Vissza a száraz cellához.

Miért jó ez?

Elfogadható méretű, jó gáz termelés, megbízható, jó hatásfokú és nem utolsósorban még jól is néz ki. Többen úgy nézik a motorteremet mintha egy Bentley-vel járnék, mondjuk ők zömében erről az egészről nem sokat tudnak, ráadásul teljesen szkeptikusak, mondván bedumálom magamnak, hogy kevesebbet tankolok. Ámen.

 

Szóval, tudjuk mi a lötty! Hurrá! Hogy áll össze a száraz cellás generátor? Sok jó hírem lesz, mivel érzésem szerint sikerült eltalálnom egy optimális méretet, cellaszámot, áram feszejt és erősséget, ami láss csodát elég gázt is termel! Méret: 16x16cm, 1mm-es, 316L névre hallgató rozsdamentes lemez. Ennél kisebb cuki pofa, tenyeredben elfér, de minek?

Egyesek a neten azt hirdetik száraz cellás, 5x5-ös 5 lemezes, 3 liter/perc. Fejlövés... Persze ha 100 Ampert pumpálsz bele, 5mm-es lemezekkel. Sok infót elhallgatnak, mivel a gáztermelésnek még sok más feltétele is van. 16 cm-nél nagyobb? Gondolj arra, hogy a két végén le is kell zárni a "szendvicset", ami nem árt ha nagyobb mint a lemez, nehogy letesteljen. Ez így már 20x20 cm. Ezt még el tudod helyezni gond nélkül. Szóval 316L. Nem olcsó, pláne 10-20 db. nem, de ez az ára.

Itt jegyzem meg: nem szeretnék tanácsokat adni alu, réz, kartonpapír stb. lemezes építményekre.  Egy valami jobb mint a rozsdamentes, a titán, de érthető okokból ezt sem részletezném. Darabszám: az enyém 11 lemezes, -,4 semleges,+ 4 semleges,-. 12 Amperrel, 1.5 liter gáz, cella fesz 2.5 Volt, melegedés nélkül. Egy jó irányszám: minden 1000 cm3-hez 0.5 liter gáz dukál. Lehet ezt fokozni de minek. Ha több gázt pumpálsz be, jobban leterheled az elektromos generátort és nem fog kevesebbet enni az autód. Ja hogy tiszta hidrogén hajtás a cél? Kevés  autó fut a világban ily módon, még kell egy kis idő, hogy elterjedjen.

Valószínűleg csapok hozzá még 5 lemezt, egy pulzus modulátorral, azért, hogy a cellánkénti feszt csökkentsem az Amperszámmal egyetemben, max. 2 liter gáz termelése mellett. Ez egy optimális, jó hatásfokú, stabil megoldás. Tehát van lemezünk, el kell őket választani. Az anyag: szilikon gumi, szövetbetétes gumi, minden ami 100 fok alatt bírja a hőt, időjárást és lúgos környezetben nem bomlik el. Vastagság szempontjából már nagy a szórás. Amerikaiak nyilván collban, 1/8 colltól, 1/32-ig mindenről beszélnek. Európában 1.2-3 mm-ig.  Én 2 mm-t választottam, szilikon gumiból. Kísérletezhetnék tovább, de minek, úgy néz ki ez jó. Összecsavarozás után 1-2 tizedet amúgy is húzok még rajta. Itt is van egy rossz hírem. Nem sikerült megfejtenem, miért ilyen k.....a drága az ilyen gumi mindenhol? Táblában vettem, én vágtam ki a konyha asztalon. Kis mennyiségben kivágást, stancolást nem vállal senki. Így is drágább volt 1 tömítés mint 1 lemez!!! 3 dolgot tanultam: addig kutatok amíg nem találok megfelelő gumit jóval olcsóbban. 2. Nem babrálok kivágással, ui. a stancolás, mint munkadíj szinte fillérek. 3. Többet rendelek egyszerre, max. kiárulom.

Szóval gumink is van! Mi kerül a 2 végére ami lehetőleg szigetelő tulajdonságokkal bír? Plexi, bakelit vagy hőre nem túl érzékeny műanyag. Én 1 cm vastag plexit választottam, árról ne beszéljünk, lásd fent gumi problémakört. Előnyei: roppant jól néz ki, ellenőrizni tudod mi zajlik a cellában, ha jól össze van szerelve, nem nyomja szét a fagy. Hátránya: ár, megmunkálhatóság. Fúrva, vagy olvad vagy pattan, vagy mindkettő. És ebbe még meneteket is kell vágnunk! Persze minden megoldható, de ne legyünk egyszerre elktromérnökök, kémikusok, vasas és plexi szakemberek mert össze akarunk rakni egy nyamvadt HHO generátort! Legközelebb fehér műanyagot szerzek be. Itt az előny-hátrány dolog megfordul.

Mindezt mivel fogjuk össze? M8-as csavarokat használtam, 12-t. Kicsit túllőttem a célon, 8 is elég lett volna 6-osból. De majd az új elgondolást a tapaszatlat dönti vagy igazolja. Minden esetre a mostani masszív. Nem használtam rozsdamentes csavarokat, nem is érdeklődtem utána. Lehet, hogy ennek is utána nézek mi a különbség árban.

Szükségünk lesz még, csatlakozókra, amivel az elektrolitet be, ill a gázt kivezetjük. Itt szintén a kaphatóság, ár gond merült fel. Szinte hallom a megjegyzéseket: itt kell ott kell itt ingyen van stb. Ami jó lenne az drága, kerti locsoló stb. fittingek. Fémből van, de szintén drága és felesleges. Szóval a mi van az drága és súlyos buherálás után adaptálható. Ami tuttira kéne, az nincs. Se "occóé", se "drágájé". Így Amerikából rendelem a műanyagot visszacsapó szeleppel együtt, de erről később. Ennél a módszernél nem árt ha van hitelkártyád, ha lehet ámerikai. Az Ebay-en is árulnak, de itt már óriási felárral. Persze senki nem akar profit nélkül kereskedni, de az már pofátlanság.

 

Drága Barátaim, bevezetésnek a bubik világába és az anyag beszerzéséből most ennyire futotta. Feladat van, folyt köv...

 

 

 

Címkék: száraz cella dry cell hho gáz termelés

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr621850059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gambino 2010.03.24. 14:18:29

Gratula a rendszerhez és köszönjük, hogy megosztod velünk a tapasztalataidat.
Múlt héten én is elkezdtem beszerezni a hozzávalókat, a múltkori hozzászólásokból
kiindulva a lemez 16x16-os 1mm-es rozsdamentes, 5000Ft.-ot kértek 11db-ért (tudom, hogy
soknak tűnik, de örülök hogy egyáltalán találtam itt mifelénk ahol le is szabják), 2mm-es fekete gumilap 1,2mx1m-es darab 2500Ft.- (ha bírni fogja a lúgot, akkor még kijön belőle 1 nagyobb generátorra), 2db 1,5cm vastag plexi lap 22x22cm-es úgy 2000Ft.- lehetett, és utoljára 1db 10-es menetes szár, 24db alátét és 24db csavar. Lényegében minden elő van készítve az összeszereléshez, de megakadtam. Ahogy Te is említetted kész kínlódás beszerezni bizonyos dolgokat, én a műanyag tömlővéggel vagyok így, nem találni sehol sem, ha lenne neked vagy bárki másnak valamilyen tippje merre keresgéljek azt megköszönném! Vagy mivel tudnám a műanyag menetes könyököt kiváltani, esetleg rézzel, rozsdamentessel vagy ragaszkodjak a műanyaghoz?

hho2 2010.03.24. 16:51:54

@gambino: Ennyi az ár, Te szerintem viszonylag olcsón vetted a dolgokat. Az én lemezeim kicsit drágábbak, mert lézerrel, vagy vízzel vágják készre. A fittingek: ahogy írtam ami kellene az drága, ami olcsó nem igazán erre való és meg kell buherálni. Rozsdamentest ma néztem, mert voltam lemezt vágatni, 1700 péz/db.A réz sem olcsó. Ezért rendelem a műanyagot -ami tökéletesen megfelel a célnak- Amerikából. 2-3 hét míg ideér, de 100%-ra az amit akarok.

Üdv
HHO2

hho2 2010.03.24. 16:54:42

@hho2: A lényeget nem írtam. Fél évig kerestem a tömlővéget, mire feladtam. Ha van kitartásod akár szerencsével is járhatsz, de itt hon ez a fajta fitting egyáltalán nincs használatban semmire.

HHO2

gambino 2010.03.24. 18:23:03

@hho2: Találtam egy oldalt www.subcooling.hu/vizhutes-csatlakozo-vizhuteshez-c-105_33.html, műanyag Y tömlőcsatlakozó van nála, rákérdeztem a menetes, tömlővéges könyökre, egyenlőre várom a választ. Hátha sikerül összehozni a hazai beszerzést.

sasa0 2010.03.25. 19:04:10

T HHO2
Suzuki Switll tip a gépem.
Tanácsodat meg fogadván ,mértem-találtam!Most már tudom szabályozni az alapjáratot.DE ha a MAP egységet BE kapcsolom a motor hibára dob.Igaz nem figyeltem volna a szín kötésekre?A beállításnál addig szabályozom vissza míg a motor nem dadog ezek után kapcsolom a hho-t.Így kell a szabályozást végezni??
Üdv sas007

hho2 2010.03.25. 19:21:51

@sasa0: Szia!
A szabályozást pontosan úgy kell végezni ahogy írtad. Lehetséges, hogy rosszul kötötted be, de ha a motor lámpája világít, az nagy valószínüséggel azt jelzi, hogy az autó computerének (ECU) ez szabályzás túl sok, nem tudja értelmezni, az ő értékein kívül van. Azonnal
hibát jelez, ahogy 0-ról kezded, vagy csak egy bizonyos pont után?

HHO2

chenli 2010.03.28. 16:13:48

buborékoztatót is használsz, vagy csak visszacsapó szelepet?

hho2 2010.03.28. 18:31:01

@chenli: Szia!
A buborékoltató mindenképpen kell, mert gáztermelés közben jön az elektrolit is vegyítve a gázzal. A buborékoltató egyben a tárolótartály szerepét is betölti. Csak a visszacsapószelep nem állítaná meg az elektrolit motorba jutását. Nagyobb teljesítményű HHO generátoroknál, a buborékoltató és a szívócső közé, még tesznek egy szárítótartályt is, amit rendszeresen üríteni kell. Ugyanolyan tartály, csak 20-25 liter/perc gáztermelésnél már óvatosabbnak kell lenni.
Üdv
HHO2

pittosi 2010.09.16. 13:29:18

Én 3A hajtom szépen jön a gáz . Csak 12 voltra van kapcsolva inditáskor.
Opel Corza Ecotek .95 benzin
Semmit nem állitok légszűtő elé teszem a gázcsövet .
igy nincs viszaégés .Kevesebb áram termelés nem terheli a motort . a levegővel beáramló HHO gáz javitja az égést .
Kiprobálom 85 elaonnal
szerintem tökéletes valoszinü anyi lesz a fogyasztás amennyi a 95 tel volt literenként 100Ft marad

Sznoopy 2011.03.20. 22:17:25

@gambino: szia

elkérhetem az elérhetőséged?

Gre@T 2012.07.20. 09:46:06

Az elektrolízisnél van egy icike-picike hiba. A probléma a KOH elektrolit használatából adódik. Ugyanis a KOH és az alumínium igen heves reakcióba tudnak lépni egymással főleg a gőzben, ami a forró bontó cellából kijön. Az eredmény az lesz, hogy a gőzök és a gázok hatására a KOH szépen elkezdni lebontani a légbeömlő környékét és magát a hengerfejet, hiszen manapság a blokkok alumíniumbók készülnek. Szóval, aki beépíti az ilyen egyszerű elektrolizáló berendezést az számolhat ezzel az opcióval.
Sajnos még a buborékoltató használatával is juthat némi KOH a hengerbe, ami nem túl egészséges a motor számára. Használhatnánk más elektrolitot is pl. konyhasó, NaOH (sajnos ebben az esetben is el fog fogyni a motorblokk. Vannak egyéb elektrolitok is amelyek jól működnének csak a bennük lévő szennyező anyagok miatt a víz brana trutymós lesz és szennyezi a elektródákat, amely a vezetőképesség erős romlásához vezet.
Az alábbi klét videó demostrálja ,hogy mi is történik a KOH / NaOH és az alumínium találkozásakor.
www.youtube.com/watch?v=4tIJ2EjK5_k
www.youtube.com/watch?v=KMdd8WINovA
Szóval ezek a mezei eljárások sajnos nem túl jól működnek.
Kb. 10 évvel ezelőtt már próbálkoztam hasonló a most divatos HHO dry cellnek elnevezett elektrolizáló építésével. Szóval a most HHO cell-t régen Browns Gas generatornak hívták. Ami ugyan jobb mint a HHO generátor, mert nem sima durranógázt fejleszt hanem oxihidrogént, amely tulajdonságai kissé külömböznek a sima durranógázétól. Annyit elárulnék, hogy hogy nem sima egyenárammal lehet „eredményesen” vizet bontani, hanem rezonáns módon. A normál egyenáramú bontás csak melegíti a cellát.
süti beállítások módosítása