Felhőtlen tavaszt Mindenkinek!

Ezt a bejegyzést pár hete kezdtem írni, pihentettem, szerkesztgettem, közben Patkolttojás kolléga megelőzött, de sebaj!

Jól látjátok, nem könnyeztek, a HHO News csatorna ismét jelentkezik. Nem fejezte be a sugárzást, csak érdeklődés és mondanivaló hiányában néha szünetel. Apropója az ismételt felbukkanásnak, a hozzám befutott telefonos, e-mail-es és egyéb megkeresések. A válaszom a miértekre eléggé szerteágazó. Miközben megpróbálok beszámolni HHO fejleményekről itthoni és külhoni viszonylatban.

Szóval miért hallgat a blog? Úgy érzem ami egy cella készítéséhez, beszereléséhez szükséges, ideértve fizikai, kémiai vonatkozását, több bejegyzésben kiveséztük. Sokat hozzátenni nem tudtam(tunk). További bejegyzések már csak szószaporítások lettek volna. A blog csak saját tengelye körül forgott, érdemi előrelépés nélkül. Ami hiányzott és a mai napig hiányzik, az a tapasztalatok megosztása lenne, ami magával vonzaná a későbbi fejlesztéseket, újításokat. Hogy ez nem történt még meg annak okait a jelen gazdasági helyzetben, illetve abban látom, hogy az üzemanyag árak hol le, hol fel ugrálnak. Az előbbivel nem tudunk (?) mit kezdeni, utóbbival  hazánk benzinfaló társadalmának ingerküszöbét tesztelgetik. Azt a szintet még mindig nem érte el, mikor is ez a társadalom egy emberként ugrik talra, mondván itt a vége, ne tovább! Addig is az illetékesek szemében egy békésen kérődző nyáj vagyunk, ne is csodálkozzunk ha ekként kezelnek! Ez vonatkozik létünk szinte minden területére. Ennyit mára a politikáról.

Sok kritika érte a blogot nyílt, bújtatott kereskedelmi tevékenység engedélyezése miatt. Először is: itt remélhetőleg felnőtt emberek bóklásznak. Ha felbukkan egy-egy komment saját termékét "hirdetve", ebben még semmi kivetnivalót nem látok. Hátha ő az, aki tud valami újat. Ha nem, akkor is szélesíti a palettát. Amenniben gond lesz a motyójával, vagy átverésszagú a dolog, meg lészen írva, kezelve lesz a dolog. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy mostantól szabad a pálya lehet kommentek írni, reklám célból. Az olvasó felelősségét nem győzöm elégszer hangsúlyozni: amit olvasol ne hidd el elsőre, kérdezz, olvass, kutass, érdeklődj, majd döntsd el, elhiszed, megveszed vagy sem!

Eközben mi történik a nagyvilágban HHO ügyben? Európában szinte semmi. Az autógyárak látják a keveset fogyasztó autóban az üzletet, de ahogy hidrogén kolléga is írta korábban, az elektronikusan szabályzott motorokkal elért fogyasztáscsökkenés nem lesz hosszú életű. Ez megint egy vevőkábító-profitmaximalizáló lépés. Jól hangzik az 1 litert kajáló VW, vagy a 1,5-el guruló Audi. ...de 10-20millióért? Az esetleges szervízköltségeket már nem is említem.

Eközben a nagy lábvíz túloldalán szintén stagnál a dolog. Az USA-ban a kezdeti nagy lelkesedés lohadni látszik. Ennek egyik fő oka, az a hihetetlen gazdasági leépülés, amiről máshol a nagyvilágban embereknek fogalma nincs. Kb. 70.000.000 munkanélküli. Detroit, az egykori autógyárak Mekkája romokban. Csak röviden a helyzet számokban: a lakosság a felére zsugorodott. 20 percenként költözik el egy család, 100.000 lakóház áll üresen, bontásra ítélve. 50.000 cég zárt be egy év alatt. Folyamatosan kapcsolják le a közvilágítást a város különböző részeiben, átadva helyét a fosztogatásnak, rablásnak. Összegezve, ez nem egy pozitív közeg egy fejlődő kezdeményezésnek. Másfelől voltak bíztató eredmények, főleg HHO-hoz való PWM-ek és hasonlóak terén. Nem akarnék ilyen-olyan elméleteket gyártani, de ezek a cégek szinte nyomtalanul eltűntek. Nos ez a HHO "hisztéria" kicsit nagyra nőtt, olyannyira, hogy akinek nem érdeke ennek terjedése, lépett. Az eredmény: meghagyták azokat, akik még mindig a 2-3 éves motyóikból próbálnak az eBay-en profitálni. Ők nem jelentenek veszélyt. Pedig az alapján amit pár éve amit kint láttam, bíztam benne, onnan jönnek majd az úttörő fejlesztések. Eközben kézzel fogható a profitéhes olajlobbi áldásos tevékenysége. Egyre nagyobb SUV-k róják az utakat, nem hogy kevesebbet, de még többet fogyasztva. 17-20 literes fogyasztású autókról természetes bárgyúsággal beszélnek, miközben ott is egyre többen küzdenek a mindennapi betevő előteremtéséért. Eközben a határ túloldalán, Kanadában, nem is értik miről beszélek amikor a HHO-t meg hasonlót emlegetem. Tátott száj, lekicsinylő vigyor, elmegyógyintézet emlegetése a reakciók többsége.

Tehát maradunk (maradnánk) mi. Nem akarok nagy szavakat használni, de "valami" idézet ugrik be "valakitől": "Hass, alkoss, gyarapíts, s a Haza fényre derül! Úgy legyen!

Ámen!

Előre!

P.S. Tudom, sokak számára nem vállalható helyről ollózok ide egy cikket. De ne a fejlécet nézd! A tartalmat! Tanulságos. http://kuruc.info/r/9/110953/

 

HHO2

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr484948481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Icekukac 2013.05.09. 17:19:17

Gyártattam nagyon jó vissza égés gátlót és egyben páraszűrőt is.

2 típusú bronz szita és 2 féle koaleszcens szűrő is helyet kapott benne.

Sajnos nagyon drágán gyártódik, de ez által nem kell használni plusz buborékoltatót és sok rossztól megvéd.

HHOnda 2013.05.10. 21:30:48

Sziasztok.
Tegnap voltam a gépemmel műszaki vizsgán (26 éves Honda Civic karbis 12 szelep)
Minden rendben volt csak a kipufogó gáz összetételét nem értették mert kikapcsolt HHO mellett (az nap be sem kapcsoltam épp e miatt) alap és emelt fordulaton is megfelelt egy jól működő katalizátoros gép értékeinek.
Nekem ez már nagy eredmény, a fogyasztás csökkenés csak hab a tortán.
Üdv.:HHOnda

patkolttojas 2013.05.31. 07:29:51

Szia Icekukac!

Jó lenne, ha egy apró kísérlettel alátámasztanád a visszaégésgátlód megbízhatóságát. A következőt kell tenni: fogj egy csövet ami passzol a kütyüre, lehet bármilyen hoszzú. A HHO generátorodat vezéreld mondjuk a PWM-en keresztül, hogy lehessen szabályozni a termelt gáz mennyiségét. Kezd el mondjuk a tesztet olyan 1 liter/perces gáztemeléssel. A biztonság kedvéért köss sorba 2 db. visszaégésgétlót és egy valódi buborékoltatót a halláskárosulás elkerülése érdekében. :)
A folyatásban egyszerűen gyújtsd meg a kiáramló gázt és várj egy kicsit. Nem árt, ha ellenőrzöd a visszaégésgátló hőmérsékletét. Ha azt érzed, hogy melegszik, akkor azonnal kapcsold ki a gáztermelsét. Ezt a kísérletet végre kell hajtani folyamatosan csökkentett gáztermelés mellett, különböző gáznyomások mellett, ugyanis nagyon gyakori hiba az, hogy az égés folytatódik a visszaégésgátlóban! A műanyag szerkezetednek ebben az esetben adok mondjuk fél percet és elolvad.
Ha jó a visszaégésgátlód, akkor egészen alacsony gáztermelés mellet is működik majd, ha meg nem, akkor ...... nem igazán visszaégésgátló, bár valóban nem ég vissza a durranógáz, csak miután elolvadt a berendezés.

A saját magad megnyudtatása és mások biztonsága érdekében érdemes végrehajtani a fenti kísérletet!

Üdvözlettel: patkolttojas

donqiote 2013.05.31. 08:26:58

Szevasztok!
Előre bocsájtom;senki bizniszébe nincs szándékom belerondítani.Több helyen,több féle visszaégésgátlóról olvastam,hol ezt-hol azt.Én a saját tapasztalataimat írom le,értelmezze mindenki ahogyan akarja és döntsön maga a továbbiakban.Magam részéről nem várok véleményeket,engem cáfolhatatlanul meggyőzött a gyakorlat.
Több éve foglalkozom vízbontókkal(ha még valaki nem tudná)több féle összeállítást teszteltem.Volt olyan,hogy majd'egy évig használtam(súlyozottan!)vízbontót gépkocsiban bár mi féle visszaégésgátló nélkül.Ez alatt az idő alatt(sem)volt EGYETLEN EGY VISSZAÉGÉS SEM!Lehet ez szerencse is,de szerintem másról van szó,de ebbe most ne menjünk bele.Nem azt mondom,hogy káros,vagy ártalmas az alkalmazása,de véleményem szerint fétisizálva(szép Magyar szó) van a dolog.Olyannak tartom ezt,mintha egy járműben a már meglévő fékrendszer mellé a csomagtartóba betennénk még egy kettő mázsás kovács üllőt is,akkurátusan feltekert drótkötéllel a karosszériához erősítve.Ha ne adj Isten az összes fék elromlana és éppen egy nagy lejtőn gurulunk lefelé,akkor kidobjuk és ez lefogja a járművet.Még egyszer mondom;SENKIT NEM AKAROK LEBESZÉLNI A VÍZZÁR!!!!!alkalmazásról.Mert ha már van visszaégés gátló,az legyen VÍZZÁR!Való igaz,hogy ezt néha után kell tölteni,hogy nagyobb a térfogata mint egy "modern"műanyag kütyüé,meg nem is lehet érte annyit elkérni,mint modern visszaégés gátlóért(ami semmivel nem jobb,mint a vízzár),viszont olcsón előállítható,tökéletesen megfelel a célra,meghibásodás kizárt,akár otthon is előállítható és még egy előnye van:A GÁZT IS TISZTÍTJA.Amire ugye szükség van,hogy a motorba ne jusson be pára formájában lúgos gáz.Nos,mérlegeljen ki-ki maga és döntsön belátása szerint.Szép napot mindenkinek!

Icekukac 2013.06.07. 16:19:21

@patkolttojas:
Kedves Patkolttojás!

Többszöri teszten esett át a visszaégés gátlónk.
Anélkül nem is merném reklámozni se, eladni sem.

Ami tény az tény, hogy 2-3 percen keresztül, ha öngyújtóval égetjük a végét az 1 rétegű bronz sziták felmelegednek és át engedik az égést.

Mi ezért alkalmazunk két szita réteget, illetve egy minimális bronz gyapotot.

A másik felé,(tartály oldal) dupla rétegű pára szűrőt, hogy a vízpárában lévő nátrium hidroxid ne tudja bántani a bronz gyapotot sem és a szitát sem.

Minden esetre köszönöm a figyelem felhívásod.

Icekukac 2013.06.07. 16:29:46

@donqiote:

Kedves Donqiote!

A vízzáró réteggel igen nagy probléma, hogy a víz pára bele jut a tartályból. Így lassan abban is felgyűlik a nátrium hidroxid, ami szintén nem szerencsés, ha a motor felé jut.

Amúgy az én autómba mai napig nincsen visszaégés gátló.
Több mint 6év alatt egyetlen véletlen pukkanás sem volt.
A véletlent azért írtam, mert volt 1-2 megondolatlan cselekedetem amivel mindig hozzá járultam egy új tartályhoz. 8)

Az is való igaz, hogy a vízzárnál jobb visszaégés gátlás nincsen.

Icekukac 2013.06.07. 16:34:40

No de a lényeg, hogy ha kell valakinek lemez, akkor szóljon, mert 160x160mm-es 3furatos és egy nagy gáz kivezetős 1.4571-es 1mm vastagságú lemezeket lézervágással és anyaggal 700FT/db körül megtudom oldani.

Ha érdekel valakit minden kép küldjön rajzot, mert akkor pontosabb árajánlatot tudok küldeni.
Persze nagyobb mennyiség esetén tud ereszkedni az ár is.

donqiote 2013.06.10. 07:44:30

@Icekukac: A dupla rétegű páraszűrő soha nem fog telítődeni nátriumhidroxiddal(vagy mással)és átengedni azt a motor felé?

donqiote 2013.06.10. 07:44:30

@Icekukac: A dupla rétegű páraszűrő soha nem fog telítődeni nátriumhidroxiddal(vagy mással)és átengedni azt a motor felé?

úri1 2013.10.25. 20:23:06

Sziasztok!Nagyon megált a topik.Esetleg új fejlemény van?

HHOnda 2013.10.26. 21:19:49

Üdvözlet a fórumtagoknak.
Itt nagyon megállt valami az biztos. Már reklám felületnek sem használja senki. Abból persze nem sokat tanul az ember de legalább mozogna valami.
Patkolttojás biztos itt van valahol. Valamit ki kellene találni ami kapcsolódik legalább a HHO-hoz. Igaz a HHO mindenhol jelen van.
Minden jót kívánok!

úri1 2013.10.27. 17:30:00

Sziasztok!Volt egy nagyon ügyes ember,úgy hívták a topikon,hogy csónakszerviz.Ha jól tudom a lakásfűtést és a hajóját is hidrogénnel üzemelteti.Esetleg ha látja a topikot írhatna,egy pár sort.Üdv.

patkolttojas 2013.10.29. 20:28:40

Sziasztok!
Nem állt meg semmi, csak fáradtak az emberek. Bizonyára mindenki tud mindent és változatlanul gyártja a sok-sok vízbontó berendezést! Ez örvendetes esemény, mármint, ha maga csinálja és nem változatlanul a sokszázezres gagyikat veszik meg. De kinek a pap, kinek a papné! Szóval, ami állóvíznek tűnik nem biztos, hogy a felszín alatt is áll, lehet, hogy sebes folyású patak rejlik alul. Ki tudja. Minden esetre lassan készülőben van egy újabb bejegyzés, bár nem vagyok benne biztos, hogy mindenkinek tetszeni fog, de majd meglátjuk! Utóbbi időben bevallom nem sok időm volt foglalkozni a kísérletekkel, mert más dolgok is vannak amik szintén fontosak, de va nnak valóban új tapasztzalatok, melyek kicsit felülbírálják az eddigieket.
Csak valami formába kell még önteni a gondolatokat, mert ugye amit ide egyszer valaki leír, az itt is marad, ki tudja meddig!?
Addig is mindenkitől kitartást, türelmet kérek és békés hétvégét kívánok! Ja, és napfogyatkozás lesz!

Icekukac 2013.11.01. 13:26:09

Sziasztok!

Akit érdekel lemez vágás, élhajlítás stb.
Bátran írjatok.

Garantálom, hogy a lehető legjobb minőséget fogjátok kapni a legolcsóbban.

További kellemeset.
Árajánlat vagy bármi végett a hhogyar@gmail.com címen tudtok írni.

vízagy 2014.03.08. 07:38:05

Szó mi szó szépen megvan építve.Azonban számomra a szépség sokadrendű dolog-már ami a vízbontót illeti-szívesebben olvasnék a technikai dolgokról főleg az MMW érdekelne.Egy gépkocsiról is leírják,hogy hény kilo wattos,mennyit fogyaszt stb.

vízagy 2014.03.09. 07:44:53

@vízagy: Utána néztem a részleteknek,14.2 Volt és 10 Amper mellett percenként 2 liter körül termel a forgalmazó tájékoztatása szerint.Az MMW(ami a lényeg)14 körül van!-gyanúsan magas!!!

roadless 2014.10.20. 15:20:26

Lézerrel bombázzák a vízcseppeket:

www.ma.hu/tudomany/228584/Lezerrel_felrobbantott_vizcseppek?place=srss

És bizony a plasma is ott van!
Még a végén igaza van a Grófnak?

tvszer 2014.11.01. 23:21:01

Sziasztok!

Először is köszönetet szeretnék mondani a blog szerkesztőinek, nagyon sokat tanultam a leírtakból.
Az én történetem ott kezdődik, hogy kb. 3 éve nagyon érintett voltam a fogyasztáscsökkentésben, mert nagyon sokat közlekedtem saját autóval. Így kerültem kapcsolatba a HHO generátorral.Építettem egyet saját elgondolás alapján, akkor még a méretek nem voltak publikusak, szerintem kicsire sikeredett. Elektrotechnikusként építettem hozzá elektronikát lambda jel módosítót, MAP/MAF szenzor jel módosítót, de fogyasztáscsökkenés nem volt, sőt a fogyasztás növekedett. Fontosnak tartom kiemelni, hogy LPG-vel akartam elérni a fogyasztás csökkenést. Jó tudom a MAP szenzort nem kell befolyásolni LPG üzemmódban.
A lényeg az, hogy suttba vágtam az egészet, kivettem az autóból, jött a tél, megfagyott nem tudtam mivel "fagyállósítsam" és 3 évig pihent a téma.
De most újra elővettem, pedig most nem annyira érint a fogyasztáscsökkentés, mert többnyire céges autóval járok, de mégis úgy érzem, hogy ezt a témát életben kell tartani!
Hozzászólásom lényege, hogy tartsuk életben a témát, és osszuk meg tapasztalatainkat.
Amit fejlesztettem azt most leírom.
A fő problémám az volt, amivel biztos,hogy nem voltam egyedül az áramingadozás, a habképződés és, amikor lehűlt a rendszer a buborékoltatóból visszafolyt a víz a tartályba. Tudom visszacsapó szelep, de nekem tönkrement hiába műanyag volt.
Megoldás: Csináltam egy PWM elektronikát, az áram probléma megoldódott, sőt a habzás is. Visszafolyás: A buborékoltatóra UNIX-nál vettem egy benzinszűrőt, amibe visszafolyik a víz, de indításkor visszakerül, a buborékoltatóba. Ez megoldva.
Amit még változtattam, a furatok. Nem tartottam fontosnak, hogy a furatokon felesleges amperek távoznak. Igen! Lekezeltem a furatokat. Mivel, erről sehol nem olvastam.
Saját gondolat UHU 300+ kétkomponensű epoxi ragasztó, hőlégfuvóval megmelegítve , ez fontos!
A gáz termelés hihetetlenül megnőtt!
szabo1.zsolt@freemail.hu

roadless 2014.11.03. 22:15:15

Üdv Zsolt!
Jó ötlet a fórum életben tartása, mert kicsit leült a téma.
Ennek azért több oka is van, nálam például nem készült még el a műhelyem amit elkezdtem, másoknál meg más problémák léptek fel.Remélem még lesz itt élénk fórum élet, biztos vagyok benne hogy alakul úgy még a sorsunk, hogy rászorulunk arra a tudásra ami itt össze lett szedve.
Csak még nem elég drága az üzemanyag!

tvszer 2015.03.01. 21:27:02

Sziasztok!
Nem vált be az UHU a furatok kezelésére, levált. Új dolgot tesztelek, ha valakit érdekel szívesen megosztom, csak leírni körülményes.
Tények tapasztalatok:
Lecseréltem a vízbontómat, 13cmx13cm 316L végzáró 22mm danamid, lehet nem jól írom, de ezzel nincs gond.
Lemezszám: 11 lemezzel 10A 0,6 liter/perc.
És itt jön a lényeg, amiről már olvastam is, hallottam is, csak nem hittem el míg meg nem tapasztaltam, hogy 21 lemezzel is ugyanannyi maradt a gáztermelés.
Ennyit a HHO forgalmazó cégek köbcenti-lemezszám termékeiről.
A gáztermelést 1dl/perccel sikerült növelni csak az alsó furatok kezelésével.
Amit változtattam még, kálium-hidroxid helyett nátrium karbonát. Mosószóda magyarul, itt olvastam róla, nekem bejött, kevésbé agresszív, könnyen beszerezhető, olcsó. 1liter vízbe 40g-ot tettem, így hidegen 10A-rel indul, majd felmegy 15A-re a PWM nélkül.
Víz: ALDI 5l-es desztillált víz. Nem tudom, hogy a víz számlájára írható-e, de viszonylag kevés üzemóra után leeresztve a löttyöt egy halványan sárgás árnyalatúvá változott. Lehet, hogy nem ez a legjobb víz.
A PWM elektronika bevált, kényelmesen változtatható a felvett áramerősség, és nem szalad el, ha fogy a víz, vagy melegszik az elektrolit.
PWM, lambda, MAP elektronikákba tudok segíteni.
Fogyasztással kapcsolatban, egyenlőre tesztelem az új összeállítást, a régivel nem értem el pozitív változást.
Kitartást mindenkinek, erősítsük egymást és saját magunkat. Én is innen merítettem erőt a "kudarcok" után.
Üdv. Zsolt szabo1.zsolt@freemail.hu

tvszer 2015.03.01. 21:53:25

Egy fontos tapasztalatot majdnem elfelejtettem megosztani. Az izopropil alkohol hozzáadása az elektrolithoz felére csökkenti a gáztermelést, és ha nem elég vastag a végzáró elrepeszti. Én így jártam 10mm-es plexivel, 10mm-es polikarbonáttal. A 10mm-és PVC az túlélte. Úgy, hogy ne csodálkozzunk, hogy ha letéliesítettük a rendszert és lecsökkent a gáztermelés.
Ha van valakinek tuti módszere a téli minuszokra érdekelne.

patkolttojas 2015.12.19. 21:35:11

@tvszer: Szia! Kicsit megkésve, de még szerintem időben: www.youtube.com/watch?v=BRNZFalVGhs

Ezt nézegesd meg,2010. dec. 19-én tettem fel, elkerülhette a figyelmed. Ez biztos tipp, a bubiba kell csak valami fagyálló ablakmosó folyadékot tenni, a rendszer többi része ha fizikailag kibírja a fagyot, akkor nem károsodhat. De, minden fizikai elrendezést ne kell tartani, az a lényege a dolognak.
süti beállítások módosítása