Magnum tuning tapasztalatok

 2011.04.07. 12:10

 Természetesen nem muszáj általánosítani, mivel MÉG nincsenek ellenvélemények ezért tudok csak negatívokat beszerkeszteni. Remélem lesznek pozitív kommentek is!

A bejegyzés egy másik post kommentjeiből lett szerkesztve.

Addig is ki mint vet, úgy arat (bár a szar jó táptalaj :) )...Legyen szemetek a látáshoz.

 

somagabor 2011.04.06. 13:32:36

Sziasztok!

Hogy is megy az értékesítés nálunk... :-) örülök hogy én vagyok az első hozzászóló, mert személyes tapasztalatom van.

Bizonyára emlékeztek rám, én voltam aki pár héttel ezelőtt próbáltam megszabadulni egy Hypersupercell HHO generátor szettől amit a kedves Magnumtuning értékesített nekem.

Hát közzétehetem: SIKERÜLT!
És ami igazán jó hír, hogy közvetlenül nem vertem át senkit, mert egy viszonteladó vette meg. Milyen furcsa az élet...

Mindenesetre most összegyűjtöttem tapasztalatomat a magyar korrektségről amivel az újdonságra vágyó kényelmes emberek szépen behúzzák.

Az alábbi sorokat elküldtem a gyártó weboldalára, amit most cenzúrázatlanul teszek közkincsé.

JÓ SZÓRAKOZÁST!

Kedves Vízagy!

Köszönöm hogy a megbeszéltek alapján 128. hívás után se sikerült felvenni a telefont.
Ezek szerint ez lenne a termékleírásban sokat emlegetett felelős értékesítés.
Úgy gondolom nem sikerült beszélni az igazgató úrral az elbaszott Hidrogén generátor esetleges tovább értékesítéséről, de sebaj.
Szerencsére ma sikerült megszabadulnom tőle, úgyhogy már ne fáradj.
A bukót, és a rossz emlékeket a saját hülyeségem számlájára írom, de ha nem akarsz ártani a sok jóreményű csóringernek, akkor ne áruld ezt a szart olyan autókba amiről tudod hogy egy sapka sz*rt se ér.

Köszönöm hogy kipróbálhattam a jó minőségű terméketeket, amivel azon túl hogy a reklámozott 27%-os fogyasztáscsökkenés nem következett be, elkezdett nőni.

Alapjába véve ez még nem lenne gond, mert persze nem tudhattad hogy a vízforraló nem minden autóba váltja be a hozzá fűzött reményeket, de azért még felsorolnám az észrevételeimet:

- a megrendeléstől számítva kb 2-3 hét múlva kaptam meg a csomagot. (gondolom ez volt az intő jel hogy ne vegyem át, de ezt elhibáztam)
- hiányzott a csomagból a turbó motorokhoz szánt légpumpa, pedig kihangsúlyoztam a rendelésben hogy turbós autóba lesz, és persze a + 10 000 Ft-ot hamar felszámolta a rendszer
- ezt némi könyörgés után persze 1 héten belül díjmentesen megkaptam. Ja és pozitívként említeném hogy kaptam ajándékba egy 2 600 Ft-ot érő króm design matricát.
- miután sikerült összeszedni az egész cuccot, gondoltam a szintén sokat emlegetett tömítetlenségi kérdéseket letesztelem, mert elvileg ugye eléggé reakcióképes gázzal játszunk mint tudjuk. Na a tömítetlenségről annyit, hogy a Hypercell találmányotok nagyértékü tartályából az alján kb 10 perc alatt elfolyt 1 liter víz. Szerencsére nem az autóba.
Persze miután beszéltem a kedves hölgyikével akit el bírtam érni a fenti telefonszámon megnyugtatott, hogy ezt napokig víz alatt tesztelték. Itt egy kérdés merül fel bennem: Ha ez így volt miért voltak teljesen száraz forgácsok a tartályban? A víz elfolyásával illet volna ennek távoznia. Na de mindegy, ezt ne taglaljuk tovább. Letéptem a 20 forintos garancia szalagot, vettem 2db 300 forintos O gyűrűt (egyet mindjárt felülre is) és megoldottam ezt a komoly problémát.
- a következő dolog amivel szembesültem a MAP szenzor jel módosító narancssárga és citromsárga vezetékeinek felcserélése. Szerencsére ez a kis baklövés ami előfordul ugye mert hát emberek vagyunk tévedhetünk, nem került egy vezérlő Computerbe és egy MAP szenzorba.
- ami még említésre méltó dolog a hirdetésetekben az a kevés karbantartás igény. Na már most, kb 500 km megtétele után azzal kellett szembesülnöm, hogy a tartály félig van vörös iszappal. Először azt hittem talán a MAL Rt küldött nekem egy elektrolizálót hogy fellendítsük együtt a mobil alumíniumipart, de rá kellett jönnöm hogy a kémiai reakció mellékhatásokkal jár.
Beszélhetünk itt a szódabikarbóna sokaságáról, de felesleges, mert szinte grammra kimértem az ajánlott mennyiséget.

Na nem koptatom tovább itt az ujjaimat.
Remélem ez a levél elég lesz egy kis elgondolkodtatásra, hogy a mai üzemanyag árak mellet a jóhiszemű vásárlórétegből nem kellene teljesen hülyét csinálni.
Valljuk be ennek az egész kacatnak az anyagköltsége nincs 30 ezer HUF, így nem szép dolog 130 ezerért árulni.

Remélem még hallotok rólam, addig is sok sikert a további értékesítéshez.
-
............................

Ami azt illeti a HHO Projekt számomra egy ideig lezárult, de hiszek benne, hogy a dolog működik, csak még sok olyan ponja van a rendszernek ami instabillá teszi, és amig ezek a dolgok nincsenek megoldva, nem szép dolog ebből meggazdagodni akarni. (ezt szépen leírtam)
Ezt ezen weboldal látogatói ne vegyék magukra, mert itt egészen másról szól az élet.
Figyelemmel fogom kísérni.

Üdvözlettel:

Gábor
 
 
 

vízagy 2011.04.06. 18:45:37

@somagabor: Kedves Gábor!
Az én felhasználó nevem vízagy.Előre tudatom mindenkivel,hogy az általad említett HHO készülékhez semmi közöm,azt a MAGNUM Autótuning kft-től vetted-ha jól értelmeztem a bejegyzésedből.Bár nem illő dolog e fórumon reklámokat elhelyezni,Te reklámoztad a fent említett "céget".Nem szemrehányásnak szánom e kijelentésemet,hanem mintegy mentségül mert én is szeretnék egy reklámot elhelyezni-tanulságul-a MAGNUM Autótunung kft termékének,a "cég"tevékenységének,a vállalt garanciális kötelezettségek teljesítésének.Az említett"cégtől"múlt év nyarán vásároltam egy PWM-et,amit honlapjukon reklámoztak,interneten rendeltem.A pénz utalása után két héttel meg is érkezett-futárral.Hatalmas lendülettel kezdtem vallatni vele a bontómat(csöves).Nagy megelégedettségemre igen jól működött a PWM és a bontó is,10.26 MMW-t sikerült kihozni az együttesből.Igaz a termelt gáz mennyiség kivánnivalót hagyott,de-gondoltam-majd javul a helyzet.Egy hét után(kb 1-2 órás össz üzemidő után)megdöglött a PWM szuper"hosszú életű"hűtő ventillátora.Telefon a cégnek.Hölgy azt mondta Ő nem ért a műszaki dolgokhoz,küldjem vissza Csővárra.Megtörtént.Három hétig semmi reakció.Újabb telefon.Hölgy azt mondta,Ő nem tud tenni semmit,majd szól a műszaki kollégának.Újabb két hét,megérkezett a PWM.Most már kb egy órai üzem után döglött meg a ventillátor.Telefon a "cégnek".A Hölgy a fent említett mondta.Visszaküldtem-kísérő levéllel-kértem,hogy hagyományos csapágyas ventillátort tegyenek bele.Egy hónap múlva jött E-mail az Igazgató Úrtól.Valóban több ventillátorral is volt probléma,hamarosan küldik a PWM-et.Két hét múlva meg is jött.Most kb fél óra után megdöglött az egész-kivéve a vemtillátort-hatalmas füst és vége.A megengedett 60A helyett max 15A terhelés volt rajta.Telefon a "cégnek".A Hölgy a fent említett mondta.Három hétig semmi.Újabb telefon a "cégnek".A Hölgy elkérte a számomat,hogy majd a műszaki kolléga felhív.Egy hét múlva hívott,és közölte az Igazgató Úr külföldön van,ha visszajön,felhív.Pár nap múlva hívott és közölte;semmi féle garanciás igényemet nem teljesítik,mivel a PWM-et én tettem tönkre.Csak megjegyzem,a tönkrement darab még nálam volt,a "cégtől"még senki nem látta!!!Már december volt.Idén Januárban telefonon hívott a műszaki szakember,hogy pontos ,részletes leírást kér a bontómról-ami tönkre tette a PWM-et-hogy sgíteni tudjon a problémámon.Persze nem adtam semmit-ha veszek egy hosszabbítót,mindegy hogy vasalót,vagy ventillátort működtetek vele.Január közepén visszaküldtem -ajánlott küldeményként-aPWM-et,azóta semmi.Hát ez a reklámom a MAGNUM Autótunung kft "áldásos tevékenységének"
@vízagy: Kedves Vízagy!

Most egyik szemem sír a másik meg nevet.
Sírok, mert akárhányszor beírtam a googleba hogy Magnum tuning tapasztalatok, semmi eredmény nem jött. És persze megettem a szépen megfogalmazott ígéreteket.

Nevet, mert látom hogy nem csak én voltam aki pár forintos kacatokért sok pénzt fizetett.

Számomra már csak egy dolog maradt, és bár nem szép dolog, de úgy érzem ezzel tartozom honfitársaimnak.
A blog üzemeltetőjétől ezúton is elnézést kérek hogy itt reklámozok (még ha negatív is a reklám), de nem akarom hogy a drága barátaim még sok ilyen magas minőségű terméket értékesítsenek nem alacsony áron.

Ha ezt valaki megtette volna előttem, most némi bukóból pár hónapig autózhatnék.
Na de ez az én bajom. :-)
Most egy kicsit hirdetem az igét, és várom hogy az igazgató úr esetleg bejelentkezzen.

Üdv:
Gábor

 

Címkék: tuning magnum tapasztalatok

A bejegyzés trackback címe:

https://hidrogen.blog.hu/api/trackback/id/tr372805862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

somagabor 2011.04.07. 16:20:23

Apukááám!

Ez igen!
Beírtam a googleba és jön!
Hát kívánics leszek lesznek-e pozitív tapasztalatok.

üdv mindenkinek!

tomabear 2011.04.09. 12:52:07

Sziasztok.
Off Érdekes dolgon kezdtem el agyalni. Ma már a viz befecskendezés ott tart, hogy 15-20 bar-ral vízködöt nyomnak a szivótorokba akár torkonként. Nem olcsó mulatság, mert egy profi berendezés, ami szint jelzővel és elektronikával is rendelkezik lehet 200ezer forint is. Az egyszerűbb megoldás a folyamatos 1550 f/min-től fix vízmennyiség csepp gátlóval ... 80ezer körül. Milyen lehet a hatásfoka a HHo-val szemben? Melyiket érdemesebb használni? Elvileg ugye a motorban a magas hőmérséklet miatt a víz HHO-ra bomlik. A vízköd hűti is a rendszert. elvileg az 1 l/min HHO az ideális. A vízet 30 cm^3/min-től 1000 cm^3/min-ig lehet adagolni. Mind két rendszer jó szinte minden robbanó motorhoz. Kinek milyen tapasztalata van? Pro és kontra! On
Sajnálom, hogy nem jutott hamarabb az eszembe, de én az adott ügyben valszeg felhivtam volna a fogyasztó vádelmet. Nekem spec rengeteg dologban segitettek. Legyen ez naon nagy tanulság mindenkinek.

Marthen (törölt) 2011.04.09. 14:40:12

Az üzletet akartam meglátogatni, ezért megjelentem a címen. Vad kutyaugatás az átjáróban, bejutni nem lehet. Oldalajtóban autószerviz, minden árut forgalmaz amit a cég árul, kivéve a vízhajtás kellékeit. Sajtcetlin a telefonszám, ha érdekel hívjam fel. 2 hete többször hívtam más más időpontban, de csak csörög, nem veszik fel és nem hívnak vissza. Talán a csomagküldés még működik, de lelke rajta aki ilyen infók alapján megbízhatónak tartja a céget.

somagabor 2011.04.11. 11:22:39

@Marthen: Na igen.
A weboldalukon lévő telefonszámok közül csak az ügyintéző hölyget lehet elérni, akinek nagyjából annyi fogalma van hogy hol dolgozik, de hogy mit árul arról már nem sok.
A csomagküldés megy, igaz hetek kérdése.
Egyébbként én tudtam beszélni a vízvonalas kollégával, de hangján ki lehetett hallani, hogy valahonnan CTRL+C aztán CTRL+V jött a termékleírás, mert pár keresztkérdéssel hamar össze lehetett keverni az embert.

Egyébbként a legnagyobb szívfájdalmam nem is az hogy nem csökkent a fogyasztás, hanem a fent leírtakkal szembesültem amikor elkezdtem beépíteni az autóba a cuccot.

Úgy voltam vele, nem kezdek el barkácsolni ha már nagyjából egy kész jóreményű szettet lehet kapni, hát így utólag jobban jártam volna ha nekiállok összeütni valamit. :-)
Üdv.

csüszi 2011.04.13. 18:02:44

Azért jó,hogy itt is csak a fikázás megy.Jellemző a hho eladókra,csak fújtok egymásra.

vízagy 2011.04.14. 08:06:44

@csüszi: Szerintem az,ha valaki megírja azt,hogy hogyan verték át,vették palira,csapták be-hát igen,az fikázás.De NEM EGYMÁS FIKÁZÁSA,hanem a senkiháziak körének közzététele,hogy NEKIK legyen minél nehezebb dolguk,ha lehet dögöljenek meg!

Marthen (törölt) 2011.04.14. 20:45:31

@csüszi: Öreg te teljesen készen vagy. Miféle eladókról beszélsz ?
Keményen megdolgoztam anyagilag és agyilag a cuccomért és a napokban végre beépíthetem az autómba. A beépítési tudást pedig itt szedtem össze a neten. A sok hülyeséget is végigolvastam azt is ki kellett válogatni, de az értelmetlen hozzászólások bosszantanak a legjobban. Ha van konkrét tapasztalatod akár jó akár rossz, szívesen meghallgatjuk de ez a köcsög fradi-dózsa stílusú beszólás nem ide tartozik. Menj inkább a valóvilág fórumokba.

imiapo 2011.04.17. 15:15:18

sziasztok . teljesen belekeveredtem a bontós témába mint majom a házicérnába. hány % Koh oldat van a bontótokban?

lütyő 2011.04.17. 19:16:38

@imiapo: Szevasz. Nekem a 21 lemezesben 2% de nincs elektrika .

lütyő 2011.04.17. 19:19:26

Kőltői kérdést tenékfel : mi vezérli az automata szívatót ?

imiapo 2011.04.17. 20:41:56

@lütyő: Mennyi erre a folyó áramod ? a cellára jutó fesz?meg a két lemez közti fesz?

lütyő 2011.04.18. 13:24:46

@imiapo: Szevasz. Celán mérve 11,1V
lemezeken 2,22
Ampreszám 15
Sok kísérletezés alapján igencsak tágak a határok amíg működik a fogyasztáscsökenés.
Minimum 6-8A
Max 22-25A
Nekem ezek az értéközöt a legjobb.
Néhány adat más motoroknál, tipust nemírok mivel nemsok motórtipusn csak sokfajta kaszni.
1,5L motoroknál minimum 8A
max 25A
2L motorok minimum 10A
max 30A
2,5L motoroknál minimum 10A
max 35A
Igencsak tágaknak bizonyúltak azok értékek amiknél múködk a fogyztás csökenés de ami a legérdekeseb hogy igencsak alacsony amperfőlvételnélis működik.
Napokban tesztelésre rákötötem egy ladára egy celát és itenvólt a leglátványosabb változás. Szinte azonal emelkedet az alapjárat látványosan, stabilan kezdet járni. Enyire drámai változást még nemlátam . üdv
@hidrogén: Köszi az építőjelegű hozzászólást.

somagabor 2011.04.18. 16:34:16

@csüszi: Bárcsak eladó lennék, főleg a MAGNUMéknál.
Legalább örömömben nevethetnék a magamfajtán. :-)
A lényeg - ahogy itt olvastam is - ne legyen egyszerű dolguk.
Örülnék ha az átlagember mielőtt vásárol : olvas, és talál is kritikát véleményt.

Egyébbként itt jó kis közösség verődött össze.
Ha valaki figyelmes tud tanulni HHO ügyben.

Üdv:
Gábor

imiapo 2011.04.18. 16:54:41

@lütyő: köszi az adatokat. teljesen előről kell mindent kezdenem!

tomabear 2011.04.18. 21:08:51

Hali!

@lütyő: A szivatót a melegvíz vezérli! Ahogy melekszik a víz ugy vesz vissza.

Kérdésemre senki sem tudja a választ? Kárrrrrrrrrrr

Marthen (törölt) 2011.04.18. 22:17:32

@tomabear: Nos akkor válaszolok. Néhány embertől olvastam hogy ezzel a víz-spriccel dolgoznak, talán az indexen, bár a színvonal valóban alacsonyabb mint itt. Robban ó motorokról az 1800as évek végén megszűntek amikor a tudás és technika eljutott arra a szintre. Azóta belsőégésű motorokról beszélünk ugyebár :)
Ha jól vettem ki az írásodból a víz bár segítheti a folyamatot, jelentős mennyiséget kell bevinni. pl 100ccm/perc egy két órás úton 12 liter vizecske, nem kevés.

lütyő 2011.04.18. 23:33:27

@Marthen: Szega nekem 100km 1L ami hozot eredményt de nagy terhelésnél ( futóval megpakólva ). Úgygondolom közreadhatom azokat az elméleteket amit néhány ismrősel mostanában agyalunk (remélem nemlesznek érte mérgesek). Elmélet a következő mivel nehézkes a kívánt víz nyomást létrehozni a motórban és drága dolog ezért más formában kelene bejutatni a motórba mégpedig gőz formában erre két megoldás létezik .
Egyik párásító berendezésel de ez ugye áramot zabál.
Másik varia a kipufogó könyököt átfúrva átvezetünk egy csövet amiben minimális vizet jitatunk ez a víz azonal gőzé válik és talán nem hőzé hanem egy más halmazálapototveszfel . Kitugy a talán sikerűlne a plazma szintet elérni (na eben nemvagyok járatos, ha valakinek van pontosab infója az kiegészithet)ha jól agyalgatunk akor a plazma az plazma marad . Tehát hiába hűtyükle akoris plazma marad.
Hideg plazmátaztmár belehet vezetni a motórba.
Nagyából ez az elmélet. Víz hozáadás úgylehet a legjob ha a legtökéleseben sikerűl elkeverni a levegővel . Gázok gőzök sokal tökéleteseb keverdnek mint a folyadék!
üdv mindenkinek
Ja majdelfelejtetem.
@tomabear: kipróbáltam leszedegetem minden szenzóról a csatlakozást ami a víz hőfokal kapcsolatban lehet és próbálgatam . Valami más vezérli, kető szenzórvan nálam egyik a termosztát tetején ez vezérli a ventilátort a másik a hőfokmérőt .Lehethogy a hőmérő az ami vezérelmég? Azért foglkoztat ez a dolog mert a nem automata szívatós autóknál jóval hamarabb visszalehet nyomni a szívatót mint az autómata szívatós autóknál ha üzemel a hho rencer és télen jóval kedvezőbb eredményeket tudnak elérni mint az automata szívatós társaik. Jó agyalást üdv .

tomabear 2011.04.19. 00:33:36

Hali!
@lütyő: Rossz helyen keresgélsz. A karburátorhoz 2 helyen vezetik a vizet, az egyik a karburátor fűtése, amásik a szivató vezérlése. Nincs senzor!!! Ha meg adod a pontos tipust, segitek megkeresni. Ugy tudod átverni a szivatót, hogy a szivatóházat kivülről melegited.
Másik téma. Azért kérdezgetem a vizet, mert találtam 250psi-s, azaz 16,66 bar nyomású 12v-os vizpumpát. Aki kisérletezik vizzel az keverjen a vizhez max 50%-ban metilt!!! Akkor a legjobb a hatásfoka. Nem tudom milyen autóhoz kell a 100ccm, de nekem az 1.3-as fordhoz 60ccm kell 3000f/min-nál. Viz az üzemanyag és nem a keverék max 25%-a lehet. Ja az amcsik 3,5 - 5 gallonos viztankkal szaladgálnak!! Az aqua-spricc azért nem tökéletes, mert szivó rendszerű és nem "ködöl".

tomabear 2011.04.19. 00:47:53

@lütyő: Bocs, majd elfelejtettem. A lényeg az, hogy NE gőzt vezess be a karburátorba. Pont a viz gőzzé válását használja ki részben. Na a lényeg akkor röviden. A szivótorokba fecskendezett vizköd hűti a levegőt, hideg levegőből többet szivbe a motor, mivel kisebb a térfogata. A motorba bekerülő vizköd hűti a folyamatott ezáltal tökéletesebb lesz az égés. A viz gőzzé válik, ez vonja el a hőt, és ugyan akkor 1200 szoros a térfogat növekedése!!, hoppá! Ugyan akkor HHO-ra bomlik, és nagy lángterjedési sebességgel elég- vizzé. Körfolyamat indul!! Azt olvastam, hogy egy ciklus alatt, értsd szikrától - kipu szelep nyitásáig, akár 3-4 alklommal is lejátszódik a folyamat. Hát ennyi rőviden, ezért is érdekel a dolog, másrészt, mert akkora a hatásfoka, hogy a F1-ből ki van tiltva!!!

tomabear 2011.04.19. 04:52:17

Bocs, elrontottam az adatokat.
6000f/min a 60 ccm viz (a benzin 15%-a)
3000f/min a 30 ccm.
Tehát 2 órán keresztül kellene csucson hajszolni az autót. a 12l viz fogyasztáshoz.

Tuning 2011.04.19. 08:57:05

@lütyő:
Szerintem Te a GEET reaktorra gondolsz.
translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=hu&prev=/search%3Fq%3Dpantone%2Bwater%26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26prmd%3Divns&rurl=translate.google.hu&sl=en&u=http://peswiki.com/index.php/Directory:GEET_Reactor_by_Paul_Pantone&usg=ALkJrhjKmigSA-BYYU46oFANqYQfAUHwpA#Products
Én is ezen agyalok már napok óta, ha lesz időm építek egyet.
Kíváncsi lennék arra, ha visszahűtöm a plazmásított keveréket, gőzt akkor mi történik.
Egyébként be lehet állítani a reaktoron, hogy mennyi levegőt mennyen keresztül rajta és a többi levegőt a reaktor után szívja be, vagyis az hideg marad.
Azt írják, hogy itt akár 80% lehet a víz az üzemanyagban, de ennyi vizet már nem lehet befecskendezni.
Szerintem az is fontos, hogy ki mire hajt, teljesítménynövelésre lehet hogy a vízbefecskendezés bevált az F1-be, de ott nem számított a fogyasztás és a káros-anyag kibocsátás.
Költséghatékony működtetés terén lehet, hogy a GEET a nyerőbb.
Még egyszer megjegyzem, hogy ezeket csak az olvasottak alapján gondolom és nincs még saját tapasztalatom.

lütyő 2011.04.19. 09:37:51

@Tuning: Nagyon köszi mindenkinek a segítő szándékot . Ezt szeretem mikor segít mindenki ahól tud és nem a sz@rólásmegy. Mégegyszer köszi mindenkinek de ha van továbi ötlet akor nyugotan írjátokle megvitatunk mindent előbb utóbb csaksikerűl megépítemümk a vízautót .

lütyő 2011.04.19. 09:39:10

@lütyő: Csapatmunka mindig hatékonyabb mint az egyéni kísérletezés.

Tuning 2011.04.19. 09:52:26

@lütyő:
tomabear segítségével hamarosan lesz pulstar gyertyánk remélem hozza a remélt hatást, de + egy GEET reaktor és + egy HHO - főleg a hideg motor indítása miatt - => minimális üzemanyag -benzin- felhasználás, közel víz üzemű autó, ebben reménykedem!

somagabor 2011.04.19. 10:21:28

Bár HHO ügyben messze nem jutottam, de az autó vezérléséhez van némi közöm.

Az autómata szivatót egy ECU által vezérelt motorban az ECU vezérli. :-) Na ezzel még sokat nem mondtam, de az ECU főleg a víz hőmérsékletét, és a lambda jelet figyeli. Hideg motornál ugye több benzin kell, de ha sok a benzin nő a kéros anyag kibocsájtás. Ezért kell egy dúsító jel (vízhőmérséklet) és egy "fék" (lambda).
Szóval ha át akarjuk verni a ECU-t hogy ezzel a hideg üzemben némi benzint spóroljunk, hát az nem lesz egyszerű.
Sajnos a mérnök urak ezt rendesen kitalálták.
Egyszerűbb a helyzet a karburátoros autónál, mondanom se kell, valamint a régi 80-as évek beli K-Jetronic injektoroknál.
Sajnos vagy sem, menapság ezekből már egyre kevesebb fut.
Visszatérve a XXI. századra, ha a szivatót molyolni akarjuk akkor a legjobb ha elkezdjük "chiptuningolni" a verdát. Persze csak képletesen, mert ugye nem teljesítmény növelés a cél.
Egy okos ECU parapéter módosító programmal, gyakorlatilag úgy állítjuk az ECU-t ahogy akarjuk.
Egy baj van vele, hogy nem olcsó az ilyen, és ha valaki még vesz is egyet, nagyon képbe kell lennie mind programozás terén, mind az autó karakterisztikája terén...

Ezért is indult a HHO projekt a régebbi illetve a karburátoros autóknál.

patkolttojas 2011.04.20. 09:58:54

@somagabor: Szia!
Nyilván a korszerű autókban más a helyzet. Ezzel kapcsolatban valamely blogon láttam egy nagyon érdekes felvetést (feltevést), miszerint egy kis rajz keretében valaki elmagyarázta, hogy a szondákat - gondolom a lambda szondára gondolt) miért és hogyan zavarja meg a HHO jelenléte. Az ő elmélete szerint az égéstermékben szintén jelen van a HHO, s mivel annak oxigén tartalma pluszként jelentkezik nyilván, ezért a lambda szonda is ezt a plusz oxigént érzékeli. Bevallom én is gondoltam már erre, mivel valahogy nem fér a fejembe a dolog, mint már írtam is, hogy a jobb minőségű égés nem, hogy több, hanem inkább kevesebb oxigén jelenlétét kellene, hogy eredményezze az égéstermékben. Igen ám, de, ha jobban meggondoljuk a dolgot és azt az elméletet követjük, mely nyilván igaz is, hogy a munkaütem alatt elégett hidrogén vízzé alakul, majd ismét ki tudja hányszor ismétlődik le ez a folyamat, mert a hengerben uralkodó magas hőmérséklet hatására ismét alkotó elemei bomlik, vagyis hidrogén és oxigén keletkezik újfent, vagyis durranógázzá válik. Ha ez így van, márpedig miért is ne, akkor viszont a kipufogószelep nyitásának a pillanatában is jelen van a durranógáz. Ha nem is olyan mennyiségben, mint amennyit bevittünk, de ismételten már nem tud elégni, mert nincsenek meg hozzá a feltételek, vagyis gáz formájában távozik. Akkor bizony a felvetés helytálló, mert valóban oxigén többlet jelentkezik a kimeneten. Csakhogy jön a katalizátor és ez a folyamat vajon ott is megismétlődik? A hidrogén elégetése egészen biztosan, mert annak a gyúlási hőmérséklete alacsonyabb, mint a katalizátorban lévő hőmérséklet, viszont nem magasabb annál, semhogy ismét durranógázzá alakuljon (nem bomlik el a víz, mit égéstermék). A kipufogón ezért már csak vízpára - vízgőz formájában jelentkezik.
Kíváncsi lennék ennek az elméletnek a valóságtartalmára! Vajon meg lehetne mérni, hogy a lambda szonda helyén, vagyis a kipufogószelep és a katalizátor között van e jelen mondjuk hidrogén? Ha igen, akkor bizony ez a helyzet, ha meg nem, akkor valami más okozza a szonda értékének a változását. De akkor mi az?
További jó elmélkedést ez ügyben is!
Ja, és ne feledkezzünk meg az esetleges eredmények közléséről sem, mivel ennek a blognak gondolom nyilvánvaló szándéka is ez lenne.
Üdvözlettel: patkolttojas

somagabor 2011.04.20. 11:10:33

@patkolttojas:
Sziasztok!

Teljesen jól látod a helyzetet.
Ha a HHO-val többlet oxigént juttatunk az égéstérben bizony tökéletesebb az égés, és a kipofogógázzal oxigén is távozik. A lambda szonda valójában oxigén szenzor, ami a kipufogógáz oxigén tartalmát méri, és próbálja az ECU-t arról tájékoztatni hogy kicsit módosítsa a keveréket vagy sem. Gyakorlatilag ez a keverékképzés legfőbb eszköze a benzines EFI autóknál, de ne feledkezzünk meg a standard előre programozott értékekről sem. Ez annyit jelent hogy ha az autóról lehúzol minden csatlakozót, nagy valószínűséggel a motor akkor is járni fog. (persze a szenzor csatlakozókra gondoltam, mert a gyertya pipa hiánya gondot okozhat. :-)) Szóval van egy érték amivel az ECU számol, és van egy tartomány amin belül a szenzorok képesek módosítani. Ezek a határok azonban végesek.

Szerintem az lenne a helyes irány, ha valaki meg tudna győzni egy profi chiptuningos embert, hogy unatkozó óráiban próbáljon meg egy olyan vezérlőprogramot írni egy tesztautóba, ami meghatározott mennyiségű HHO gázzal egy takarékos és működöképes motort eredményezne.

Ehhez azonban hangsúlyos a meghatározott mennyiségű és minőségű HHO. Amennyiben ezt nem tudjuk állandósítani, így a motorunk nem fog működni.
A másik lehetőség a HHO gáz figyelése, és beépítése a szabályzásba, de ez már a verzió 2.0 lehetne.

Ez az én elmélkedésem...

üdv:
Gábor

vízagy 2011.04.20. 16:49:52

@somagabor: Szevasztok!Én másképp "okoskodok";a HHo (két hidrogén és egy oxigén atom)nem befolyásolhatja az oxigén szenzort.Amikor a HHo elég a hengerben a két hidrogén CSAK EGY oxigén atommal lép reakcióba.Azzal az egyel,amitől a bontóban megfosztottuk és vele együtt került a hengerbe.Tehát a HHO val NEM juthatott több oxigén a hengerbe.A foszilis üza.sem vehetett el a jobb égéséhez oxigént a HHO tól(mivel a tiszta H erősebben reagál az oxigénnel,mint bár mi más,tehát ő köti le .A foszilis üza. gyorsabb égése még több oxigént vesz el a környezeti levegőből(egységnyi idő alatt)tehát a gyorsabb égés sem növelheti a távozó gáz oxigén tartalmát.Meggyőződésem,hogy az érzékelők szerinti oxigén többlet (ha egyáltalán valóban többlet és nem csak az érzékelő hülyül meg valamitől)nem származhat a HHO hozzáadásából.Szerintem nincs ott semmiféle oxigén többlet,egyszerűen meghülyül az érzékelő.

patkolttojas 2011.04.20. 21:20:39

@vízagy: Szia! Én is gondoltam már erre, de elvetettem (részben), mert ha mint írtam, a víz többször is elbomlik egy ütemen belül, akkor a végén a szelep nyitásakor lesz valamennyi durranógáz az égéstermékben, ami már tulajdon képen a "hengerben keletkezett", de mér nincs ideje ismételten elégni. Akkor viszont oxigén többlet is lehet ennek következtében.
Az persze nekem is megfordult a fejemben, hogy a lambda szondát valahogy félrevezeti a HHO, de nem nagyon méltányolták az ötletem. A szakértők szerint a lambda szonda "kizárólag" oxigénre érzékeny! Viszont én nem értek hozzá, ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom!
Azért továbbra is gyártsuk a buborékokat szorgalmasan! Lesz eredmény, abban biztos vagyok, de mint minden ilyen dolgot nem szabad sem sürgetni, sem türelmetlennek lenni, mert akkor lazán elsiklunk egy jelentéktelennek tűnő eredmény felett!
patkolttojas

Tuning 2011.04.21. 00:24:59

Olyan érzésem van mintha nagyon át lennénk verve ezzel az oxigén érzékelővel.
Lehet, hogy a földön kívüliek építették az autóba, vagy csak a multik profit éhsége miatt van benne de az biztos, hogy csak azért kellett, hogy megakadályozzák az üzemanyag fogyasztás csökkenést és jó sok legyen mindig a káros agyag kibocsátás - kiírtjuk magunkat és máris gazdát cserélhet a bolygónk!!!!

Kb. 20 éve volt egy Toyota Corolla 1.6 GT-m, nem volt benne sok elektronika és oxigén érzékelő, de volt benne dupla iker-karburátor és sok-sok paci, jobban ment mint a mai csoda masinák és csak 7 liter körül volt a fogyasztása.

@vízagy:
Bizony van ott sok-sok + O2, ha vizet juttatunk be a motorba és el is tudjuk azt égetni!!!
Íme a példa:
leweb2zero.tv/video/pglcks_54484901cb969c7

Egy pillanatra lehet látni a zöld monitoron az értékeket!!!!!

Így is lehet:
www.youtube.com/watch?v=XWyg-I2iGK4&feature=related

hho2 2011.04.21. 06:56:16

@Tuning:
Sziasztok!

Tavaly az első bejegyzéseim egyikében írtam arról miért is van lambda szondánk és mintha át lennénk verve, nem kicsit, nagyon. Mielőtt a szonda megjelent volna az autókon, kitalálták az üzemanyag ködölését. Ez leegyszerűsítve olyan porlasztás, ami "köddé" porlasztja a benzint gázolajat. Eredmény: 1-2 literrel működő autók! Mi történt? Léptek az autógyárak, kitalálták a szondát elöl, hátul. Ezekkel már nem működik a ködtechnika.

Osztom a véleményt a régebbi autókkal. Pár éve adtam el egy 86-os Corolla kombimat, 6.5-ös fogyasztással. Megbántam. Egyszerű, igénytelen, megbízható volt. Az autógyárak szerintem kaján vigyorral figyelik, a hozzánk hasonló szerencsétlenek erőlködéseit. Egy profi cuccot ami mindent tud kb. 50 USD-ból be tudnák építeni. Ugyanakkor csírájában fojtanak el minden kezdeményezést akármilyen jelentéktelennek is tűnik.
Én már nem okoskodnék bele a szonda témába, de egy biztos, a mostanában tőlem elvitt és beszerelt HHO generátorok mellett egyik autóban sem volt szonda beavatkozás és kevés kivétellel jelentkezett az 1-1.5 liter fogyasztáscsökkenés.
HHO2

somagabor 2011.04.21. 09:20:59

@hho2:
Egy kicsit kibicként szólok hozzá a lambda témához, mivel diesel autóval járok, de azért nem gondolom hogy összeesküvés elmélet lenne az autógyártók és az olajtermelők között.

Volt anno egy 1.6 GTI Sciroccom. Nagyon jó kis autó volt és 0 elektronika vezérelte a kis morcost. 110 LE teljesítménye kirobbanóan tette magát minden körülmények között. Egyetlen hátránya volt a dolognak, hogy ha kicsit megnyomtam neki akkor durván 25 - 30 litert evett 100 km-en.
Persze ha csak 90 - 100 al szüttyögtem akkor 7 liter volt a fogyasztás.

Nos a mai autók teljesítménye semmit nem javult az elmúlt 20 évben.
A lóerő nagy vonalakban beállt olyan 100 - 150 közé, de egy dolgot nem szabad elfelejteni. Az elektronika megjelenésével még egy nagytalpú se nagyon tud egy 1.6 ccm benzin motort 15 liter fölé vinni.

Szóval ez lenne a fék a féktelen 43-as láb, és a gázpedál között.

hho2 2011.04.21. 10:00:07

@somagabor:
Szia!

Nem szeretném a titokzatoskodó, mindenttudó okostojás szerepét felvenni, de... Kinjártamkor elmeséltek pár dolgot, milyen feltételekkel operálhat egy pl. HHO-val vagy egyéb energiamegtakarítással foglakozó cég és melyik az a szerv amelyik a kontrollal meg van bízva. Csak annyit, semmi köze az iparághoz, csupán kökeményen diktál és szankcionál. A szankció nem pénzbüntetés... Meghallgattam, megértettem, megígértem részleteiben nem beszélek róla.
Vagy mivel magyarázható az a 2 telefonhívás amit kaptam, "nem félek-e" kezdetű kérdéssel? Nem agresszív, de burkolt formában elhangzó megfélemlítés volt a folytatás.
Kérdezem én: miért kell tartani egy olyan porszemnél is kisebb élőlénytől mint én? Miért kell félni egy olyan kezdeményezéstől mint ez a blog? Ennyire veszélyesek vagyunk a mi kis szerkezeteinkkel?
Talán egyszer nyilvánosságra fog kerülni mindenhol, milyen megegyezés van kormányok, autógyártók, olajcégek stb. között. Részleges bizonyíték erre, a "véletlen" halálesetek nem kis száma. Szerencsés aki egy-két év pihenővel megússza. Pl. lásd itt:peswiki.com/index.php/Directory:Andrea_A._Rossi_Cold_Fusion_Generator
Minden tekintetben tanulságos olvasmány!
HHO2

somagabor 2011.04.21. 11:16:52

@hho2:

Ha minden igaz lassan kiderül az igazság.
Talán még meg is éljük.

Ha lehet hinni a híreknek a világ olajkészlete még kb 20-30 évre elegendő ha a jelenlegi fogyasztás nem nővekszik.
Manapság egyre többet gondolkozom azon hogy mi lesz ha egyszer csak bezárul a csap.
Biztos vagyok benne hogy az autógyártóknak már van megoldása erre a helyzetre, de vajon hogy fogják "becsöpögtetni" az alternatív erőforrást a piacra.
Egyik napról a másikra nyilván ez nem lehetságes, mert akkor egy pár évig gyalogolunk.
Mindenesetre most biztos nem vennék hosszú táva drága pénzért se diesel se benzines autót. Bár 20 év alatt a jelenlegi minőséget 2* le lehet még cserélni.

Egyébbként azért jönnek a hybridek szépen már most is a piacra.

Véleményem szerint már egyre veszélytelenebb ezzel a kérdéssel foglalkozni, mert az olajért lassan nem lesz értelme harcolni.
Bár amilyen ostoba az ember még egy kiadós háború is kinéz emiatt. Sajnos...

somagabor 2011.04.21. 11:25:07

Hogy kicsit visszatérjünk a topic eredeti témájához: MAGNUM.

Gondoltam ellátogatok a becses cég honlapjára és mit ad isten... eltűnt a vízvonal elérhetősége. :-)
Vízfejű barátom talán jobbnak látta tisztességes munka után nézni nem aranyáron szemetet árulni.

Vagy lehet hogy baleset áldozata lett ő is.

Ami biztos hogy világot nem váltott a hypercell és hogy ettől nem ment csődbe az Egyesült Arab Emirátusok.

Na ennyit az iróniáról..

üdv:
Gábor

imiapo 2011.04.21. 17:35:15

ma összerktam ismét a bontómat telibe szigeteltem / gumitömítés/ elejét hátulját!

elhigítottam az elektrolitom úgy hogy mármajdnem víz. az 5% -os oldat ami
rendelkezésre állt vettem belőle fél litert hozzáöntöttem 4.5liter ioncserélt vizet. most
nincs PWM-em /eladtam majd csináltatok másikat / . tehát pwm nélkül nagyon nagy
áram folyik!végeztem pár hevenyészett mérést.::..........:

álló motornál cellán12.9V Áram kb.20A lemezek közt 2.38V

járó motornál cellán13.25V Áram kb.30A lemezek közt 2.39 V

utána még ezt is meghigítottam 1:1 ben

álló motornál cellán12.29V áram kb 18 A lemezek közt 2.43V
járó motornál cellán 13.61V áram kb20A lemezek közt 2. 68 V

szintén járó motor kicsit későbbjáró motor cellán 13.41V áram megszaladt kb28A lemezek közt 2.63 V

most mi lehet a hiba még mindíg sűrű az elektrolit?

ja és néhány perc alatt nagyon meleg az elektrolit!

vízagy 2011.04.21. 18:07:23

@imiapo: Szia!Szerintem nem az elektrolit sűrűséggel van gond,hanem lehet hogy szennyeződés került bele-ettől magas az áramod.2 kicsi az elektróda távolság.3 "fél zárlat"a cellában.4 magas elektrolit szint.5 kevés lemez a bontóban.Vidd le a feszt 2V alá.Ezekre tippelek.

vízagy 2011.04.21. 18:11:42

@somagabor: Hála Istennek "a békának sem örökös a tó"előbb-utóbb mindenki elnyeri méltó jutalmát......

imiapo 2011.04.21. 18:33:19

@vízagy:elektrolitot most cseréltem. gumitömítésem 2mm vastag. a félzárlatot nem tudom hogy deríthetném ki. most volt darabokra szedve látszólag semmi különös.a magas elektrolit szintet nem értem!
cella 16 lemezes. +ssss-ssss+ssss
ok hog yvigem le de hogyan???

Tuning 2011.04.21. 22:04:11

@hho2:
Már szóvá akartam tenni épp, hogy jó ideje nem szól bele a csevejbe, már mindent értek!

somagabor 2011.04.21. 23:00:16

@imiapo: Nem jó az ioncserélt víz. Desztilált vizet használj.
Legegyszerűbb megoldás ha az Aldiban veszel 5l 250 Ft-ért.
Nem egy csúcs minőség, de még mindig jobb mint az ioncserélt.

patkolttojas 2011.04.22. 00:50:19

@imiapo: Szia!
Tényleg eleget irkáltunk arról, hogy az elektrolitban kizárólag "igazi" desztillált víz a megfelelő! Persze használhatsz esővizet is rendesen megszűrve, még az is sokkal jobb, mint az ioncserélt, ami tartalmazza az összes szennyező anyagot, ami a rendes csapvízben megtalálható, csak lágyabb. Ez lenne az egyik.
A másik pedig az, hogy pont Te árultad a PWM-et a Vaterán, akkor igazán nem értem a kérdést, hogy mivel lehetne csökkenteni az áramfelvételt, hiszen ez a jószág pont erre való! Ha megnéznéd a grafikont melyet a bejegyzésemhez csatoltam, akkor azt is látnád, hogy minimális cellafeszültség változás mily nagy áramváltozást okoz. A 11 lemezes esetében 0,1V növekedés 2A plusz áramváltozást okos. A Te esetedben, mivel 16 lemezes a bontód,(elektromos szempontból megfelel 3 darab 6 lemezes bontó párhuzamos kapcsolásának!)nagyjából 0,1V növekedés 3A pluszt jelent az előző értékhez képest! Ezt mindenképpen figyelembe kell venni! Valóban igaz az is, hogy a 4 semleges lemeznél jobb az 5 bizonyos esetekben (pl. nyáron), valamint a hatásfoka is magasabb (szintén leolvasható a grafikonból).
Üdvözlettel: patkolttojas

hho2 2011.04.22. 09:12:28

@Tuning:
Szia!

Lehet, a butaságom vakmerőséggel párosul, de nem ijedtem meg túlzottan. Főleg időhiány az oka.
HHO2

imiapo 2011.04.22. 14:23:11

@patkolttojas: köszönöm szépen a z útba indítást csak most nincs 1 PWM_em sem eladtam mindent és most gondoltam megpróbálom anélkül de úgy túl nagy volt az áram .

Werrew 2011.05.08. 23:31:34

@Tuning: Pontosabbat tudsz mondani egy új fórumozónak, hogy mégis mikor hol lehet, lehet e beszerezni azokat a pulstar gyertyákat?

Tuning 2011.05.09. 08:36:34

@Werrew: Páran összeálltunk és tomabear volt olyan rendes, hogy bonyolította a rendelést, vásárlást, postázást.
Vele kell felvenned a kapcsolatot mert Ő tud pontos információt adni!

patkolttojas 2011.05.09. 19:09:57

@Tuning: Szia!
Megkaptátok már a gyertyákat? Nagyon kíváncsi lennék a tapasztalatokra ezzel kapcsolatban is!
Köszike!

Tuning 2011.05.09. 21:23:34

@patkolttojas: Igen, megkaptuk a gyertyákat, csili-vili betettem a vitrinbe mert még a végén olajos lesz!
Ezért nincs tapasztalat!

Tuning 2011.05.24. 09:01:04

@patkolttojas:
Szia!
Meguntam a gyertyák nézegetését! :-)
Végre eljutottam odáig, hogy be tudtam szerelmi az autóba a Pulstar gyertyákat.
De ehhez új gyújtáskábeleket kellett készítenem, mert a gyáriak 8 kOhm -osak voltak és a gyári gyertyák ellenállás nélküliek.
Lehet, hogy sokan itt hibáznak a gyertyákkal kapcsolatban, hogy simán bedobják a régi helyére és semmi eredmény vagy még rosszabb mint a gyári és ez azért van mert nem nézik meg, hogy a Pulstar gyertyának mekkora az ellenállása.
Én 8 kOhm -ot mértem és ha még ehhez hozzáadom a kábelek 8 kOhm -os ellenállását akkor az már duplája lesz és az amúgy is kicsi kondi így semmit sem ér már benne, szerintem.
Ezért ellenállás nélküli 35 kV-os szilikonkábeleket vettem és még egy szilikon csőbe húztam be ezt és úgy raktam fel a pipákat - így legalább 50 kV -ot tudnak -, 1 kOhm -os ellenállást raktam a trafó és az elosztó kábelébe.
Új gyújtáselosztót is raktam bele és ezek után került a gyertya a motorba.
Sok mindent nem tudok mondani, mert még nincs sok tapasztalat, de egy kicsit jobban reagál a gázpedálra és mintha nyomatékosabb lenne, kis fordulaton sem kell azonnal visszakapcsolni.
Fogyasztásról nem tudok még semmit mondani, mert még az élvezkedésnél tartok! :-)

Az én tesztpadom az érdi emelkedő, ha majd arra megyek kiderül a vallatásnál, hogy megpakolva meddig fog így visszaesni a sebesség, eddig 128 Km/h volt.

Egyenlőre csak ennyit tudtam mondani!

patkolttojas 2011.05.24. 12:34:39

@Tuning: Szia! Amiket írtál az mind rendben is van, ezt mondják is, hogy nem szaban csak direkt kábeleket használni. Amit viszont nem értek abból, amit modasz a következő:
"1 kOhm -os ellenállást raktam a trafó és az elosztó kábelébe."
Van valami utalás erre esetleg a gyertya papírjában? Akkor ez annyit jelent, hogy az elosztó felé menő kábelt toldottad ki ezzel az ellenállással? Vagyis ez egy "központi" áramkorlátozás? Milyen ellenállás? Fémréteg? Hány Wattos?
Kíváncsi leszek a fogyasztási eredményekre, remélem azt is közreadod!

Ha még HHO generátor is lenne majd bekötve a plazmagyertya mellé, akkor aztán tényleg érdekes lenne!

Üdvözlettel: patkolttojas

Tuning 2011.05.24. 22:51:14

@patkolttojas:

A kísérleti alany egy VW 1.4i központi befecskendezéses motor.
A gyári kábelezésnél 5 kOhm-os gyertyapipák és 1 KOhm-os csatlakozópipák vannak a kábeleken, így 5+1+1+1=8 kOhm ellenállás van a nagyfesz. kábelekbe, hogy milyenek ezek az ellenállások azt nem tudom mert bele van öntve a pipákba.
Én ellenállás nélküli pipákat vettem és azokkal szereltem a kábeleket, de az elosztó és a trafó közötti kábel egyik végére raktam egy gyári (1kOhm-os pipát).
Így lett 1 kOhm-os a nagyfesz kábelem és még ehhez jön a 8 kOhm-os Pulstar gyújtógyertya.

Nem tudok róla, hogy a gyártó bármit is írna arról, hogy változtatni kell a gyári kábeleken, csak nekem egy kicsit fura érzésem volt, mivel minden európai és japán autóhoz ugyanazt a gyertyát ajánlják.

Ezt az átalakítást csak józan paraszti észtől vezérelve ösztönösen csináltam, mert több helyen is olvastam, hogy nem hozott semmi változást a gyertya cseréje. Így viszont közel gyári értékű az ellenállása a nagyfesz. résznek.
Azt az 1 kOhm-os ellenállást is ki lehetne venni onnan és akkor pont gyári értékű lenne az ellenállása de, azt azért raktam be, hogy ha meghalnának a Pulstar gyertyák akkor vissza kerülnek az eredeti gyertyák és akkor is legyen benne valami kis zavarszűrés, mert az út szélén nem akarok kábeleket szerelni.

Elkezdtem már egy HHO generátorhoz az anyagokat összeszedni, de szabadidő hiányába nem jutottam a végére.
Közben rákattantam a GEET reaktorra és mivel ebben több lehetőséget látok ezért most ezt építem épp, de ez nem zárja ki, hogy a HHO is elkészüljön egyszer, ha több szabadidőm lesz.
süti beállítások módosítása