EFIE

 2011.03.13. 07:10

 EFIE.

Nagyon sokat rágódtam a dolgon. Végül is nem nagyon jutottam dűlőre magammal. A mai napig is tisztázatlan számomra következő magyarázat. Ezt a részt kiollóztam egy linkből, talán ez lehetne az értetlenségem alapja:

"Amikor az elektrolizáló csatlakozik a motorhoz, akkor a hengerekben folyó égési folyamat jelentősen javul, mely a motor teljesítményét is fokozza. Sajnos a számítógép továbbra is feltételezi az ugyanolyan mennyiségű elégetlen oxigént a kipufogóban, és amikor ezt nem tudja érzékelni, akkor megpróbálja visszaállítani ezt a normál állapotába. Ez a folyamat megakadályozza, hogy az elektrolizáló hatása érvényesüljön, hacsak bele nem avatkozunk a számítógép működésébe.... "

Az persze nem kérdés, hogy nem az oxigén ég el, hanem oxigén szükséges az üzemanyag elégetéséhez, de ezt most hagyjuk. A feltételezett ugyanolyan mennyiségű elégetlen oxigén (?) érzékelése, szerintem logikailag annyit jelent, hogy nem kell változtatni az üzemanyag mennyiségén, mert minden OK.
Talán ennyit a cikk írójáról.

A logikai bukfenc a következő: ha a hengerben tökéletesebb az égés, akkor a kimeneten a lambda szonda nem, hogy több, hanem kevesebb oxigén jelenlétét kellene, hogy detektálja.

Először csak feltételezzük azt, hogy nem a durranógáz fejtette ki a hatását, hanem valami csoda folytán egyszerűen jobb lett a motor hatásfoka, ami a tökéletesebb égés következménye.
Ha tökéletesebb az égés, akkor durranógáz ide, vagy oda, a kipufogóban kevesebb lesz az oxigén, mert több üzemanyag elégetése, több oxigént is használ fel a levegőből. Ekkor a fedélzeti számítógépnek nem, hogy dúsítania kellene a keveréket, hanem szegényíteni, mert kevés az oxigén a kimeneten, vagyis sok a fosszilis üzemanyag!
Gondolom rögtön bele fog kötni valaki, hogy f..gom sincs az egészről, minek kotyogok bele. Rendben is van. Nem is értek hozzá, de akkor másképp kell magyarázni a dolgot, mondjuk logikusan, hogy én is megértsem.
Eddig ugye stimmel? Persze biztos nem, ezért kérdezem.

Most jöjjön a mi kis vízbontó berendezésünk és adjunk hozzá egy kis durranógázt a beszívott levegőhöz. Szándékosan nem azt mondom, hogy üzemanyag-levegő keverékéhez, mert befecskendezéses motor esetén ez csak a hengeren belül jön létre, addig külön úton megy. Tehát, ha bekerül a hengerbe a durranógázunk is (ne felejtsük el, hogy hidrogén és oxigén 2:1 arányú keverékéről beszélünk, nem igényli a levegő oxigéntartalmát az égéshez, mert hozza magával), majd a hengeren belül ez is meggyullad, és mivel sokkal jobban keveredik a benn lévő üzemanyaggal, ezért a hidrogén égése folyamán tulajdon képen az üzemanyag egy részét ő gyújtja meg. Majd elégve ismét víz, vízgőz, majd végül is ismét hidrogén és oxigén lesz belőle, mert a magas hőmérsékleten a víz alkotóelemeire bomlik, a hidrogén rész többször is elég egy munkaütem alatt. Bátorkodom azt mondani, hogy egy kis láncreakció keletkezik. Ez addig tart amíg a kipufogó szelep ki nem nyit. Ekkor valószínű a kipufogó rendszerbe jut valamennyi el nem égett hidrogén is és ennek fele mennyiségű oxigén is. Ez a mennyiség viszont édes kevés ahhoz, hogy a lambda szonda ennyi pluszt kimutasson, főleg azért nem, mert ugyanakkor több fosszilis üzemanyag égett el a hidrogén jótékony hatásának következtében, ami csökkenti szerintem a kimenő oxigén mennyiségét, ezzel egyidőben pedig a nitrogén mennyiségét viszont növeli. Lehet, hogy ilyen hófokon a nitrogén is vegyül valamivel és valami más vegyület formájában távozik.

Tehát marad a dilemmám: a lambda szonda honnan veszi, hogy oxigén többlet van a kipufogóban, ha a beadott levegő/üzemanyag arány 14,7:1 ? A durranógáz aránya a beszívott levegőhöz képest elenyésző mennyiség. Ha a vízbontó berendezésünk 1 liter / perc teljesítményű és vegyünk példának egy 4 ütemű motort, 2000 fordulat/perc értékkel, akkor egyetlen munkaütemre mindösszesen 1 cm3 (!) durranógáz jut. Ez a mennyiség gondolom a beszívott levegőhöz képest még százalékosan is kicsi! Vagyis ez nem produkálhat olyan jelentős oxigén többletet a lambda szondának, hogy olyan információt küldjön a számítógépnek, hogy ez bizony nagyon "ritka" keverék volt, tessék rendesebben adagolni az üzemanyagot!

A kérdés a következő: ki tudja megmagyarázni, hogy a lambda szonda szerinti oxigén többlet miből származik, ha egyáltalán valós adatot küld a lambda szonda, avagy nem is ezzel van a baj, hanem azzal, hogy a lambda szonda esetleg nem is az oxigént veszi csak figyelembe, hanem valami mást is, amire nem gondolunk. Változatlanul nem tartom valószínűnek azt, hogy a több elégett üzemanyaghoz kevesebb oxigén kell! Várom a logikus, elfogadható magyarázatot bárkitől! Gondolok itt azon szakemberekre, akik jártasak a belső égésű motorok lelkivilágában.

További jó bubigyártást!

U.i. Ezt a posztot Patkolttojásnak köszönhetjük!

Címkék: szonda oxigén lambda többlet efie

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr462734974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lütyő 2011.03.13. 11:13:09

Még nemolvastamvégig a bejegyzést csak találtam valamit . Tutoke valamit erről? www.ehhoe.eu/home.html

amper-vadasz 2011.03.13. 11:20:38

Sziasztok! Közben látom megkerült az "eltűnt" hozzászólás, de a mai kora születési dátuma érdekes.. Mikor ma délelőtt beléptem még nem volt fent.

"Karburátoros kétütemű motor erőtlenül, a keverékolajozás ( 30:1 - 25:1 ) és a tökéletlen égés miatt nagyon füstöl, és szabályosan maró, irritáló volt a kipufogógáz 19 évig.

Vízpára mellett ugyan ez a 2T karburátoros motor full gázon brutális erővel dolgozik. Kipufogógáz tiszta, kipufogó csont száraz, elégetlen olajnak nyoma sincs, nagyon jó orrom van!
Bio motor üzem, a darazsak is megkedvelték a kitisztult keskeny 1cm átmérőjű kb. 20cm hosszú kipufogó kivezető csövet.. Hmmmmmmm!

A darazsak jól "megszívattak", felújítatták velem a 2T motort.. Új dugattyúgyűrűkkel +új főtengely szimeringekkel a 2T karburátoros motor ( 20:1 keverékolajozás mellett ) +mini plazmagyújtás alkalmazásával és kevesebb vízpárával, 1/3 - 1/2 motor fordulaton ugyan azt a brutális erőt tudja semmi füstöléssel, mint a gyűrűzés előtt, mini plazmagyújtás nélkül, vízpára hozzámixeléssel full gázon.
A 2T motor jóval kevesebb benzin Arol2T 20:1 hagyományos foszilis üzemanyagot fogyasztott, igaz nem volt benne semmi motorelektronika, ami a bio kipufogógáztól megzavarodna.

Szerintem érdemes lenne egy hagyományos mechanikus szivatós karburátorral a benzinbefecskendezőt kiváltani és csak a gyújtásrendszert meghagyni, vagy azt is felpöckölni magasabb feszültségre pl. CDI gyújtás +mini plazmagyújtás a gyújtógyertyán leárnyékolva az egyéb kényes autóban lévő számítógépek miatt.." Ez ide jobban passzol.

csaby70 2011.03.13. 11:23:23

Üdv. Ezt már láttátok? Pár adat talán innen is kiderül.
www.vizenergia.hu/videok/nyir.wmv

amper-vadasz 2011.03.13. 11:34:06

@lütyő: "Mindenki nyer. A gyártók és a fogyasztók számára előnyös ez a program." Van benne valami, de a Kormányok is nyerni fognak a HHO kivilágosodásán? Nekik az a jó, ha minél több foszilis üzemanyag fogy az üzemanyagokat terhelő magas adók miatt.

csaby70 2011.03.13. 12:22:30

Üdv minden itt jelen lévőnek,valamint az oldal írójának. Először is köszönöm a sok infót amit innen megtudtam a témával kapcsolatban!! Nagyon sok kérdésem lenne még természetesen,de most a legfontosabb: Erről nem szól a történet sehol! Nekem gázüzemű az autóm,"Honda legend 3.5V6",de ugy van megoldva,mint a régi porlasztósokba,2db lovato reduktor párhuzamosan bekötve a szivócsőbe,befecskendezöszelepek lekapcsolva kész. Tökéleten működik. Így nincs szerepe a szondának se,amit szív azzal megy. Most elkészült a hidrogén bontóm,még nem építettem be,mert nem tudom hogy a gázhoz keverve hogy működne,károsodna-e e estleg a motor /túlmelegedés vagy ilyesmi/ lehet-e vele használni? Valakinek van erről infója,vagy tapasztalata?

amper-vadasz 2011.03.13. 13:27:37

Tisztelt Patkolttojas!

"Most jöjjön a mi kis vízbontó berendezésünk és adjunk hozzá egy kis durranógázt a beszívott levegőhöz. Szándékosan nem azt mondom, hogy üzemanyag-levegő keverékéhez, mert befecskendezéses motor esetén ez csak a hengeren belül jön létre, addig külön úton megy."

A benzinbefecskendező a szívócsőbe, még a motor hengere előtt porlasztja be a benzint vagy E85 üzemanyagot, de az idő nagyon kevés a tökéletes atomi részecske méretű keveredéshez a levegővel és a ... , már ott is a gyújtószikra.

Nyilván a magasabb égési hőmérsékleten a beszívott levegő 78%-os nagyon stabil N tartalma NO, NO2, N2O alkot, ami oxigént köt meg.

A benzinben 86 rész szén ( C ) és 14 rész hidrogén van, a H 3.5x gyorsabban ég, mint a C. Az égésre nagyon kevés idő áll rendelkezésre a motorban 1 munkaütem alatt! A lassabb C nyilván nem ég el rendesen, és szén-dioxid ( CO2 ) és szén-monoxid ( CO ) lesz, ami szintén O fog megkötni.

Mivel nagyon kevés idő áll rendelkezésre a motorban az égésre, ezért lényeges a minél intenzívebb gyújtószikra, ami az üzemanyag keverékek égésének beindítója otto motornál.
Minél intenzívebb a gyújtószikra a hengerben, annál szegényebb üzemanyag keverék begyújtható lesz a motorban.
A mai otto motorok kompessziós viszonya magasabb, ahhoz, hogy a hengerben a magasabb nyomású éghető üzemanyag keverék begyújtható legyen, növelni kell a gyújtófeszültséget, különben a gyújtógyertya elektródák távolságát nem képes átütni, amitől csak gyenge, vagy akár semmi szikra lesz.
A gyújtógyertyák gyárilag alkalmazott szikraköze a korszerűbb otto motorokban egyre nő. Nem véletlenül van így ( 0.4 - 0.6 - 0.8 - 1 - 1.2 - 1.3mm ) , nagyobb szikra nagyobb begyújtást végez, de a normál gyújtószikra a gyújtótrafó energiájának csak töredékét képes a gyújtógyertya elektródák között hőenergiává alakítani, ide kellene már a plazmagyújtás, ami a gyújtótrafó nagy meddő szekunder elektromos energiát is képes megfelelően hasznosítani. Nálam a mini plazmagyújtás sokkal nagyobb eredményt hozott, mint a ... gáz bejuttatása.

Otto motorokban a használat közben a gyújtógyertya elektróda távolság nő, az elektródák a normál gyújtószikránál jobban kopnak, amitől idővel gyengébb gyújtószikra lesz, érdemes nem elhanyagolni. Pl. elképzelhető, hogy a Renault gyertyapipa trafói is emiatt hullanak, mint a legyek.

Üdvözlettel: ampervadasz

lütyő 2011.03.13. 19:17:07

üdv mindenkinek. Néhány ismerősnek megosztanám a tapasztalatát szonda jel módosításról. Egyetlen közöspontvan mindenüt hogy neműködöt a dolog. Minden esetben eredeti álapot visszaálításra kerültsor. Egyes esetekben nehézkes indulás, lefuladás, erőtlenség, kisfordulaton rángatás. Tamásis kiszámolta igencsak jelentéktelen az a menyiség ami pluszba bejut a motórba, vagytalán nemis plusznak nevezném hanem valami másnak mivel nem plussz menyiség mertugye enyivel kevesebb levegőt kell átszívnia a motórnak a levegőszűrőn . Én kis okfejtésem alapján nemkerülbe plusz levegő ha nincs plusz levegő nemlesznagyobb a az oxigén szintsem a szondáknál. Vissza a valóságba gyakorlatilag nemsikerűlt edig a jelmódosítást úgyhogy annak pozitív hatása legyen.

lütyő 2011.03.13. 19:33:06

@csaby70: Szega. Ugyanúgykell bekötni mint minden motórba a levegő szürű után . Nekem a motór kicsit jobban melegszik de ez nemokoz gondot. Érdemes kevesebb hho hozáadásával kezdeni és fokozatosan növelni, kezdésnek szerintem elegendő 1L percenként. Amúgy nemrossz a lovato rencer nekem 7éve tökéletes .

csaby70 2011.03.13. 20:22:35

@lütyő: Köszi az infót. Olyanokat is olvastam már hogy kerámiabevat kell a dugattyú tetejére,meg a hengerfejbe a nagy hő miatt...stb. Ezért gondoltam hogy ennek kicsit érdemes utánajárni mielőtt kinyírom a motort. Mindenképp be fogom építeni. És megkérdezhetem neked mennyit csökkent a fogyasztásod gázból a hho hozzáadásával?

vízagy 2011.03.14. 07:33:37

A HHo hozzáadás semmilyen módon nem változtathatja meg a távozó O2 szintet-Főleg nem úgy,hogy emelkedne.MIkor a HHO elég,pontosan annyi O2 egyesül H2 vel,amennyi bement-nem több-nem kevesebb.A rendkívül gyors égésnek köszönhetően MIND elég.így "szabad"O2(és H2)sem kerülhet a szondához.Ha a szonda mégis O2 többlelet észlel,az valami másból ered ,de biztos,hogy nem a HHo ból.

Tuning 2011.03.14. 08:57:13

@amper-vadasz:
Ez a mini plazmagyújtás teccccik!
Az autó elektronikája mennyire tolerálja?
Van valakinek ezzel személyes tapasztalata, hogy személyautóban mennyire működik megbízhatóan hosszú távon?

csaby70 2011.03.14. 09:17:31

Ez a plazma gyújtás szerintem is hatásos lehet,nekem is tetszik! De ez a "mini plazma gyújtás" melyik konkrétan az ami csak kondikból áll a gyertyával párhuzamosan,vagy amelyikhez inverter is van mert az egy kicsit bonyolultabb.
plazmagyertya.hu/mukodes/
Találtam egy ilyet róla ez egyszerű módszer. Valakinek van tapasztalata,infója ez ügybe?

-oooo+ 2011.03.14. 10:22:44

Sziasztok!
Vki próbálta-e már a lambdaszondát 1 todó közcsavar segítségével kihúzni a kipufogóból? Működik-e,kikapcsolt generátornál is?

amper-vadasz 2011.03.15. 00:27:25

@csaby70: Szia!

LAVOISIER 1783

A hidrogént a vízből választják ki: forró fém lapra vizet fröcskölt..

www.vizenergia.hu/videok/nyir.wmv egész jó ez a videó..

Nézd meg 0.30-0:45-ig! .. most akkor vízből hidrogént, vagy vízből gőzt..?

LAVOISIER francia fizikus és kémikus volt. Rájött, hogy forró fémlapra vizet fröcskölve éghető gáz, Hidrogén keletkezik, a forró fémet oxidálja a víz oxigénje! Vagyis az elektródák magasabb feszültségen melegednek a vízforraló vízbontóban, az meg fém, ami meleg, és vízzel van körül véve.. akkor nem is a vízpára, hanem a Hidrogén volt a gáz..

Pájer Tibor oldalán Boldogherceg Wartburgos egy cellás, felül anód, és felül katód elektróda kb. 13.5V-on bekötésű vízbontója igencsak melegedett és egy öngyújtónyi lángja volt, amit meg is gyújtott Oszi! Pár e-mailt váltottam vele, sokat tesztelte az elektrolitnak valót, és K2SO4 kálium szulfát nagy tisztaságút használt vízzel. Így a Ro hegesztőpálca spirál elektródáit nem támadta meg elektrolízis közben a bontás…

Eddig arra törekedtem, hogy ne melegedjenek a vízbontók, hanem hidegek maradjanak, de úgy tűnik, hogy jobb, ha inkább melegszik a bontás közben. Motoron ez mutatkozik nálam.

Azért arra kíváncsi lennék a heves durranógáz ( hideg vízbontó ) mi a jó francot csinál a motorban? Lehet csak magában ég el ( közben hőt von el a környezetéből ) , a benzint és a levegőt meg nagy ívben letolja.. Hmmmmmmmmmm?!

patkolttojas 2011.03.15. 00:30:45

@-oooo+: Azt nem tudom, de a következő linket kaptam, ami szintén nagyon érdekes:

www.ndsmondeo.hu/fitting/thinning_am/thinning_am.htm

Elektromosan megvalósítható, bár nem tudom, hogy a kb. állandó 0,2V körüli különbség megfelel e? Azért nyilván vannak dolgok amikről e közben sem kellene megfeledkezni.

A Vikipedia szerint:

"A lambdaszonda másik fontos szerepe az, hogy a katalizátor hatékony működéséhez szükséges oxigénszint beállításához elektromos jelet szolgáltat. A katalizátorok ugyanis csak a λ = 1,0 értékhez közeli tartományban képesek a kipufogógáz három legkárosabb komponensének a szénhidrogén (CH), a szén-monoxid (CO) és a nitrogén-oxidok (NOx) leghatékonyabb átalakítására."

Ha ezt kicsit mélyebben értelmezem, akkor lehet, hogy nem is a motor optimális fogyasztására figyel igazán, hanem arra, hogy a katalizátor tudjon optimálisan dolgozni környezetvédelmi szempontból.
Ha jobban meggondoljuk nem is a motor üzemanyag fogyasztása a lényeges. Sőt, jobb, ha többet eszik, egyrészt több adó folyik be belőle, másrészt az érdekelteknek nagyobb extraprofitot biztosít, melyet mi fizetünk meg. Viszont azt el kellett érni valahogy, hogy a környezetet ne károsítsuk annyira, ami persze nagyon is helyes! Erre találták ki a katalizátort, csakhogy az ott elégetett üzemanyag maradék nem végez munkát!

amper-vadasz 2011.03.15. 01:01:18

@csaby70: Ez a mini plazma, én is ezt használom, de nem a gyertyára fűzve, minél közelebb hozzá párhuzamosan kapcsolva. "A rendszer magas rádiózajt kelt. Árnyékoló serleg alkalmazása javasolt." Egy barátom 1.4-es III-as Golfja megzavarodott tőle ( árnyékolás nem volt rajta ), számítógép nélküli motoron gond nélkül használható, de a gyújtástól függ a pF kapacitás értéke. Modernebb korszerűbb motoron hely hiány miatt eleve felejtős, oda plazmagyertya lehet megoldás, vagy gyújtókábelbe épített, de ezek már jóval drágábbak.

Az inverteres már uF kapacitásokat használ, elég vad, képes a gyújtás jeladókat is leamortizálni.

martinus115 2011.03.15. 04:33:12

Sziasztok,

1 éve még vásároltam egy DC4000 fantázia nevű szettet www.hho-plus.com -ról. (Még a régebbi változatot. 1.5 éve kisérleteztem a spirál cellással, de rájöttem az egy nagy kampo, óriási áram minimális gáztermelés.

Mivel nem akarok gyártani, ezért gondoltam egy ránézésre korrektnek tűnő hho szettet megveszek.

Ez a szett elvileg 4liter/40A körüli gáztermelésre képes. A autó amibe 2 hét múlva elkezdem beszerelni egy 2.7HDi. A szívó rész: Légszűrőház, majd ketté ágazik egyből 1-1 légtömegmérő egyik ág az egyik turbóhoz megy a másik ág a másik turbóhoz és utána közösítik őket, majd megy az intercoolerbe.

Legegyszerűbb a légtömegmérő után az egyik szívótorokba való bekötés lenne. Turbó hőmérsékletétől való öngyulladás lehetséges? (bár erre utalást nem találtam sehol).

A gáz mennyiség és villany felvételről való vitákat tegyük félre. (Akku 100Ah, generátor töltőáramát nem fogom most megmondani, de a hűtőventilátorok maximális teljestményt mértem 2x50A úgyhogy van kraft a rendszerben:). Ha bekerül, majd mérek áramfelvételt (AC/DC lakatfogó), 555-ös IC-vel építek hozzá egy fetes pwm meghajtót még. Visszacsapó szelepet nem küldtek a szettbe azt még jó lenne beépíteni.

Sajna nagyon zsufis a motortér, ezért csak a csomagtartóba tudom elhelyezni a ketyerét.

Köszönöm előre is a segítséget :) Nagyon jó a Blog!

Tuning 2011.03.15. 14:20:04

@amper-vadasz:
HONDA GXV 135 és GCV 135 (kapálógép, fűnyíró) motorra mekkora kondik kellenek?

Mi lett a baja konkrétan annak az 1.4-es motornak?
Én is egy ilyen motort szeretnék nagyobb teljesítményre és kisebb fogyasztásra sarkalni. Van esetleg ehhez a motorhoz bevált olcsó és könnyen beépíthető működő mini plazma megoldás?

amper-vadasz 2011.03.15. 17:32:17

@Tuning: Nem ismerem a HONDA kisgép motor gyújtását, érdemes alacsonyabb gyertya kapacitással kezdeni: 15kV 100pF 2db -> 30kV 50pF, vagy 15kV 220pF 2db kondival, 30kV

www.hqelektronik.hu/pr?srch=15kV+220pF&ls=20&sm=2

műszer szerint: 100pF gyertyakapacitásod lesz. Gyertya 0 ohm , gy.pipa szintén, gy.kábel szintén. Ha így beindul a motor vele, idővel lehet hozzá még egy ugyan ilyen értékű 30kV 100pF másik gyertya kapacitást is készíteni. Létezik nagyobb pF kapacitású 15kV kondi, de a mini plazma nagyon energia éhes, a motor gyújtásától függ, mekkora gyertya kapacitást bír működtetni.

www.hqelektronik.hu/pr?srch=15kV+1nF&ls=20&sm=2

A III-as Golf műszerfala keveredett meg a gyertyánkénti 30kV 500pF kapacitástól, zavarszűrő árnyékolás nem volt rajta. Más infóm nincs róla.

manuszka 2011.03.15. 19:54:21

Sziasztok!

Lenne egy picike problémám.. Végre készen van a HHO Generátorom aminek a következő a felépítése: -NNNN+NNNN-

2mm.es gumitömítés van a lapok között.. 5%-os KOH oldat bekeverve megy a cellába. És eddig a csúcs amit a cella áramban felvett 8A volt.Mi lehet a gond? Szerintem a gáztermelés is elég szegényes. Egy lufit elég sok ideig tart felfújnia..

Üdv

patkolttojas 2011.03.15. 20:14:42

@manuszka: Szia! Ez egy kicsit kevés adat, mert az áramfelvétel a feszültségtől is függ. A bontón ilyenkor mekkora a kapocsfeszültség?

manuszka 2011.03.15. 20:18:50

@patkolttojas: Mármint arra gondolsz hogy mennyi az aksi feszültsége? 12,6V

patkolttojas 2011.03.15. 20:24:31

@manuszka: Nem, mire a cellához ér, addigra csak szeretnéd, hogy ennyi legyen! Sajnos a vezetékeken rengeteg feszültség esik, ha akarom, ha nem. A cellán kell mérni, az a mérvadó.

csaby70 2011.03.15. 20:35:16

@amper-vadasz: Köszi az infót,én az egyszerűbb verziót gondoltam hogy kipróbálnám,csak az én autómba nem túl egyszerű kivitelezni,egybe vannak a trafók a pipával,ráadásul 6 db hely nem igazán van. A plazmagyertya ára meg biztos nagyon húzós,nem is találtam sehol,meg a kábelbe építettet sem. De mivel az autóm LPG üzemű biztos hogy sokat javítana rajta,mert az LPG amúgy is érzékeny a szikrára. Én a gyári gyertyáknak kisebbre állítottam a hézagját,asszem 0,6-0,8 körül,és így is szebben egyenletesebben jár a motor. Jobb az égés. Meg ugye majd most lesz hozzáadva a hho. Ha még kapna kicsit nagyobb szikrát is szerintem egész jó lenne. A plazmagyertya áráról van infó esetleg?

amper-vadasz 2011.03.16. 01:06:23

@csaby70: Itt is találsz még infót: www.hobbielektronika.hu/forum/topic_7529.html

A rövidebb gyertyahézagot könnyebben biztonságosabban átüti nálad a nagyfesz, de a rövidebb szikraköz rövidebb szikrát is ad ( kevesebb hő lesz az ívben ), ide "kellene" a gyári gyújtásnál nagyobb növelt nagyfesz, ami nagyobb szikraközön nagyobb gyújtószikrát biztosít a hengerben. E85-re is a CDI gyújtás előnyösebb, technikailag a hengerenkénti pipatrafók esetén nem egyszerű megvalósítani.

csaby70 2011.03.16. 21:56:16

@amper-vadasz: Köszi. Átböngésztem ezt a hobbielektronika oldalt is,sok infót tudtam gyüjteni a dologról. Megtudtam az árát is a plazmagyertyának,itt is van egy forgalmazója Egerbe. 10.000Ft/db. Nekem kéne 6db. Inkább megcsinálom! Ugy gondoltam,hogy nekem a kábelbe épített verzió lehetne a megoldás,úgy hogy az eredeti trafókat felfogatnám valahova a szelepfedélre,és onnan menne a "tuning" kábel a gyertyához. Megoldom valahogy! :)

tomabear 2011.03.17. 17:16:32

@csaby70:
Sziasztok!
Neked irom, de mindenkinek szól. Tudok segiteni a beszerzésben. Plazmához kondi 30kV 470pF 1000-1200Ft/db, a Pulstar(plazma) gyertya $20-$30 körül, DirectHits (plazmásitó gyertyapipa) $45-$60 körül. A Hotwires (plazmásitó gyujtókábel) árait még nem tudom, de ha érdekel utánna nézek.

csaby70 2011.03.18. 22:15:30

@tomabear: Üdv. Köszönöm,majd még megálmodom melyik megoldást választom,de valószínű hogy a gyertyakábelbe fogom magam megcsinálni,akkor csak kondik kellenek. Mondjuk azt én a Hq-nál 800Ft-ért láttam. www.hqelektronik.hu/info/hu/c__1n_15000_cer.html A Pulstar gyertya viszont jobb áron van ennyiért. Gondolom ámerikából közvetlen.

tomabear 2011.03.19. 08:11:38

@csaby70: Ha egy kicsit számolsz akkor a 15kV-os kondiból 4 db kell gyertyánként!!! Tehát 4x800 Ft = 30kV 1n. Én max 1200 Ft = 30kV 470pF. Szerinted melyik az olcsóbb?
Igen közvetlen amcsiból jönnek . Arra vigyázz, hogy gyertya lecserél és árnyékol!

Tuning 2011.03.19. 17:15:10

@tomabear:
Mindent elárul, hogy nevüket címüket nem merik adni a csodamasinához!!!!

imiapo 2011.03.19. 17:44:38

nagyon keményen adják!
ez fasza

skoda120 2011.03.19. 19:29:28

@tomabear: Érdekes amit ír:"alapjáraton megnő a motor oxigén kibocsájtása".Ugyan mitől? Farkas utódnak gondolom ezt is.

imiapo 2011.03.19. 19:37:30

ez lehet hogy fotoszintetizál!
széndioxidot szív és oxigént ad!

imiapo 2011.03.19. 19:38:00

ez lehet hogy fotoszintetizál!
széndioxidot szív és oxigént ad!

SR77 2011.03.20. 10:26:22

Üdvözlet!
A fő kérdeéssel kapcsolatban, hogy a lambda szonda miért adhat furcsa értéket én arra gondolnék első körben, hogy a működési paramétereiben áll be változás. Értem ez alatt a működési hőmérsékletét, ami a víz jelenléte miatt lecsökken. Ha valakinek van kipufogógáz hőmérséklet mérője, az tudná bizonyítan, hogy ez a feltevés megállja-e a helyét.
Üdv!

SR77 2011.03.20. 11:13:49

Második körben a víz hatása az égési folyamatokra gondolatot boncolgatnám. Tökéletesebb égés, alacsonyabb égési hőmérséklet, alacsonyabb égési csúcsnyomás. A teljesítmény azért marad meg, sőt növekedhet, mert bár kisebb a nyomás, de az a munkaütem alatt többször is felléphet a víz "ismétlődő" égése miatt. A lényeg az, hogy az alacsonyabb hő és nyomás mellett a levegő nitrogén tartalma kevésbé oxidálódik. Szintén méréssel lehetne igazolni ezt az okfejtést is.
Üdv!

skoda120 2011.03.20. 12:04:59

@SR77: A lambdaszonda csak az oxigént érzékeli? Tökélétesebb égésnél több lesz a nitrogén szint,azt nem érzékeli? A gyorsabb égés miatt nem lehet nagyobb a kiáramló gáz sebessége a kipufogóba és azt is érzékelné a szonda? Agyalok a témán és nem igazán értem a miérteket.

SR77 2011.03.20. 12:57:18

@skoda120: A lambda szonda a levegő oxigén tartalmát méri. Az elektronika ezt a mért értéket hasonlítja össze a befecskendezett üzemanyaghoz elméletileg szükséges levegő oxigéntartalmával. A kölönbség függvényében és még egyébb beérkező adatok figyelembevételével az elektronika korrigálja a befecskendezett üzemanyag mennyiségét.
Amikor a beszívott levegő és az elméleti levegőszükséglet azonos, akkor a Lambda értéke 1. Ennek az értéknek a közelében a Nitrogén-oxidok keletkezése a legmagasabb. Ami a magas hőmérsékletnek és a nyomásnak is köszönhető. Ha kisebb a hő és a nyomás, akkor kevesebb a Nitrogén-oxid és így több oxigén marad. Ez mind csak elmélet!

skoda120 2011.03.20. 13:07:48

@SR77: Mérni kellene,hogy mi lyen összetétel változik a hho alkalmazásával,és az miért változtatja a lamdba értékét.Tökéletesebb az égés és mégis üzemanyagot add az hozzá amikor kevesebbnek kéne lenni a távozó gáz összetételébe az oxigénnek.Vagy a nitrogén-oxid miatt változik?

SR77 2011.03.20. 14:16:24

@skoda120: Szerintem a kevesebb Nitrogén-oxid miatti többlet oxigén és az alacsonyabb hőmérsékleten dolgozó Lambda szonda együttesen okozhat fogysztás növekedést a víz jelenlétében.

csaby70 2011.03.22. 21:26:41

@tomabear: Üdv. Igen rosszul számoltam a kondikat,Lehet hogy kérem majd a segítséged a beszerzésben. :)

fr33m4n · http://johann.creativweb.at/ 2011.05.18. 15:29:34

@patkolttojas: honnet vesszük, hogy a lambda szonda TUL SOK oxigen miatt adagoltat több üzemanyagot?
Most ahogy itt olvasagatok a blogban kaveszüneteim közt, feltünik, hogy milyne tapasztalatot nyertem a pellets egöfejjel: Az iden kiprobaltam egy pellet egöfejet a regi kazanomra tenni. (mindenkinek javasolhatom) :) A lenyeg: ha tul magas az egö höfok, megolvad a rostely, es tul kicsi a maradek oxigen a füstben Es csunya salak kepzödik mert megolvad a hamu. Ilyen esetben több üzemanyagot adagoltat a szonda es csökkenti a levegö mennyiseget. Ezaltal csökken az egesi höfok, a lang feher-kekestöl eltolodik sargas nyarancsra, es az oxigen ujra eleri a kedvelt 7-9% erteket.
Most a kerdesem: ha tökeletesebb az eges, akkor nem KEVESEBBnek kellene lennie a maradek oxigennek? Es ilyenkor több üzemanyagot adagoltat a rendszer?

-freeman-

patkolttojas 2011.05.18. 16:04:25

@fr33m4n: Szia freeman!
Az, hogy a túl sok oxigén jelenléte a kipufogóban miért készteti az ECU-t több üzemanyag hozzáadására az nyilvánvaló. Szegénynek találja a keveréket, mert feltételezi, hogy a lambda 1 érték ebbe az irányba mozdult el. A 14,7:1 arány felborult, csak ezt szeretné visszaállítani. Ennek csak egy módját ismeri - adunk neki plusz benzint! Ha több a befecskendezett üzemanyag, akkor több oxigént fog felhasználni az égéshez, ami annyit jelent, hogy kevesebb lesz a kipufogógázban.

A pelletes esetben is hasonló lehet a helyzet, de ott mesterségesen tartja "rossz" körülmények között az égést (az autónál is persze ez a helyzet, mert ha nem így tenne, akkor a katalizátor rossz hatásfokkal dolgozna - az pedig neki hatalmas baj, ha már beletette!)egyrészt gondolom azért, mert nyilván, mint írtad a salakképződés nagyobb, nem olyan anyagból van a cucc, hogy elviselje a rács azt a hőfokot és még ki tudja milyen okból. De az biztos, hogy bármit égetsz is el, a sárgás-vöröses láng a tökéletlen égésre utal. A fa is tud úgy égni, hogy elgázosodik és szép kék lánggal ég el, maradék nélkül szinte. Ez lenne a jó, hiszen vannak ilyen kazánok már, amik elgázosítják a fát és a fagázt égetik el, hasonlóan egy gázkazánhoz!
A HHO esetében az oxigén többlet képződésére csak elméleteim vannak maximum, azokat már leírtam. Sajnos mérni nem tudom, nekem nincs mivel, de jó is lenne olyan emberkék segítsége, akik mondjuk egy négygázos berendezéssel szívességi alapon segíteni tudnának ilyesmiben. De mint a mellékel ábra mutatja, tolongásnak nyomát sem látom!

Üdvözöllek: patkolttojas

tvszer1 2012.07.01. 23:57:41

Sziasztok!

A HHO generátor nálam még önmagában nem okozott fogyasztás
csökkenést. Én arra jutottam, hogy a lambda jelet is manipulálni kell. Elektronikát megcsináltam egyenlőre tesztelem, ha valakinek szüksége van lambdaszonda jel módosító elektronikára /EFIE/, tudok benne segíteni! Rajzot is küldök, ha meg akarod építeni. Tel:06/30/6552-442

lacikax 2015.02.01. 20:05:17

@tvszer1: Üdv.!Benne vagy még a hho bizniszben?A módositó elektronika érdekelne.

tvszer 2015.02.01. 21:14:04

Szia!

Van. Lambda jelmódosító 7990.- , MAP/MAF szenzor jelmódosító 11990.-.

Üdv. Zsolt

tvszer 2015.02.01. 21:19:52

@lacikax: Szia!

Van. Lambda jelmódosító 7990.- , MAP/MAF szenzor jelmódosító 11990.-.

Üdv. Zsolt

lacikax 2015.02.01. 22:18:59

@tvszer: Hali!Képet tudnál felrakni a lambdajel módositóról?Esetleg Efie módositó chip nincs a tarsolyodban?Agyonvezérelt sx4-be ami mellesleg lpg-s is nem kizárt,hogy csak a chip jelenthet megoldást.

tvszer 2015.02.02. 17:17:52

@lacikax: Szia!

Jelenleg ez az egyfajta lambdaszonda jel módosító elektronikám van. Működési elve az, hogy a lambdaszonda jelét megnöveli az általunk beállított értékkel (0V-0,4V), így az ECU dúsabbnak érzékeli a keveréket, ezért szegényíti. Ha az LPG rendszered újabb generációs, nem a hagyományos vákumos reduktoros és figyeli a lambdaszonda jelét, akkor ott is hatásos lehet. Ha vákumos, akkor az elektromos mennyiség szabályzó elé be kell iktatni egy kézi mennyiség szabályzót, azzal finoman lehet visszaszabályozni az LPG gáz mennyiségét.
Képet hova küldjek?
Üdv. Zsolt

lacikax 2015.02.02. 17:40:55

@tvszer: hadaslaci@citromail.hu

lacikax 2015.02.03. 15:23:26

@tvszer: Keresem a motortérben az elektromos szabályzót de csak mágnesszelepet találtam ami a reduktor és a tartály közé van beiktatva.Erre gondoltál?Ha a szelep elé beteszek egy elzárót-golyós szelepet-akkor a nyomás csökkenésre nem fog átváltani automatikusan a rendszer benzin üzemmódra?Amúgy a módositó szabályozható vagy autómatikusan megemeli a feszültséget?

tvszer 2015.02.03. 20:09:14

A reduktorból jön egy vastagabb cső, amin a kis nyomású gáz jön és a fojtószelep elé csatlakozik a szívócsőbe, de ez csak a régi rendszerekre vonatkozik. Ebben a csőben van egy léptető motor, ami a lambdaszonda jelétől függően zár-nyit. Ez lehet kombinálva egy kézi mennyiség szabályzóval is, akkor nem kell elé másik, alul, mint egy csapot lehet nyitni-zárni, szűkíteni a keresztmetszetet.
A jelmódosító szabályozható 0-0,4V-ig.
süti beállítások módosítása