani ,többet nem mondok mert veszélyes a robbanásokkal kísérletezni."

Szia! Az elektrolízises bontást már nem használom, de az elektrolízises bontás és a mágnesesség szorosan összefügg egymással.
Anno készítettem egy olyan speciális 12V-os elektromosan sorba kapcsolt 5 cellás kísérleti pici bontót, ahol az 5 pár elektróda külön - külön elektrolitba merült, az 5 cella háza nagyon szorosan egymás mellé került, a katód és anód elektródák áram betáplálását tetszés szerint lehetett változtatni, így az elektródákon áthaladó áram irányokkal az elektródák mágneses mezejét is tudtam befolyásolni.
A cél az volt, hogy az egyes elektródák mágneses mezejét tudatosan összeforgatva, vonzásba állítva, a 10 elektródából ( a 10 mágnesből ) egy nagy mágneses teret hozzak létre.
Közben számtalan érdekes jelenség láthatóvá vált az 5 cellás vékony átlátszó plexi házas bontóban.

Régen az elektrolízises HHO gáz termelés, ismerkedés igencsak a kezdeteknél, alap 5db pici lemezes merülős -NNN+ kísérleti verzió, kíváncsiságból be akartam gyújtani a gázt, 12V semmi, 24V semmi, 36V semmi, 48V-nál már volt kellő mennyiségű gáz és a detonáció, de köszönöm szépen az ilyen gáz tesztből többet nem kértem.

Attikanagy kérésére a mágneses elven épített 10db perforált lemezes 5 cellás 12V feszültségű kísérleti mini bontóba termelt minimális gázt is begyújtottam, bár ne tettem volna!
A vödör vízbe átbuborékolt minimális gáz első pár gázbuboréka még levegős volt, de az utána felszínre kerülő gáz buborékok már rettentő agresszívek lettek! Hirtelen akkorát szólt a begyújtott gáz, azt hittem ott menten megsüketülök, a füleim még két nap múlva is sípoltak!

Persze vannak, akik csak a gáz mennyiségre gyúrnak, és szerintük az elektrolízises bontóba termelt HHO gáz az csak egyféle lehet.

Üdvözlettel: ampervadász

hho2 2012.07.14. 11:19:54

@amper-vadasz:
Szia!

Mostanában keveset foglalkoztam a HHO témával, minden tekintetben, de az említett dolgoknak utána fogok nézni.

Üdv
HHO2

Senpai 2012.09.23. 21:12:31

Türelmesen várjuk :)

hadas lászló 2014.12.27. 16:16:23

@loci88:Hali!Amennyiben még benne vagy a hho témában akkor érdekelne,hogy milyen lambdajel módositót szereltél be az audiba és hol szerezhető be?

hadas lászló 2014.12.28. 15:47:09

@decens: Hali!
Egy éve foglalkozom hho-val de most találtam meg a hozzászólásodat.Érintett vagy még ebben a témában?Az efie módositó chip érdekelne amit sikerűlt beszerezned!

decens 2014.12.28. 16:26:15

@hadas lászló:
A saját készítésű HHO generátorom most is be van szerelve, bár éppen nincs üzemben a fagyveszély miatt.
Ellenben épp most szerelek be egy PWM szabályzót, hogy 27%-os oldattal fagyveszély nélkül működhessek.
Az EFIE még mindig ugyanaz amit az előző hozzászólásomban linkeltem 2012-ben.
Én csak a "circuit board"-ot vettem meg 32 dollárért, és beszereltem egy dobozba. De megkaphatod ugyanezt kompletten 59 dollárért.
www.fuelsaver-mpg.com/analog-efies-c-78
Az én cuccom így néz ki:
kepfeltoltes.hu/141228/5._Single_EFIE_unit_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A generátor:
kepfeltoltes.hu/141228/1.__HHO_generator_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A HHO bevezetése a motorba:
kepfeltoltes.hu/141228/3.__air_filter_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A motortér:
kepfeltoltes.hu/141228/4._HHO_feeding_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

hadas lászló 2014.12.29. 16:25:35

Helló!
Köszönöm,hogy időt szakitotttál rám!Néhány kérdés:szabályozható-e a módositó chip?milyen autóba használod?gázos autóba szerinted jó lenne?mennyire komputer vezérelt az autód?Az enyém egy 2008-as sx4 de egyenlőre nem tudok fogyasztáscsökkenést elérni és keresem a megfelelő megoldást.L
süti beállítások módosítása