Sziasztok!

Úgy látszik nem volt hiábavaló a sok kérés, bejegyzés, meghallgattak az égiek, vagy Ti, vagy mind kettő!

Pár héttel ezelőtt megkeresett egy blog olvasó, aki mellesleg elég jártas elektronikában és autó ügyben. Nem részletezném egymásra találásunk körülményeit, előadtam miben tudnánk és kellene fejlődnünk, ő pedig rögtön felajánlotta, hogy kidolgoz egy elektronikát ami kezeli az összes szenzort, (új és régebbi autókon egyaránt) szabályozza a száraz cella áramfelvételét, teljesítménytől, fordulattól stb. függően. Mindez egy dobozban, mindenféle tekergetés, beavatkozás nélkül. A kísérletezgetés "melléktermékeként" sikerül egyre jobb hatásfokot is kicsikarni a cellából, leredukálva azokat a részeket, ahol csak úgy folydogál az áram kedve szerint, munkavégzés nélkül.

Folyamatosan gyűjtjük a tapasztalatokat, arra nézve mi a városi legenda a HHO rendszert illetően és mi az ami szemérmesen el van hallgatva a neten, szándékosan vagy tapasztalatlanságból. 99%-ban tudjuk mi kell egy jó rendszerhez és mi az ami felesleges. Saját bőr... meg tanulás stb. Folyamatosan regisztráljuk a teszt eredményeket. Ezeket most nem tenném közzé mivel nem végleges a dolog. A rendszer autóba beépítve is tesztelés alatt van, különös tekintettel arra milyen mennyiségű gáz termelésnél jelentkeznek a fogyasztás csökkenés első jelei és mennyi az a max. gáz mennyiség amikor visszályára fordul a folyamat.

Amint összeállt ez a rendszer, beépítve, garanciával fogjuk kínálni. Egyenlőre Pest környékén, de az érdeklődést látva, semmi kétségem afelől, hamarosan országos lefedettségű lesz az értékesítés, beszerelés.

Érzésem szerint -látva az egyre nagyobb kísérletezési kedvet- egy itthoni HHO kiállítás, élő tapasztalatcsere is elérhető közelségbe került. Mindenesetre  dolgozunk az ügyön.

Ahogy kértem, írtam korábban -"merjünk profik lenni"- úgy látszik meghallgatásra talált, mert ha mindez ilyen formán összeáll, kis hazánk felkerülhet a HHO világ térképére. Párhuzamosan az elektronika fejlesztésével, próbálunk minden alkatrészt itthoni forrásból beszerezni, biztosítva a folyamatos alkatrészellátást és valamelyest tompítani a látszólag soha véget nem érő Forint romlás hatását. Politikamentesen mint mindig: ez már tényleg a vicc kategória, ami a keresztárfolyamok és a benzin frontján történik. Mondjuk kevesen kapnak ezek miatt röhögő görcsöt. Azt meg egyenesen lefogadnám, hogy az új qrmány, sem fog semmiféle segítséget adni, efféle "zöld" kezdeményezésekhez. Magunkra maradunk mint mindig, de ez senkit ne törjön le!

 

A végén álljon itt egy szolgálati közlemény: Köszönjük a sok érdeklődést és hozzászólást a témát illetően. Sokan várják a végeredményt, árakat stb., még többen szeretnék autójukban látni, használni. Hadd kérjük még 1-2 hétig a türelmeteket, nem szeretnénk félkész motyót kiadni a kezünk közül. Jó munkához... meg miegymás. Megértéseteket ezúton is köszönjük!

Ne add fel...       

HHO2                                                                                                           

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr652119085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gábor75 2010.06.29. 18:55:10

Hajrá mindent bele,várom a fejleményeket.

apollo21 2010.06.29. 19:55:19

Már alig várom a végkifejletet!
A blogot naponta többször is megnézem hátha vannak új fejlemények, és íme itt van már majdnem a végeredmény:D:D
Sok sikert mindenhez.
Ha piacra dobjátok akkor már rendelem is :D

Tuning 2010.06.29. 22:23:22

A tervezett elektronika vezetékbontás nélkül lesz beépíthető?
Pl.: szervizcsatlakozóra történő csatlakozással, hogy garanciális problémák ne legyenek.
Ha már kap a járgány egy ilyen vezérlést, akkor meglehetne spékelni egy tuning funkcióval is, ha lúd hát legyen kövér - minden egyben -.
Minimális költségnövekedést jelentene a még látványosabb eredmény.

hho2 2010.06.30. 06:58:53

@Tuning: Szia!
Ha meg lehet oldani vezetékbontás nélkül, úgy lesz. Minden diagnosztikai műszer, szerszám adott a profi beszereléshez. Tekintve a benzin árakat és az érdeklődés irányát, elsődleges cél a fogyasztás csökkentés, ezután lehet gondolkodni tuningban is. Igazad van, minimális többlet, csak időbe telik.
HHO2

hho2 2010.06.30. 07:05:18

@apollo21: Szia!
Azért hallgattunk viszonylag sokáig mert teszteltünk, folyamatosan derültek ki a dolgok. Nem lett volna igazán komoly rögtön egy bejegyzést írni, ha egyik nap kipróbálunk egy felállást és rögtön kiderül ez így nem jó, vagy hiányzik valami. Ígérem a kapott eredményeket és tapasztalatokat arra nézve mi kell és mi nem, mi mennyit termel mennyi árammal, közzé fogjuk tenni.
HHO2

Gábor75 2010.06.30. 20:24:39

Megszületésem óta erre vártam !
HAJRÁ

-oooo+ 2010.07.03. 08:12:51

Sziasztok! Szerintetek a lemezt lézerrel vagy vízzel jobb vágatni? Vízzel kb félárban van...

hho2 2010.07.03. 08:18:19

@-oooo+:
Szia!
Minőségében majdnem mindegy. Lézerrel vágva marad egy-két szinte láthatatlan folyás pötty, ott ahol a lézer elkezd dolgozni. Amire nekünk kell teljesen megfelel. Az árban és a cégek hozzáállásában óriási a szórás. Én folyamatosan azzal találom magam szemben, hogy a víz vágás drágább, de ha felétek az az olcsóbb, azzal vágasd.
HHO2

-oooo+ 2010.07.03. 13:28:22

@hho2: Kösz a választ. 970 ft a lézer, 540 ft a vízvágás

hho2 2010.07.05. 08:42:20

@-oooo+: Szia!
Ez csak a vágás, vagy anyaggal együtt? Mert ha komplett az nagyon jó ár!!!
HHO2

gabylala 2010.07.05. 09:27:25

Hajrá fiúk! Még wc-re is kocsival megyek!

-oooo+ 2010.07.05. 10:09:23

@hho2: sajnos csak a vágás...

hho2 2010.07.05. 14:13:08

@-oooo+: Szia!
Már megörültem, hogy valaki becserkészett egy "olcsó" forrást. Ez így egy átlag árnak mondható, nagyjából ennyi mindenhol.
HHO2

lütyő 2010.07.05. 21:36:05

Talán megtaláltam az igazi tartályt ! Skoda 120L kiegyentitő tartály három csonk található rajta és épen jó hejen ! Nemkel ragasztani csavarozni minden megvan rajta !

Tuning 2010.07.05. 23:36:23

@lütyő: Opel Ascona tartályt is pont erre találták ki!:-)
Kár, hogy a Kadett és Daewoo tartályon már csak 2 csonk van, pedig ezekből sok van a bontókban.

hho2 2010.07.06. 08:56:05

@Tuning:
Szia!
A bontósokkal már megvívtam a magam csatáját. A tartályokat a legritkább esetben tudják eladni. A vége az, hogy kilóra adják el fröccsöntőknek, akik alapanyagnak ledarálják. Ha viszont egyenként akarod megvenni 5000-től a csillagos égig van az ára, a bontós kapzsiságának függvényében. Ahol jártam max 2000-t ajánlottam 1 tartályért- még ki is kell mosni- sok helyen még veréssel is fenyegettek...
HHO2

lütyő 2010.07.06. 15:04:23

Nekem 1000ft ideadták még ürültis neki !

tihor 2010.07.10. 11:12:53

Sziasztok !
Már régóta figyelemmel kísérem ezt az oldalt, és nagyon érdekelne egy ilyen hho generátor persze csak ha valaki be is szerelné.
Nekem egy hyundai tucsonom van 2000 crdi motorral.
Tud valaki segíteni?
Nyilván megfizetem.
Üdv mindenkinek nagyon klasszak vagytok.
Tihor

hho2 2010.07.10. 13:18:38

@tihor:
Szia!
Amint elkészül a kombinált, minden szükséges dolgot tartalmazó elektronika, műhelyben kompletten beszerelve fogjuk értékesíteni. Még egy kis türelmedet kérjük.
HHO2

apollo21 2010.07.10. 21:08:12

ez id érdekes lehet számotokra.... tegyük tisztába ezt a dolgot, mert eléggé el vagytok tévedve.

kezdjük a hidrogén égetésével.
A hidrogént senki nem akarja elégetni. Legalábbis olyan értelembe nem, mint ahogy a metánt vagy a propán-bután gázkeveréket jelenleg is felhasználják robbanómotorokban.
Ennek két fő oka van. Az egyik a termodinamika, ugyanis a hidrogén égésekor 3 mólnyi (2 hidrogén molekula + 1 oxigén molekula) 2 mólnyi víz keletkezik.
Ez azt jelenti, hogy ha egyáltalán semmilyen munkát nem akarunk az adott folyamattal végeztetni, akkor is kétfelé is elszivárog a termelődő energia egy része. Az egyik a normál állapotában folyékony vízből gőz létrehozása, a másik a mólszám csökkenésből származó térfogatcsökkenés ellensúlyozása.
A másik ok az, hogy a a hidrogén égése során a hidrogénmolekulák elöbb felszakadnak, azaz atomos hidrogén keletkezik. Ez áll összesen egy protonból és egy elektronból, ami azt eredményezi, hogy gyakorlatilag bármilyen anyagba vígan és nagy sebességgel be tud hatolni. Normál fémekbe úgy hatol be, mint víz a szivacsba. Alapból ez még nem jelentene gondot, de az anyagok belsejében természetes módon fordulnak elő hibák. Ezek nem a megmunkálással, előállítással kapcsolatosak, hanem teljesen természetes tulajdonsága az anyagnak. Ezek a hibák a hidrogénatom szempontjából hatalmas üres területek. Ha egy ilyen térben 2 atom találkozik, akkor azok újra molekulát képeznek és egyrészről beragadnak, másrészről a viselkedésük ezentúl újra olyan, mintha gázok lennének. A végeredmény rengeteg apró gázbuborék az anyag belsejében, amik egyenként több száz, több ezer bar nyomásnak megfelelő erővel feszítik az anyagot széjjel.

deh it van az egész oldal is..
www.gyakorikerdesek.hu/tudomanyok__egyeb-kerdesek__76309-nem-okozna-katasztrofat-ha-a-vilag-atallna-a-hidrogenre-mint-energiaforrasra

apollo21 2010.07.10. 21:25:23

Szerintem ezeket sem kellene elhanyagolni, szinte minden itt van a Hidrogénről. Lehet, h olvastátok meg, én még nem.
fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert3/VizHidrAuto.html

apollo21 2010.07.10. 21:31:21

fenykapu.free-energy.hu/pajert/index.htm?FoAblak=../pajert3/VizHidrAuto.html

az oldal alján a " menü "- re katt és ott is sok okosság van leírva....

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2010.07.11. 09:24:40

@apollo21: Persze olvastuk. Ebből indult ki a blog is, mert zavart, hogy nincs kereső és böngésző optimalizálva a Tibi oldala. Szvsz chrome-mal még mindíg nem tudom böngészni...

apollo21 2010.07.12. 15:14:33

Én a mozilla-t tudom javasolni:D

patkolttojas 2010.07.19. 21:10:00

Szervusztok kedves buborékvadászok!
Találtam valamit, ami lehet, hogy sokaknak ismert oldal, de én még nem láttam. Ami érdekes benne az egyrészt jó, más részről meg nem, már ahogy az lenni szokott. Tehát kezdjük. A gyártó titánlemezt használ (nem titán tartalmút, hanem ha jól értettem tiszta titánt) valamiféle bevonattal, aminek következtében a hasznos felület a hagyományosan alkalmazott SS lemezhez képest 20-szoros! Persze külön hűtőlemezeket is használ, ami nyilván szükséges is az őrült melegedés miatt, mert ezek a kütyük mindössze 3 (!) lemezből állnak (ugye az 2 cella)és ennek a többszöröseiből. Mondjuk az akkumulátort 14V-ra tölti a generátor, akkor 14/2=7 V a lemezek közötti feszültség. Egy árva szó sincs a leírásban az egyéb paraméterekről, viszont találtam utalást arra, hogy ne is nagyon kérdezzenek rá, bár sokan megteszik és ostromolják őket a kérdéssel, de szerintük nem ez a lényeg, hanem az, hogy ez a világon most a legjobb cella! Viszont van jó is a dologban, mármint az, hogy titán. Gondolom ezt sokan tudjuk, hogy az egyik sok szempontból a legellenállóbb fém a világon. Ez volt a jó hír itt a végén. Lehet, hogy a 499 Dollártól a 2.149 Dollárig terjedő áraikkal ily módon akarják ők is meghódítani a világot? Én majdnem el is hittem a dolgot, csak már megint gondolkodtam (pechükre) és most sincs pénzem még a legolcsóbbra sem! Azért kíváncsi lennék a véleményetekre! Tehát jó szórakozást a linkhez: safehho.3dcartstores.com/

Szerintem csak idő kérdése és itthon is készül majd legalább ilyen jó kis cella! Tényleg kicsi, nézd meg a méreteit is!
További jó munkát mindenkinek.

Én is nagyon várom már a beígért mérési adatokat és teszteredményeket!

patkolttojas

hho2 2010.07.20. 07:40:06

Sziasztok!
Én is elolvastam a leírásokat és hát ühümühüm....
Kicsit zavaros, persze értem én mindenki a maga portékáját dicséri és ebben az "én gyártom a legjobbat a világon" az amerikaiak tényleg nagyok. Először is a bevonat: az egyik helyen csak titán bevonatról beszél egy "bizonyos" hordozó felületen, egy másik helyen titán lemezen titán bevonatról. Az hogy a felület megnövekszik érthető, mivel szórva elég érdes lesz. A "cooling plate" azaz hűtő lemez, az amit mi semlegesnek nevezünk. Több helyen beszél rozsdásodásról. 10 hónapja használok 316L lemezeket, semmi nyoma a rozsdának. Áttértem a 316Ti-re, ami titán ötvözet, ennek elvileg még ellenállóbbnak kell lennie. Tehát ez részükről úgy érzem csak PR fogás. Aztán itt egy totális zagyvaság:Less metal equates to less heat, and less energy loss with large multi plate designs. This also allows for far less water usage. Fordítás: kevesebb fém, kevesebb hő és kevesebb energia veszteség a nagy, sok lemezes tervezésnek köszönhetően. Ez kevesebb víz felhasználást eredményez. Akkor most kicsi vagy nagy?
Na mármost, ha megnövelte a felületet szórással, hogyan lett kevesebb a fém? A sok lemezes tervezést alias semleges lemezes dizájnt, már mindenki alaklmazza. Aki nem az nem érti az egésznek a lényegét. Az utolsó mondat a kedvencem: kevesebb víz felhasználás. Ha kevesebb a víz felhasználás, kevesebb a HHO gáz is. A lemezből még ha az tiszta titán is, nem lehet gázt fakasztani.
Aztán itt van még egy gyöngyszem: Lower Oxyhydrogen levels means less oxygen passing the o2 sensor. This is the main reason most cars will lose gas mileage using an hho system.
Fordítás: kisebb HHO gáz szint, kevesebb oxygén megy át a lambda szondán. Ez a fő oka annak amiért a legtöbb autó fogyasztása emelekedik ha HHO generátort használ. (náluk a gas milege annyit tesz, hogy az 1 gallon benzinnel mért megtett távolságot számolják, tehát loosing gas milage, emelkedik a fogyasztás) Komplett marhaság kivéve az első mondatot. A lambda szondán persze hogy annyival több oxygén tartalmú gáz fog átmenni amennyi az elején bement. De a bevitt gázzal nagyjából arányosan fog emelkedni a fogyasztás is. Ezért kell a fúvókát kisebbre cserélni, szondákat becsapni stb. Erről egy árva szó nem esik!!!
Ő szerintük a titán lemez az USA-ban 30-szor többe kerül a használatos lemezeknél,de vannak olyan rendesek, hogy szinte felár nélkül árulják. Ha ez így lenne a legkisebb cellájuk is 3000 USD-nál kéne hogy kezdődjön... Végezetül, miért nem árulnak elktronikát? Megmondom: mert az érdemi részben ami megoldásra vár sehol nem tartanak! Rendben a VOLO chipet árulják, ami elvben helyettesíti a MAP és O2 kikerülő elektronikát, de még nagyon kevesen vannak akik ezt be is szerelték, tehát tapasztalat, nulla. Itt pedig nekem van egy jó hírem: egy HHO témával foglalkozó társunknak már ajánlottam ezt a VOLO dolgot, meg is rendelte, 1-2 héten belül be lesz szerelve és meg fogjuk tudni, működik-e. Ha igen hurrá, bár postázva, vámolva 40 körül, nem lesz túl népszerű.
HHO2

hho2 2010.07.20. 08:00:44

@patkolttojas: A lényeget el is felejtettem: hol vannak a bevitt feszültségre, áramra és a hozzájuk tartozó gáztermelésre vonatkozó adatok? Ezek nélkül az egész semmit nem ér még arany füsttel bevont lemezekkel sem. Valószínűleg ez az oka annak amiért nem lehet kérdéseket feltenni.
HHO2

hho2 2010.07.20. 08:44:23

@patkolttojas: Nem hagyott nyugodni a 30 szoros árkülönbözet sem. A 0.9 mm-es lemez 12 coll x 12 coll: 316L 15.57 USD, titán 70 USD. Ez akárhogy számolom 5 szörös sincs. Forrás:
www.onlinemetals.com/
No ennyit a szavahihetőségről.
HHO2

lütyő 2010.07.20. 12:50:17

Nos tegnap átestem a tüzkeresztségen beleszalatam egy rendőri ellenőrzésbe és kb 45-percig agyaltak mi is lehet ez a kütyü végül elengetek nemtaláltak ojat hogy vizet vagy átalakitot vizet nem szabad használni az autóba én azal érveltem hogy a viz után megfizetem az adót és amivel az autó előálitya a hho az az üzemanyg utánis kifizetem az adót .

hho2 2010.07.20. 13:45:11

@lütyő: Szia!
Többen megkerestek már nagybani forgalmazást illetően, és a legtöbbször feltett kérdés az volt, hogy milyen engedélyre van szükség a HHO rendszer használatához. Nos, volt aki konkrétan utána is nézett, szakértőket is beavatva, kiderült semmilyen jogszabály nem korlátozza vagy tiltja a beszerelést illetve használatát.A Közlekedési Felügyelet hajlamos hajlamos azt mondani: nem lehet használni. A kérdésre hogy miért nem, a válasz: csak. A jó hír, hogy ilyen választ teljesen figyelmen kívül lehet hagyni, mivel nekik is jogszabályra kell hivatkozni, ami ugyebár jelenleg nincs.
HHO2

bdio 2010.07.20. 17:42:24

Sziastok!!
Pár hete léptem be abuborékgyártók közé.Lehetőségem nem lévén saját generátor gyártására,hát rendeltem egyet egy portugál cégtől.Két hét alatt meg is érkezett és be is szereltem. Elsőre 1 órás üzem után kicsúsztak az o-gyűrűk.No nem baj, szét szed-megcsinál.Óriási eredmény,-egy hét üzem,o-gyűrű ki.Nos úgy gondoltam ebből elég.-No nem a hho-gyártásból, hanem a csúszkálásból.Esztergáltattam o-gyűrű "stabilizáló" műanyaggyűrűt.Két hete hibátlanul nyomatja a hho-t.Csakhogy az első mérésem szerint a fogyasztást hidegen hagyta a generátorom.Semilyen csökkenést nem tapasztaltam.A kocsim egy Passat 1.9 TDI.Megmértem a szívó vákumot,teljes terhelésnél is csak -100 mbar.Nem sok, bár olvastam a neten több helyen is, hogy a turbós motoroknál sokszor rásegítő pumpa kell.Most ilyet hajtok, nem nagy sikerrel.Az egyik haverom ajánlott egy Barkas benzinkályha szivattyút, ez membrános és talán szállítja a hho-t is.Arra kérlek benneteket ,ha tudtok valamilyen kipróbált megoldást írjátok meg. Előre is köszi.A generátorom egyébként 85 mbar- teljesít.Ez jó-e vagy sem nem tudom, nincs viszonyítási alapom.MAP jelmódósítóm most nincs mert amit rendeltem nem működött, most javítják vagy cserélik.Arra is szeretnék választ kapni tőletek, hogy vajon a diessel motornál is megjelenik-e a víz a kipufogón vagy nem kell csepegnie ? Ha kell akkor be sem jut a motoromba a hho, mert nem tapasztalok semmi ilyet. Válaszotokat előre is köszöni egy zöldfülü buborék gyártó !

amper-vadasz 2010.07.20. 18:51:30

Sziasztok!

Légy türelmes bdio, a diesel motorod ( hengerfej porlasztócsúcs és a szeleptányérok illetve a dugattyú tető ) koksz korom lerakódással van tele a tökéletlen égés miatt. Idő kell, míg ez leég és csak utána érezhető a hho gáz jelenléte. Ha már cseréltél rossz izzító gyertyát, láthattad mennyire kormos a rossz gyertya "működő" felülete. Amíg az izzító gyertya működött a felizzó felület részben leégette a rá rakódó kormot.

bdio 2010.07.20. 20:25:00

@amper-vadasz: Köszi a bíztatást, jó várok !

hho2 2010.07.21. 09:03:08

Sziasztok!
Eladó egy tesztelésre használt 11 lemezes cella. 1mm-es 316L, 16x16cm-es lemezekkel, 120 mm átmérőjű 2.5 mm vastag O gyűrűs tömítésekkel, 1 cm vastag plexi végzárókkal, fittingekkel. Gáztermelése 40 A 2.6 liter, 28 A 2.1 liter,14 A 1 liter, 14 Volton. Egyetlen szépséghibája: az összekötő csavarok nem rozsdamentesek, így a környezettől rozsdásodtak. 15.000.-
HHO2

attikanagy 2010.07.25. 10:39:00

Heló mindenki!

Végig bogarásztam az oldalt és lenne 1-2 hozzáfűzni valóm ha megengeditek.
dbio-nak ,sokáig dízelem volt nekem is és egy idő után szinte mindegy milyen rendszerrel álítod elő a HHO-t /vagy ki tudja mit!/ a lényeg a fogy csökkenés és a füst megszünése,olyan a szaga mint az új dízeleké.De csak egy idő után!! Ahogy amper vadi /amúgy heló látom te is ide találtál/ írja ki kell kormolódani neki,nekem kb bő 600Km után jött.Mivel Jcell volt benne kicsit másként ment ,olyan fulladósan.Volt benne utána drótos Water4gas jellegü is de dettó.Tehát ahogy hho2 írja csak egy kicsi kell és kész,többet nem várhatunk tőle!!Vagy is van egy max csökkenés és kész.
Most benzinessel próbálkozok /1.4 hengerenkénti befecsi/ itt szinte az első berakásnál jött a motor fulladás ilyenek,kis korrekció és már jobb is.A MAP jelet módosítanom kellett és a lambda jelét is meg kell hekkelni néha,de csak néha, 380-400- mV így hát hagyom ott,bár volt mikor lement 180mV-ra.Az itt lévő www.water4gas-eu.com/reports.php és la lap alján található D17 leírású ketyerét építettem meg kis módosítással.Ha azt mondják,hogy változik,ugrál a lambda jele akkor ez a kapcsolás nem jó ugyan is fix jelet ad, ezért én 555-el megszaggattam. Esetleg valakinek vélemény??Túl sok benzines tapasztalatom még nincs de az eddigi kb 800 kM nél jó másfél liter és etanollal /amire azt mondják inkább 15% növekvés/viszont valamivel halkabb a motor.Igaz kartelgáz
szűrőt is tettem bele.Ez is van a water oldalon.

Na de ez csak az én problémám,véleményem.

hho2 felé,nem lehetne elmenni inkább a gyakorlati /motorikus/ tapasztalat csere felé is??? Az igazán nem kerül pénzbe és inkább ott vannak a titkok mikéntjei.Vagy ez inkább szakmai titok?
attikanagy

hho2 2010.07.25. 14:25:18

@attikanagy:
Szia!
A D17 leírású ketyerét többen próbálták megépíteni. Állítólag nem jó a rajz, az alapján nem fog működni.

Mit értesz motorikus tapasztalat csere alatt? Amit tapasztaltam azt leírtam. Másoktól meg valahogy nem jön semmilyen info, tisztelet a kevés kivételnek. Az én autómban jelenleg nincs benne. Több emberrel, több vonalon kooperálok, próbálunk valami elektronikát összehozni, ami jobb hatásfokkal bontja a vizet. Pár napon belül kerül be 3 autóba. Közben kiderül sok leírás a netről szándékosan vagy tudatlanságból valótlanságokat tartalmaz, amikre mi is menet közben jövünk rá. Így 1 lépés előre 2 hátra, de legalább első kézből látjuk az igazat.
HHO2

attikanagy 2010.07.25. 16:20:58

Na heló.
A D17 ről annyit,hogy más fórumokról olvasgatva /meg ismiktől/ felbátorodtam és megépítettem és la,működik csak szerintem azt ki kell /vagy nem/ egészíteni,A MAP szenzort meg csak potizni kell és kész kb 500Ft.De végül is más módszer is van de a lényeg ugyan az.Vagy is nem megyek bele "állítólagba".Na ezért mondtam a motorikus tapasztalat cserét,vagy is a működtetésből eredő motor reakciókat,változásokat hiszen nincs két egyformán működő motor.Ennek híjján lófittyfene az egész,hiszen nem a gáz mennyiségről van szó már rég.
Szerintem,de kinek mi a véleménye?

hho2 2010.07.25. 18:44:36

@attikanagy: Szia!

Egyet értek! Minden motor másképp reagál a gázra. Ezért tartom egy kicsit meredeknek mikor sokan fogyasztás csökkenést "garantálnak".
Ahogy sokszor leírtam: várom az eredményeket, elvégre ez fogja a dolgokat előrevinni, de síri csend...
HHO2

attikanagy 2010.07.25. 19:07:44

Kicsit bogarásztam és találtam olyat ami nekem is van,ez is a D17 alapú: www.youtube.com/watch?v=pKhNx3FN7ZQ&feature=related

lütyő 2010.07.25. 21:01:52

@hho2: Énis tesztelek fojamatosan töbféle beálitásal . Kipróbáltam a hideglevegős dolgot azaz nem forró levegőt kapot a motor hanem sima külső hőmérsékletűt hát nemváltbe . Inkáb nőt a fogyasztás . kipóbáltam kényszerből a hho nélküli módot kb 100Km ig semi változás utána drasztikusan megugrot a fogyasztás hho előti időkben átlag 10 liter utána 12L . Beraktam az uj teknikát és kb 300Km kelet mire ujra csökent a fogyasztás . Viszaátl 8 litere . Kipufogot megcsináltam mert lukas volt kb 20Km után anyira bevisedet hogy fulat az enyémben kőzetgyapot van lehet hogy a beleis elrozsdásodot úgynézki hogy kikel belelni . De ami viszont működik a több hho most 2,2L 1,3 motorba előte 0,5-0,75L fogyasztás nem csökent továb de sokal joban harap . Véletlen úgy alakult hogy lemerült az aku épen anyit sikerült tölteni hogy beindult 10km mentem, ment a hho 30A felvétel és világitás anyit töltöt hogy simán indult . Kivetem a gyertyákat kiváncsiságból 70,000Km üzemeltek edig 5,000 hho-val semi lerakódás csak elszinerődés a porcelán őzbarna a fém része nagyon világos szürke .

hho2 2010.07.26. 07:03:31

@lütyő: Szia!
Köszönjük, várunk mástól is tapasztalati eredményeket!
HHO2

lütyő 2010.07.26. 22:40:08

@hho2: Teszteltem az öt semleges variáiótis igéretes volt mindadig mig nem keztem felkapcsoni a fogyasztókat . Érdes dolgot figyeltem meg fogyasztók nélkül a feszülcség 13,8 V ahogy egyre töb fogyasztót kapsoltambe és leeset a feszülcség 12,5 V . Igy lecsökent a lemezeken lévő feszülség és amperszám és ezel együt a gáztermelés . Ma kibeleztem a kipufogót a kőzetgyapot anyira vizesvolt hogy egyszerüen összerogyot eldugitot minden járatot . Nemtudom más autókban hogyvan de ha hasonló a kipufogó másis járhat hasonlóan . Kibelezést csak ugy sikerült megcsinálni hohy kivágtam egy darabot és iten kiszedtem mindent utána befoltoztam . Nem egyszerű művelet ivel hegeszteni enyire vékonyat ! Igaz hogy nyárvan de milesz télen van ke tapasztalatok ?

amper-vadasz 2010.07.27. 02:16:16

@lütyő:

Szia lütyő!

Az elektrolit hőmérséklete is rengeteget számít, nem csak a bontási feszültség. Míg nyáron 30'C-ban vígan működik a bontó, addig pl. télen ugyan azon a bontási feszültségen, de pl. +3'C-ban bizony jelentősen elmarad ugyan az a bontó aktivitásban.

13.8V elég karcsú töltőfeszültség, erre még világítás és pl. fűtőmotor is rámegy + a vízbontód terhelése! Minimálisan terhelésen mérve illene tudni a 13.8V, ha ez alatt van a feszültség az akkun mérve, az nem nevezhető töltésnek!
Alapjáraton, vagy fordulaton mérted a feszültséget?
Létezik régebbi 40-70A-es generátor, ami csak kb. 2000/min motor fordulatnál képes nagyobb teljesítményt leadni.
Generátor ékszíj feszes, nem csúszik?
Lehetséges a generátor kevés ampert tud, vagy a töltőkábel(ek) is hibás.
Az, hogy a "töltés" jelzőlámpa elalszik, még messze nem jelenti azt, hogy minden rendben van! 13V-on is elalszik, mivel pozitívra kerül mindkét vége, de az nem töltés! Ha így marad az autód "töltése", nem lesz hosszú életű az akkumulátorod, és már nyáron is indítási problémák merülnek fel! Nem volt véletlen, hogy pár napja lemerült az akkud!
Lemerült akkut legalább 12 órán át szükséges tölteni a kapacitás 1/10% amper értéken, hogy a lemezről a primer szulfát visszaalakuljon az elektrolitba. Ehhez sajnos idő kell, nem megy röpke 10km alatt! Az csak minimális töltögetés volt a lemerült akkunak! Ha indítóztál volna egymás után 10x, simán bedobja a törülközőt. Ha nem töltöd fel időben a lemerült akkut a primer szulfát szekunder szulfát formájában a lemezeken marad! Az akkud kapacitása rohamosan gyengül ( elszulfátosodik ) és a továbbiakban nehéz lesz hagyományos módon feléleszteni!

Ha új akkut "vennél", az is rövid időn belül tönkre fog menni ilyen körülmények között.

vespapierre 2010.07.27. 09:51:38

Sziasztok!
Régóta olvasom a blogot, levelezek hho2vel.
A kocsiban egy amcsi gyártó cuccai vannak beszerelve, pwm -el szabályozva. 2000cm3 sima szívódízel Merci.
Letekertem kb 400km ert a HHo val, de egyenlőre semmi változást nem találtam a fogyasztásban. A motor lágyabb, halkabb, de más nincs. Most levelezgetek a gyártóval, hogy mit mondanak erre. De olvastam azt is, hogy legyek türelmes, és kb 5-600 km...ezt a verziót is figyelem :) Ha megvan a teljes tapasztalat, akkor megosztom az egészet beszereléssel, mindennel együtt.

lütyő 2010.07.27. 14:44:31

@amper-vadasz: 13,8V a bontón mértem alapjáraton . Nemtom hogy jól mérte a vilanyszerelőm lakatos ampermérővel 110A ez a max amit kinyom a generátor . Generátoron most cseréltem ékszijat az oké . Aku lemerülés oké volt mert rajtamarat a világitás és gyujtás takaritás közben nők mindent tekergetnek miközben portalanitanak . Kösz felrakom tölteni . De vissza az eredeti kérdéshez mivan ha fagy nem minusz egy kető hanem tiz tizenöt ?

amper-vadasz 2010.07.27. 23:51:56

@lütyő:

Szia lütyő!

A cellám háza plexi, így nem kockáztattam télen.

Amikor a bontó működik, nem csak vizet bont, de energetizálja ( feltölti bizonyos energia szintre ) is a lúgos elektrolitot. Kolléga töltött Dry cellája nem fagyott be, de pl. a cella töltött elektrolitja, ami nem érintkezett már az elektródákkal, az már befagyott.

lütyő 2010.07.28. 14:47:00

@amper-vadasz: Fagyáló szélvédő mosó esetleg ?

amper-vadasz 2010.07.28. 18:33:54

@lütyő:

A SAAB onnét táplálja a gyári vízbefecskendezőjét.

Ha a fagyálló szélvédő mosó alkohol tartalmú és ezt kevered az elektrolízáló vízbontó lúgos elektrolittal, megszűnik a lúgos elektrolit vezetőképessége.

sergeikov 2010.08.01. 22:45:43

Sziasztok!

Megvan az első komoly teszteredményem (még régebben, kb. 1-2 hónapja írtam a generátoromról). 7-7.5L fogyasztásról 5L-re sikerült redukálni. Skoda Favorit, 1990-es, elég kicsi a generátor, kb. 12x6 cm egy lemez, ebből van 11 db. -nnnn+nnnn-. 2L-es lada kiegyenlítő tartály, kálium hidroxid 5%. Rézcsőből csináltam visszaégés gátlót, réz mosogatószivacsot tuszkoltam a csőbe. Az elején tettem rizst is mindkét oldalába (ezt láttam a neten), de a pára miatt a tartály oldali rész felpuffadt, és nem engedte át a gázt, úgyhogy a cella tömítésein keresztül szivárgott az elektrolit. Kiszedtem a rizst, most minden jó. Így még nem égett vissza sosem a gáz, a Magnumtuningos visszacsapó szeleppel viszont igen. Robbant is a kocsiban.
A kocsin semmit nem állítottam, a fogyasztás csökkenés azért következett be, mert kb. fele annyira kell nyomni a gázt, ugyanazért a sebességért. Ha a régi megszokott módon nyomom, akkor meg repül a kocsi. PWM és egyéb elektronika nincs, egy 16A bizti van az áramkörben, meg egy műszerfal kapcsoló, hogy ki-be tudjam kapcsolni a gáztermelést. Még rá kell kötnöm a gyújtáskapcsolóra, és akkor nem kell figyelni, nehogy benyomva maradjon a gomb.
Egy a lényeg: 7 és fél literről 5 literre csökkent a fogyasztás!!!
Ne adjátok fel! :)
Üdv: Gergő

hho2 2010.08.02. 07:00:51

@sergeikov:
Köszönjük!
Várjuk a hasonló gyakorlati tapasztalatokat, eredményeket!
HHO2

-oooo+ 2010.08.02. 09:54:03

@sergeikov: Szia! Miért cserélted a kálium-karbonátot KOH-ra? Visszaégésgátlónak akvárium porlasztókat tettem danamid csőbe, (ahogy a neten is láttam)és kipróbáltam üveggyapotot danamid csőbe,két végén rozsdamentes mosogató dörzsikével is; mindkettő kiválóan működik de a porlasztókő jobban átengedi a hho-t.Én kálium-karbonáttal próbálkozom,+ssss-ssss+ssss- konfig. 146 cm^ felület 316L lemezek, MMW 4.6-4.7. Habzás ellen uszodai "habfix"-et próbáltam, de gyenge. A WD-40 jobb, bár ennek is múló a hatása.Kb. 2%-os az elektrolit.Turbós Toyota Hiace-szal 3000 km-t mentem,fogyasztáscsökkenés nélkül.Alapjárat nem emelkedett, kipufogón nem jön pára vagy vízcsepp.PWM nincs.Amikor 1 lufiba összegyűjtöttem a hho-t, és így juttattam a motorba, akkor felpörgött.Kevés lehet a gáz vagy kicsi a vákuum?

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2010.08.02. 10:46:28

@-oooo+: Hi-ace -ről már máshol is olvastam, hogy nem műxszik hho-val. Adagolóst kéne megkérdezni, hogy hogyan, hol képzi a levegő üza keveréket és oda kötni a hho-t.

vespapierre 2010.08.02. 11:44:50

Sziasztok,
szívódízel fronton 600km után sem nagyon tapasztaltam fogyasztáscsökkenést. Szívódízellel van valakinek tapasztalata??

lütyő 2010.08.02. 13:24:46

Vanegy sejtésem milehet a probléma a dizelnél . Egyszerüen túl magas a kopresszió és hamarab begyulad a hho mint ahogy a befeskendezés megtörténik igy elenhatást produkál ezt elensujozhatya az hogy letisztulnak a felületek és igy halkab a motor de nem csöken a fogyasztás .

sergeikov 2010.08.02. 14:22:11

@-oooo+: Szia!
A kálium karbonátot azért cseréltem le, mert kálium hidroxiddal több gázt termeltem.
Mellesleg a kálium karbonát elektrolízisénél több környezetre ártalmas gáz szabadul fel, mint a kálium hidroxidnál. Elég annyi, hogy a kálium hidroxidot kálium karbonát és széndioxid reakciójával készítik.
Nekem is nagyon habosodik, ezért a tartály és a visszaégés gátló közé még raktam (teszt erejéig) egy üvegfiolát, amibe van egy be- és egy kivezetés. Amolyan csepegtető. A hab bent marad, a gáz tovább megy. Tegnap teszteltem le, M7-es autópálya, dugó, 7-es út elkerülő... stb, az egyébként 1 órás út 2 és fél órásra sikeredett, a "habzásgátló" tökéletesen működik, kb. 1 cm hab volt az üvegcse alján. Ez persze egy idő után kis folyadékká alakul, de majd a rendszeres desztillált víz utántöltésnél ürítem ezt az üveget is.
Szerintem az általad említett generátorral nincs baj, nem hiszem, hogy az enyémnél kevesebbet adna.
Én is csak arra tudok gondolni, hogy valahol máshol kéne bejuttatni a gázt a motorba. Az nem lehet, hogy a turbo szól bele a dologba? Nagyobb nyomáson van bejuttatva a levegő, tehát több levegő lesz az égéstérben, tehát az olyan, mintha ritkább hho gáz jutna a motorba.
Nem tudom, hogy ez-e a magyarázat, de logikusnak tűnik...

sergeikov 2010.08.02. 14:39:58

@lütyő: Szia!
Nem tudom, hogy a hho gáz mekkora nyomáson gyullad be. Ha viszont a gázolajnál magasabb nyomáson, akkor nem ez a gond (egyáltalán begyullad a hho magas nyomáson? mert a benzin nem...).
Szerintem dízelnél a hho-t a begyulladt gázolaj gyújtja be, semmiképp sem gyullad előbb.
Persze megint csak találgatok, valaki biztos jobban (biztosan) tudja.

sergeikov 2010.08.02. 14:50:06

Ha kész a rendszer, amit csináltok (generátor, pwm stb.), pár hét/hónap tesztelés után meg lehetne keresni futár cégeket. A taxisok után szerintem nekik a legfontosabb az üzemanyag fogyasztás.
Tényleg: több barátom kérdezi, mikor lesz kész, nagyon érdekli őket (nem pedig az én shuftnituning változatom - nem tudom miért...)

vespapierre 2010.08.02. 15:13:33

Gondolkodtam azon is, hogy nem csak a jelenlegi szűrt levegőhöz vezetem be a gázt, hanem a kartergáz bevezetésnél is adok neki (szelepdekli fedeléről szépen vissza van vezetve a 4 izzítógyertya felé a kartergáz. )...vagy csak ott kellene bevezetni?? Jó lenne, ha lenne valaki szívódízellel...

vespapierre 2010.08.02. 15:17:42

Amerikai hho sok azt is ajánlották, hogy turbódízel esetében érdemes ( a már korábban itt is említett ) pumpát bekötni, hogy kicsit jobban kergessük a gázt a szívóoldal felé a tartályból.Erről mi a véleményetek?

hho2 2010.08.02. 15:37:16

Sziasztok!

Az hogy vespapierre-nél miért nem működik a végére járunk. Időközben jelentkezett nálam több emberke diesellel. Egy 6000cm3-es motornál 17%-os csökkenést regisztráltak, több diesel-es személy autónál 25-30% között. Ezek a generátorok különböző forrásokból származnak, tehát nem is egy helyről. Egy biztos, a hidrogén 2000:1-hez arány alatt nem gyullad be. Itt jön be az a szám amit korábban egy bejegyzésben leírtam, hogy minden 1000cm3-hez, 1/2 liter gáz kell. Itt jegyzem meg: míg a tiszta hidrogén rendkívül gyorsan ég, addig a HHO gáz robban, oxigénkeverék lévén. Turbo autókhoz kicsivel több kell, mivel több a levegő is amivel a motor dolgozik.
Több elméleti síkon gondolkodó emberrel is beszéltem az elmúlt időben. Egyesek szerint ez nem működhet, amit cáfolnak a tények, akiknél tényleg működik. Mások szerint van hatása a HHO gáznak, de nem úgy ahogy azt mi földi halandók gondoljuk. Számunkra ez sem érdekes, mert ha kézzel fogható az eredmény a miértje már kevéssé izgalmas. Én személy szerint elbeszlgetnék valakivel, aki elméletben is biztosra tudja a miérteket, labor körülmények között is igazolná, és a gyakorlatban is ugyanezeket az eredményeket tudná produkálni. Na az lenne a 100%-os válasz. Addig is összeadjuk amink van...
HHO2

sergeikov 2010.08.02. 16:52:14

Sziasztok!

Közben kiagyaltuk, hogyan kell a gyújtáskapcsolóra kötni az áramkört. Sima önindító relét kell a gyújtáskapcsolóra kötni, és ezzel a relével zárni a hho áramkört (plusz még a külön kapcsoló megmarad, ha dugóban állva nem akarom, hogy pazarolja a gázt). A skoda önindító relé 30A-es, ez elegendő.
A 13-14A-es áramkört a gyújtáskapcsolóra rákötni direktbe nem igazán szerencsés, mert akkor az esetleges 13A alatti biztiket (már ha van ilyen) szétégetheti.
Lehet, hogy másoknak ez evidens, de nekem azért át kellett gondolni a dolgokat :).
Üdv, Gergő

bdio 2010.08.03. 17:23:01

Sziasztok!!
Elcsitultam egy darabig,ahogy Amper-vadász javasolta, gyakoroltam a türelmet.Nos azóta összesen kb.1500 km-ert tettem meg.Az utolsó elektrolit cserénél kicsit húzósabbra sikerült a mix, az addigi 10-15 A helyett most 20-25 A az áramfelvételem,pezseg is rendesen.Még nem tankoltam rá újra,de lehet, hogy valóban több HHO kell a dízelnek,mert mintha lassabban menne lefelé a szintmérőm.Azért azt érzem, hogy hanyatt nem fogok esni a megtakarítástól.Igaz,nincs még pumpám (turbó dízelem van),de már megígérték a Magnumosok, hogy küldik a javított MAP-átverőmmel együt.Nekem egy HHO-plus gyártmányú generátorom van.Amint azt írtam portugál és eddig "csak" kétszer esett szét.Most nem fog az biztos,mert megtuningoltam a gyűrűket-így nem tud kicsúszni.Ahogy nézem a fantáziája nagy a szerkezetnek a szétesés területén,mert most láttam, hogy a két záró elem eléggé amorf állapotban van.PVC-böl csinalta a Rodrigez,15mm vastag, de nem bírja a 60-65 c-fokot,ugyanis többet soha sem mértem. Szóval ha csak nem hajókötélről van szó,akkor nem ajánlok senkinek semilyen Portugál produkciot.Most várom a pumpát és a MAP-ot.Természetesen megírom a tapasztalataimat,mint ahogy azt hho2 is írta,így tanulunk! Sziasztok.

chenli 2010.08.06. 11:59:46

Sziasztok
Én audi 100 2,4 szívó dieselbe használok 11 lemezes bontót. A múlt héten sikerült egy nap alatt 830 km le zavarni a géppel 45 liter gázolaj fogyott. Ez még adagolós gép. Attól fáradt el a lábam ,hogy alig kellett nyomni a pedált.
Három hónapja van be építve a cella a desztvízet eddig kétszer töltöttem utánna . A tartályom 110-es pvc cső tisztító nyillásból készült. A kivezetések 1,2" kerti slag toldókból lettek kialakítva , vinilfixel ragasztva. A csővek 1/2" átlátszó szövetes locsoló csőböl vannak. Az elektrolit 5% hoh.PWM 30 A-es hho-tol. Előszőr a fülkébe tettem ,hogy tudjam szabályozni. Nagyon zavarta a rádiót.Ki raktam a cella mellé és csak a potit hoztam be egy háromeres vezetékkel. A pwm hez adott kivezetésekröl le olvadt a szigetelés a csúszó saruknál.Olyan lazára voltak megpréselve hogy a 4-ből hármat ki bírtam húzni a saruból. Forrasztottam új sarukat (kicsit vastagabb vezetékkel) azóta tuti.
Én meg vagyok elégedve a bontómmal. Köszönök minden segítséget ,és azt hogy a tudást önzetlenül átadtátok.
Szép napot.

hidrogén · http://hidrogen.blog.hu 2010.08.06. 12:14:21

@chenli: Nem lehet hogy nagy volt a hátszél? :) Lehet vitorlát is húztál fel:D

Félretéve a viccet a tréfától, gyönyörű eredmény! Gratula!

A gázpedál alignyomását pedig nagyobb előholtjátékkal meg lehet oldani...

KlujberP 2010.08.09. 09:43:51

Üdv!

Én is elkezdtem néhány hónapja foglalkozni a témával, és kb. 4 hete szereltem be az autóba egy saját készítésű 15x15 (16x16 mínusz tömítés) cm felületű, 316L anyagú 16 lemezes szárazcellás bontót (+ssss-ssss+ssss-) A lemezek között 2 mm-es sav és lúgálló gumitömítés van.
Az utolsó negatívot közben lekötöttem, mert úgy már 20A körül volt az áramfelvétel, így 13-15A körüli áramfelvétellel kb. 1 liter gázt termel percenként. 5%-os KOH oldatot használok. PVM-et nem raktam még össze hozzá. Sima 1.7 szívódízel opel kadettre kötöttem, 1000 km vegyes használat (BPest és vidék) alatt kb. 10%-os fogyasztáscsökkenést mértem, ami kb. fél liter 100 km-enként, tehát nem egetverően sok - így nem is vagyok elragadtatva tőle. Viszont az autó érezhetően erősebb lett, mint előtte. A PVM megépítésére viszont szükség van, mivel még azzal nem kísérleteztem, nem tudom, hogy hatásfokot növel-e, én elsősorban az áramerősség szabályozásához és az áramkorlát beállításhoz szeretném használni.

A kocsin nincs semmiféle "elektronika" (MAP szenzor és társai), úgyhogy átverni nem kell semmit.

Most a második tanknál kb. 300 km-nél tartok, ha kifogy, mondom az eredményt :)

sergeikov 2010.08.09. 22:11:12

@KlujberP: Szia!

Mennyi a lemezek között mért feszültség?
Lehet, hogy ez az egy generátor nem elég az 1.7 literes motorhoz, azért nincs nagyobb fogyasztáscsökkenés.
Mit használsz visszaégés gátlónak?
Üdv, Gergő

lütyő 2010.08.11. 07:39:50

Hogyál a kisérleti teknika vane legaláb részeredmény ?

hho2 2010.08.11. 07:59:35

@lütyő:
Szia!
Ha engem kérdezel, borzasztóan lassan alakulnak a dolgok. Részeredmények vannak, de korai lenne bármilyen rémhírrel riogatni a blog népét.
HHO2

lütyő 2010.08.12. 13:26:26

ko36 lemez menyire lehet megfelelő

tsc 2010.08.12. 22:27:46

Dizel motor az légfelesleggel működik tehát sokkal nagyobb a légnyelése mint a benzinesé, ezért normál haladásnál ha fogyasztáscsökkenés a cél, szerintem több HHO gázt kell neki előállítani mint a benzinesnek.
Aki nem tapasztalt fogyasztáscsökkenést az valószínűleg igen csekély arányban adagolt HHO gázt a beszívott levegőhöz.

Másként is leírom:
Dizel motornál nincs pillangószelep, olyan mintha egy benzines padlógázon menne. A két motor működési elve eléggé különbözik és az üzemanyag és levegő ellátása is. A dizelnél beszív amennyit csak tud és az üzemanyag befecskendezésével szabályozzuk a fordulatot és teljesítményt.
Benzinesnél a pillangószeleppel szabályozzuk a bejutó levegő mennyiségét amihez mindig a megfelelő keverési aránnyal üzemanyagot adunk, ezzel szabályozzuk a fordulatot és teljesítményt.

Leírom még egy variációban:
Beindítok egy dizel és egy benzines autót, mindkettő 800-as fordulaton jár alapjáraton. Hátrasétálok és a kipufogóhoz odateszem a kezem, a benzinesnél alig lesz áramlat a dizelnél meg határozottan.

lütyő 2010.08.14. 19:37:40

Nos kikelet herélni a középső dobotis itis összeomlot a közetgyapot az biztos ha lecserélem az autót első lépésem lesz hogy berakom a teknikát a második rozsdamentes kipufogó beszerelés amiben nincs sem kőzetgyapot sen üveggyapot ! Rendesen megszivatot hazafele elkezdet lasulni fulat hát éphogy hazaértem .

chenli 2010.08.14. 20:08:27

@lütyő:
helló lütyő
Én dörzsi fém dörzsit raktam a kipufogóba az üveg gyapot helyére nekem bevált. Csak egy ötlet.
Szép napot.
Chen li

Tuning 2010.08.15. 00:37:46

Kellene valami kütyű a kipufogóba, amiben kicsapódna a víz és az automatán le is engedné ha már sok van benne.
Szerintem már biztos kitaláltak valami hasonlót!!!

lütyő 2010.08.22. 20:09:37

Üdv mindenkinek pár észrevételem van a sokadik kilóméter után hho használalatával azonkivül hogy csendeseb csöken a fogyasztás és nyomatékosab . Azt vetem észre hogy joban melegedik az autó hamarabvan üzemi hőfokon mostmár a kipufogó végeis őzbarna a gázpedálról ahogy leveszem a lábam mintha nem lene motorfék . Másis tapasztalt hasonlót ?

degumentes 2010.08.26. 16:55:46

@lütyő: Ha jól tudom motorféknél nem kap üzemanyagot a motor, de ebben az esetben folyamatosan megy a hho a levegőszűrőbe és lehet ettől van, hogy nincs olyan motorféked.

Szsrobert 2010.08.28. 12:06:16

FIGYELEM!

Az önmagát gázzal ellátó működő motor teljes leírása:

peswiki.com/index.php/OS:Self-Looped_Anton_HHO_Cell_System

lütyő 2010.08.28. 20:54:41

Megvolt a viz tesz csak finomitani kel rajta tulsok 5perc alat 1,5L ment bele nemváltozot semi azomkivül hogy gőzőlt mint álat kb anyira mint egy gőzös . Hihetetlen hogy enyi viz a motorban és még csk nemis fuldákolt ugyanugy harapot de rengeteg gőzjöt a kipufogóbol valami szabájzást kitalálok és uj teszt . Ja és átkötötem a vákuncsőre a hho gázt mintha joblene .

chenli 2010.08.29. 16:37:36

@lütyő: hello
részleteznéd ezt a 1,5 l vizet
hova kötötted ? mivel ?hogyan?
válaszodat előre is köszönöm.
chen li

lütyő 2010.08.29. 19:53:32

@chenli: Az egyik vákumcsőre a szvótoroknál kötötem . Öt percig járatam ez idő alat 1,5L vizet szivot magába a motor . Próbáltam benzin üzemben sokal halkab let a motor nem akadozot ugyanugy harapot . Átkapcsoltam gáz üzemre hát kicsit talán akadozot alapjáraton de ugyanug harapot közben benzinen és gázonis próbáltam a hho semi változás . A kipufogón hatalmas gőzfelhő távozot . A vizet egy kétliteres flakonba öntötem és inen szivta egy vékony csövön kb belső átmérője 2-3mm csak akor látam mikor leálitotam hogy menyi viz fogyot kicsit megijetem . Azt tervezem hogy beszerzek infuziós csepegtetőt és igy látomis menyi viz halad a motorba és szabájozni is tudom . Üdv majd jelenkezek .

chenli 2010.08.29. 21:29:01

@lütyő:
hello
Egy autó szerelő ismerősöm mondta , régebben a ladák karburátorja alá egy 0,8mm-es co fuvokán keresztül kötöttek be vizet egy lejjebb lévő tartályból. A vizet,csak magasabb fordulaton szívta fel a motor (akkor volt elég vákum)
Alacsony fordulaton nem is fogyott a víz.

amper-vadasz 2010.08.29. 22:34:20

@chenli:

Szia!

Téves az infód, vagy valamit rosszul értettél és kevered.
Ami a Ladák karburátora alá utólag be volt építve, az plusz levegő fúvókát tartalmazó vékony alumínium alátét volt, ami által olyan plusz légörvény keletkezett, ami a benzint jobban segítette keveredni a levegővel és némileg hígította a benzin levegő keveréket is. A motor takarékosabb és némileg dinamikusabb lett tőle. Volt egy benzinszűrő a pici levegő fúvóka elé kötve, hogy az ne szennyeződjön el, ezt érdemes volt időnként cserélni.

Ez tényleg hatásos, volt olyan motorom, ami a karburátor pillangó szelep tengelynél némi fars levegőt tudott szívni, nagyon alacsony volt a CO és HC értékem. Mivel a tengely lógott, autószerelő ismerősöm karburátorjavító szettből túl méretes tengelyt szerelt be. A CO és HC értékem ezután már nem tudta az extra alacsony értékeket, de még így is bőven az adott típushoz képest értéken belül volt.

A vizet a Ladákba és egyéb karburátoros autókba nem a karburátor alá, hanem a pillangós szelep fölé vezették be, úgy, hogy zárt pillangó szelepállásnál a vékony vízbevezető cső furatát éppen takarta a pillangós szelep záródó éle. Gázadásra nyitott a pillangós szelep, és a karburátorba beáramló levegő szívó hatása hozta működésbe a pici vízfúvóka víz "porlasztó" hatását.

amper-vadasz 2010.08.29. 22:47:23

@chenli:

Még valami, zárt fojtó szelep állásnál elég komoly vákuum van a karburátor alatt a szívócsőben, ha nem hiszed, vegyél egy vákuum mérőt és mérd meg. Ennél nagyobb vákuum már csak motorfék üzemben mérhető.

lütyő 2010.08.30. 11:44:00

Gondoltam arais hogy vanegy inyektorfejem ehez csinálok házat és ez adagolná a vizet . A jelet a lenkeréken lévő fordulatszám érzéketőröl kapná . A tulnyomást mert valaminek azért kikelene nyomni a vizet a fuvókán talán a legegyszerüb az amugyis tulnyomáson üzemelő hho rencer adná .

papapapus 2010.08.30. 12:25:07

Üdvözlök mindenkit.Kb 2 hónapja készítettem egy 11 lemezes cellát ennek a blognak a hatására.Mivel a lemezbeszerzés elég nehéz,ezért a lemezek is a blog írójától származnak. Minden mást én készítettem.(elektronikát a szomszéd).Egy 1000 cm2 yarisom van.Eddig 500km mentem,de semmi változást nem tapasztaltam.Most kiszereltem, mert a kocsi orrába helyezem át.A cellával se vagyok elégedett,mert jelenleg 13amperrel ad 45mp alatt 0.5 hho gázt.Sajnos az elektronikám nem tud több ampert adni.De a legnagyobb baj, a habosodás.Arra gyanakszom,hogy az átlátszó müa.csöveket (métere 160ft)esetleg oldhatja a lúg.A buborékoltatóban, a cső kifehéredett.Valaki nem tapasztalta ugyanezt?Esetleg sárgaréz ill vörösréz alkatrész miatt. Mindkettő befeketedett.Mivel plexi az oldallapom,3/8 menettel,szeretném a tömlőcsatlakozót beragasztani.Tud valaki valami ragasztót? Válaszokat előre is köszönöm.

lütyő 2010.08.30. 12:52:44

@papapapus: 13A nál aztért lkb 1L gáznak kelene termelődni . Gondolom hogy szárazcelás mert ha nem akor lehet hogy az a baj ! Habzás nekemis habzik ezét kerestem ojan tartlyt aminek nagy a felülete és mingyárt nincsis gond mivel van felülete ahol kitud patogni a hab . Nekemis ijen csöveim vanak de semi elszineződés van sárgaréz alkatvészis bene de semi látható elváltozás . Csatlakozás nekem 12,2 rozsdamentes vastagfalú cső kicsit erőszakosan de rávágható a menet othon megoldható és általános dolog a menetfurásis egyszerű tömités teflonszalag .

papapapus 2010.08.30. 19:53:13

@lütyő: Szárazcellás. A tartályom, kb 1 l tesco 4 pattintos füllel. nagyobb nem fér be. Ebben van a sárgaréz anya, ami fekete lett. Még van egy kis ülepitő tartály, a habnak.Ez a habképződés idegesít.Az elektronika befolyásolhatja a habképződést?

lütyő 2010.08.31. 09:08:14

@papapapus: Nekemis az első tartály ijen volt leis cseréltem gyorsan kicsi a felülete . Nekem skoda tánulási tartály van berakva . A csomagtartóban azért csak van hej sarokban és szerintem még jobis otan mivel neméri nyagy hőingás inditáskor ugye regel lehet 10C üzemeleg motortérmen 50C nem szenyeződik könyeb hozáférni .Habzást nemhiszem hogy befojásolya az elektonika . Még érdemes lene egy labdaszonda jelmódositót berakni amivel lehet befojásolni az üzemanyag befecskendezést . Javasolnám még hogy egy ampermérőt szerejélbe ugy hogy mindig lásad menyi a felvétel lehet hogy nemis dolgozik mindig kontakt hiba vagy vékony a vezeték sok kilódás után arra jutotam hogy 4mm-esnél nem érdemes vékonyabal próbálkozni a csatlakozóknakis nemszabad rádugós sarukat használni csak csokit vagy menetesen vögzitet sarut .

lütyő 2010.08.31. 12:07:12

Megvan a szabájozás marat a vákumcsöves megoldás csak egyszerüen ráhuztam egy csokit és adig szoritotam mig csak szivárog a viz . A vizet az ablakmosó tatálybol kapja most téli ablakmosóval öntötemfel már lasan ugyis it az ideje .

amper-vadasz 2010.09.06. 12:18:11

@amper-vadasz:

Még valami kiegészítés a fars levegőt szívó karburátorhoz és az extra jó CO és HC értékhez.
Megtaláltam a régi karburátort és tükörlapra helyeztem. A karburátor alsó ( szívósorra felfekvő ) illesztési felülete bő 1.5mm vetemedett volt! Ezt a közöttük lévő tömítés képtelen volt légmentesen lezárni. Itt még több fars levegőhöz jutott a motor, mint az enyhén már lógó pillangós szelep tengelynél.
A karburátor felső ( légszűrőházzal kapcsolódó ) éle szintén kb. 1mm vetemedett volt. Ezeket a hibáit akkor nem vettem észre, és egy új karburátor került a motorra, miután idővel hosszabb úton bizonytalan lett a régi karburátor működése. Ha valakinek akad még karburátoros motorja, érdemes a felfekvő élek felületét ellenőrizni, a karburátor és a karburátor fedél között is. Pl. farmotoros Skodáknál előfordul, hogy vetemedik a karburátor fedél is. A vetemedett illesztési felületek síkba munkálása ( csiszolása ) házilag is javítható.
süti beállítások módosítása