Sokan idáig esküdtek a semleges lemezek szükségességére. Páran vették a fáradtságot és kísérletekbe kezdtek, sokszor szétszedve, összerakva cellájukat. Kiderült annyira nincs hatással a dolgok menetére a minél több semleges lemez. Minden lemezbe áramot vezetnek. Sőt a legelvetemültebb kísérletezők arra jutottak, ha van egy 16 lemezes cellád, modjuk 25 Amperrel, ketyeg, és ad 2 litert/perc, ezt 4 felé szeded (4 külön cella, 4-4 lemezzel, párhuzamosan bekötve), így a 4 cellába összesen bevitt Amper töredéke lesz, a szimpla cellásnak, a gáztermelése pedig a többszöröse!!! Vagy, csökkented a 4 cella méreteit és fele-negyed akkora méretben fogja ua. a mennyiséget produkálni.

Stop. Itt van egy jó hírem amiből Te is profitálni fogsz, akár megépíted a tuti cellát akár megvásárlod. Megmondom őszintén gyenge szívemnek ez már sok volt, és úgy döntöttem, amint összevadásztam, az anyagokat újabb celláimhoz, az összes variációt letesztelem. A kapott eredményeket táblázatba foglalva, valamilyen formában közzéteszem. A HHO témának már elég nagy a tudástára a neten -már HHO kiállítás is van, volt elsősorban Floridában, de más államokban is. A sok használható infó mellett, egyre több a "hú de nagyot alkottam, de ellopták" című műsor is. Ezért is döntöttem a saját kísérletek mellett.

Kísérleteimben pár dolog állandó lesz: a koncentrátum, a lemezek mérete (16x16 cm) , a lemezek száma (15 vagy 16 kongigurációtól függően) a külső hőmérséklet, a feszültség(13.8 V), tesztek időtartama (30 perc). Amit változtatni fogok: a konfiguráció, Amperszám PWM használatával (pulzus szélesség modulátor), tömítések vastagsága (1 és 2 mm). Ami ezek függvényében remélhetőleg változni fog: gáz mennyisége, lemezek közötti feszültség, MMW szám(hatásfok).

Visszatérve a kísérletezőkre, hogy mindezt fokozzam, most kitalálták az ún. lyuk nélküli lemezekkel szerelt cellákat. Ugyanis a száraz cella lemezein likak vannak, felül a gáz távozását, alul az elektrolit bejutását elősegítendő. Mondták, no ez felettébb pazarló dolog mert a lemez furatainak pereméről az elektrolitbe csorgó áram tiszta veszteség. Igaz. Így a tömítésen keresztül alakítanak ki csatornákat, a gáz ki ill. a víz bejutásához, kis pumpával cirkuláltatva, ami felgyorsítja  a gáz kiválását az elktrolitből. Teszik ezt 0.2 mm-es tömítés alkalmazása mellett. Itt már az 1 mm-es lemez kevés, mert 2 tizedet a lemez simán púposodik, így 1.5-2 mm-es kell. Ez még áldásos is, mivel a rozsdamentes lemez elég rossz elektromos vezető. Kísérleteznek mindenféle bevonatokkal is rozsdamentes lemezre, a jobb vezetés érdekében.  Mondjuk aki ezt veszi, a zsebe utána nem fog púposodni... Arról is szól a fáma, hogy így közel 100%-ra, 9.28 MMW-re, mehet fel a hatásfok.

Véleményem szerint, ha sokan szert tettünk egy gazdaságosan működő cellára, elérhető áron akkor a magyar HHO rásegítéses autózás nagyot lépett előre.

Néha hozzászólásokat szívesen veszünk mini sorozatunkkal kapcsolatban: unjátok , jó nem jó, gőzöm sincs mi ez az egész, tanultam belőle, kipróbáltam, leégett a hajam, hülyeségeket írtok, ez nem így van stb.

folyt. köv.

Címkék: száraz cella hho gáz termelés

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr391862618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gambino 2010.03.28. 12:08:22

Hali

Én kérdeznék! Azt mondják egyesek különböző fórumokon, hogy mivel lényegében „víz” jut be a motorba így előbb utóbb rozsdásodni fognak a szelepszárak meg egyéb a motorban megbúvó alkatrészek, ezért ezeket érdemes bevonatni kerámiával.
Mások meg azt mondják, hogy mivel a benzin elégése folytán is keletkezik bizonyos mennyiségű „víz” így nem kell egyáltalán semmi extra bevonatot képezni a motoron belül. Mondjuk a kipufogó rendszert így is úgy ki kell cserélni rozsdamentesre előbb utóbb.
Erről mi a véleményetek?

gambino 2010.03.28. 12:09:11

Kérdeztétek, hogy „unjátok , jó nem jó” stb., én mindenképp jónak találom ezt a kis sorozatot, én személy szerint nemrég bukkantam rá erre a hho „őrületre”, mégpedig akkor amikor a kartergáz szűrést tanulmányoztam és egyből megfogott a dolog.
Írtátok, hogy ha lenne akarat az autógyártók részéről egykettőre meglehetne alkotni valami igazán hatékony hho generátort és a fogyasztás drasztikusan csökkenne, ez ugyan úgy igaz a kormányokra is, mondjuk ha lenne itthon akarat és a kisemberek érdekeit néznék, akkor semmi idő alatt felállíthatnának egy csapatot és szerintem fél éven belül megalkotnának egy akár 70-80%-os üzemanyag fogyasztást csökkentő „műszert” , mert a tudás az megvan ebben az országban csak nincs kihasználva, és nem utolsó sorban a környezet is kevésbé károsodna. Bocs, hogy ilyen hosszú voltam.

hho2 2010.03.28. 18:23:35

@gambino: Szia!
A rozsdásodás témában nem tudok állást foglalni, se pro se kontra. Erre vonatkozólag még nem futottam bele semmilyen használati tapasztalatba, de így hogy felvetetted, utána fogok nézni. A motor normál működése közben egyébként sokkal agresszívebb anyagok keletkeznek a kénsavtól a különbféle karbon származékokig. Ezt mi sem bizonyítja jobban mint a károsanyag kibocsátási diagnosztika. Nem tudom itthon ez mennyire részletes, de az USA-ban láttam ilyen tesztet kinyomtatva, %-osan lebontva legalább 25-30 mérgező gáz és vegyület. Nem tudom mennyire vagyok szerencsés vagy peches, de a sima kipufogóim 1.5 évnél többet nem bírtak. 4 éve áttértem a rozsdamentesre, azóta is fent van, nem lyukas.Jobban bírja még az ún. alumizált acél.
Köszi az "értékelést" legalább tudjuk érdemes-e folytatni.
A tudásról és a gondolkodó emberekről: ki tudja talán éppen innen fog kinőni egy ilyen csapat. Mondjuk azzal tisztában kell lenni, politikai vagy akármilyen állami támogatásra ne várjon senki, ebben és hasonló témában közvetlenül az embereket kell felvilágosítani.
Üdv
HHO2

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2010.03.28. 20:37:30

@gambino:
Ha nem használod napi rendszerességgel akkor kell a rozsda ellen fellépni, illetve ha tisztán viz üzemben használod(ettől még messze vagyunk.

Rozsdamentesre hosszútávon benzinesnél is megéri cserélni...

Eljön még a mi időnk kormány nélkül is :D

MMS 2010.05.15. 22:06:59

Tényleg, most hogy az LMP bent vana parlamentben (állítólag elkötelezett hívei a környezetvédelemnek), akkor egy 70%-os károsanyag-kibocsátás, és 20-40% fogyasztáscsökkenés mögé fel kellene, hogy sorakozzanak, nem? egyetemen kikísérletezett, olcsón sorozatgyártható, PMW-s kit mindenkinek, állami támogatással :-) ha a panelprogram 2/3-át állhatta az állam meg az önkormányzat, felesben ebbe is beszállhatnának + szervízhálózat kiépítése tréningelt emberekkel, akik beszerelik

hho2 2010.05.16. 07:59:10

Szia!
Nem szeretnék politizálni, nem is tettem soha,de SENKI, EGYIK PÁRT SEM FOGJA TÁMOGTNI! Ezek nem azért vannak ott mert nekünk jót akarnak. Ezek egytől egyig megélhetési "politikusok". Ha a távoli ködös jövőben megvalósul, hogy valóban az utca embere kezében lesz az irányítás, akkor fognak az efféle dolgok előremozdulni.
Egyébként a PWM-el és más alkatrészekkel nem az a probléma, hogy nincs, hanem az hogy nem fogy belőle mennyiség. Ha sokakat érdekelne összedolgoznánk, segítenénk egymást már régen egy mindenki által elérhető, ütőképes dologgá alakult volna.
Üdv
HHO2

martinus115 2011.03.09. 09:47:49

Sziasztok,

1 éve még vásároltam egy DC4000 fantázia nevű szettet www.hho-plus.com -ról. (Még a régebbi változatot. 1.5 éve kisérleteztem a spirál cellással, de rájöttem az egy nagy kampo, óriási áram minimális gáztermelés.

Mivel nem akarok gyártani, ezért gondoltam egy ránézésre korrektnek tűnő hho szettet megveszek.

Ez a szett elvileg 4liter/40A körüli gáztermelésre képes. A autó amibe 2 hét múlva elkezdem beszerelni egy 2.7HDi. A szívó rész: Légszűrőház, majd ketté ágazik egyből 1-1 légtömegmérő egyik ág az egyik turbóhoz megy a másik ág a másik turbóhoz és utána közösítik őket, majd megy az intercoolerbe.

Legegyszerűbb a légtömegmérő után az egyik szívótorokba való bekötés lenne. Turbó hőmérsékletétől való öngyulladás lehetséges? (bár erre utalást nem találtam sehol).

A gáz mennyiség és villany felvételről való vitákat tegyük félre. (Akku 100Ah, generátor töltőáramát nem fogom most megmondani, de a hűtőventilátorok maximális teljestményt mértem 2x50A úgyhogy van kraft a rendszerben:). Ha bekerül, majd mérek áramfelvételt (AC/DC lakatfogó), 555-ös IC-vel építek hozzá egy fetes pwm meghajtót még. Visszacsapó szelepet nem küldtek a szettbe azt még jó lenne beépíteni.

Sajna nagyon zsufis a motortér, ezért csak a csomagtartóba tudom elhelyezni a ketyerét.

Köszönöm előre is a segítséget :) Nagyon jó a Blog!
süti beállítások módosítása