Friss hír, ami nem túl jó, de ezt is közzé kell tennem. A MAP vezérlő áramkör, diesel autókban nem működik. Pár napja ott voltam, amikor beszereltek egy ilyet, semmit nem reagált rá a motor, csak extrém végállásban felvillant a motor ellenőrző lámpa. Az autóban volt egy HHO generátor, ami így nem produkált semmilyen fogyasztás csökkenést. Így a probléma megoldásáig, a MAP szenzorral vezérelt diesel autók kiestek. Még egy kérdés ami megoldásra vár. Aki hallja adja át, keressük a megoldást!!!
Egyébként egy lehetséges megoldás lehet még az ECU átprogramozása. Régi chip ki, új átprogramozott chip be. Nem tudom mennyire járható ez az út, de rally autókat tudomásom szerint ugyanígy programoznak. Így feleslegessá válna külön kezelgetni a MAP és O2 szenzorokat, és a MAP jelén keresztül lehetne szabályozni a száraz cella gáztermelését is, a PWM-t kiváltandó. Tehát ha valaki jártas programozásban, érez magában annyi tehetséget és érdekelné a téma, a kihívás, írjon , jelentkezzen!
A tesztek közepén járok és jó pár meglepő dolgot tapasztaltam. Állandó 14 Voltot tápláltam, 5%-os elektrolittel. Futtattam cellát 2-3 és 4 semleges lemezes konfigurációval és láss csodát nincs különbség, a két lemez közti feszültségben! Ellenben az áram növelésével egyetemben, a lemezek közötti fesz is nőtt. Álljon itt egy pár adat : 5 A 1.7 Volt, 10 A 1.8 Volt, 20 A 2 Volt, 30 A 2.1 Volt, 40 Amper 2.4 Volt. Külön-külön nem méricskéltem az elektrolit hőmérsékletét, de több órán keresztül működött és kéz melegnél valamivel melegebb volt. Forrásról meg 40-50 fokos vízről szó nincs! Teszteltem a cellákat PWM (szabályzás nélkül) és 2-30 Amperig, 2 Amperonként növelve az áramot, közben mérve a termelt gázt. Mindegy mekkora a cella 2 Ampernél semmi érdemleges nem történik. 4 Ampernél kezdődik az élet, lemezszámtól függően 0.1 és 0.3 L/perc között. Az eddigi rekorder: 11 lemezes 40 Amper, 2.6 liter. ....és itt megvilágosodtam!
Írtam ezelőtt egy számról amit odakünn MMW-nek hívnak, ami állítólag megmutatja milyen jó hatásfokú a cellánk. Milliliter/perc/Watt. Na most a fent említett cella MMW-je 4.64. Nem túl jó. De mi van ha hajtok egy 40 lemezes cellát, ami termel 5 litert, ugyanúgy 40 Amperrel, ennek az MMW értéle 8.92 lesz. Mert mint tudjuk a gáztermelés egyik fő összetevője a vízbontó felület nagysága. Ha tehát az MMW számítás nem veszi figyelembe a felületet, akkor ez egy kicsit sántít. Ugyanis a múlt héten raktam össze egy 21 lemezest, ami simán adott 2 liter gázt 20 Amperrel, 12 Volton. (MMW8.33) Véleményem szerint 11 lemeznél kisebb (16x16 cm-es lemezek, mínusz tömítés) HHO generátort nem szabad építeni.
Még egy érdekes adalék, minden száraz cella, lemezszámtól függetlenül, szabályzás nélkül beszívta a 38-40 Ampert. Tanulság: PWM nélkül 5%-nál hígabb elektrolitet kell használni!!!! 40 Ampert nem minden autó villamos rendszere bír el, de hosszútávon amúgy sem egészséges egy cellát ennyi árammal izgatni. 20-25 A bőven elég.
Az pedig, hogy 1-el több + van mint -, vagy egyenlően, a gáztermelés szempontjából nem mérhető. Annyit megfigyeltem, az izmosabb cellákból nagyobb buborékok jönnek. A kevesebb lemezeseknél apróbbak a buborékok és szinte szivacs jön a csövön. Most már kezdem érteni, hogy az Ebay-en árult kis cellákhoz, miért javasolnak habosodást gátló adalékot...
No egyenlőre ennyi , így Pünkösd előestéjén.
folyt. köv.
HHO2