Az ünnep alatt volt időm egy kicsit elmélkedni. De min is? Azon, hogy ilyen gyönyörű időben, ahelyett, hogy beültünk volna az autóba és jártuk volna Magyarország gyönyörű tájait, mint vagy húsz évvel ezelőtt tettük, otthon maradtunk, mert szinte teljességgel megfizethetetlenné váltak az üzemanyag árak. Tudom lehet menni gyalog is, meg biciklivel, de az azért mégsem ugyan az. A táj persze épp olyan szép két keréken is, sőt szebb is, mert többet lát belőle az ember, no meg egészségesebb is, de a közvetlen környezetet már mindenki sokszor bejárta, elvágyódik egy kicsit távolabbi részekre is. Tudom vannak sokan, akiknek ez nem probléma, azok most ne is figyeljenek ide! Vagy talán mégis!
Hirtelen eszembe jutott megint Meyer bácsi autója. Na nem is a homokfutója, bár az is teszik, hanem az az elv, ami szerint működhetett. Pontosabban azok a részek, amik sötétben maradtak a nagy publikálás után is. Éppen ezért egy nekem logikusnak tűnő kis eszmefuttatást teszek most közzé. Hátha van benne valami. A lényeg ugye az, hogy víz lenne az üzemanyag. Hát legyen! Nézzük csak, hogy is lehetne a mai lehetőségekkel megoldani és mik is azok a távutak, amikkel szenvedünk.
De mielőtt belekezdenék a nem túl rövid eszmefuttatásba (igyekszem tömören fogalmazni majd, bár nehezemre esik, mint tudjátok) előhozakodnék azzal a bizonyos "plazma gyertyával", amit mostanság nagyon favorizálnak. Tulajdon képen erről jutott eszembe az egész. De kezdjük akkor. Végy egy olyan robbanómotort, amibe plazma gyertya adja a szikrát. Az elmélet szerint egy nagyfrekvenciás ívet állít elő, minek következtében minden éghető anyag hajlandó meggyulladni a hengerben. De ha abból indulok ki, hogy plazma állapotban a víz is egész jól ég, akkor miért ne lehetne "csak víz" az üzemanyag? De mi fogja azt plazma állapotba hozni? Hát a gyertyánk! Igen, de hogyan? Hát úgy, mint a Meyer bácsi autójában. Ugyanis ez a sötét pont. A legutóbbi videóján, az a jó hosszú demó, ami újfent napvilágot látott és igen tanulságos, lehet látni egy kis érdekességet. Na nem az egész szélvédőt lefedő elektronikára gondolok első sorban, bár az is fontos, hanem arra, hogy jól látható a filmen, hogy a gyertyák mindegyikébe egy kis csövön VIZET juttat a hengerbe, méghozzá közvetlen a gyertya ívére. Gondolom nem nagy mennyiséget, mert az kioltaná a szikrát, csak kicsit. Adtam is nevet az elméletnek: "Modern gőzmozdony autó köntösben", ráadásul közvetlen befecskendezéssel? De miért? Miért gőzhajtás? Ez egy hibrid és ehhez kell a HHO. Valaminek égnie is kell, mielőtt gőz fejlődne. De minek a gőz? Csak azért, mert a gőz hőtágulása emlékeim szerint egy nagyságrenddel nagyobb, mint a fosszilis üzemanyag gyors égésekor létrejövő térfogat növekedés? Ha jól emlékszem 12-szerese? Na ezért ez már nem semmi! Ha rosszul tudom, majd lesztek olyan szívesek kijavítani!
Ha van a hengerben megfelelő hő, akkor a vízből először gőz lesz, majd szétválik hidrogénre és oxigénre már alig 600 C fok felett, de itt van ám az a bizonyos plazma is. Hogy pontosan mi is történik ilyenkor a hengerben sejtésem sincs róla, de szívesen lennék Barba és bebújnék, hogy megnézzem. Biztos érdekes dolgokat látnék. De mivel ez nem megy, marad a találgatás és okoskodás. Hát okoskodjunk tovább. Ha a gőz erejét nézzük, akkor az bizony sokkal nagyobb, mint a hagyományos üzemanyag ereje. Ha ugyanakkora tágulást lehet elérni 1/12 mennyiségű anyaggal, ami esetünkben a víz, akkor az üzemanyag fogyasztás is csak 1/12 része a hagyományoshoz mérten! Nekem mindegy, hogy mi a sorrend, először plazma, aztán gőz, vagy fordítva, de valahogy ilyen körülmények között biztos elég a víz is. Sőt, még a durranógázunk is, szintén vízzé! Ezt akár egy kisebb láncreakciónak is tekinthetném, mert sokszor megismétlődhet egymás után az egész folyamat egyetlen munkaütem alatt. Ez volt az alapgondolat.
A másik érdekesség pedig a hatalmas elektronika, melynek a mérete nyilván a negyedszázaddal korábbi lehetőségeket tükrözi. Ma már sokkal kisebb méretben is elő lehetne állítani, legalább is gondolom. De azért itt is van egy kis turpisság, legalább is a látottak szerint. Az indítás nem egészen úgy ment, mint nálunk, hogy indítókulcs, elfordít és jár a motor! Kellett kis segédkezés, meglehet egy külön áramforrás, mert az akku ennyit nem adott alapból, de ez most mindegy is. Amire ki akartam térni az a következő: a csöves bontók mindegyike külön-külön elektronikával van ellátva! Nincsenek sorba és párhuzamosan kapcsolt csőpárok, legalább is úgy vettem ki. Nem is lehetnek, ha valami rezonancia, frekvencia hangolás,, stb. kell a megfelelő működéshez. Vagyis, ezek szerint nem lehet az elektronikán nagyon egyszerűsíteni, spórolni! Nem fog működni megfelelően. Ezt azért be kell látni!
Azért ne hamarkodjuk el ennyire a dolgot, mármint a csöves bontót! Azt olvastam mostanság valahol, ha jól emlékszem itt: http://www.water4gas-eu.com/ egy nagyon érdekes dolgot. Méréseket végeztek és azok eredményei szerint ha az impulzusok szélességét, vagyis a kitöltési tényezőt olyan 4% körüli értékre csökkentették, akkor jelentősen nőtt az MMW érték. Igen ám, de a gáztermelés ilyenkor oly kicsi,hogy nem nagyon érnénk el vele semmit, kivéve ha..... Itt a lényeg, amiért még nem hagytam abba az írást. Hogyan is lehet növelni a teljesítményt, ha csak igen rövid impulzusokkal szabad bombázni a cellát? Egyféle módon: növelni kell a feszültséget! Hát akkor növeljük. Most használunk kb. 12-14V-ot, és ha ezt nekieresztjük a cellának, akkor jó nagy áram folyik majd, (a csöves bontóról beszélek, nem a DRY-CELL van terítéken) tehát közvetlen ez nem járható út, ezért kell impulzusokat gyártani belőle még alacsony feszültség mellett is. De mi történik, ha ezeket az igen rövid impulzusokat küldjük a bontóba, de mondjuk 200V nagyságban? Visszaállhat a kívánt gáztermelés és ha igaz az elmélet, akkor az MMW értéke igen magasra szökik. Nem 9 fölé, sokkal magasabbra! Akkor elmondhatjuk, hogy plusz energiát termelünk? Egyrészt talán igen, de összességében valószínű nem. De ez nem is baj, mert nem akarunk örökmozgót csinálni, azt meghagyjuk későbbre!
Na most hagyom abba! Ez csak egy kis eszmefuttatásnak kell tekinteni, amolyan agyrémnek, ami remélhetőleg másokban is felébreszti a kisördögöt és végre megszabadulhatnánk egy nagyos is jelentős gondtól, ami mindannyiunkat érint: az energiaválságtól!
További jó elmélkedést és jó buborékgyártást kívánok és hozzá szép időt! Itt a TAVASZ!
patkolttojas