A jó száraz cella anyagairól

 2010.05.15. 16:14

Miután 2. generációs celláimat szerelgetem,  elég jó ismeret anyagot gyűjtöttem, miből lehet jól működő cellát fabrikálni. Azt, hogy miből nem lehet, inkább hagynám, mert hosszú lenne. Ezelőtt már szó volt róla, de az ismétlés, meg a tudás meg miegymás...

Az egésznek a lelke a KO lemez. Álljanak itt a  minimális anyagminőségre vonatkozó jelölések: 316L-AISI szabvány,KO38LC ausztenites- magyar szabvány, X2CrNiMo 17-12-2 (nem tudom milyen jelölés), 1.4404 (sokan így ismerik). Ennél gyengébb minőségű nem lehet, mert vagy a savat vagy a lúgot nem bírja!

Tömítés: sav, lúg, időjárás és enyhén hőálló (kb.70 C-ig) gumi. Ezt helyettesítendő szilikon valamint egyéb ragasztóanyag NEM JÓ, mert nem tudod a vastagságot kontrolláni, valamint ha a cellát szét akarod szedni, pajszer kell hozzá.

Végzáró lapok. A plexiről letettem, mert nehezen munkálható: vagy olvad vagy törik. 10 mm vastag PVC mellett döntöttem, minden tekintetben bevált.

Fittingek: a műanyag tökéletesen megfelel. Egy a baj itthon, a beszerezhetőség. Személy szerint importból egy időre bespájzoltam. Tovább nem is keresem, mert rengeteg energiám ment rá, zéro eredménnyel. Pár hónapja felkeresett egy emberke, mondván ő fröccsöntő, éppen most dobnak ki egy konténer (3 tonna) ilyen fittingeket, mert eladhatatlan. Nosza mondd az árat, átveszem az egészet. Azóta is hozza...

Tartály: ami itthon van vagy méretében vagy falvastagságában nem megfelelő. Kintről drága a szállítás miatt, mert szinte a levegőért fizetsz.  Ez a rész még megoldásra vár.  

Cső: nem kell túllihegni, egyszerű átlátszó cső, ami bírja a meleget, na nem úgy hogy hozzáér a blokkhoz.

Elektrolit: káliumhidroxid a befutó minden tekintetben, 5%-os higításban. Szódabikarbóna téma, gondolom nem utoljára. Ha havonta, netán sűrübben kell cserélgetned a bebarnult löttyöt emiatt, emlékezz rá mit írtam emitt!

PWM: próbáltam és láttam sok megoldást. A nyerő a bedobozolt, hűtőbordával, ventillátorral szerelt változat max. 30 Amper áramfelvételig, fix 100 Hz-en. Az állítható frekvenciással az a gond, rengeteg az állítási lehetőség, soha nem használod ki. 30 Amperrel pedig már termelsz 2.5-3 liter gázt, ennél több nem kell egy mezei autónak. Ha pedig kamionba kell, az egy másik kategória.

MAP/MAF elektronika: ha ügyes vagy megcsinálod, egyébként egy-egy darabbal senki nem foglalkozik, kivéve ha busásan megfizeted. 

Lambda elektronika: ua. mint egy sorral feljebb, azzal a különbséggel, hogy ami jó azt drága behozni, az itthoni gyártással meg valahogy nem boldogul senki. 1/4 annyit tudó ketyerét akartak rámtukmálni még drágábban. Na ez az ami nem megy.  

A beszerzési forrásokról és árakról szándékosan nem tettem említést, mert szinte mindenki ingyen vagy annál olcsóbban be tud mindent szerezni, a komálóstól, Juli nénitől, a Józsitól meg egyéb tuti helyekről. Csak ezzel egy a baj: annyiért és azokról a helyekről még nem láttam működő száraz cellát!

Akinek a fent leírtak nem inge blablabla...

folyt. köv.

HHO2

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr762005336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gambino 2010.05.16. 17:11:55

Hali

Kérdezném, hogy desztvíz helyett az ioncserélt víz is megteszi? Ha nem, akkor patikákon kívül hol találok desztvizet?

hho2 2010.05.16. 18:35:14

Szia!
Javíts ki ha tévedek, de a kettő ugyanaz. Tesco-ban, Auchan-ban, OBI-ban 2-3 liter kb. 150 Ft.
Üdv
HHO2

gambino 2010.05.16. 20:00:37

@hho2: Nem tudom, hogy tévedsz e, én csak a google-t lapozgattam és azt adta ki, hogy a kettő nem ugyan az, de ezek szerint az ioncserélt is
megteszi egy hho rendszerbe.
www.nekkft.hu/vegyiparifogalomtar-hu.html

hho2 2010.05.16. 20:25:09

Szia!
Megteszi! Az a lényeg ne klóros és ásványi anyagokkal telített csapvíz legyen, mert azt sok KO lemez sem bírja.
HHO2

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2010.05.16. 20:43:09

www.optimarketing.sk/pages/page.php?pa=678eafda-841c-3182-0a4e-49f85ada38b7

röviden, mindennél tisztább a reomnózisos víz. desztillációkor némelyik szennyeződés is elpárolog és kicsapódik visszahűtéskor a vízpárával együtt. (mellesleg olcsóbb jobb és izletesebb is, mint minden más víz, ez személyes tapasztalat)

Kingkillere 2010.05.20. 20:38:44

Lambda szonda-jel módosító elektronikát már készítettem, kipróbáltam, és működik. Mivel saját fejlesztés, ezért eltér némileg a neten közöltektől. tudok gyártani belőle, csak megegyezés kérdése.

hho2 2010.05.21. 07:55:31

@Kingkillere: Szia!

Rendben! Fussunk össze, beszéljük meg! tamasfabian(kukac)hotmail.com
Üdv
HHO2

Tuning 2010.05.25. 00:32:31

@Kingkillere:
Engem is érdekel a készüléked!
Mivel tud többet vagy kevesebbet a neten közöltektől?

hho2 2010.05.25. 05:35:05

@Tuning: Szia!
Nem tudom melyikre gondolsz?
Most pár napig nem leszek.
HHO2

Tuning 2010.05.27. 22:09:31

@hho2:
Kingkillere saját fejlesztésű készülékére vonatkozott a kérdésem.

baltus 2011.07.29. 15:46:55

Szia!
10 mm vastag PVC-t honnan lehet beszerezni, nekem egészen máshoz kell. Padlóburkolók nem ilyen vastagok.
Köszi

Senpai 2012.09.26. 11:51:52

@Kingkillere: Engem is érdekelne, mivel tud többet a te áramköröd mint a neten közöltek. Én most egy neten közölt LM324-es műveleti erősítővel szerelt áramkört használok. Saját gyártás, kicsit áttervezett kivitel a jobb, magasabb szinuszgörbe elérése végett
(alacsonyabb null pont, magasabb csúcspont). Akár a motor lefulladásáig is el lehet venni vele a benzint a motortól! Ha valakit érdekel, írjon! Megegyezünk!
süti beállítások módosítása