Sziasztok!

Viszonylag hosszú hallgatás után szeretném megtörni a csendet Érzésem szerint ez a bejegyzés  számtalan vitát, hozzászólást fog generálni. Az utóbbi pár hétben sok emberrel beszéltem, találkoztam akiknek generátorokat készítettem, megmutatták mit vettek, tanácsot kértek, elméleti síkon megbeszéltük mi működhet és mi nem.

A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják , hogy az esetek 85-90%-ában működik, 10-35%-os fogyasztáscsökkenést produkálva. Azonban mindkét esetben a halkabb motor és nagyságrendekkel alacsonyabb károsanyagkibocsátás, viszont mindenképpen jelentkezik.  Van egy-két érdekes eset (pl. vespapierre autója) amikor is kezdek kifogyni az ötletekből miért nem működik egy sima szívó diesel-nél, ahol pedig a legjobb eredményeket kellene elérni.  Tapasztalatait részletesen leírja blogján.   hhoblog.retrobogo.hu/ Külön köszönet érte.

Sajnos az általam beígért elektronikák fejlesztése, készítése objektív okok miatt igen lassan halad. Szerény személyem pedig már nem tud több időd áldozni erre a témára, így is úgy érzem sokkal több energiám köti le, mint azt szeretném.

Akkor álljon itt pár adat, teória amiben szinte mindenki egyetért: számítások alapján ismét bebizonyosodott, ahhoz, hogy a HHO gáz robbanóképes legyen egy adott koncentrációban kell jelen lennie. Ez számunkra minimum 0.5 liter gáz/1000cm3-t jelent. Turbós és diesel autóknál érthető módon kicsit több. Célszerű a cellát nagyobbra tervezni, építeni, hogy a kívánt mennyiségű gázt ne 30 Amperen érjük el.  Túl sok gázt nem tudunk termelni, bevinni, ami hátrányosan befolyásolná a motor működését, annál is inkább mert ha más nem is, de villamos generátorunk lesz a gátja. Itt jegyzem meg, sokan rendelnek cellát egy portugál cégtől (gondolom ők a legolcsóbbak), és finoman szólva is hagy némi kívánni valót maga után. Szinte mindenki szétszedte, összerakta, új, más anyagokat hozzátéve, közben megütközve szemlélte a "minőséget". Végül semmivel nem került kevesebbe mint az itthoni, sőt... Plíz, olvassatok, tájékozódjatok mielőtt ilyen dologba beleszaladtok.  Eme blogon, rövid fennállása alatt is rengeteg információ látott napvilágot főleg anyagra, méretre, design-ra vonatkozóan.

Próbálkoztunk egy adott frekvenciát ráültetni az áramra, remélve kevesebb árammal több gáz fejlődik. Egy sor bűvös, a neten ajánlott frekvenciát próbáltunk ki, (200,400, 927, 1 KHz stb.) de nem hozta a várt eredményt. Leheletnyi változás érezhető alacsony tartományban, de közel sem produkál nagyságrendekkel több naftát. Ekkor több embert kérdeztem, mi lehet ennek az oka.  Nos, szerintük a (tiszta) víznek valóban van egy rezonáns frekvenciája. Esetünkben már KOH-al higított vízről beszélünk, mközben gáz is fejlődik, tehát már nem tiszta víz az alap. Először is ennek az elegynek kéne megtalálni a frekvenciáját, ami ugyebár a termelt gáz függvényében is állandóan változik, tehát viszonylag pontosan követni kell. Itt már labor berendezés és hosszas kísérletezés szükségeltetik, nem beszélve a legyártandó elektronikák költségeiről. A továbbiakban azt hiszem nem folytatjuk az ez irányú kísérletezést, mert meghaladja tárgyi és anyagi képességeinket.

A szondák becsapásával kapcsolatban, elméleti emberektől annyi véleményt hallottam, mint égen a csillag. Egyesek szerint MAP és O2 szondás autóknál nincs szükség semmire, az ECU idővel kompenzálni fog. Mások szerint ez csak egy bizonyos határig igaz. Megint mások esküsznek mindkét elektronika szükségességére. Gyakorlati emberkék (főleg autószerelők) csak az O2 szenzor kezelése mellet teszik le a voksukat. No erre írtam az elején, hogy heves viták fognak kialakulni, minden esetre kíváncsian várjuk a hozzászólásokat, főleg ami tapasztalatból adódó eredményeken alapul!

Továbbá elméleti szakértőknél erősen tartja magát az a vélemény, hogy ez a dolog -az energiamegmaradás törvénye alapján- nem működhet. Elektromos+kémiai energia be, részeire bontott víz+hőenergia ki, mínusz a veszteségek. Ennek erősen ellentmond az a tény, hogy az esetek döntő többségében van eredmény, igaz autónként eltérő.  Ezt azzal magyarázzák, hogy a viszonylag új autóknál majdnem tökéletes az égés, (szerény véleményem szerint ettől nagyon-nagyon messze vagyunk) tehát nincs min javítani, kvázi a megtakarítás nem fog jelentkezni, míg az öregebb kopottabb motoroknál látványosabb lesz az elért eredmény. Ezt szintén gyakorlati tapasztalatok erősen cáfolják. Óriási a szórás öreg-új  és különböző méretű, fajtájú autók között. Próbáltam a kapott adatokat táblázatba foglalni, de rájöttem sziszifuszi munka. Valamilyen formában azért összerendezem a kapott mérési adatokat, bár óvatosan kezelve, mert ahány mérés annyi pontatlanság.

Szintén számítások alapján páran arra jutottak, a lemezszám vagyis a bontó felület nagysága nem befolyásolja a termelt gáz mennyiségét. Ezt saját szememmel, saját kísérleteim alapján láttam, hogy nem így van!!! Van aki szerint a bevitt Amper számít, nem a villamos teljesítmény (Watt szám). Vagyis teljesen mindegy hány Volt a tápfesz, nem lesz több gázunk 24 Voltnál 12 ellenében ugyanolyan áramnál. Nem vagyok elektromérnök, de szerintem a kettőt nem lehet külön kezelni és igenis a bevitt teljesítmény függvényében változik a gáz mennyisége. Ezt hamarosan szintén saját kísérletekkel fogom igazolni, mivel egyre többen kérnek 24 Voltra cellákat.

Szóval millió szakértői és más vélemény. Az elméleti hozzáállás általában negatív, de a gyakorlati tapasztalatok ezeknek erősen ellentmondanak. Szerény véleményem szerint hogy ez miért működik, ne próbáljuk meg megmagyarázni. Remélem nem sértek meg senkit, ha azt mondom a legtöbben nem tudunk  eleget a lezajló folyamatokról az elektrolizálóban és a gáz hatásáról az autóban. Tudhatnánk, de ehhez rengeteg idő és pénz kellene. Azért semmi pánik, ahogy időm és anyagi keretem engedi folyamatosan tesztelek különböző dolgokat.

Akikkel viszont nem szeretnék közreműködni: komolynak hitt cégek, akik ingyen (hitelebe, majd fizetek stb.) szállított cellákat kérnek, ill. "összekötő" emberekkel akik elvisznek ilyen cégekhez, majd a napjaimat szervizekben, műhelyekben töltöm. Ilyenben volt részem az elmúlt időben bőven, köszönöm elég volt!

Tehát vitára (bubire) fel!

Folyt.köv.

HHO2

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr242213977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amper-vadasz 2010.09.04. 16:18:50

"Próbálkoztunk egy adott frekvenciát ráültetni az áramra, remélve kevesebb árammal több gáz fejlődik. Egy sor bűvös, a neten ajánlott frekvenciát próbáltunk ki, (200,400, 927, 1 KHz stb.) de nem hozta a várt eredményt."

Talán érdemes lenne elgondolkodni magán az elektrolizáló vízbontó cellán, a szerkezetén. Minden utólag elkészített elektrolizáló vízbontó más és más méretű, szerkezetű, és azokban rendesen keverve vannak az egyes ismert technikák. Egy lemezes Dry száraz cellás bontó tartalmaz X db neutrális elektródát, de az egész 0-14.4V egy közös elektrolitban működik.
Bob Boyce 101 lemezes bontójában nem keveredik az elektrolit az egyes cellák között. Van olyan elektrolizáló vízbontó, ami pulzáló áramú, de ott meg nincs is neutrális elektróda.

Meyer capacitív rezonáns frekvenciás bontója sem használt neutrális csöveket ( szándékosan nem elektródát írtam ).

Szerintem sokan bele vannak esve a hagyományos neutrális lemezes rendszerű Dry száraz cellás vízbontókba. Nem a "bűvös" frekvenciát kell okolni a sikertelenség okán.

lütyő 2010.09.04. 20:45:10

Ugyérzem lasan kimeritetük a szárazcelás lehetőséget . Jo jó lehet igy ugy trüközni minimális töbletgázt kicsikarni de ez nemál talán arányban a befektetet anyagiakal . Mint irtam már teszteltem felvitem 4L gáztermelést azon kivül hogy joban húzot nemsikerült lejeb vini a fogyasztást igy vissza álitotam 1,5 köré hogy ne terheljem az elektonikát . Napokban teszteltem és még tesztelem a viz hozáadást hát vegyes hideg motornál nem hatásos de üzemeleg motornál nagyonis a tesztfutamokon jelentős javulást sikerült elérni fogyasztára még nincs valos adat még pár tankot kikel nyomni . Viszatérve az eredeti dolgokra mis az a cél a tiszta hho üzem vagy az üzemanyag megtakaritás ? Mivel a tiszta hho megené a hagyományos motort igy ez nemis lehet a cél ! Kivéve ha valaki nemáldoz horibilis öszeget a motor átalakitására . De ha valaki ugydönt hogy mégis akor merőben más vizbontót kel épiteni mint a szárazcelás és lehet hogy nemiskel a vizet szétbontani telyesen . Lehet hogy a megoldás a plazma lehet ?

attikanagy 2010.09.05. 20:10:02

Üdv,egy kicsit bele vauvau én is,hogy több legyen a "káosz".
PWM,osztom amrervadi véleményét kis kiegészítéssel.Ha rezgőkör van benne kellő induktivitással talán,de csak talán, javulhat kicsit a hatásfok de még feltétel ,hogy a fesz impulzus "elférjen".Mondjuk hasonlóan: www.youtube.com/watch?v=glHi4m3FFxM&feature=related Akkor meg Bob Boyce.Sima PWM-nek nincs értelme csak áram korlátnak jó.
Lütyő véleményét is osztom miszerint fogy csökkentés a cél,legalább is nekem.Száraz celláról én nem tudok nyilatkozni mert nem az van hanem olyan Moe Jcell szerüség de ez is csak inkább behányva.Amit felvesz az kb 0.6-0.7A.Ennek ellenére még is lejjebb ment a fogyasztás úgy 1.4-1.5L-el,ja és E85-öt használok /E85 80% E95 20%/ amire meg azt mondják ,hogy emelkedni kell a fogyasztásnak 10-20%ot.Na akkor most mi van??A lambda jel 400-450mv között változik ezért nem nyúltam hozzá de a MAP jelhez igen,bár nem sokat vettem észre belőle.Mondjuk ha teljesen letekerem akkor képes akár lefulladni is,na de hát az meg minek,egyébként D17 alapján,vagy Water4gas-on is az van.Így csak egy kicsit tekertem rajta,hogy azért haladjunk is.

hho2-töl kérdezném,plazma gyújtásod nincsen?

hho2 2010.09.06. 07:50:54

@attikanagy:
Sziasztok!

Nincs plazma gyújtásom. Én is 75%-ban E85-el járok, se fogyasztás emelkedést, se teljesítmény csökkenést nem tapasztaltam. Etanol átalakító nincs az autóban. Hidegindítási probléma sincs, egyenlőre.
Előző bejegyzésekre válaszolva, azt gondolom mi jelen állás szerint kicsit "kevesek" vagyunk a tiszta vízhajtáshoz. Vagy van valaki aki érti, tudja a megoldást? A blog pár hónapos fenállása óta érzésem szerint elég messzire jutott, értünk el eredményeket. Itt köszönném meg az építő jellegű hozzászólásokat. Ami őszintén szólva kicsit bosszant az az, amikor "nem így kell" nem úgy kell" tartalmú hozzászólásokat olvasok. Kedves hozzászólók: akkor hogyan kell? Szívesen veszünk, mindenféle leírást ötletet akár külön bejegyzés keretein belül is! A blog ha úgy tetszik egy nyitott fórum, ahol mindenki hozzáteheti vagy éppen elveheti a neki tetszőt.

Elleneben belefutottam egy újabb problémába: készítettem egy 19 lemzes cellát. 2+,2-, pólusok között 5-5 semleges lemezzel. Autóba szerelve 15 A-nél nem vesz fel többet. Táppal vidáman még 40-et is. Minden más cella az autóban rendesen felveszi az áramot, 20 A-t vagy annál többet is.

HHO2

amper-vadasz 2010.09.06. 11:36:28

"Elleneben belefutottam egy újabb problémába: készítettem egy 19 lemzes cellát. 2+,2-, pólusok között 5-5 semleges lemezzel. Autóba szerelve 15 A-nél nem vesz fel többet. Táppal vidáman még 40-et is. Minden más cella az autóban rendesen felveszi az áramot, 20 A-t vagy annál többet is."

A 15-40A megadtad, de a hozzá tartozó bontási feszültséget nem. Mennyi a táp és mennyi azt autó bontási feszültsége?
Az autón elvileg már vákuumba van kötve a gáz, a tápnál vákuum nélkül volt még?

hho2 2010.09.06. 11:52:56

@amper-vadasz: Tápon 14 Volt, autóban 14,5. Tápon vákuum nélkül, autón vákummal.
Csak az az érdekes más celláknál uganilyen körülmények között nincs ez a probléma.
Arra is gondoltam az autóban talán sok az 5 semleges lemez?

HHO2

amper-vadasz 2010.09.06. 12:44:11

@hho2: A vízbontód tápról 14V bontási feszültségen akár 40A is felvesz, de vákuum nélkül.
Az autódban ugyan ez a vízbontó 14.5V bontási feszültségen max. 15A vesz fel, de vákuumban.
Próbáld meg vákuum nélkül az autóban, ereszd a szabadba a gázt, mintha tápról menne csak.
Közben mérd egyszerre a bontási feszültséget és a felvett áramerősséget is.
Ha alacsonyabb 14V bontási feszültségen működött 40A és 5db neutrális elektródával, akkor magasabb 14.5V bontási feszültségen még több ampernek kellene átfolyni az 5db neutrális elektródával szerelt vízbontódon. Villamos teljesítményhez vagy az amper vagy a feszültség "hiányzik".

vespapierre 2010.09.06. 14:43:06

Sziasztok,

az említett cella vákuum nélkül is ugyanezeket a tüneteket produkálta. Ugyanolyan elektrolittel más cellák megfelelően produkálták az elvárt teljesítményt. Ezért is érdekes ez a probléma!
Az elméletek szerint nem mindegy mekkora távolság van a negatív és a pozitív lemez között. És itt nyitva hagyom a gondolatot...

-oooo+ 2010.09.06. 15:10:47

@vespapierre: Sziasztok! Amcsi fórumokon 5-6 semleges lemez esetén ajánlanak 25-28% KOH-elektrolitot is,(ez fagyálló). próbáljátok ki, hogy növelitek a KOH koncentrációt fokozatosan...

vespapierre 2010.09.06. 15:21:29

természetesen kipróbáltam. Kezdésként 5%-ról indultunk...majd amikor 12% körül semmilyen növekedés nem volt az áramfelvételben, akkor nem láttam értelmét tovább növelni...És ugyebár az sem lényegtelen, hogy a lúg minél töményebb volt, annál jobban habzott, ami nem jó! És ne felejtsük el azt sem, hogy a lúg koncentrációja növelhető egy ideig, de bizonyos mértéken túl ismét csökkeni fog a hatékonyság!

hho2 2010.09.06. 16:18:56

Sziasztok!
Fulelek itt vagyok, csak meghalt a gepem, a masikrol meg nem akarok ekezetek nelkul szerencsetlenkedni.
HHO2

lütyő 2010.09.06. 19:30:27

Lehetmég egyszerü elektromos hida csatlakozó vagy kábelhiba nekemis előfordult egyszerü megkeresni a hibát kézel végigtapogatni mindent és ahol melegszik ott a baj . Öt hat semleges nemtartom jó ötletnek bár nekem nincs PVM igy nemtudom hogyan reagál . Az enyémet mindig látom az ampermérőt igyvan beszerelve figyelgetni szoktam amikor felkapcsolok egy fogyasztót pl világitást azonal csöken az áramfelvétel kb 3A-mal beraktam énis az ötödik semlegest kisérletképen de sokal érzékenyeben reagált kb 6A a visszaesés persze ezel együt a gáztermelés .

Tuning 2010.09.06. 21:46:42

@hho2: Azt próbáltad, hogy ugyan abba az autóba, ugyan úgy bekötve másik cella működik-e rendesen?
Ha igen, akkor a cellában keresendő a furmány, ha az sem működik rendesen akkor az autóban kell szétnézni.
Szerintem ezt mindenképp tisztázni kell, mielőtt nagyon belemerülünk a találgatásokban .
„Tapogatunk, mint vak …..”

pittosi 2010.09.06. 21:53:26

Én most készülők csinálni agyet Opelbe coza ekotek meter
Hány mm a két lemez közt a távoság?
Konyhasó eletrolitot fogok használni.

hho2 2010.09.07. 07:03:21

@Tuning: Szia!
Probaltuk. A tobbi mukodik rendesen. Csak aza furcsa, hogy tapon ez is OK, az autoban viszont nem. Ma leredukalom 4 semleges lemezesre.
HHO2

lütyő 2010.09.07. 14:26:52

@pittosi: Nem javaslom a konyhasót igaz csak kicsibe próbáltam de kb-10 perc és láthatóan megrongálta a lemezeket mintha megmarta volta vagy nagyon durván homokszóróval megletvolna szórva használy kálium hidroxidot . A távolság 2mm

lütyő 2010.09.07. 18:50:26

Olvasgatom a vita alapot és nehéz a dolog csak saját tapasztalatot tudok eredetileg 16 lemezesnek készült de mivel let lemez igy még megnyomtam ötel de igyis ugyis kipróbáltam ugyanazal az oldatal és nemnőt a gáztermelés áramfelvételsem változot . Ha jól értem minél nagyob a felület anál nagyob a gáztermelés ?

Tuning 2010.09.07. 20:56:57

@hho2: Próbáltad ezt az 5 semleges lemezes cellát másik autóban?
Vagy egy másik 5 semleges lemezes cellát ebben az autóban?

patkolttojas 2010.09.08. 00:31:07

Sziasztok! Nem akarok nagyon vau-vau a dologba, mert nem nagyon értek még hozzá, de...
A 19 lemezes anomáliával magam is találkoztam, de nem egészen ilyen körülmények között. Többször kivettem már az autóból a cellát, úgymond "ellenőrzés" miatt, mert azt hittem elromlott az ampermérőm a kocsiban, de nem. Jó volt minden. Bevittem és tápról kezdtem hajtani, minden megfelelőnek tűnt, de mégsem. Először nem igen akart felvenni rendesen áramot, amit a táp feszültséget is jelzett, mert magasabbra ugrott, majd kis idő múlva amikor bemelegedett egy kicsit az elektrolit beállt és a PWM is rendesen kezdett dolgozni, vagyis a cella elérte a beállított 17 ampert, amire be volt állítva. A helyzet a következő volt: bármennyire is hihetetlen a nyári melegben, illetve a mostaninál jóval melegebb időben az elektrolit vezetőképessége sokkal, de sokkal jobb volt, mint a mostani 10-15 fokos szeptemberben. Először lecseréltem az elektrolitot és szobahőmérsékleten beállítottam a töménységét úgy, hogy "hidegen" PWM nélkül is felvegye a cca. 17 ampert, majd járattam egy kicsit tápról. Teljesen jónak nézett ki a dolog, egy kicsit langyosodott, majd visszaszerelten az autóba nem sok szerelés kell, mert egy modul az egész, csak be kell dugni 3 csatlakozót (2 táp és a vákuum) és OK. Kipróbáltam, teljesen jó volt. Másnap mentem valahova, reggel hidegebb volt, s lám-lám nem vett fel csak 10 ampert maximum. Akkor még nem voltak pedig ennyire hidegek sem. Egész nap kinn állt a kocsi a napon, ami hol sütött, hol nem és mire délután visszaindultam szinte pár perc alatt a PWM is dolgozott, minden rendben volt. Ezt többször is megismételte más alkalmakkor, azzal a különbséggel, hogy már nem szereltem ki, nem vittem sehova, mert nem a cella a hibás és nem is a kocsiban a tápellátás. Egyszerűen arról van szó, hogy az öt semleges lemez esetén sokkal érzékenyebb a rendszer az elektrolit vezetőképességére. Azt még nem mértem, hogy mennyire lineáris a dolog, mármint a hőfok-vezetőképesség, de erre is sort fogok keríteni. Van más anomália is a tápegységekkel kapcsolatban, de egyenlőre ennyi, ha valakit érdekel azt is le fogom írni, de nem akartam a tőlem megszokott litániákkal terhelni senkit sem. Gondoljátok át és próbáljátok ki, hogy valóban igaz e az állításom. Jó munkát! patkolttojas

amper-vadasz 2010.09.08. 02:20:46

@patkolttojas:

Az elektrolit hőmérséklet elég drasztikusan befolyásolja a vízbontó működését. Nyári 30-35'C melegben vígan működő elektrolízises bontó pl. +3'C hőmérsékleten télen nagyon elmaradt gáztermelésben.

Dry szárazcellás X db neutrális elektródás bekötésű vízbontónál menet közben már körülményes a fix anód és katód elektróda változtatása.

hho2 2010.09.08. 06:59:22

@Tuning:
Szia!
Nem prőbáltam másikat és más autóban sem. Patkolttojás okfejtésésben lehet valami. Végül le lett redukálva 4 semleges lemezesre,ősszesen 16-ra, és minden OK.
HHO2

patkolttojas 2010.09.08. 09:49:46

Kedves amper-vadasz !
Egx cseppet reagálnék az alábbi megjegyzésedre:
"Dry szárazcellás X db neutrális elektródás bekötésű vízbontónál menet közben már körülményes a fix anód és katód elektróda változtatása."
Tehát: egyáltalán nem bonyolult, én mindig úgy képzem ki a cellák kivezetéseit, hogy a negativ, vagy pozitív lemezek után következő lemezeket is kivezetem, ezeket elektromosan össze is lehet kötni, mert ugyanazon potenciálon vannak. Mi következik ebből? Ezt kinevezem "TURBÓ" csatlakozási pontnak és ha nekem úgy tetszik egyszerűen összezárom a mellette lévő tápponttal (+ vagy a -)és máris lecsökkentettem a cellaszámot 1-1 cellával. A 13 lemezesből lesz ezáltal 11 lemezes, a 19 lemezesből 17 lemezes és így tovább. Ennél egyszerűbben nem lehet megoldani. Feltételes egy plusz relé beépítést ami ezt a turbó állapotot kapcsolja. Automatizálni is lehet a dolgot, mérni kell a cella, vagy célszerűbb az elektrolit hőmérsékletét és a jelfogót ennek függvényében kell vezérelni. Ekkor fordítva kell használni a jelfogó, vagyis az alaphelyzetben zárt "NC" érintkezőkkel alapdíjból kell "TURBÓ" állapotban indulni, majd ahogy felmelegszik az elektrolit behúz a relé és "NORMÁL" állapotban, megnövelt cellaszámmal üzemelünk tovább. Ekkor már nincs probléma, mert elég jó az elektrolit vezetőképessége.
Egyébként azt tapasztaltam, hogy PWM mellett is jobb, ha melegen nem 17 lemezes, hanem 19 lemezes avagy nem 11 hanem 13 lemezes cellát használok, növekszik az MMW érték, vagyis a hatásfok. Hát persze, mert a felület is növekszik, no meg ezáltal csökken a cellafeszültség is, ami ugye nekünk jó!
Hirtelen a tiszta titánlemezes cellára gondoltam - tudjátok a mini és kevés lemezes és hűtőlemezekkel, stb. stb., de a méretétől eltekintve valószínűen tudják, hogy hidegben a sok lemez nem jó, melegen pedig a kevés a rossz. A titán pedig mindent kibír, a nagy hőmérsékletet is - hűteni kell! - és a nagy áramot is - gondolok itt arra, hogy valószínűleg hajtják, mint a barmot, különben nincs elég gáz és ezért nem is közölnek adatokat. - Jelzem ez a blog sem arról híres, hogy konkrét mérési eredményekkel rendelkeznénk, illetve vannak, csak nem publikusan, ezen kellene változtatni, s nem arra gondolni, hogy lenyúlja bárki is a technológiát. Ez utóbbi megjegyzésem is csak a szuper titáncella révén jutott eszembe, majd le fogok szokni a csípős megjegyzésekről is, de még kell egy kis idő hozzá!

Üdv mindenkinek és "dolgozzatok legények, holnap lesz a vásár" - remélem megélem még azt is, de legalább egy nyilvános HHO cellabemutatót, ahol mérni is lehet! patkolttojas

patkolttojas 2010.09.08. 09:57:05

Ja elfelejtettem mondani, hogy a mérési eredmények közlése nem csak a Ti feladatotok lenne, hanem persze az enyém is, nem mutogatok soha másokra, csak tükörben, ha én is látszom benne!!! Ha félreértette volna valaki, akkor bocs! A gépelési hibákért elnézést kérek, néha figyelmetlen vagyok. patkolttojas

patkolttojas 2010.09.08. 10:22:38

Más. Rákerestem a neten a HHO tapasztalatokra és a következőt találtam: pierre blogja
www.retrobogo.hu/hhoblog/?p=76
Tamás, Neked ismerned kell, mert hivatkozik Rád is benne!
Egy újszülöttnek minden vicc új, ezért teszem közzé a linket - nekem az volt. patkolttojas

hho2 2010.09.08. 10:32:23

@patkolttojas: Szia!
Ismerjük egymást, a blogban is emlitettem.
HHO2

vespapierre 2010.09.08. 12:52:13

Sziasztok,
pár mondatot én is leírok, ha már így nekilódultunk! :) Sajnos jó magyar mentalitás szerint az "együtt" nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem működik. Az első cél nagyon sok helyen a kis idő alatt nagy pénzt szakítani...Tisztelet azon kivételeknek, akik próbálják elméleti és tapasztalati síkon is megérteni, alátámasztani a dolgokat. Az ötletek egy ideig jól jönnek, de aztán konkrétumok hiányában néha kezdenek terhesek lenni.
Akkor lehetne hatékonyan haladni a jó irányba, ha az emberek megosztanák a tapasztalatokat, netalán a tudást, nem pedig féltenék az információt!
A belinkelt blogot én kezdtem el írni, amikor Tamással anno felvettem a kapcsolatot és elkezdtem a cellákat tesztelni.Sokak számára jól jöhet viszonyítási alapnak, tapasztalatnak, stb...Ez sem kevés pénz volt, de az ember akkor nyugodt, ha a saját szemével, kezével tapasztalja meg és támasztja alá, hogy a dolog működik. A rendszert próbáltam úgy felépíteni, hogy normálisan, ízlésesen nézzen ki, és ne egy összetaknyolt valami legyen.
A tapasztalatokat megtaláljátok, de jelenleg 14-19% csökkenést értem el. Mivel ennél több a cél, ezért itt nincs vége.
Az 5 semleges cellával kapcsolatban: egyértelmű választ nem találtunk, és adni sem tudott senki rá. Akkora hőmérséklet különbség nem volt a 11 és a 19 lemezes cella használatakor, amely ezt indokolta volna. Ide tartozik még, hogy a cellákat nem csak pár percig teszteltem, próbáltam...
Négy szem többet lát alapon már Tamással együtt próbáltuk a 4 semleges verziót, ahol már az általunk elképzelt módon alakult az áramfelvétel és nem utolsó sorban a gáztermelés is.
Apropó gáz: igen, kőbe nem vésett szabályként tudjuk, halljuk, hogy minden 1000 cm3 -hez fél liter gáz kellene percenként. Na ez azért csak egy kiindulópont volt, hiszen ezt saját tapasztalatommal tudom megkérdőjelezni. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen motorról is van szó ( az egyéb más paraméterek mellett ).
Részemről hamarosan a szívódízel teszt véget ér és le tudom vonni a megfelelő következtetéseket ( gáz mennyisége, felvett áram, fogyasztás, stb... ). Ennek köszönhetően lesz egy biztos pont, ahonnan lehet tovább haladni.

lütyő 2010.09.08. 14:53:29

Olvasgatok gondolkkodok visszagondolok hogyisvolt . Mikor én próbáltam az öt semlegest akor az biztos hogy rendesen mükögyön kelet egy kevés kh még hozá és ahogy ezel az oldatal énis próbáltam a lemezszámot csökenteni nagyom megugrot az áramfelvétel . Rohanok dolgozni majd irok .

lütyő 2010.09.08. 18:03:17

Hogyha az a gond hogy hihegvan és latymatagul dolgozik a teknika a legegyszerüb a torokfütést megcsapolni és igy melegiteni a teknikát mivel ehez nemkel kinyitnia a termosztátnak de amig elneméri a motoraz üzemi hőfokot adig szinte semit nemér az egész ! Nekem legalábis edig nincs gondom vele mármint az áram ingadozásal a nyári 35C és mostani 10C közöt kb 3A a külömbés szerintem ez gagyi . Talán kicsit gagyi ötlet de mikor elkészült elkeztem tesztelni mivel nagyonszűkvolt a kölcségvetés nemvolt minden elsőre igy kénytelen voltam rögtönözni . És mivan ha nincs vastag kábel hát jólesz a vékonyis . Hát nemjó egy adot keresztmeceteni nemképes végtelen áram éthaladni de eztet kiis lehet használni ha berakunk egy kis darab vékonyab keresztmecetü kábelt ez képes kordában tartani az áramfelvételt igaz melegszik de igy sokal töményebre lehet keverni a lötyit és valahogy máris szabályozuk a kütyüt és lehet hogy anyira lehet dusitani hogy fagyáló legyen !

lütyő 2010.09.11. 05:10:53

Hurá esik felehet tölteni a viz készleteket !

pittosi 2010.09.16. 21:02:52

@vespapierre: A vákum nem befojásolja a generátort.
A bemeneti feszt kell mérni.
12-13.5 az elektrodákon meg elosztva van a feszültség.
Csodák ritkán vannak.nekem 1.7-1.9 szépen termel Kocsiban biztos tőbb.

pittosi 2010.09.16. 21:20:24

@lütyő: A vizbontó általában 12V IIIIII nekem igy van az elektrodák ez 10v kicsit heszitett generátor. II ez 2V.
Lehet át fogom kötni IIIIIII
igy 12 voltos lesz beélitom hozzá az elektrolitotkicsit sürübb kell min a 6 lemezesbe.
viszont kevésbé melegszik.
Be számolok ha uj van.

lütyő 2010.09.18. 21:40:14

Agyalgatam a Bob féle bontón és nemtom hogy jól látam néhány dolgot hiszen nagy vonalakban igencsak hasonlit a mi szárazcelás bontonkra de vanak dolgok amiben külömbözik . Külöbségek :nem áramlik a folyadék a lemezek közöt, nem az egész lemezfelület van a folyadékban . Ezeket a dolgokat meglehet oldani a szárazcelásnális kicsit átalakitva először átrendezük a cucost a viztartájt lerakjuk a teknika melé ughogy a vizszint csak pár centi maragyon a celában. A celában a vizfuratba bekelene rakni egy csövet amin celánkét lehetne a vizet pótólni a csőnek paszosnak kel lenie és kb 1mm furatoknak . Elméletem szerint ez azért lene hatékonyab mert a lötyi nem keveredne azaz szétszedtük a celát . A minimális viz azért kelene met mindenki azal küzd hogy habzik de érdemes megfigyelni a habot hogyis kapcsolódnak a kis buborékot ahogy hozáérsz azonal vizes leszel de a buborék fala hihetetlen vékony és ere a hihetelen vékony felületre szerinem sokal hatákonyaban hatna a pulzáló teknika . Mert ugye a wc papirtsem mindegy hogyan tépedle ! Ahogy időm engedi megcsinálom . Egyenlőre ez csak elmélet de ha ötletd vagy javaslatodvan irdle üdv .

pittosi 2010.09.19. 14:26:31

@hho2: A kocsi és a táp mind kettő hasonló feszültséget ad.
De az elhejezésben lehet kulönbség. ha lejebb van a kocsiba a buborékoló tartáj .
Az electrolit lejebb megy a cellába és csöken az áramfelvétel.

pittosi 2010.09.19. 17:53:11

@lütyő: A csö amit betennél feleleges.
Ved pédának a 12v akumlátort.
Elöször is félrevezető a pasziv cella .
A bontóba 2 ilyen van az eleje meg a hátulja . Egyik negativ a másik pizitiv A többi jobról nézve negytiv balról pozitiv .Vagyis ezeknek van igazán aktiv szerepük. A pasziv (a távtartó)A vizbontáshoz masz 2.2 >V azideális Kb. vagy kevesebb szerintem.
5 belsötér 6 lemezzel lehet elérni . 10V 12V feszitve van. Ha tobb cellát pl +5 hozzáteszek bekötése -5+5-
ez duplacella ez elsó bemenet fél gőzzel megy a többi aktiv az utoso félgözzel megy .
A középső + az teles gözzel megy mert mind a két oldala él.

lütyő 2010.09.19. 18:16:43

@pittosi: Hát pár aksit szétkaptamár és mesugom hogy minden cela levan választva a másikrol ! Nincs távtartó lemez egyik bontóbasem mindegyik dolgozik ! És nemegy félgőzel !

chenli 2010.09.19. 19:09:49

Sziasztok
Mekkora bontót kellene építeni
stabil 2 literes gáz termeléshez.
lemez méret ?
lemez szám?
tömítés vastagság?
A lemezen a furat hány mm-es legyen?
Milyen közel legyen a furat a tömítéshez?
Tudom hogy sok a kérdés,de konkrét méretezést nem nagyon találok.
A segítségeteket előre köszönöm.
Chen li

pittosi 2010.09.20. 10:15:39

@lütyő: Nem is az aksira gondoltam . A aku egy cellája
A vizbontó két lemezét hejettesiti .
7db vizbontó öszevenása.
Egy cela tobb +-+-+-+-+-+-+-
párhuzamos kötését hejetesiti ki .
Mivel nem kell tárolni az energiát nem baj ha egy térbe van az elektronika .
az akunál szét kell választani a belső ellenállás miatt.Mert kisülne!
A bontoba viszont hasznositvavan több oldal és nem baj ha nagy a belső ellenálása mert nem kell tárolni .
Két lemez kőzt ideális 2V.

24v mát több lemezt kell hasnélni az elektroit köti össze. Az kunak a bekötése electronikusan hasonlit a víz bontóhóz. Az első cella a bontóba + elötte pleszivan és közte elektrlit ezért dolgozik félgözzel a másik oldala utáni elektrolot feszitvevan kb 2v-tal +- alakul ki ahol szét tud válni az +oo -hh -hh .

patkolttojas 2010.09.20. 13:25:32

@chenli: Szia! Arra ugyan nem nagyon vállalkoznék, hogy meghatározzam, hogy milyen és mekkora cellát kellene építeni a 2 liter/perc gázhozamhoz, mert ez szerintem nagyon sok mindentől függ. Főleg attól, hogy mit bír a generátorod. Egy két dologban azonban biztos vagyok. Van egy elméleti optimális nagysága a lemezfelületnek, ami a megfelelő mennyiségű víz bontásához kell, egyenlőre "házi használatra" úgy néz ki a dolog, hogy cca. 20 x 20 cm-es lemezekből vélszerű a cellát felépíteni, persze az "aktív" lemezfelület ennél kisebb a tömítés és a furatok miatt. Minél több lemezt használunk egy DRY-CELL építésekor annál jobb lehet a hatásfok, mert ugye ezek részben párhuzamosan kapcsolódnak elektromosan, gáztermelés szempontjából pedig összeadódnak. Kizárólag a "saját tapasztalatom szerint" már nem teszek be csak 4 darab semleges lemezt a tápfesz bevezetések közé, tehát +nnnn- egy cella felépítési vázlata és ezt lehet sokszorozni kívánság szerint. Az ok a következő, azt vettem észre, hogy hidegebb időben sokat kellene töményíteni az elektroliton ahhoz, hogy a megfelelő áram folyjon a cellán. Egy áramhatárolós PWM vezérlő beépítése MINDENKÉPPEN szükséges!!! Ez az egyik dolog amit személy szerint javasolnék. A másik dolog amit tegnap próbáltam ki az fontos lehet mindenki számára, mert az elektrolit habzásával kapcsolatos, de megmagyarázna esetleg több dolgot is egyben. A lemezeken található alsó luk méretéről van szó. Ez az a pont ahol felesleges fals áramlások is kialakulhatnak. Ha ez a luk mindössze akkora, hogy az elbontott víz pótlására éppen elegendő nagyságú, akkor teljesen megszűnik a habzás és a gáztermelés nem változik! Mit is jelent ez? Akár mindössze maximum 1 mm (!) átmérőt!!! Szeretném. ha valaki megerősítene ebben a tapasztalatban, mert ugyan csak friss. Mindössze a habzást megakadályozandó elég egy fojtás az alsó csőbe, már az is megteszi, viszont a cellán belüli egyéb dolgokat ez még nem akadályozza meg, csak az, ha valóban kicsi furatok kerülnek a lemezekre. A felső luk pedig szinte nem is luk kellene, hogy legyen, hanem egy egész tér, jó nagy kivágással, hogy a gáz minél könnyebben felszabadulhasson. A lukak helyzete pedig minden esetben a lehető legközelebb a tömítéshez (alul vigyázni, ott esetleg kell hagyni 4-5 mm helyet), a cella amúgy sincs teljesen feltöltve menet közben csak egy bizonyos szintig, vagyis bármennyire is hihetetlen ilyenkor a cellák szempontjából hasonlóan viselkedik, mint egy nyitott cellás berendezés, ahol a lemezeket élszigetelés után merítik az elektrolitba. Mára ennyit, kíváncsi lennék a véleményetekre, de főleg a Tamáséra! Üdv mindenkinek: patkolttojas

chenli 2010.09.20. 16:28:23

Köszönöm a segítséget és az önzetlen tudás megosztást.
Chen li

hho2 2010.09.20. 20:34:56

@patkolttojas:
Sziasztok!
Csak megerősíteni tudom a lemez méretét, valahol 15x15 és 20x20 cm között. Tömítés 1 mm vastag. Próbáltam már 2 és 3 mm-est is, de semmi nem változott. A szárazcellásnál valóban a lemezek lyukain keletkezik a veszteség nagy része, de szerintem az 1 mm-es vízbeömlő kicsit kicsi. Ha nézed az áram felvételt és látod azokat a kilengéseket, a plexin keresztül nézve rájöttem, azért van mert nem tud elég gyorsan töltődni a cella. A lyuk mérte is amolyan próba-mérés-próba-mérés dolog mire rájössz mi a jó. Én is a 4 semleges mellett kötöttem ki, mert igaz, hogy táppal működik az 5 sőt 6 semleges konfiguráció is, de az autóban már valahogy nem vesz fel elég áramot. A habzásról: velem egyszer fordult elő, hogy habzott. El is szaladtam rögtön egy spéci folyadékért ami ezt meggátolja, de sz..t sem ért. Gyanítom a technikai KOH nem elég tiszta. Másoknak is javasoltam cseréljék le az elektrolitet és valóban megoldotta a problémát. Most próbálok labor tisztaságú KOH-t beszerezni. Dolgozom egy 7 liter körüli cellán. Az eredményről beszámolok.
Üdv
HHO2

lütyő 2010.09.21. 08:37:44

Celaméret talán a leggazdaságosab 16x16 igy egy tábla lemez aminek a mérete 100x200 nagyon jól kilehet használni még vizesvágás eseténis .Távolság 2mm . Furat méret szerintem elég a 10mm de a 8mm is elég ekora furaton simán áthalad a viz és a gázis ami fontos hogy ne szükülyön a csatlakozásoknál inkáb bővülyön igy felgyorsulhat az áramlás . Habzás legegyszerüd megoldás megfelelő méretű tartáj aminek van felülete ahol a hab elfér semikép nem a teszkós patintós és nemárt buborékoztatót csinálni .

chenli 2010.09.21. 19:21:24

@lütyő:
1000x 2000 lemezt hol lehet venni?
Találtam egy céget amely lézerrel darabol .Így nem kell vacakolni . Csak fizetni.

hho2 2010.09.21. 20:12:38

@chenli:
Szia!
Italinox, vagy a legtöbb lézerrel vágó cég saját anyagból dolgozik. Pl. Direct Line Dunaharasztiban, Pmax Várpalotán stb.
HHO2

TOGO 2012.01.17. 13:15:53

Nyilván az én hibám mivel nem olvastam végig még a blog teljes anyagát de sehol nem találtam még választ arra hogy ez a negyed liter/1000cm3 hogy értendő? milyen időegységre esik a negyed liter? /perc? /óra?

Köszönöm!

patkolttojas 2012.02.29. 23:48:37

@TOGO: Ha még nem késő a magyarázat, akkor ez annyit jelent, hogy termelt durranógáz liter/perc mértékben.
süti beállítások módosítása